Gå til innhold

Kjæresten er invitert i 3 utdrikningslag, men ingen bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjærsten min er invitert i hele tre utdrinkningslag i år, men ingen av bryllupene. 
Han vurderer også å dra i dem alle sammen, to av dem er utenlandreise. Og de har store opplegg med både det ene og andre. Det kommer rett og slett til å bli dyrt. 

Jeg skjønner at brudgom ikke inviterer selv, men er det ikke litt rart å invitere noen  som ikke skal i bryllupet?
Vi er i 40-årene, ikke 20-årene, da jeg skjønner at økonomien for bryllupsfesten kanskje er en litt annen. 

Inviterer gutta bare med seg mange for å få dekket mer på utgiftene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være, men det kan også være at de har en avtale rundt det. Er de som bare har nærmeste familie i bryllupet.

men eneste måten å få svaret er å spørre kjæresten din.

Gjest O.G.
Skrevet
11 timer siden, kaleidoskop skrev:

Kjærsten min er invitert i hele tre utdrinkningslag i år, men ingen av bryllupene. 
Han vurderer også å dra i dem alle sammen, to av dem er utenlandreise. Og de har store opplegg med både det ene og andre. Det kommer rett og slett til å bli dyrt. 

Jeg skjønner at brudgom ikke inviterer selv, men er det ikke litt rart å invitere noen  som ikke skal i bryllupet?
Vi er i 40-årene, ikke 20-årene, da jeg skjønner at økonomien for bryllupsfesten kanskje er en litt annen. 

Inviterer gutta bare med seg mange for å få dekket mer på utgiftene?

Ok, har du snakket med ham om at det kanskje er en baktanke med å invitere ham, som at han er bra nok til å dele utgifter med, men ikke go nok for selskapet?

Ellers da så er det jo bare å la ham dra, men være stødig på at din økonomi ikke skal lide fordi han vil støtte folk som ikke syntes han var god nok for gjestelista i bryllupet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde det var veldig normalt å være invitert i utdrikningslag, men ikke bryllupet jeg? En kan jo ha 20 venner i et utdrikningslag, men en kan jo ikke invitere 20 venner med partnere i bryllupet? 

Anonymkode: 5fc8e...345

• Liker 10
Gjest O.G.
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde det var veldig normalt å være invitert i utdrikningslag, men ikke bryllupet jeg? En kan jo ha 20 venner i et utdrikningslag, men en kan jo ikke invitere 20 venner med partnere i bryllupet? 

Anonymkode: 5fc8e...345

Men da inviterer man bare kameratene sin alene og forklarer hvorfor ikke partnere ble invitert i bryllupet.

Skrevet

Jeg har vært invitert i flere utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet, har aldri sett problemet med det. Det har vært både til litt mer perifere venninner hvor jeg uansett ikke ville forventet en bryllupsinvitasjon og til nærere venner som har hatt små bryllup.

• Liker 10
Skrevet

Jeg har sluttet å gå i utdrikningslag hvor jeg ikke har vært invitert i bryllupet. Har følt jeg har blitt tatt med for å dekke gildet. 

• Liker 20
Skrevet

Jeg og min samboer har felles økonomi, så jeg hadde nok protestert litt på at han ville bruke mye penger på hele 3 utdrikningslag. I tillegg går det med mye fri siden det er utenlands, kanskje til og med feriedager. 

Jeg tenker at siden han/vi ikke er bedt i bryllupet, så er det vel ikke så viktig at han blir med, da er det en perifer venn. Hvis samboer har gode argumenter for det motsatte, så kan vi jo se på om vi har råd og tid. 

• Liker 4
Gjest O.G.
Skrevet
17 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har vært invitert i flere utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet, har aldri sett problemet med det. Det har vært både til litt mer perifere venninner hvor jeg uansett ikke ville forventet en bryllupsinvitasjon og til nærere venner som har hatt små bryllup.

Helvete heller om jeg hadde støttet utdrikkingslaget økonomisk når bruden ikke følte det naturlig å invitere meg til bryllupet.

AnonymBruker
Skrevet

Man går ikke på utdrikningslag dersom man ikke er invitert i bryllupet!

Eneste er visst paret skal gifte seg uten feiring, eller de gifter seg i utlandet. Da kan venner tromme sammen til utdrikningslag.

Anonymkode: d0363...53a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok reagert mest på at han skulle reise på 2 utenlandsreiser uten meg som da kanskje vil gjøre at det ikke blir så mye ferie MED meg...

Jeg og min sambo har delt økonomi på slike ting så at det blir dyrt ville for min del blitt hans problem. Om dere har felles øknomi så må det jo diskuteres, jeg synes ikke du skal finansiere at han skal utdrikningslag og ferier uten deg. 

Selv har jeg ikke vært i så mange utdrikningslag men har kun vært i de der jeg også skulle i bryllup. Sambo har vært i ett der han ikke var invitert i bryllup men de var mange gutter i utdrikningslaget. Det var ikke en kjempenær kompis så tror ikke han brydde seg om å ikke bli invitert i bryllupet.. Det var heller ikke så dyrt utdrikningslag da. Har kanskje inntrykk av at det er vanligere når man har litt "store" utdrikningslag at man inviterer mange og vil ha med alle kompiser/venninner både nære og perifere.. og så til bryllupet har man bare noen utvalgte venner pga. øknomi/størrelse på bryllup osv..

Anonymkode: 2ffa2...fa9

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, O.G. skrev:

Helvete heller om jeg hadde støttet utdrikkingslaget økonomisk når bruden ikke følte det naturlig å invitere meg til bryllupet.

Nå vet jeg jo ikke hva slags utdrikningslag du er vant med, men de fleste jeg har vært i har vært hyggelige og ikke spesielt dyre sammenkomster som jeg har deltatt i fordi jeg har hatt glede av det. 

• Liker 4
Gjest O.G.
Skrevet
Akkurat nå, Daria skrev:

Nå vet jeg jo ikke hva slags utdrikningslag du er vant med, men de fleste jeg har vært i har vært hyggelige og ikke spesielt dyre sammenkomster som jeg har deltatt i fordi jeg har hatt glede av det. 

Ja, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel sånne utdrikningslag som er mest Spennende da..., 

Han er vel egentlig ganske HELDIG som slipper å reise til kjedelige bryllup.  

Anonymkode: eadbc...114

• Liker 2
Gjest ti10
Skrevet
2 minutter siden, Daria skrev:

Blir det ikke mer som en slags fest, da? Eller, det kommer vel an på hva man gjør i utdrikningslaget, men for meg hadde det blitt veldig spesielt å være med i et utdrikningslag hvis jeg ikke var invitert i bryllup. Med mindre det var flere titalls personer i utdrikningslaget, men da må det jo uansett være begrenset hvor godt de kjenner bruden … Syntes bare det hørtes rart ut, med mindre det er konkrete grunner til at det blir sånn.

Gjest Solkremen
Skrevet

Oi, det syns jeg faktisk var ganske spesielt. Tror ikke jeg ville ha dratt i et utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet. Hadde også blitt rimelig flau dersom min forlover inviterte inn ‘ikke-bryllupsgjester’ til utdrikningslaget mitt. 

Gjest O.G.
Skrevet
1 time siden, Solkremen skrev:

Oi, det syns jeg faktisk var ganske spesielt. Tror ikke jeg ville ha dratt i et utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet. Hadde også blitt rimelig flau dersom min forlover inviterte inn ‘ikke-bryllupsgjester’ til utdrikningslaget mitt. 

Vel, et eller annets steds hen har jo forloveren fått navnene fra, og det er jo nærliggende å tro at det er brugommen/bruden.

AnonymBruker
Skrevet

Det syns jeg er spesielt. Jeg hadde ikke reist i utdrikningslag med mindre jeg ble bedt i bryllupet. Unntaket må være hvis noen har veldig små intime bryllup med bare nærmeste familie. At det i tillegg er i utlandet gjør ikke saken noe bedre. Høres ut som de bare har invitert masse folk for å dele på utgiftene

Anonymkode: 16a8c...477

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke logikken med at man automatisk er invitert for å være med å dekke på utgiftene, dersom man bare er invitert i utdrikningslag og ikke i bryllup. Veldig mange av kostnadene i utdrikningslaget vil jo i stor grad være per person - mat, drikke, aktivitet, overnattingsplass osv. Må også være kjipt å fylle opp utdrikningslaget med folk man egentlig ikke vil ha det. 

Min erfaring er at kommende bruder og brudgommer lager lister over hvem de ønsker å ha i utdrikningslaget. Noen ganger blir det flere enn venner i bryllupet, men ganske mange ganger er det også færre.

Alle brudepar må trekke en eller annen grense, og de fleste har kanskje en god del venner de kunne tenke seg å ha der, men som ikke går på grunn av plass/og eller økonomi. Personlig hadde jeg derfor ikke reagert på å bli invitert i et slikt utdrikningslag, men jeg ville samtidig ikke hatt problemer med å takke nei. Jeg har en ganske lav terskel for å takke nei til utdrikningslag i utgangspunktet, men ville kanskje hatt enda lavere terskel for å takke nei i et slikt tilfelle. Samtidig ville jeg, som med alle andre utdrikningslag, tenkt at det var hyggelig å bli invitert, og så sett an pris, opplegg, nærhet til den som skal gifte seg og hvordan utdrikningslaget passet sammen med andre planer, før jeg takket høflig ja eller nei. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig men blir de som blir invitert utdrikningslagene også invitert i bryllupet vårt. Forlovere får liste over hvem vi ønsker å ha i hvert vårt utdrikningslag.  

Anonymkode: 01b31...d41

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...