AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Jobber nå 80% med en fridag i uka som gjør veldig godt. Skal snart ut i 100% med lang reisevei (1.5t per dag). Har en mann som arbeider mye og i enkelte perioder borte fra morgen-kveld. Har et barn på 7 år, h*n har sfo 1 dag i uken. Nå trenger jeg tips og råd til hvordan jeg/vi kan få hverdagen til å gå lettere? Tenker på husarbeid, ting ift det «tredje» skiftet som kan gjøres enklere? Foreløpig har mannen kun som oppgave å gå ut med søppel/kjøre beholderene opp til veien ved tømming. Jeg lager handleliste og middagsliste og handler 1 gang i uka. Andre tips og triks?😁 Anonymkode: 64257...d2c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Lag store middagsporsjoner på lørdag/ søndag og frys ned, så dere kan ta opp middag og varme på travle dager. Dere har et barn, så da er vel ikke følge- og hentelogistikken så travel som den ville ha vært dersom man har et eller flere barn i barnehage i tillegg. Vask over gulvene før dere legger dere. Bruk evt. engangs våtmopp. Sikkert flere her som har flere tips/ råd. Anonymkode: 093ff...a17
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber nå 80% med en fridag i uka som gjør veldig godt. Skal snart ut i 100% med lang reisevei (1.5t per dag). Har en mann som arbeider mye og i enkelte perioder borte fra morgen-kveld. Har et barn på 7 år, h*n har sfo 1 dag i uken. Nå trenger jeg tips og råd til hvordan jeg/vi kan få hverdagen til å gå lettere? Tenker på husarbeid, ting ift det «tredje» skiftet som kan gjøres enklere? Foreløpig har mannen kun som oppgave å gå ut med søppel/kjøre beholderene opp til veien ved tømming. Jeg lager handleliste og middagsliste og handler 1 gang i uka. Andre tips og triks?😁 Anonymkode: 64257...d2c De fleste som er priviligerte nok til å ha to hele inntekter, har råd til vaskehjelp. Anonymkode: 7f9a1...96b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Digger robotstøvsugeren vår, da får man gjort mye samtidig som den står på på et annet rom. Anonymkode: daec3...134 3
Pingvinsukker Skrevet 6. mai 2019 #5 Skrevet 6. mai 2019 Planlegg ukehandel en gang i uka og bestill på f.eks meny nettbutikk hvis dere har tilgang på det og få det levert på døra. Evt bestill matkasser. Sparer en del tid på det her i alle fall 😊👍🏼 Hjelper også å forberede middag kvelden i forveien (kutte grønnsaker, legge poteter i gryte med vann etc..)
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lag store middagsporsjoner på lørdag/ søndag og frys ned, så dere kan ta opp middag og varme på travle dager. Dere har et barn, så da er vel ikke følge- og hentelogistikken så travel som den ville ha vært dersom man har et eller flere barn i barnehage i tillegg. Vask over gulvene før dere legger dere. Bruk evt. engangs våtmopp. Sikkert flere her som har flere tips/ råd. Anonymkode: 093ff...a17 Har helt glemt å utnytte lør/søndagsmiddag som anledning til å lage dobbel porsjon. Har du tips til retter som egner seg til frysing? Kommer på lasagne🤔 Gulvvask føler jeg at jeg ikke har tid til for vi har et gulv (50kvm) som må vaskes med spesialsåpe og vaskes med vann etterpå😫 (Aner ikke hva vi tenkte på...) Anonymkode: 64257...d2c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste som er priviligerte nok til å ha to hele inntekter, har råd til vaskehjelp. Anonymkode: 7f9a1...96b Ikke vi.... Mannen driver for seg selv og gikk med 200 000 i minus ifjor🤪 Anonymkode: 64257...d2c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Digger robotstøvsugeren vår, da får man gjort mye samtidig som den står på på et annet rom. Anonymkode: daec3...134 Det hørtes genialt ut! Men kommer den seg over dørterskler? Eller må du drive å flytte den fra rom til rom? Anonymkode: 64257...d2c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 24 minutter siden, Pingvinsukker skrev: Planlegg ukehandel en gang i uka og bestill på f.eks meny nettbutikk hvis dere har tilgang på det og få det levert på døra. Evt bestill matkasser. Sparer en del tid på det her i alle fall 😊👍🏼 Hjelper også å forberede middag kvelden i forveien (kutte grønnsaker, legge poteter i gryte med vann etc..) Takk for tips😊 Vi bor litt langt vekke så dagligvarer i nettbutikk finnes ikke, ei heller matkasse. Ja, må bli flinkere til å utnytte kvelden til å forberede middag, men kveldene går alt for fort😅 1 time ekstra hadde ikke gjort noe! Anonymkode: 64257...d2c
Wit Skrevet 6. mai 2019 #10 Skrevet 6. mai 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har helt glemt å utnytte lør/søndagsmiddag som anledning til å lage dobbel porsjon. Har du tips til retter som egner seg til frysing? Kommer på lasagne🤔 Gulvvask føler jeg at jeg ikke har tid til for vi har et gulv (50kvm) som må vaskes med spesialsåpe og vaskes med vann etterpå😫 (Aner ikke hva vi tenkte på...) Anonymkode: 64257...d2c Du kan lage enkle gryter/lapskaus for eksempel. Det passer godt til frysing 🙂 Eller lag mat som gir rester sånn at en dag i uka er restemiddag. Ofte mye raskere å lage. Jeg lager også hjemmelaget pastasaus som jeg fryser i porsjonspakker. Bare å koke pasta og varme sausen med litt kjøtt. Enkelt og raskt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå