AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Jeg har fått ny tannlege og var der for første gang i dag. Jeg vil alltid ha faktura når jeg er hos tannlegen. Vil se hva jeg betaler for. I dag brukte han tanntråd på meg og viste hvordan jeg bruker mellombørste. Tenkte ikke noe over det. Han nevnte så klart ikke det ville koste noe Da jeg så på fakturaen, så fikk jeg sjokk. Vet dere hvor mye han skulle ha for det? 840 kr!!!!! Det går faen ikke an! Har ALDRI opplevd lignende hos en tannlege før. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Jeg må altså betale for at han skal lære meg å bruke tanntråd 🙈🙈🙈 som ikke jeg kan det fra før av Tannlege er dyrt nok som det er, så dette reagerte jeg på. Må du betale for at tannlegen din viser hvordan du bruker tanntråd? Mamma ble helt paff da jeg ringte å sa det. Hun trodde jeg tullet. Anonymkode: 22c1e...a4d 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Hvorfor dro du til tannlegen for å bli vist hvordan man bruker tanntråd da? Anonymkode: 03916...701 8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Jeg skulle ha en enkel sjekk (røntgen og undersøkelse) hos tannlegen en gang, endte opp med at hun tok full rens slik at jeg måtte betale dobbelt så mye. Hadde aldri sagt ja om hun hadde sagt at det var det hun holdt på med. Noen tannleger er noen skikkelig sniker. Anonymkode: 56390...e4e 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Appolonia? Der betalte jeg engang 1500,- for "panorama røntgen". Jeg visste ikke helt hva jeg takket ja til, holdt på å svelge tunga da jeg fikk regninga. Anonymkode: 9acd7...ac3
Gjest #Rasshøl Skrevet 6. mai 2019 #5 Skrevet 6. mai 2019 Hvorfor vil du ha faktura? Det koster 50,- ekstra. Eller mener du kvittering?
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 840kr for bare det eller for alt tilsammen?
TrekStar Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 Hvis tannlegen spurte om det er greit om han viser, så burde tannlegen også ha opplyst om at dette kostet før det ble gjort. Ikke være redd for å si ifra hva du synes om dette til tannlegen. Jeg synes ikke du skal betale for dette, da tannlegen ikke opplyste at dette kostet ekstra. Jeg vil kalle det lureri, en måte å spe på regningen til deg. 11
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor dro du til tannlegen for å bli vist hvordan man bruker tanntråd da? Anonymkode: 03916...701 Jeg hadde en helt vanlig sjekk. Jeg visste ikke at han skulle bruke tanntråd. Tror du jeg bestilte time til tannlegen for at han skal bruke tanntråd på meg? Anonymkode: 22c1e...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ha en enkel sjekk (røntgen og undersøkelse) hos tannlegen en gang, endte opp med at hun tok full rens slik at jeg måtte betale dobbelt så mye. Hadde aldri sagt ja om hun hadde sagt at det var det hun holdt på med. Noen tannleger er noen skikkelig sniker. Anonymkode: 56390...e4e Ja, de er sleipe! Sier ikke en ting om at det koster penger. De kan i det minste spørre først, for da hadde jeg sagt nei. Grisk måte å lure til seg mer penger på Anonymkode: 22c1e...a4d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #10 Skrevet 6. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en helt vanlig sjekk. Jeg visste ikke at han skulle bruke tanntråd. Tror du jeg bestilte time til tannlegen for at han skal bruke tanntråd på meg? Anonymkode: 22c1e...a4d Men hva betalte du for sjekken da? Anonymkode: 5612f...d2a 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #11 Skrevet 6. mai 2019 52 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: 840kr for bare det eller for alt tilsammen? 840 KUN for det med tanntråd. Regningen kom på langt over 1000 Anonymkode: 22c1e...a4d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #12 Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 840 KUN for det med tanntråd. Regningen kom på langt over 1000 Anonymkode: 22c1e...a4d Helt utrolig. Hadde ringt og protestert. Og ev ikke brukt disse igjen. Anonymkode: d8cf8...b9d 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #13 Skrevet 6. mai 2019 Hadde null hull, men får ny innkalling om 1 år. Vurderer faktisk å bytte. Synes det er så himla sleipt! Nesten så jeg vil gå til avisen. Det finnes grenser på hvor sleip og grisk man skal være. Aldri opplevd lignende Anonymkode: 22c1e...a4d 9
Ulven Skrevet 6. mai 2019 #14 Skrevet 6. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: 840 KUN for det med tanntråd. Regningen kom på langt over 1000 Anonymkode: 22c1e...a4d Kunne du spesifisere hva som ble gjort under denne undersøkelsen? Røngten? Rens og fjerning av tannsten? Og prisene som ble oppgitt på kvitteringen. 7
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 6. mai 2019 #15 Skrevet 6. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 840 KUN for det med tanntråd. Regningen kom på langt over 1000 Anonymkode: 22c1e...a4d Minner meg om da jeg hadde siste sjekk med skoletannlegen. Jeg kommenterte så vidt at jeg hadde en tann som overlappet den andre, og så dalte det ned i hodet på tannpleieren, «ja, kanskje du må ha regulering du?» Dette hadde vi spurt om gjentatte ganget tidligere, og aldri hadde de nevnt før at det var nødvendig. Fikk time hos reguleringstannlegen, og kjeveortopeden bare tittet inn i munnen og sa at regulering var helt nødvendig. Det var ikke måte på hvor mye som var galt og hvor mye som måtte fikses, såpass mye at tannlegene tidligere ikke kunne ha unnlatt å se det. Man begynner å lure på om de bevisst ventet for at jeg skulle få minst mulig dekket av det offentlige😳
Minya Skrevet 6. mai 2019 #16 Skrevet 6. mai 2019 (endret) 3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said: Minner meg om da jeg hadde siste sjekk med skoletannlegen. Jeg kommenterte så vidt at jeg hadde en tann som overlappet den andre, og så dalte det ned i hodet på tannpleieren, «ja, kanskje du må ha regulering du?» Dette hadde vi spurt om gjentatte ganget tidligere, og aldri hadde de nevnt før at det var nødvendig. Fikk time hos reguleringstannlegen, og kjeveortopeden bare tittet inn i munnen og sa at regulering var helt nødvendig. Det var ikke måte på hvor mye som var galt og hvor mye som måtte fikses, såpass mye at tannlegene tidligere ikke kunne ha unnlatt å se det. Man begynner å lure på om de bevisst ventet for at jeg skulle få minst mulig dekket av det offentlige😳 Såvidt jeg vet blir ikke regulering dekket av det offentlige. Jeg ble sendt til "spesialist i kjeveortopedi" for regulering, men gikk fortsatt til skoletannlege for vanlig sjekk en gang i året. Nå snakker vi mer enn tjue år siden, så det kan jo hende noe har skjedd på den fronten... Edit; Og ja, det kostet mer enn ti tusen, jeg fikk høre det ofte, så det ble ihvertfall ikke dekket av det offentlige, slik som vanlig skoletannlege ble. Endret 6. mai 2019 av Minya 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 6. mai 2019 #17 Skrevet 6. mai 2019 2 minutter siden, Minya skrev: Såvidt jeg vet blir ikke regulering dekket av det offentlige. Jeg ble sendt til "spesialist i kjeveortopedi" for regulering, men gikk fortsatt til skoletannlege for vanlig sjekk en gang i året. Nå snakker vi mer enn tjue år siden, så det kan jo hende noe har skjedd på den fronten... Edit; Og ja, det kostet mer enn ti tusen, jeg fikk høre det ofte, så det ble ihvertfall ikke dekket av det offentlige, slik som vanlig skoletannlege ble. Man får dekket det aller meste av det offentlige om man er under 20 år og trenger regulering av medisinske årsaker 🙂
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 6. mai 2019 #18 Skrevet 6. mai 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: 840 KUN for det med tanntråd. Regningen kom på langt over 1000 Anonymkode: 22c1e...a4d Hadde blitt sur selv. Klag ❤️
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #19 Skrevet 6. mai 2019 Dette er helt normalt. Tannlegen tar stykkpris for enkelte ting, timehonorar for enkelte andre ting der tiden varierer voldsomt fra pasient til pasient. Hygieneinstruksjon er nettopp noe slikt; noen er flinke mens andre åpenbart har stort behov for opplæring. Du går til tannlegen og mottar den behandling som fagmannen anser at du behøver. Han spør ikke den uvitende dusten i stolen om hva som er adekvat behandling i hvert enkelt tilfelle, for det er det han som vet. Anonymkode: 467ee...ecd 6
Gjest Paramount Skrevet 6. mai 2019 #20 Skrevet 6. mai 2019 (endret) Det er en grunn til at tannleger nynner og plystrer når en ny kunde ligger i tannlegestolen. Endret 6. mai 2019 av Paramount
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå