Gå til innhold

Tannlegen tar betalt for å bruke tanntråd og lære hvordan jeg bruker mellombørste

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lei av å gjenta meg.

Fint, for det er vi også!
Legg heller fram kvitteringa in extenso, du! Gjør du ikke det, forstår alle at du lyver.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mitt problem du ikke tror på meg. 

Anonymkode: 22c1e...a4d

Problemet her er vel at det er temmelig grei sannsynlighet for at du har misforstått fakturaen. Dersom du har betalt «langt over 1000 kr» så tviler jeg på at selve tannteåden kostet over 800 kr, da tannlegen jo skal ha betalt for sjekk, røntgen osv. også. Ergo ville nok regningen vært langt høyere dersom kun tanntråden kostet over 800 kr. 

Det mest sannsynlige her er at «sjekk med tanntråd» eller hva det nå står på fakturaen er prisen for selve undersøkelsen, med en liten sum inkludert for tanntråden. 

Anonymkode: 885d2...000

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror du meg nå ab?? ;)

20190506_165203.thumb.jpg.3f63fa78c8873cf1e6bf608e154cb1b6.jpg

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mente 825. Ikke 840

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere meg nå??? Tåpelig at jeg blir anklaget for å lyve. Vil dere vite hva tannlegesenteret heter og?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Vox_populi skrev:

Fint, for det er vi også!
Legg heller fram kvitteringa in extenso, du! Gjør du ikke det, forstår alle at du lyver.

Lagt ut nå. Fornøyd?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Minya skrev:

Såvidt jeg vet blir ikke regulering dekket av det offentlige. :klo:  Jeg ble sendt til "spesialist i kjeveortopedi" for regulering, men gikk fortsatt til skoletannlege for vanlig sjekk en gang i året. Nå snakker vi mer enn tjue år siden, så det kan jo hende noe har skjedd på den fronten...

Edit; Og ja, det kostet mer enn ti tusen, jeg fikk høre det ofte, så det ble ihvertfall ikke dekket av det offentlige, slik som vanlig skoletannlege ble.

Joda, det blir dekket om du er under 20. De ti tusen var nok "bare" egenandel. Svindyrt med tannlege, enda dyrere med "spesialist"

Anonymkode: 0a90b...85c

AnonymBruker
Skrevet

Stille det ble her da. Dere ba meg om å legge ut bevis og jeg har gjort det. Venter enda på svar.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du meg nå ab?? ;)

Kan det være  825,- for Klinisk US (undersøkelse) av tannkjøttet OG instruksjon av bruk av tanntråd osv?

Anonymkode: bfc6c...ac9

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du meg nå ab?? ;)

Ser rart ut for meg, den kliniske undersøkelsen koster jo 620, så skjønner ikke hvorfor det står to ganger. Jeg ville ringt tannlegekontoret og hørt hva de mener med det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være  825,- for Klinisk US (undersøkelse) av tannkjøttet OG instruksjon av bruk av tanntråd osv?

Anonymkode: bfc6c...ac9

Gjorde ingenting med tannkjøttet. Spurte om jeg brukte tanntråd. Sa jeg brukte det hver dag. Så sa han at jeg hadde det fint og rent i munnen. Så skulle han vise hvordan jeg brukte det. Null hull 👍

Står uansett på mitt og mener 825 var drøyt for vise hvordan man bruker det. Han kunne i minste spurt først og sagt det ville komme på 825. Da hadde jeg sagt nei

Men må betale og sånn er det bare.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Det der er sinnsykt. Kom på en annen opplevelse jeg hadde hos tannlegen selv. Jeg hadde bestilt meg time hos tannpleier for rens, også småprata vi litt mellom slagene, mens jeg spytta i den lille surklevasken og slikt. Så nevnte jeg noe med ising eller noe, så spør pleieren "Vil du jeg skal be tannlege X komme og ta en titt på det?". Joda, svarte jeg, det hadde sikkert vært okay det. Så kommer tannlegen inn i rommet, titter bokstavelig inn i kjeften min og sier "Mhm". Og dette måtte jeg betale ca en 700kr ekstra for, hvis jeg ikke husker feil. Haha, det var så fjernt!

Anonymkode: 9acd7...ac3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Det der er sinnsykt. Kom på en annen opplevelse jeg hadde hos tannlegen selv. Jeg hadde bestilt meg time hos tannpleier for rens, også småprata vi litt mellom slagene, mens jeg spytta i den lille surklevasken og slikt. Så nevnte jeg noe med ising eller noe, så spør pleieren "Vil du jeg skal be tannlege X komme og ta en titt på det?". Joda, svarte jeg, det hadde sikkert vært okay det. Så kommer tannlegen inn i rommet, titter bokstavelig inn i kjeften min og sier "Mhm". Og dette måtte jeg betale ca en 700kr ekstra for, hvis jeg ikke husker feil. Haha, det var så fjernt!

Sykt! Og sleipt gjort. Synes de kan informere litt. Det gjør de ikke. Samme hos frisøren. Spør om du vil ha litt hårkur i og må betale 200 kr ekstra for det. De gidder vel ikke å informere om det for da takker folk nei

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
6 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Man får dekket det aller meste av det offentlige om man er under 20 år og trenger regulering av medisinske årsaker 🙂

Man får ikke det, dessverre. Man får dekket noen prosenter (avhengig av hvilken "boks" skoletannlegen krysser av for), men at "det meste" blir dekket av det offentlige er misvisende. Selv for 20 år siden måtte mine foreldre betale nærmere 20 000 i egenandel for regulering på meg, og jeg var i "nest verste" kategori. Mulig det kan kalles "det meste" dersom summen virkelig er skikkelig astronomisk (det kan jo godt være), men "det aller meste dekket" blir misvisende når man må ut med 10-20 000 kr+. 

Nå er jo i tillegg reglene endret slik at man får enda mindre dekket enn før. 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dere velger å bruke privat tannleger så 

Anonymkode: dcedd...47b

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når dere velger å bruke privat tannleger så 

Offentlig tannlege er like dyrt som privat når man er over 18/20 år.

Endret av Anonymus Notarius
AnonymBruker
Skrevet

Meget mystisk at du klippet vekk nederste del av fakturaen. Beløpet var dessuten feil, 825 i stedet for 840, og totalbeløpet var oppgitt til "over 1000", noe som ikke samsvarer overhodet med den summen som så langt er framvist: 1445. Du har vist deg å være utpreget unøyaktig i det du skriver. For å si det på en snill måte. 

Anonymkode: 467ee...ecd

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Man får dekket noen prosenter (avhengig av hvilken "boks" skoletannlegen krysser av for)

Kjeveortopeden er den som krysser av, ikke den offentlige tannlegen. De siste skoletannlegestillingene forsvant for øvrig for over. 50 år siden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Offentlig tannlege er like dyrt som privat når man er over 18/20 år.

Ja men de kan ikke ta betalt Når du er hos tannpleier og den ber om en plutselig kjapp konsultasjon av tannlege

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meget mystisk at du klippet vekk nederste del av fakturaen. Beløpet var dessuten feil, 825 i stedet for 840, og totalbeløpet var oppgitt til "over 1000", noe som ikke samsvarer overhodet med den summen som så langt er framvist: 1445. Du har vist deg å være utpreget unøyaktig i det du skriver. For å si det på en snill måte. 

Anonymkode: 467ee...ecd

Dette!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...