AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Del Skrevet 6. mai 2019 Noen som har erfaring med denne i forbindelse med kviser, fet hud og hudormer/porer? Lurer på å prøve denne og har ikke gjort det før, men det står at man burde ha erfaring med syrer før man bruker denne.. Er så redd for å gjøre noe feil og ende opp med hudskader eller noe sånn Står at man skal smøre på på kvelden og skylle etterpå, men kan man bruke krem etterpå eller blir det feil da? Som sagt, har ikke erfaring med denne, håper ikke jeg virker helt dum.. Anonymkode: 9380f...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Del Skrevet 6. mai 2019 Jeg ville definitivt hatt erfaring med syrer før jeg prøvde denne. Og man kan selvfølgelig smøre på krem etterpå, det er nok veldig lurt med god fuktighet etter en sånn maske. AHA syrer gjør deg også veldig sensitiv for sollys, så det er nok ikke beste tiden å teste sånt ut på. Har du brukt syrer jevnlig før? Anonymkode: 48a86...983 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Del Skrevet 6. mai 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville definitivt hatt erfaring med syrer før jeg prøvde denne. Og man kan selvfølgelig smøre på krem etterpå, det er nok veldig lurt med god fuktighet etter en sånn maske. AHA syrer gjør deg også veldig sensitiv for sollys, så det er nok ikke beste tiden å teste sånt ut på. Har du brukt syrer jevnlig før? Anonymkode: 48a86...983 Tenkte uansett å unngå solen i perioden jeg evt. skulle prøvd dette, bare sånn for å være sikker. Jeg har aldri brukt noe slikt med syrer, nei.. Har vært plaget med kviser og uren hud siden jeg var 12 og nå er jeg 21, men det er ikke såå ille at jeg vil starte en iso-kur heller. Så tenkte å teste ut noen ting for og se om det kan ha effekt. Anonymkode: 9380f...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
britz Skrevet 6. mai 2019 #4 Del Skrevet 6. mai 2019 Hvis du ikke har prøvd syrer før, så ville jeg startet litt roligere. Kan anbefale The Ordinary sin Azelaic Acid. Den hjelper på både kviser og på flekkene man får etter at en kvise går bort. Den er også mildere. I tillegg, hvis du sliter med utbrudd/svarte prikker, prøv Paulus Choice sin 2% bha Lotion (selges på skincity). Begge er ganske rimelige, og trygge alternativer. Husk også solfaktor! Da gjør du deg selv en stor tjeneste (jeg er 30 nå, lær av mine feil ) ar forresten jeg som svarte deg lengre oppe, men svarte anonymt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightcrawler00 Skrevet 6. mai 2019 #5 Del Skrevet 6. mai 2019 Jeg hadde ingen erfaring med syrer, og begynte med denne. Den svir som et helvete, og jeg har ganske sensitiv hud, så det er nok lurt som noen over her sier - bygg deg opp, og vær ekstra forsiktig nå som sola titter frem. Det skal likevel nevnes at jeg ikke opplevde noen særlig effekt av dette produktet. Følte mest at det bare sved, så vasket jeg det bort, og da sluttet det å svi. Fikk ikke renere hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 6. mai 2019 #6 Del Skrevet 6. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med denne i forbindelse med kviser, fet hud og hudormer/porer? Lurer på å prøve denne og har ikke gjort det før, men det står at man burde ha erfaring med syrer før man bruker denne.. Er så redd for å gjøre noe feil og ende opp med hudskader eller noe sånn Står at man skal smøre på på kvelden og skylle etterpå, men kan man bruke krem etterpå eller blir det feil da? Som sagt, har ikke erfaring med denne, håper ikke jeg virker helt dum.. Anonymkode: 9380f...7e8 Jeg ser ikke poenget med å gå rett på denne, om du nå skal bruke den i det hele tatt. Kan tenkes den bare gjør vondt verre. Til ditt problem ville jeg prøvd et serum med BHA fra feks Paulas choice. Det man bruker daglig har bedre effekt enn en ukentlig peeling. Det kan også være en idé å ta en tur til legen om du ikke har vært der. Selv om du kanskje ikke er en kandidat for isotreinoin finnes der andre muligheter. Husk solkrem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myrfivel Skrevet 6. mai 2019 #7 Del Skrevet 6. mai 2019 Bruker den en gang i uka/annenhver uke, men bruker en del andre produkter fra samme merke. Er veldig fornøyd med produktet, men ville brukt tid på å bygge opp til de anbefalte ti minuttene. Den kan svi en del, særlig om du ikke er vant med bruk av syrer fra før. Smører meg med en olje eller god fuktighetskrem etter bruk. Og vær veldig nøye på bruk av solkrem når du bruker slike produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Del Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, britz skrev: Hvis du ikke har prøvd syrer før, så ville jeg startet litt roligere. Kan anbefale The Ordinary sin Azelaic Acid. Den hjelper på både kviser og på flekkene man får etter at en kvise går bort. Den er også mildere. I tillegg, hvis du sliter med utbrudd/svarte prikker, prøv Paulus Choice sin 2% bha Lotion (selges på skincity). Begge er ganske rimelige, og trygge alternativer. Husk også solfaktor! Da gjør du deg selv en stor tjeneste (jeg er 30 nå, lær av mine feil ) ar forresten jeg som svarte deg lengre oppe, men svarte anonymt. Tusen takk for gode svar! 😁 Følger det med en slags bruksanvisning? Det er jo litt sterke saker og jeg følte ikke det sto skrevet så mye om produktet og hvordan man bruker det, for oss som er litt uerfarne med sånt. Anonymkode: 9380f...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
britz Skrevet 6. mai 2019 #9 Del Skrevet 6. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode svar! 😁 Følger det med en slags bruksanvisning? Det er jo litt sterke saker og jeg følte ikke det sto skrevet så mye om produktet og hvordan man bruker det, for oss som er litt uerfarne med sånt. Anonymkode: 9380f...7e8 Bare hyggelig Det står gjerne litt om hvordan du skal bruke det, men hvis du kjøper noe og er litt spent på hvordan du skal bruke det eller hva kan du forvente, gjør et kjapt Google søk på produktet og du finner som oftest masse anmeldelser. Jeg har selv veldig god erfaring med de to produktene jeg nevnte lenger oppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mii Skrevet 8. mai 2019 #10 Del Skrevet 8. mai 2019 hvis du aldri har brukt syrer før er ikke dette produktet jeg ville ha begynt med. av en eller annen grunn tror alle at man skal ha den med sterkest % for best resultat, men det er ikke alltid riktig. hvis du begynner med en vanlig 2% bha eller en type aha, så skal du helst begynne sakte da også. bygg deg opp til 2-3 ganger i uken, bruk solkrem osv. SÅ kan du prøve hvis du vil denne peelingen hvis du fortsatt vil prøve den. kun en gang i uken, begynn med 5 minutter, så neste uke 7 minutter før så 10 minutter og ALDRI over 10 minutter. syrer er greit, en mange går fort litt for bananas med det og over eksfolierer og ender opp med verre hud enn det de hadde, så nå må dem begynne helt på nytt med å bygge opp grunnsteinene for huden. Azelaic Acid er ikke den samme type syre som vil hjelpe deg å bygge opp for denne peelen. det er en fantastisk ingrediens, men ikke det samme som en AHA eller BHA. det som er med Azelaic Acid er at det blitt påvist til å være en veldig mild (ikke irriterende) effektiv løsning mot kviser! hvis du vil prøve AzA vil jeg heller anbefale deg å få en resept på skinoren. et ordentlig legemiddel som koster sånn 115kr per pakke. jeg har hørt at mange ikke liker teksturen til The Ordinary sin AzA. (jeg vil og si at jeg vil definitivt si at man BØR bruke en krem etter å ha brukt en slik syre. helst en beroligende med pantenol (vitamin b5) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå