AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #21 Skrevet 6. mai 2019 Nå ligger jeg på sofaen og overtrykket er mer normalt nå, men undertrykket er også blitt enda lavere.. er det vanlig ? Anonymkode: 2a6d0...e66
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #22 Skrevet 7. mai 2019 begynner nesten å angre på hele graviditeten.. tror blodtrykket har vært innenfor i natt, og er nå ikke like høyt som igår, men fortsatt over grensa. Pulstrykket er høyt, fordi undertrykket også sank veldig når overtrykket sank.. er livredd for babyen og meg selv og skjønner jo at jeg er altfor ung til å skulle ha det sånn Anonymkode: 2a6d0...e66
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #23 Skrevet 7. mai 2019 Hvis blodtrykket er høyt og hvile/sykemelding ikke hjelper, vil du bli satt på blodtrykksenkende medisiner slik at det holder seg innenfor normalområdet. Har selv i overkant høyt overtrekk, men det er mest stressrelatert når jeg måler på kontroll. Følges likevel ganske tett opp i tilfelle det skulle utvikle seg. Anonymkode: 26cf5...40c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #24 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis blodtrykket er høyt og hvile/sykemelding ikke hjelper, vil du bli satt på blodtrykksenkende medisiner slik at det holder seg innenfor normalområdet. Har selv i overkant høyt overtrekk, men det er mest stressrelatert når jeg måler på kontroll. Følges likevel ganske tett opp i tilfelle det skulle utvikle seg. Anonymkode: 26cf5...40c Men når undertrykket er for lavt? Og overtrykket for høyt? Hva gjør man med det? Overtrykket sank igår når jeg slappet av, men det gjorde også undertrykket slik at pulstrykket holdt seg høyt..:( Anonymkode: 2a6d0...e66
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #25 Skrevet 7. mai 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men når undertrykket er for lavt? Og overtrykket for høyt? Hva gjør man med det? Overtrykket sank igår når jeg slappet av, men det gjorde også undertrykket slik at pulstrykket holdt seg høyt..:( Anonymkode: 2a6d0...e66 Så lenge undertrykket er under 90 og over 60 hadde jeg ikke vært bekymret. Vanlig at overtrykket varierer mer etter/under stress/aktivitetsnivå. Hør med legen din om dette om du er så pass bekymret. Anonymkode: 26cf5...40c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #26 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge undertrykket er under 90 og over 60 hadde jeg ikke vært bekymret. Vanlig at overtrykket varierer mer etter/under stress/aktivitetsnivå. Hør med legen din om dette om du er så pass bekymret. Anonymkode: 26cf5...40c Undertrykket har vært under 60.. men det stiger igjen når overtrykket stiger mot 160 og oppover igjen.. Anonymkode: 2a6d0...e66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå