Gå til innhold

Når gå til lege?

Windy

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt tørrhoste i en ukes tid nå, og de siste dagene har det også kommet litt slim til :roll:

Hostesaft hjelper ikke.

Jeg har ikke hatt noe feber, så det er litt vanskelig å vite om det bare er en filleting :tunge1:

Hvor lenge ville dere ventet før dere gikk til lege med dette?

Vil ikke bli oppfattet som en hypokonder :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg hadde ikke giddet gå til lege for hoste, ikke med mindre lungene var på vei opp eller jeg mistenkte at det skyldtes inntak av uhumske stoffer. Den eneste gangen jeg har gått til lege for hoste, var etter at mamma trodde jeg hadde hostet på meg brukne ribben. :o Det viste seg at det bare var vanlig hoste, og legen kunne likevel ikke gjøre noe mer enn å forsikre om at ribbena var i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meya84

som jeg kanskje har nevnt før :wink: ....bedre å gå til legen for tidlig enn for sent... Drar du til legen finner du fort ut om d er noe som er galt eller ikke! så slipper du å bekymre deg for d mer :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Legen kan ikke gjøre så mye med hosten din. Når det nå kommer opp slim, er det et godt tegn på at kroppen din klarer å ordne opp selv.

Drikk masse vann og ta det litt rolig. ikke fryse heller.

Får du feber og skikkelig vondt i halsen, ja da bør du gå til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det nå kommer opp slim, er det et godt tegn på at kroppen din klarer å ordne opp selv.

Høres bra ut! :)

Jeg spør fordi forrige gang jeg hadde slik tørrhoste så hadde jeg lungebetennelse. Men siden jeg nå får slim så skal jeg la det gå litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du med tørrhoste i mer enn 2 uker skal du gå til legen.

Hoster du slim ordner kroppen opp selv, men blir slimet så for seigt å hoste opp må du gå til legen. Slim som ikke hostes opp kan sette seg til en betennelse.

God bedring

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk med tørrhoste i et par måneder jeg, før jeg fikk somla meg til legen. Og hun lyttet og sjekket og banket og fant ut at jeg var frisk som en fisk. 3-4 uker senere stoppet hosten og jeg har knapt nok kommet med et host siden (og dette er mer enn et år siden).

Tror det viktigste kriteriet er om du føler deg dårlig (feber, slapp, svimmel, osv.), skjønt 2 mnd. er kanskje i drøyeste laget? En måned er kanskje passe hvis du ikke føler deg spesielt dårlig ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Det kommer helt an på fargen på slimet om det er en bra ting eller ikke, i følge legen min (jeg har hatt mye trøbbel med lungene, så jeg har vært der en del ganger pga. hoste o.l.).

Er slimet blankt og uten smak, er det en bra ting. Er slimet misfarget (grønt/rødt) eller smaker høgg, så er det ikke en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg ville sett an allmentilstanden også. Er den bra ville jeg ha sett det an en stund. Er du derimot veldig slapp og dårlig ville jeg nok tatt en tur etter noen dager. Vær obs hvis du begynner å "kike". Det har gått en del kikhoste ihvertfall på østlandet i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss
Jeg ville sett an allmentilstanden også. Er den bra ville jeg ha sett det an en stund. Er du derimot veldig slapp og dårlig ville jeg nok tatt en tur etter noen dager. Vær obs hvis du begynner å "kike". Det har gått en del kikhoste ihvertfall på østlandet i vår.

Apropos "kiking"; jeg "kiker" alltid. Ingen som vet hvorfor. Hoster aldri vanlig tørrhoste. Slitsomt, og ikke minst vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg gikk også med tørrhoste i flere månedfer, og kunne våkne om natta av at jeg ikke fikk puste. Folk rundt meg, og jeg selv, ble seriøst bekymret, men legen fant ingenting. Fikk hostesaft med morfin av den ene legen, den neste tok en blodprøve jeg aldri fikk svar på. Men ettersom du har hatt lungebetennelse før ville jeg kanskje likevel tatt en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...