sixx Skrevet 25. april 2005 #21 Skrevet 25. april 2005 Hva er dette Drontal?(piller, pasta??) Tar den knekken på alle slags "utysker", og hvordan går det an at katten er imun i 6 mnd? Fikk og beskjed om å gi ormekur til katten hver 3.mnd. Men har hørt at det er bedre å overdosere ormekuren fordi at det er fare for at ormene kan bli immune om katten får bare litt nå og litt da. Men uansett så er de vel immune bare et par tre dager mens virkestoffene av tablettene passerer gjennom systemet?? Greit nok at det kanskje er naturlig for katter å ha orm, men det er jo ikke noe videre delikat om katten spyr opp slikt dritt eller det synes i bakenden på den. Har lest at bendelorm og kan smitte mellom dyr og mennesker(noen som kan bekrefte/avkrefte dette?) Beklager at jeg kuppet tråden din trådstarter :oops: Drontal er tabletter. I motsetning til panacur taes denne kuren bare en dag. At den holder ormene borte i 6 mnd. har jeg aldri hørt, men hadde vært fint om det stemte. Kattens bendelorm smitter ikke til mennesker. Derimot kan mennesker smittes av ringorm fra katt.
sixx Skrevet 25. april 2005 #22 Skrevet 25. april 2005 :klø: Hva er det du reagerer på her wixx? Katter blir da ikke ødelagt innenfra av å ha innvollsorm! Det man kan se henge i pelsen rundt endetarmen er ikke egg, men ledd fra bendelormen...ikke farlig (men ekkelt).
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 25. april 2005 #23 Skrevet 25. april 2005 Katter blir da ikke ødelagt innenfra av å ha innvollsorm! Det man kan se henge i pelsen rundt endetarmen er ikke egg, men ledd fra bendelormen...ikke farlig (men ekkelt). Ah ok, trodde du satt med hodet fullt av bilder av innvollsorm og holdt på å kaste opp nå.
sixx Skrevet 25. april 2005 #24 Skrevet 25. april 2005 [Ah ok, trodde du satt med hodet fullt av bilder av innvollsorm og holdt på å kaste opp nå.
Adonia Skrevet 26. april 2005 Forfatter #25 Skrevet 26. april 2005 oi.. takk for masse svar. men før jeg så dette så hadde jeg allerede byttet ut foret med ordentlig dyrebutikkfor. og det hjalp faktisk veldig over natta. så det var tydeligvis maten hans han reagerte på..
sixx Skrevet 26. april 2005 #26 Skrevet 26. april 2005 oi.. takk for masse svar. men før jeg så dette så hadde jeg allerede byttet ut foret med ordentlig dyrebutikkfor. og det hjalp faktisk veldig over natta. så det var tydeligvis maten hans han reagerte på.. Så fint at du fant utav det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå