Gå til innhold

Nabo i borettslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei nabo, hun har bodd her lenger enn meg og de fleste i laget. Hun føler veldig eierskap over fellesarealene, alle blomster beddene er hennes etc. 

Problemet mitt er at hun vanner blomstene og plenen hver eneste dag. Sprederen står på flere timer!! Hver kveld. Nå har hun så smått begynt igjen og regner med at det blir oftere og oftere når det blir varmere. 

Skal jeg lage til styret? Skal jeg henvende meg til kommunen, brannvesenet? 

Jeg kommer ikke til å ta det opp med naboen av diverse årsaker... 🤪

Anonymkode: f7117...8ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er problemet med at hun vanner hver dag? Hvorfor plager det deg?

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

Hva er problemet med at hun tar ansvar for fellesområdene? 
Så lenge det ikke er rasjonering av vann så er det vel ikke noe problem? 

• Liker 3
Gjest studentinorge1998
Skrevet

Hadde blitt overlykkelig hvis noen som henne tatt vare på hagen min! 😂 Ser overhode ikke noe problem med det du skriver!

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: def5c...722

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre ingen hensikt å klage til kommunen med mindre det er forbud mot vanning. 

Anonymkode: fc217...738

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet

Bare lurer på hva som er problemstillingen. Er du redd for at det blir overvannet? 

AnonymBruker
Skrevet

Hei, ja, vi har lov til å vanne to dager i uka med sprederen, da er det kun lov å vanne bedd, ikke gress. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blander du deg i dette i det hele tatt? Hvis det er et problem for deg så snakker du med styret. Tror nok et styret har andre ting og tenke på. Jeg fikser blomstene her i mitt borettslag og styreleder er glad at jeg gjør det. De andre setter og pris på at det er fint her om sommeren. Ingen ser det på som et problem. Nå er det jo ikke vanneforbud, men rart hun vanner på denne tiden av året. 

Anonymkode: 0c4a5...c2f

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ja, vi har lov til å vanne to dager i uka med sprederen, da er det kun lov å vanne bedd, ikke gress. 

Ts

Hvorfor, om det ikke er tørke?

AnonymBruker
Skrevet

Om det er lavt grunnvann der du bor, så synes jeg faktisk du skal melde ifra til styret i borettslaget, så får de ta det derfra. Å vanne gresset med drikkevannet er rene vanvidd.

Anonymkode: 085c0...60a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Den informasjonen kunne gjerne vært med i hovedinnlegget.

Jeg synes det er helt innenfor å ta opp med styret. Evt slenge en lapp i postkassa hennes først?

Anonymkode: 03094...a59

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ei nabo, hun har bodd her lenger enn meg og de fleste i laget. Hun føler veldig eierskap over fellesarealene, alle blomster beddene er hennes etc. 

Problemet mitt er at hun vanner blomstene og plenen hver eneste dag. Sprederen står på flere timer!! Hver kveld. Nå har hun så smått begynt igjen og regner med at det blir oftere og oftere når det blir varmere. 

Skal jeg lage til styret? Skal jeg henvende meg til kommunen, brannvesenet? 

Jeg kommer ikke til å ta det opp med naboen av diverse årsaker... 🤪

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts

Dette er en sak for styret. Felles-arealene er for alle, ikke bare for henne. Alle kan ta ansvar, og uansett er det ikke bra at hun overdriver. Hvis dere har vaktmester er det vel imidlertid h*n som har ansvaret for vedlikeholdet der. Når det ikke er lov å vanne plenen burde hun jo fått tilsnakk mange ganger. 

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Ts

Hvem har bestemt det? Er det kommunale regler, eller er det vedtekter i borettslag? 
Du spør i HI om hvem du skal klage til, uten å opplyse om at det faktisk er begrensinger for vanning der du bor. 
Vi kan umulig vite hvem du skal klage til, uten p vite at det faktisk er begrensinger, og hvem som har satt begrensinger. 

Kommune/brannvesen bryr seg på ingen måte om en beboer i borettslag bryter borettslagets vedtekter, for å si det sånn... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...