Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest BethD
Skrevet

Man skal gi 10 dråper i skje før hvert måltid i 2-3 dager. Men skal man gi om natten også? Og så står det at man skal kontakte lege om ikke man merker bedring innen disse dagene. Men skal man da stoppe å gi eller fortsette (om man merker bedring)?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, BethD skrev:

Man skal gi 10 dråper i skje før hvert måltid i 2-3 dager. Men skal man gi om natten også? Og så står det at man skal kontakte lege om ikke man merker bedring innen disse dagene. Men skal man da stoppe å gi eller fortsette (om man merker bedring)?

Jeg gav på natten også 😊 det var bedring her så vet ikke ifht. Det siste spm ditt. 

Anonymkode: 99790...190

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, BethD skrev:

Brukte det til alle måltider frem til fylte 3 mnd. Maks dose. 

Det er ikke noe som hjelper om problemer er luft og man så slutter, det sprekker kun luftbobler og tas ikke opp i kroppen. 

Anonymkode: 8054c...85a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, BethD skrev:

Vi fortsatte, og prøvde oss uten ved jevne mellomrom for å se om behovet fortsatt var der. For vår del fikk vi en helt ny unge av minifom, og de gangene ve glemte det merket vi stor forskjell. Plutselig en dag vi forsøkte uten så var behovet borte, og da avviklet vi bare permanent. Husker ikke hvor lenge vi brukte det totalt.

Anonymkode: 932d7...76c

Gjest BethD
Skrevet

Tok det lang tid før dere merket bedring?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, BethD skrev:

Gradvis endring på noen dager vil jeg si. Vi fikk ikke en «ny unge», men jeg merket at plagene ble redusert.

Vi var hos lege og diverse andre behandlere, men ikke med noe tiltak annet enn at vi fortsatte med Minifom.

Anonymkode: 8054c...85a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, BethD skrev:

På dag 2 merket vi ganske stor forandring (såpass at vi skjønte at vi skulle fortsette), men det var vel ikke før dag 3-4 at plagene var nesten borte for vår del.

Anonymkode: 932d7...76c

Gjest BethD
Skrevet

Tusen takk for svar :) da håper jeg dette funker for oss :)

AnonymBruker
Skrevet

Merket bedring etter en dag eller to. Jeg gir ikke på natta, og på morgenen sliter hun litt med luft. Jeg styrer ikke med skje eller å telle dråper. Jeg gir en liten sprut inn i munnen hennes når jeg husker det. Virker som vi klarer oss bedre uten nå (11 uker gammel) enn da vi begynte (ca 6 uker). Jeg har den ikke i kjøleskap, den kan være i romtemperatur i 4 uker. (Oj, min må kastes nå!)

Anonymkode: b0ecb...693

AnonymBruker
Skrevet

Håper det fungerer for dere. Vi ga før alle måltider, også om natta, og det hjalp ikke i det hele tatt. 

Vi var hos lege, men kun for å utelukke sykdom. Kolikken forsvant av seg selv ved ca. 11 uker.

Anonymkode: 44dce...fe0

Gjest BethD
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det fungerer for dere. Vi ga før alle måltider, også om natta, og det hjalp ikke i det hele tatt. 

Vi var hos lege, men kun for å utelukke sykdom. Kolikken forsvant av seg selv ved ca. 11 uker.

Anonymkode: 44dce...fe0

Huff :( det høres ikke greit ut. Var det full blown kolikk liksom? Her er det «bare» luft i magen som kommer av for kavete spising på kveldstid (og noe dag), hun gråter sjelden men er veldig utilpass og «kavete»...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...