Madame Butterfly Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 I dag merket jeg meg noe. Det var en del profilbilder oppdatert med «❤️ Jævla sosialist» sticker. Det var også veldig veldig veldig mange andre som hadde oppdatert sitt profilbilde helt nøytralt. Jeg scrollet meg nedover og det var så mange som hadde endret bildet sitt. Det var flere som bare hadde skiftet bilde, enn som hadde satt på dette sosialist ❤️ Var ikke det merkelig? Er det en diskret form for støtte til Siv Jensen? Igjen synest jeg det er ingenting, som blir blåst opp til en stor sak. Jeg synest lite om banning og slike vulgariteter fra en talerstol. Det var jo litt banning i den talen, det er generelt lite stilig. Å kalle slik språkbruk «farlig», er derimot i mine øyne å dra det litt vel langt. Så hva tenker dere? En stille protest fra de som er enig med at dette å voldsomt blåse opp fillesaker også er lite stilig? 1
Madame Butterfly Skrevet 6. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2019 5 minutter siden, Giggi said: Ehhh, nei ... Det er motsatt, en protest mot Frp. Ja, de med sticker (eller hva det nå heter) er jo klart en protest mot FrP. Jeg snakker om de som samtidig som mange andre oppdaterte profil bildet med ❤️ sticker, oppdaterte profilbildet helt nøytralt? Det var minst 5 stykker av mine Facebook venner som i helga oppdaterte sine profilbilder uten sticker. 1
SoWhat? Skrevet 6. mai 2019 #4 Skrevet 6. mai 2019 Syns det er teit hele greia. Hvem bryr seg om dette tullet fra en småbrisen(?) festdeltager "sier" på et landsmøte og i feiring av en 50-årsdag?! Dessuten SA hun ingenting, hun hvisket det på en humoristisk måte. Alt som blir blåst opp og lager "skandaler"! Tullete alt sammen. Tror ikke at vi som ikke gjør noe med profilbilde gjør det for å støtte Siv Jensen. Jeg støtter overhodet ikke henne og Frp's politikk! 6
lintilla Skrevet 6. mai 2019 #6 Skrevet 6. mai 2019 2 hours ago, SoWhat? said: Syns det er teit hele greia. Hvem bryr seg om dette tullet fra en småbrisen(?) festdeltager "sier" på et landsmøte og i feiring av en 50-årsdag?! Dessuten SA hun ingenting, hun hvisket det på en humoristisk måte. Alt som blir blåst opp og lager "skandaler"! Tullete alt sammen. Tror ikke at vi som ikke gjør noe med profilbilde gjør det for å støtte Siv Jensen. Jeg støtter overhodet ikke henne og Frp's politikk! Folk tåler ingenting lengre. Hadde Siv Jensen sagt din jævla sosialist til noen så kunne man kanskje reagert, men hvis noen føler seg krenket av dette så må de ta seg sammen! 5
SoWhat? Skrevet 6. mai 2019 #7 Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, lintilla skrev: Folk tåler ingenting lengre. Hadde Siv Jensen sagt din jævla sosialist til noen så kunne man kanskje reagert, men hvis noen føler seg krenket av dette så må de ta seg sammen! Tror pressen bør skjerpe sin "sensasjonslyst". Det er dem som blåser opp dette og vil trykke "reaksjoner". Tåpelig er ordet for det. Og ja, enig i at om hun hadde sagt det under andre div omstendigheter så kunne det blitt drøyt. Dette var ingenting å blåse opp i det hele tatt, og bare flaut at andre politikere retter fingeren mot henne. 2
Nicathv Skrevet 6. mai 2019 #8 Skrevet 6. mai 2019 Det finnes allerede en flere siders tråd om dette:
stan Skrevet 6. mai 2019 #9 Skrevet 6. mai 2019 At en jævla Frp'er sier noe slikt gjør meg bare jævla stolt over å være en jævla sosialist. Men det gjør meg jævla trist at den jævla politiske debatten blir så jævla simpel av å bruke jævla så jævla mye. 8
Skywalker Skrevet 6. mai 2019 #10 Skrevet 6. mai 2019 49 minutter siden, stan skrev: At en jævla Frp'er sier noe slikt gjør meg bare jævla stolt over å være en jævla sosialist. Men det gjør meg jævla trist at den jævla politiske debatten blir så jævla simpel av å bruke jævla så jævla mye. Du verden..
bananbøy Skrevet 6. mai 2019 #11 Skrevet 6. mai 2019 Nok en medieskapt storm i vannglass. Samme som når de skulle prøve å hause opp hysteri om plumbo sin mokkamann kommentar. 2
stan Skrevet 6. mai 2019 #12 Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, Skywalker skrev: Du verden.. Det beriker diskusjonen, ikke sant. 2
TrekStar Skrevet 6. mai 2019 #13 Skrevet 6. mai 2019 (endret) Er da ikke noe nytt blant andre politikere fra andre partier, å kalle Frp'ere for noe lignende. Kanskje er det et motsvar til politikere fra Ap, som brukte ordet "Jævla....", først. For å friske opp minnet litt: 1. (2017) Ap-politiker kalte Sylvi Listhaug (Frp) for, "Jævla rasistkjerring". 2. (2017) Ap-politiker kalte Sylvi Listhaug (Frp) for, " Norges svar på Goebbels". 3. (2018) Sv-politiker kalte Jon Helgheim (Frp), for, "svin og utyske", og at han null verdi som menneske, og for en Hitler. 4. (2014) Venstre-politiker kalte Mayzar Keshvari (Frp) for, en "smørbukk-innvandrer". 5. (2007) Ap-politiker kalte Terje Menkerud (H) for, en "idiot og en apekatt". 6. (2017) Ap-politiker kalte Brita Møystad Engseth for, en "panserlesbe". EDIT: Engseth er ikke i Frp, men eksempelet viser, atter en gang, mange Ap-politikeres respektløse ordbruk. Hvorfor mobiliserer ikke venstresiden, som "står for fred og likerett", og viser sin avsky på samme måten når det ble kalt "Jævla sosialist". Er det greit når andre blir kalt lignende, og mener venstresiden at dem skal ha monopol på å kalle andre for det ene og det andre, og at meningene og ytringene på venstresiden, er de eneste meningene er skal ha. Venstresiden er ikke bedre, om ikke værre, når det gjelder å slenge dritt andre veien. Endret 9. mai 2019 av TrekStar 6
Aragorn ll Elessar Skrevet 6. mai 2019 #14 Skrevet 6. mai 2019 Lurer på om de som sier det var greit at Siv Jensen sa dette, ville sagt det samme om Støre hadde sagt "Jævla Frpere" Av en eller annen grunn tror jeg pipen ville hat en helt annen lyd om det hadde skjedd. 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 6. mai 2019 #15 Skrevet 6. mai 2019 (endret) 1 minutt siden, TrekStar skrev: Er da ikke noe nytt blant andre politikere fra andre partier, å kalle Frp'ere for noe lignende. Kanskje er det et motsvar til politikere fra Ap, som brukte ordet "Jævla....", først. For å friske opp minnet litt: 1. (2017) Ap-politiker kalte Sylvi Listhaug (Frp) for, "Jævla rasistkjerring". 2. (2017) Ap-politiker kalte Sylvi Listhaug (Frp) for, " Norges svar på Goebbels". 3. (2018) Sv-politiker kalte Jon Helgheim (Frp), for, "svin og utyske", og at han null verdi som menneske, og for en Hitler. 4. (2014) Venstre-politiker kalte Mayzar Keshvari (Frp) for, en "smørbukk-innvandrer". 5. (2007) Ap-politiker kalte Terje Menkerud (H) for, en "idiot og en apekatt". 6. (2017) Ap-politiker kalte Brita Møystad Engseth for, en "panserlesbe". Hvorfor mobiliserer ikke venstresiden, som "står for fred og likerett", og viser sin avsky på samme måten når det ble kalt "Jævla sosialist". Er det greit når andre blir kalt lignende, og mener venstresiden at dem skal ha monopol på å kalle andre for det ene og det andre, og at meningene og ytringene på venstresiden, er de eneste meningene er skal ha. Venstresiden er ikke bedre, om ikke værre, når det gjelder å slenge dritt andre veien. Om dette ikke er greit så er det merkelig at dere forsvarer Siv Jensen. Det viser jo bare at høyresiden og venstresiden er like hykleriske. Endret 6. mai 2019 av Aragorn ll Elessar 2
Commander Skrevet 6. mai 2019 #16 Skrevet 6. mai 2019 2 timer siden, stan skrev: At en jævla Frp'er sier noe slikt gjør meg bare jævla stolt over å være en jævla sosialist. Men det gjør meg jævla trist at den jævla politiske debatten blir så jævla simpel av å bruke jævla så jævla mye. Jeg forstår ikke reaksjonen. Virkelig ikke. I en uformell setting hvor man kan være sleivete og bruke humor. Men selvfølgelig vil man misforstå (med vilje)og ta ta det som en oppfordring til bruk av vold?!? Nå har jo venstresiden ropt "knus kapitalismen" i alle år. Det er vanskelig å ikke se ironien i å bruke samme språk. De som var tilstede forsto nok ironien. Men da er det ufint språk?! For en gjeng som later som de er krenka. 2
isw Skrevet 6. mai 2019 #17 Skrevet 6. mai 2019 34 minutter siden, TrekStar skrev: Er da ikke noe nytt blant andre politikere fra andre partier, å kalle Frp'ere for noe lignende. Kanskje er det et motsvar til politikere fra Ap, som brukte ordet "Jævla....", først. For å friske opp minnet litt: 1. (2017) Ap-politiker kalte Sylvi Listhaug (Frp) for, "Jævla rasistkjerring". 2. (2017) Ap-politiker kalte Sylvi Listhaug (Frp) for, " Norges svar på Goebbels". 3. (2018) Sv-politiker kalte Jon Helgheim (Frp), for, "svin og utyske", og at han null verdi som menneske, og for en Hitler. 4. (2014) Venstre-politiker kalte Mayzar Keshvari (Frp) for, en "smørbukk-innvandrer". 5. (2007) Ap-politiker kalte Terje Menkerud (H) for, en "idiot og en apekatt". 6. (2017) Ap-politiker kalte Brita Møystad Engseth for, en "panserlesbe". Hvorfor mobiliserer ikke venstresiden, som "står for fred og likerett", og viser sin avsky på samme måten når det ble kalt "Jævla sosialist". Er det greit når andre blir kalt lignende, og mener venstresiden at dem skal ha monopol på å kalle andre for det ene og det andre, og at meningene og ytringene på venstresiden, er de eneste meningene er skal ha. Venstresiden er ikke bedre, om ikke værre, når det gjelder å slenge dritt andre veien. Venstresiden sparker oppover, må vite. Hets fra venstresiden er jo bare uskyldig kritikk av det etablerte. Når en fra høyresiden hetser, er det jo 100% sikkert at man har en ny ABB i anmarsj..
Gjest PaN Skrevet 6. mai 2019 #18 Skrevet 6. mai 2019 Dette minner meg om da hun sa krekar skal ut og bompengene skal fjernes /swoosh.
stan Skrevet 6. mai 2019 #19 Skrevet 6. mai 2019 3 timer siden, Commander skrev: "knus kapitalismen" Så det burde vært "knus den jævla kapitalismen"? Poenget er at banning ikke gjør debatten bedre.
Example Skrevet 6. mai 2019 #20 Skrevet 6. mai 2019 Krenkefesten fortsetter. Venstresidens signalmerke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå