Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innså nettopp noe. Hvorfor studerer jeg? Hadde jeg faktisk noen ønske om det? Eller gjorde jeg kun det "alle andre" så ut til å gjøre?

Studerer du fordi du selv vil, på grunn av press, for å passe inn?

Anonymkode: dda3d...f6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg vil ha en jobb som krever utdannelse. Jeg kan ikke drive å skjære i mennesker helt uten videre. Eller jeg kan jo det, men da blir vel fengselet min neste adresse. 

Anonymkode: f1511...369

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte fordi det var det som var forventet av meg. Nå hater jeg jobben min og har begynt som elev på vgs, for å finne en jobb JEG vil ha. 

Anonymkode: a8904...c29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerte fordi det var det som var forventet av meg. Nå hater jeg jobben min og har begynt som elev på vgs, for å finne en jobb JEG vil ha. 

Anonymkode: a8904...c29

Jeg føler det samme. Hva studerte du som du endte med å mislike? Hva studerer du på vgs nå?

Skrevet

Jeg studerte først fordi jeg hadde lyst til å være student.

Senere studerte jeg noe helt annet for å få meg en jobb med god lønn og karrieremuligheter. Å jobbe slavejobber for luselønn har jeg prøvd flere ganger, og det anbefales ikke i det hele tatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg først skal jobbe i over 40 år, så vil jeg helst at det er med noe jeg liker. Høyere utdanning gir meg den muligheten.

Anonymkode: 01320...752

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Knirke skrev:

Jeg studerte først fordi jeg hadde lyst til å være student.

Senere studerte jeg noe helt annet for å få meg en jobb med god lønn og karrieremuligheter. Å jobbe slavejobber for luselønn har jeg prøvd flere ganger, og det anbefales ikke i det hele tatt.

Hva valgte du å studere senere?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg først skal jobbe i over 40 år, så vil jeg helst at det er med noe jeg liker. Høyere utdanning gir meg den muligheten.

Anonymkode: 01320...752

Hva liker du?

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva valgte du å studere senere?

Maritim utdannelse😉 og jobb på sjøen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener 610.000 og har ingen utdanning. Er selvlært utvikler, og 28 år.

Anonymkode: 24172...799

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er det jeg orker, kan og har muligheten til akkurat nå. Jeg håper jeg er frisk når utdanningen er ferdig så jeg ikke ender med å bli ufør. Det hadde vært kjedelig å presse seg så lenge for å ende opp der uansett.

Anonymkode: 81024...7d9

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg hadde veldig lyst til å studere det faget. Kunnskapstørst, nærmest. Etter endt utdannelse har jeg fått jobber som jeg aldri ville fått uten utdannelsen, så angrer absolutt ikke.

Anonymkode: dcb83...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er forventet, er garantert jobb (sykepleier) og fordi jeg ikke vil jobbe ufaglært i butikk resten av livet

Anonymkode: ca6bc...772

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte fordi jeg ville ha "drømmejobben" (kjæresten til søsteren min ville jobbe innenfor samme bransje, men hadde ikke utdanning, så var arbeidsledig i 6+ år før NAV klarte å skaffe ham en jobb). Og fordi jeg synes det var kjempegøy å studere, uten tvil de morsomste og mest sosiale og givende årene i livet mitt så langt.

Anonymkode: 7a4fa...977

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det var forventet. Har master- HATER jobben. Ville slutte etter bare noen mnd på studiet, men ble presset videre. Livet er dritkjipt, men har ikke anledning til å ta ny utdannelse nå ☹️

Anonymkode: 6427f...a1e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Begynte å studerte for jeg ville studere, nå studerer jeg for å få jobb 😛 Har hatt lavlønte jobber i alle år, så er vel lei av det også.

Har ingen press fra noen siden familien min ikke har noe utdannelse, dette er noe jeg har ønsket selv hele tiden. 

Anonymkode: acd6a...750

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brenner for faget (kunsthistorie) og vil drive med det resten av livet.

Anonymkode: 08fbb...154

AnonymBruker
Skrevet

Studerer fordi jeg ikke vil ha flere jobber jeg ikke trives i. For all del, butikk og andre lignende jobber er veldig givende og bra for andre, men for en som foretrekker å jobbe alene og ha fleksibel arbeidstid er det ikke noe for meg. Jeg interesserer meg for det jeg studerer og gjør mitt beste ellers for å få foten innenfor bransjen jeg vil jobbe i. Jeg er ikke redd for å feile og jeg vil ikke ligge på gamlehjemmet og angre på at jeg aldri prøvde fordi jeg var for redd. Jeg vil heller ha vanlig lønn og jobb jeg trives i enn mye penger og hate 5 av 7 dager i uka resten av livet. Vi har bare ett liv.

Men er glad jeg ventet noen år og ikke begynte rett etter VGS, da hadde jeg valgt noe helt annet som hadde vært bortkastet med tanke på hva jeg faktisk vil. Null press, er første i min kjernefamilie som tar høyere utdanning, og selv om det er vanskelig, trives jeg veldig godt.

Anonymkode: c6322...8b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt en enorm interesse for temaer innenfor det fagfeltet jeg studerer.

Helt fra siden jeg var barn. Men selvom jeg fikk toppkarakterer på videregående, brukte jeg enormt mye tid på fagene. Jeg hadde ingen sosial liv som alle andre. Så jeg har ofret mye, og da tenker jeg kanskje at fagene er ment for meg.

Jeg liker å forstå ting, og det er det som er så gøy. Når du forstår det ene mattestykke eller når du forstår et konsept. Skulle ønske skole ikke alltid handlet om å jobbe for å prestere, men faktisk jobbe med fagene for å lære og forstå. Det å kunne sette av tid til fagene og lære i dybden uten å måtte tenke på at du gjør dette for at det er en prøve i neste hjørnet...

Anonymkode: 4279f...75b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Fordi jeg har lyst? Fordi det er interessant?

Anonymkode: 31356...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...