AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #1 Skrevet 6. mai 2019 Det ER så flaut og så vondt, men jeg er skikkelig hårsår og sjalu på forholdet mellom min svigerinne og min svigermor. Jeg føler meg ofte ikke inkludert. Nå i helgen var de på shopping for eksempel, uten å be meg. Hun og min ektemanns bror er på middag hos svigers minst en gang i uken, vi blir bedt ca 1 gang i mnd. Jeg vet at svigers føler at svoger og svigerinne trenger mye hjelp i hverdagen og derfor stiller opp, men jeg kjenner det stikker når jeg ser hvor nær de er og ikke jeg. jeg er gift med min mann og vi har vært sammen lengst, vi er nabo med svigers så vi «ser alt.» Det som gjør det ennå mer «flaut» er jo det at jeg og mannen min er fornøyd med den mengden kontakt vi har - så det er så ulogisk at jeg skal gråte av sjalusi når jeg ser de er på venninnetur! Jeg tror det bunner i det at jeg føler at jeg har prøvd endel, fått «avslag» fra svigermor om et nærere forhold, mens svigerinne får det. Det skal sies at de jobber på samme plass, jeg har høyere utdannelse. Mannen min tror det handler mye om dette/derfor jeg ikke får aksept i familien. Akk, så langt og så dumt egentlig. Håper noen orket å lese. Tips til hvordan komme over deres nærere forhold rett og slett? Anonymkode: 10909...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #2 Skrevet 6. mai 2019 Kjære deg. Jobb med å akseptere at forholdet deres ikke er det samme. Noen klikker man bare bedre med, noe som sikkert gjelder i dette tilfellet. forstår at det er sårt, for alle vil vi vel bli inkludert og foretrukket. Men av og til er det ikke sånn, og da er aksept nøkkelen. dersom du ikke aksepterer situasjonen, ender du kanskje opp med å kompensere ved å være ekstra blid, hjelpsom og tilgjengelig for å få dem til å like deg bedre. Og det kan du selvsagt gjøre. Men du kan også løse det på en måte som er mindre til skade for deg selv: godta at de har det slik, plei egne venner og familie, ikke overkompenser, og sist men ikke minst: vær deg selv. om de liker deg og vil være mer sammen med deg: fint. Hvis ikke, må du likevel være deg selv og prøve å ha det fint. det er desverre slik at ingen kan bli (best) likt av alle. Og ikke glem: go where you’re wanted. lykke til❤️ Anonymkode: 021f7...3a2 6
SoWhat? Skrevet 6. mai 2019 #3 Skrevet 6. mai 2019 Får du ikke aksept? Hvordan da? Altså. Du vil ikke ha mer kontakt enn det dere har, så hva vil du egentlig? Få invitasjoner for å avslå dem eller bli stresset? At de to ikke skal ha så nær kontakt fordi du velger noe annet? Ja, det er mildt sagt ulogisk. Du har vært i bildet lengst, men har hatt samme kontakten med svigermoren din hele tiden. Kanskje hun er glad for at din brors samboer vil være mye med henne da. Ikke vær smålig og misunnelig. Du valgte selv hvor mye/lite kontakt dere hadde før hun kom inn i bildet. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Du sier du er fornøyd med den kontakten du har, og du har helt sikkert ikke gjort noe for å få en bedre kontakt med svigermor. Men å bli sjalu når du ser de koser seg, er bare teit. Hvorfor er det sånn at damer ikke ønsker noe, men når de heller ikke får noe de ikke ønsker så ønsker de det enda mer? eller lager en teit KG post ut av det. Skjerp deg, voks opp. Det er ikke svigermoren din du er sammen med. Du får prøve invitere de da vettu, eller gå en tur over til `Naboen`din om det plager deg så mye at du ikke blir bedt på middag mer enn en gang i mnd. Jeg blir bedt til min far på middag 1 gang i året, selv om vi nesten er naboer. Det kommer helt an på hvordan du gjør det selv. Slutt å syns synd på deg selv. Gjør noe med det, og om du ikke ønsker noe mer. Så slutter du å syte her. Takk for meg. Anonymkode: dcb43...292
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Dette er jo ren sjalusi. Hvis ikke svigerinna di hadde vært mye sammen med svigermor, hadde du da vært misfornøyd med relasjonen dere har? Enkelte mennesker har mer til felles enn andre. Det betyr ikke at du har et dårlig forhold til svigermor, at hun ikke liker deg eller noe. Du sier jo selv at svigerinna di trenger mer hjelp enn deg, så det er jo i utgangspunktet noe som krever en bedre relasjon og oftere kontakt. Min svigerinne er oftere på besøk hos svigermor enn jeg er, selv om vi bor nærmere. Det plager ikke meg. Det påvirker ikke min relasjon til svigermor. Jeg vet at svigermor fint greier å ha uavhengige relasjoner til forskjellige mennesker. Hvis du ønsker å bedre relasjonen må du ta noen grep. Inviter svigers på middag. Inviter svigermor på shopping. Evt ta med bare svigerinnen din og få en bedre relasjon til henne. Anonymkode: a20d4...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå