AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #21 Skrevet 8. mai 2019 Anbefaler deg å prøve. Jeg brukte cipralex, fikk det mot depresjon og angst. Humøret ble mer stabilt, jeg var helt utslitt av grubling, gråting osv. og det ble helt borte. Psykolog samtidig da. Det gikk vel 4-5 uker før jeg merket effekt. Gikk ikke opp i vekt og sluttet på medisinen etter 1,5 år. Legen ville at jeg skulle være helt sikker på å unngå tilbakefall, så jeg brukte medisinene over neste vinter også. Anonymkode: bfa50...c45 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #22 Skrevet 8. mai 2019 On 5/6/2019 at 10:56 AM, Jadzia said: Det finnes så mange preparater på markedet, noen ganger må man prøve seg på flere før man treffer den riktige. Noen vil alltid ha en dårlig erfaring, noen vil forherlige det. Jeg har gått på antidepressive i to runder i livet. Første gang for over 20 år siden. Da fikk jeg først seroxat. Den ga god effekt, men jeg este ut til tross for lite matlyst. Jeg kjente fra dag til dag at klærne ble mindre. Byttet til Cipramil (forgjengeren til cipralex) og ble suicidal som bivirkning. Deretter kutta jeg ut alt som het antidepressive fordi jeg følte det ikke var verd det. Noen år senere ble jeg kronisk syk. Hverdagen forandret seg, og alt var i kaos. Legen skrev ut Zoloft. Var litt uggen et par dager i starten, men hadde god effekt. Jeg var nok mer trøtt da jeg gikk på dem enn ellers, og jeg gikk ikke ned i vekt, men heller ikke opp. Jeg hadde ikke overlevd den perioden av livet uten pillene, og er utrolig glad for dem. Jeg har en sterk mening om at piller ikke skal erstatte annen behandling, men at det er fint hjelpemiddel. Medisiner inneholder ikke kalorier, og ikke kan man legge på seg av det!! Men medisiner kan øke matlysten. Mat inneholder kalorier!! Anonymkode: d2264...6a3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #23 Skrevet 8. mai 2019 Vil på mange måter si både ja og nei her. Har alltid vært veldig skeptisk til medisiner, og jeg gidde tilslutt etter å gidde de et forsøk. Gått på antidepressiva nå i vel 5 år. De har roet meg ned, merker ikke humørsvingninger lengre på samme måten men humøret er flatt. Det vil si at du føler lite. Vanskelig å forklare. Fornøyd med de, men. De har gitt meg større sultfølelse som er en vanlig bivirkning og det har resultert i vektøkning. Det plager egentlig veldig selv om det er snakk om bare 5, 6 kilo. Prøver nå og bli sunnere og være bevisst på dette. Blir nok ikke å gå på de resten av livet nei. Men gi de et forsøk du 👍 Anonymkode: c94db...2ed
Jadzia Skrevet 9. mai 2019 #24 Skrevet 9. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Medisiner inneholder ikke kalorier, og ikke kan man legge på seg av det!! Men medisiner kan øke matlysten. Mat inneholder kalorier!! Anonymkode: d2264...6a3 Nei, men noen medisiner har faktisk vektøkning uten mat som bivirkning, og noen medisiner gjør at man lagrer noe forferdelige mengder vann som igjen fører til vektøkning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå