Gå til innhold

Skal snart ut i 100% jobb, noen tips til enklere hverdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber nå 80% med en fridag i uka som gjør veldig godt. Skal snart ut i 100% med lang reisevei (1.5t per dag). Har en mann som arbeider mye og i enkelte perioder borte fra morgen-kveld. Har et barn på 7 år, h*n har sfo 1 dag i uken. Nå trenger jeg tips og råd til hvordan jeg/vi kan få hverdagen til å gå lettere? Tenker på husarbeid, ting ift det  «tredje» skiftet som kan gjøres enklere?

Foreløpig har mannen kun som oppgave å gå ut med søppel/kjøre beholderene opp til veien ved tømming. Jeg lager handleliste og middagsliste og handler 1 gang i uka. Andre tips og triks?😁

Anonymkode: 64257...d2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lag store middagsporsjoner på lørdag/ søndag og frys ned, så dere kan ta opp middag og varme på travle dager. Dere har et barn, så da er vel ikke følge- og hentelogistikken så travel som den ville ha vært dersom man har et eller flere barn i barnehage i tillegg. Vask over gulvene før dere legger dere. Bruk evt. engangs våtmopp. Sikkert flere her som har flere tips/ råd. 

Anonymkode: 093ff...a17

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber nå 80% med en fridag i uka som gjør veldig godt. Skal snart ut i 100% med lang reisevei (1.5t per dag). Har en mann som arbeider mye og i enkelte perioder borte fra morgen-kveld. Har et barn på 7 år, h*n har sfo 1 dag i uken. Nå trenger jeg tips og råd til hvordan jeg/vi kan få hverdagen til å gå lettere? Tenker på husarbeid, ting ift det  «tredje» skiftet som kan gjøres enklere?

Foreløpig har mannen kun som oppgave å gå ut med søppel/kjøre beholderene opp til veien ved tømming. Jeg lager handleliste og middagsliste og handler 1 gang i uka. Andre tips og triks?😁

De fleste som er priviligerte nok til å ha to hele inntekter, har råd til vaskehjelp.

Anonymkode: 7f9a1...96b

AnonymBruker
Skrevet

Digger robotstøvsugeren vår, da får man gjort mye samtidig som den står på på et annet rom. 

Anonymkode: daec3...134

• Liker 3
Skrevet

Planlegg ukehandel en gang i uka og bestill på f.eks meny nettbutikk hvis dere har tilgang på det og få det levert på døra. Evt bestill matkasser. Sparer en del tid på det her i alle fall 😊👍🏼

Hjelper også å forberede middag kvelden i forveien (kutte grønnsaker, legge poteter i gryte med vann etc..) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lag store middagsporsjoner på lørdag/ søndag og frys ned, så dere kan ta opp middag og varme på travle dager. Dere har et barn, så da er vel ikke følge- og hentelogistikken så travel som den ville ha vært dersom man har et eller flere barn i barnehage i tillegg. Vask over gulvene før dere legger dere. Bruk evt. engangs våtmopp. Sikkert flere her som har flere tips/ råd. 

Anonymkode: 093ff...a17

Har helt glemt å utnytte lør/søndagsmiddag som anledning til å lage dobbel porsjon. Har du tips til retter som egner seg til frysing? Kommer på lasagne🤔 Gulvvask føler jeg at jeg ikke har tid til for vi har et gulv (50kvm) som må vaskes med spesialsåpe og vaskes med vann etterpå😫 (Aner ikke hva vi tenkte på...)

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som er priviligerte nok til å ha to hele inntekter, har råd til vaskehjelp.

Anonymkode: 7f9a1...96b

Ikke vi.... Mannen driver for seg selv og gikk med 200 000 i minus ifjor🤪

AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Digger robotstøvsugeren vår, da får man gjort mye samtidig som den står på på et annet rom. 

Anonymkode: daec3...134

Det hørtes genialt ut! Men kommer den seg over dørterskler? Eller må du drive å flytte den fra rom til rom?

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Pingvinsukker skrev:

Planlegg ukehandel en gang i uka og bestill på f.eks meny nettbutikk hvis dere har tilgang på det og få det levert på døra. Evt bestill matkasser. Sparer en del tid på det her i alle fall 😊👍🏼

Hjelper også å forberede middag kvelden i forveien (kutte grønnsaker, legge poteter i gryte med vann etc..) 

Takk for tips😊 Vi bor litt langt vekke så dagligvarer i nettbutikk finnes ikke, ei heller matkasse. Ja, må bli flinkere til å utnytte kvelden til å forberede middag, men kveldene går alt for fort😅 1 time ekstra hadde ikke gjort noe!

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har helt glemt å utnytte lør/søndagsmiddag som anledning til å lage dobbel porsjon. Har du tips til retter som egner seg til frysing? Kommer på lasagne🤔 Gulvvask føler jeg at jeg ikke har tid til for vi har et gulv (50kvm) som må vaskes med spesialsåpe og vaskes med vann etterpå😫 (Aner ikke hva vi tenkte på...)

Du kan lage enkle gryter/lapskaus for eksempel. Det passer godt til frysing 🙂 Eller lag mat som gir rester sånn at en dag i uka er restemiddag. Ofte mye raskere å lage.

Jeg lager også hjemmelaget pastasaus som jeg fryser i porsjonspakker. Bare å koke pasta og varme sausen med litt kjøtt. Enkelt og raskt :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...