Gå til innhold

Rettigheter NAV

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, skal gjøre det kort og forhåpentligvis forståelig.

Vi er et par med datter på seks mnd. Vi har fordelt felles permisjon 100% på meg og han har den vanlige pappapermen. Jeg eier leiligheten, vi har nå gjort det slutt og han har flyttet ut. Han bor hos moren og har ikke jobb. «Lønnen» hans skal bli pappaperm i fire måneder.

Spørsmålene mitt er : kan han ta med seg datteren vår i fire måneder og bo hos moren og leve av pappaperm?

Hvordan kan jeg overta permisjonen hans?

Vet ikke om det er relevant (det mener jeg det er) men datteren vår er syk og - ifølge legene - bør ikke utsettes for mye forandringer og stimuli. Dette er tatt opp og skal tas hensyn til ved barnehageoppstart.

Han sier NAV ikke kan hjelpe oss, at sånn er det bare - pappaperm til pappa med mindre det er sykdom.

Takk!

Anonymkode: bb4b2...fc4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, skal gjøre det kort og forhåpentligvis forståelig.

Vi er et par med datter på seks mnd. Vi har fordelt felles permisjon 100% på meg og han har den vanlige pappapermen. Jeg eier leiligheten, vi har nå gjort det slutt og han har flyttet ut. Han bor hos moren og har ikke jobb. «Lønnen» hans skal bli pappaperm i fire måneder.

Spørsmålene mitt er : kan han ta med seg datteren vår i fire måneder og bo hos moren og leve av pappaperm?

Hvordan kan jeg overta permisjonen hans?

Vet ikke om det er relevant (det mener jeg det er) men datteren vår er syk og - ifølge legene - bør ikke utsettes for mye forandringer og stimuli. Dette er tatt opp og skal tas hensyn til ved barnehageoppstart.

Han sier NAV ikke kan hjelpe oss, at sånn er det bare - pappaperm til pappa med mindre det er sykdom.

Takk!

Anonymkode: bb4b2...fc4

Når det er slutt så kan du ta over pappapermen. Dersom han ikke jobber har han vel ikke opptjent penger til permisjon? 

Bestill en time til samtale med nav!

Anonymkode: c1d8e...10f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når det er slutt så kan du ta over pappapermen. Dersom han ikke jobber har han vel ikke opptjent penger til permisjon? 

Bestill en time til samtale med nav!

Anonymkode: c1d8e...10f

Dette. 

Sykt eller friskt barn er irrelevant - som alenemor får du overta fedrekvoten. Ring nav eller spør på Facebook - heter ikke gruppen/siden NAV-foreldrepenger tro - for fremgangsmåte. 

Anonymkode: 5e011...780

AnonymBruker
Skrevet

Har han ikke lønn får han ikke perm. Så enkelt er det. Ring nav selv for å sjekke om du er usikker.

Anonymkode: 6e8ee...18b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som han har krav på pappaperm, som nevnt over. Ellers, du søker om å overta fedrekvoten. 

Anonymkode: 6cd8c...c0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...