AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #21 Skrevet 6. mai 2019 Er ikke dette normal pris for sjekk? Bruker vel rundt en tusenlapp den ene gangen i året jeg er hos tannlegen. Med tanke på hva som inngår i en slik sjekk med røntgen og alt synes jeg det er helt innafor. Tannleger har like lang utdannelse som en lege, og det er assistent og sekretær som også skal ha lønn, utgifter til materiell, drift mm. de driver jo ikke veldedighet heller, hvorfor skulle du inne betale for utført tjeneste/medgått tid? Anonymkode: 318e7...41f 10
Gjest loveli Skrevet 6. mai 2019 #22 Skrevet 6. mai 2019 (endret) Med mindre det tok en hel time er det selvfølgelig IKKE ok. Skjønner at folk skal ha betalt for utført arbeid, men jo dyrere en tjeneste er jo mer pirkete blir de som behandler deg på å fakturere for alt. Dessverre. Mye vil ha mer, og når en tannlege fort kan tjene 4000,- i timen for f.eks. rotfylling, så vil de gjerne ha betalt per minutt for å gjøre andre ting. Blir som en advokat, absolutt alle sekunder skal faktureres fordi timeprisen er så latterlig høy at hvert sekund og minutt teller på årslønna. Folk i "lavt"lønnsyrker slår gjerne av en prat og er litt mer runde i kantene. Hadde en håndverker (ikke de vanlige gutta, men en som dreiv med noe spesielt og for seg sjøl) inne som ikke tok betalt for siste halvtime og han la igjen masse materiell som jeg bare fikk fordi jeg trengte det til å ferdigstille prosjektet. Endret 6. mai 2019 av loveli
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #23 Skrevet 6. mai 2019 Herregud så mange idioter! Det koster ca 850kr nå å ta en sjekk. Og er du så klein til tannstell selv at som voksen må få instruks i å bruke tanntråd, er d ille! Og et panorama bilde er og nødvendig av og til. Det er som om alle får sjokk og begynner å bry seg først da de må betale. Mye som kunne vert gjort av både panorama bilder og sjekker og info før man er så voksen at man må betale. Men neida, da skal dere ikke ha time! Og nei tannregulering er ik gratis! Anonymkode: dcedd...47b 2
Gjest Paramount Skrevet 6. mai 2019 #24 Skrevet 6. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke dette normal pris for sjekk? Bruker vel rundt en tusenlapp den ene gangen i året jeg er hos tannlegen. Med tanke på hva som inngår i en slik sjekk med røntgen og alt synes jeg det er helt innafor. Tannleger har like lang utdannelse som en lege, og det er assistent og sekretær som også skal ha lønn, utgifter til materiell, drift mm. de driver jo ikke veldedighet heller, hvorfor skulle du inne betale for utført tjeneste/medgått tid? Anonymkode: 318e7...41f Problemet er helst at ikke staten betaler regningen. En egenandel på 200 kr burde være nok i en "velferdsstat" hvor innbyggerne betaler nok skatt til at alle helsetjenester burde vært gratis.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #25 Skrevet 6. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke dette normal pris for sjekk? Jovisst er det så – tusen kroner pluss/minus for to personers arbeid i en halv time. Trådstarter har misforstått, trolig med vilje. Anonymkode: 467ee...ecd 5
Minya Skrevet 6. mai 2019 #26 Skrevet 6. mai 2019 20 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said: Man får dekket det aller meste av det offentlige om man er under 20 år og trenger regulering av medisinske årsaker 🙂 Aner ikke om "skjevt bitt" og en tann som ble hengende ut av tannkjøttet en cm over bittet regnes som medisinsk årsak, men som sagt, det er over tjue år siden, og ting kan ha endret seg noe. Kan ikke tenke meg at den prisen jeg vet pappa betalte var egenandelen etter at noe ble dekket. Så jævla dyrt kan det ikke ha vært for regulering oppe i 13 måneder.
Gjest ti10 Skrevet 6. mai 2019 #27 Skrevet 6. mai 2019 840 kr for tanntråd isolert sett høres mye ut, og jeg kan på sett og vis skjønne at du ble overrasket da du så det, men det er ikke noe spesielt eller ulovlig, det er slik de tjener penger og gjør jobben sin. Sikkert mange som har vært hos legen og fått en sjekk av noe som viste seg å være helt harmløst, man betaler jo mange hundre for det også. Og når frisøren kommer med et veldig hyggelig formulert spørsmål om det ikke hadde vært godt med en kur i håret ditt, da er det ikke for å være grei, men mersalg for å tjene penger til bedriften og plusse noen hundrelapper på sluttregningen. Litt kjipt, ja, men det er sånn det er.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #28 Skrevet 6. mai 2019 5 minutter siden, Minya skrev: Kan ikke tenke meg at den prisen jeg vet pappa betalte var egenandelen etter at noe ble dekket. Så jævla dyrt kan det ikke ha vært for regulering oppe i 13 måneder. Da må du tenke omigjen. Regulering kommer fort på 30-40 000, men en del blir refundert, mer jo mer alvorlig feilen er. Ti tusen i egenandel for 20 år siden var på den tid et beskjedent beløp, kan passe bra med at behandlinga gikk unna på bare 13 måneder og ble forholdsvis rimelig. Anonymkode: 467ee...ecd 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #29 Skrevet 6. mai 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de er sleipe! Sier ikke en ting om at det koster penger. De kan i det minste spørre først, for da hadde jeg sagt nei. Grisk måte å lure til seg mer penger på Anonymkode: 22c1e...a4d Om han viste deg hvordan du skulle bruke tanntråd så trengte du det nok. TViler på at tannlegen hadde vist deg det ellers. Og 840 for sjekk hos tannlege er en helt vanlig pris. Det er dyrt å gå til tannlegen . Hvorfor mener du vedkommende ikke skal ta seg betalt for dette ? Alt koster Anonymkode: b0b98...f04 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 6. mai 2019 #30 Skrevet 6. mai 2019 8 minutter siden, ti10 skrev: 840 kr for tanntråd isolert sett høres mye ut, og jeg kan på sett og vis skjønne at du ble overrasket da du så det, men det er ikke noe spesielt eller ulovlig, det er slik de tjener penger og gjør jobben sin. Sikkert mange som har vært hos legen og fått en sjekk av noe som viste seg å være helt harmløst, man betaler jo mange hundre for det også. Og når frisøren kommer med et veldig hyggelig formulert spørsmål om det ikke hadde vært godt med en kur i håret ditt, da er det ikke for å være grei, men mersalg for å tjene penger til bedriften og plusse noen hundrelapper på sluttregningen. Litt kjipt, ja, men det er sånn det er. Hvis jeg mottar en tjeneste og blir spurt om jeg ønsker noe ekstra, så pleier jeg å spørre om det koster ekstra. 🙂
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #31 Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, de er sleipe! Sier ikke en ting om at det koster penger. De kan i det minste spørre først, for da hadde jeg sagt nei. Grisk måte å lure til seg mer penger på Anonymkode: 22c1e...a4d De spekulerer i at du er i en utsatt situasjon og ønsker bare å få det hele overstått and get the hell out of there! Tenk hvis legen kunne fakturere på samme måte! Da kom du ut med proteser og briller og alt som var. Anonymkode: 8e165...f22
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #32 Skrevet 6. mai 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt normalt. Tannlegen tar stykkpris for enkelte ting, timehonorar for enkelte andre ting der tiden varierer voldsomt fra pasient til pasient. Hygieneinstruksjon er nettopp noe slikt; noen er flinke mens andre åpenbart har stort behov for opplæring. Du går til tannlegen og mottar den behandling som fagmannen anser at du behøver. Han spør ikke den uvitende dusten i stolen om hva som er adekvat behandling i hvert enkelt tilfelle, for det er det han som vet. Anonymkode: 467ee...ecd Merkelig for jeg bruker tanntråd hver dag og gjort det i mange år. Han sa jeg hadde fine og rene tenner. God tannhygiene👍 så trengte ingen opplæring. Uansett, helt latterlig når du må betale 840! kr for en liten opplæring å bruke tanntråd. Hallo i luken! Aldri opplevd dette før og hørt andre har opplevd lignende Anonymkode: 22c1e...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #33 Skrevet 6. mai 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke dette normal pris for sjekk? Bruker vel rundt en tusenlapp den ene gangen i året jeg er hos tannlegen. Med tanke på hva som inngår i en slik sjekk med røntgen og alt synes jeg det er helt innafor. Tannleger har like lang utdannelse som en lege, og det er assistent og sekretær som også skal ha lønn, utgifter til materiell, drift mm. de driver jo ikke veldedighet heller, hvorfor skulle du inne betale for utført tjeneste/medgått tid? Anonymkode: 318e7...41f Så du mener det er helt innafor å betale 840 kr for han brukte tanntråd på meg? Har jeg sagt jeg ikke skal betale og vil få det gratis? Nei. Jeg reagerer på hvor mye det koster. Det må jeg få lov til Anonymkode: 22c1e...a4d 3
Rotemor Skrevet 6. mai 2019 #34 Skrevet 6. mai 2019 Jeg lurer på hva regningen kom på totalt og hva teksten var? Det kan jo hende 840,- var en oppsummering av flere ting? Tanntråd, rens, opplæring..? »Langt over 1000» for røntgen, sjekk og rens høres jo ikke rart ut i seg selv. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #35 Skrevet 6. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett, helt latterlig når du må betale 840! kr for en liten opplæring å bruke tanntråd. Hallo i luken! Det tror jeg ikke et øyeblikk på. Du har tidligere blitt oppfordret om å legge fram hele kvitteringen, men det har du typisk nok ikke gjort. Anonymkode: 467ee...ecd 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #36 Skrevet 6. mai 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jovisst er det så – tusen kroner pluss/minus for to personers arbeid i en halv time. Trådstarter har misforstått, trolig med vilje. Anonymkode: 467ee...ecd Er nok du som misforstår med vilje gitt. Jeg reagerer på prisen på 840 FOR DET MED TANNTRÅDEN. ikke prisen for det andre. Noen må bare ha det inn med t-skje Anonymkode: 22c1e...a4d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #37 Skrevet 6. mai 2019 Tannlegeforeninger bruker millioner av kroner i året på å smøre politikere. De er livredde for at tannhelse skal havne under folketrygden. Dersom staten forhandler på dine vegne, blir det umiddelbart slutt på den uetiske praksisen de holde på med i dag. Anonymkode: 07599...ef1 3
Rotemor Skrevet 6. mai 2019 #38 Skrevet 6. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nok du som misforstår med vilje gitt. Jeg reagerer på prisen på 840 FOR DET MED TANNTRÅDEN. ikke prisen for det andre. Noen må bare ha det inn med t-skje Anonymkode: 22c1e...a4d Nå er det jo mange som har bedt om du kan redegjøre for regningen for å hjelpe deg å vurdere om den kan klages på eller tolkes Annerledes. Det er vel å være raus mer enn at man er vanskelig...? 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #39 Skrevet 6. mai 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om han viste deg hvordan du skulle bruke tanntråd så trengte du det nok. TViler på at tannlegen hadde vist deg det ellers. Og 840 for sjekk hos tannlege er en helt vanlig pris. Det er dyrt å gå til tannlegen . Hvorfor mener du vedkommende ikke skal ta seg betalt for dette ? Alt koster Anonymkode: b0b98...f04 Les da. Sjekken kom ikke på 840. Men kun det med tanntråd. Vet godt at ting koser og har null problem med å betale regningen. Det kom på langt over 1000 og det er 840 for tanntråd jeg reagerer på. Jeg har brukt tanntråd hver dag i mange år. Han sa jeg hadde rene og fine tenner. Lei av å gjenta meg. Anonymkode: 22c1e...a4d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #40 Skrevet 6. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg ikke et øyeblikk på. Du har tidligere blitt oppfordret om å legge fram hele kvitteringen, men det har du typisk nok ikke gjort. Anonymkode: 467ee...ecd Ikke mitt problem du ikke tror på meg. Anonymkode: 22c1e...a4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå