jentee24 Skrevet 5. mai 2019 #1 Del Skrevet 5. mai 2019 Hei. Jeg jobber Idag i en omsorgsbolig og har jobbet i helsevesenet som assistent de siste 9 årene , men jeg holder også på å ta fagbrev som helsefagarbeider gjennom noe som som heter «praksiskandidat» og vil være ferdig i august . Har tidligere gått vg1 og vg2 på helse og sosial og helsefagarbeider 2 året. Siste året valgte jg å gå påbygg og strøk i matematikk og har ikke klart å ta opp matte igjen uten så stryke så jeg har ikke fått generell studiekompetanse . Har veldig lyst å bli ambulansearbeider og det er egentlig den store drømmen . Er det noen med det yrket her eller noen som har gått noe vei gjennom fagbrev utdanning for å kunne bli ambulansearbeider ?? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Del Skrevet 5. mai 2019 Ambulansearbeider er da et fagbrev? Skjønner ikke helt hva du mener. 2 år vgs, to år lære så er du ambulansearbeider. Anonymkode: 4aff0...e7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #3 Del Skrevet 5. mai 2019 Du må nok ha gått ambulansefag på VG2, men kan være det er en vei rundt det. Kanskje du kan kontakte studieveileder eller noe slikt? Vil tro de har mer relevant kunnskap å bidra med enn KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentee24 Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ambulansearbeider er da et fagbrev? Skjønner ikke helt hva du mener. 2 år vgs, to år lære så er du ambulansearbeider. Anonymkode: 4aff0...e7c Ja men jeg har gått vg1og vg2 som helsefagarbeider også gikk jeg ikke lærling . Blir en helt annen linje men nå er jeg voksen og får fagbrev som Helsefagarbeider . Er det noe annen måte jeg kan gå frem på for å bli det da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Del Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, Wiskola skrev: Du må nok ha gått ambulansefag på VG2, men kan være det er en vei rundt det. Kanskje du kan kontakte studieveileder eller noe slikt? Vil tro de har mer relevant kunnskap å bidra med enn KG. Man kan ta fagbrevet om man har 5 års relevant erfaring, akkurat som andre fagbrev Så det spørs jo hvor i helsevesenet osv TS har jobbet, om opplæringskontoret syns det er relevant nok! Anonymkode: 4aff0...e7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Del Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, jentee24 skrev: Ja men jeg har gått vg1og vg2 som helsefagarbeider også gikk jeg ikke lærling . Blir en helt annen linje men nå er jeg voksen og får fagbrev som Helsefagarbeider . Er det noe annen måte jeg kan gå frem på for å bli det da.. Vg1 er samme for ambulanse som helsefag, men vg2 må du ta på nytt hvis du skal gå den veien. Du må også være lærling i to år etter du har tatt vg2 ambulansefag. Du kan også ta fagbrev etter 5 års erfaring hvis opplæringskontoret syns erfaringen din er relevant nok. Anonymkode: 4aff0...e7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 5. mai 2019 #7 Del Skrevet 5. mai 2019 Generelle krav til realkompetanse ved OsloMet Søkere må være 25 år eller eldre i søknadsåret. Søkere kan ikke ha generell studiekompetanse. Søkere må ha minimum fem års relevant fulltids yrkespraksis , deltid kan regnes om til heltid. Inntil to av disse fem årene kan erstattes av relevant ulønnet arbeid, utdanning, organisasjonserfaring eller lignende. Søkerne må ha tilstrekkelige ferdigheter i norsk (eller annet nordisk språk) og engelsk til å kunne gjennomføre studiet. Dette skal dokumenteres med minimum faget norsk (112 årstimer) og engelsk (140 årstimer) fra yrkesfaglige studieretninger i videregående skole eller tilsvarende, bestått med karakteren 2 eller bedre. Dette er kravene for OsloMet som Paramedic. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #8 Del Skrevet 5. mai 2019 Jeg skjønner at matematikk kan være et vanskelig fag, selvom det er ett av de enkleste fagene som undervises på norsk skole - målt i internasjonalt sammenheng. Anonymkode: a5c38...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentee24 Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 5. mai 2019 Hmm ja få nok ta en tur eller en samtale med studieveiledere på dagtid selvom det alltid frister å finne ut av det asap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentee24 Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #10 Del Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Generelle krav til realkompetanse ved OsloMet Søkere må være 25 år eller eldre i søknadsåret. Søkere kan ikke ha generell studiekompetanse. Søkere må ha minimum fem års relevant fulltids yrkespraksis , deltid kan regnes om til heltid. Inntil to av disse fem årene kan erstattes av relevant ulønnet arbeid, utdanning, organisasjonserfaring eller lignende. Søkerne må ha tilstrekkelige ferdigheter i norsk (eller annet nordisk språk) og engelsk til å kunne gjennomføre studiet. Dette skal dokumenteres med minimum faget norsk (112 årstimer) og engelsk (140 årstimer) fra yrkesfaglige studieretninger i videregående skole eller tilsvarende, bestått med karakteren 2 eller bedre. Dette er kravene for OsloMet som Paramedic. Verdt å sjekke ut om min kompetanse regnes som relevant 🤔🤔 har jobbet lenge med psykisk utviklingshemmede med forskjellige diagnoser . Må sjekke ut takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 5. mai 2019 #11 Del Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, jentee24 skrev: Verdt å sjekke ut om min kompetanse regnes som relevant 🤔🤔 har jobbet lenge med psykisk utviklingshemmede med forskjellige diagnoser . Må sjekke ut takk for svar! Så vidt jeg forstår er terskelen ekstremt lav for at det skal være relevant. På trafikklærerstudiet var det mange med erfaring jeg ikke med beste evne kan se har noen som helst relevans for trafikklærere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentee24 Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #12 Del Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Så vidt jeg forstår er terskelen ekstremt lav for at det skal være relevant. På trafikklærerstudiet var det mange med erfaring jeg ikke med beste evne kan se har noen som helst relevans for trafikklærere. Såpass ja . Hehe det er jo bra til min fordel 😬😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #13 Del Skrevet 5. mai 2019 Er det seriøst kun matematikk du trenger for å få studiekompetanse? Kan du vurdere en privatlærer eller noe? Det burde du klare. På paramedic må man vel uansett bruke en del matematikk? Anonymkode: 9520a...6ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 5. mai 2019 #14 Del Skrevet 5. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det seriøst kun matematikk du trenger for å få studiekompetanse? Kan du vurdere en privatlærer eller noe? Det burde du klare. På paramedic må man vel uansett bruke en del matematikk? Anonymkode: 9520a...6ac Medikamentregningen i Norge er på et så lavt nivå at noen på barneskolen vil klare det. I tillegg er det begrenset hvor mange spørsmål de roterer, så du kan bare få tak i prøvene og så pugge spørsmålene. Når man blir behandlet bruker de bare "magiske" tall isteden for å regne. Som ved blodoverføringer og sånt (men det gjør man ikke i ambulanser). Eller pugger hvor mye medisin man bør gi noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest studentinorge1998 Skrevet 5. mai 2019 #15 Del Skrevet 5. mai 2019 Så lenge du har fullført vg1 vil jeg tro du kan søke vg2 relevant for linjen du gikk på, da vil du kunne stå med fagbrev i hånden om 3 år. Du kan eventuelt sende en mail til rådgiveren ved skolen du gikk på, kontakte en veileder, opplæringskontoret eller fylkeskommunen. Håper du finner ut av det, gjerne oppdater oss! ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 6. mai 2019 #16 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) 2012-01-01POSTET AV LIVE OFTEDAHL Ambulansefag i Norge NB, -Gammel liste, se Dato... Lurer du på hvor nærmeste ambulansefaglinje befinner seg? 20 videregående skoler tilbyr ambulanseutdanning i Norge per i dag. Her er de listet opp fra nord til sør. https://ambulanseforum.no/2012/01/01/ambulansefaglinjer-i-norge/ Ambulansefaget Helsearbeiderfaget Portørfaget Påbygging til generell studiekompetanse https://www.vilbli.no/nb/nb/no/fag-og-timefordeling-helse-og-oppvekstfag/program/v.hs/v.hshsf1----_v.hsamb2----/p2 HVIS Sterk rygg, ETC. Kjør på... a. Endret 6. mai 2019 av Sliten&kjørt51 BESTE JOBB, Nesten alltid... IMHO. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #17 Del Skrevet 6. mai 2019 14 timer siden, jentee24 skrev: Hei. Jeg jobber Idag i en omsorgsbolig og har jobbet i helsevesenet som assistent de siste 9 årene , men jeg holder også på å ta fagbrev som helsefagarbeider gjennom noe som som heter «praksiskandidat» og vil være ferdig i august . Har tidligere gått vg1 og vg2 på helse og sosial og helsefagarbeider 2 året. Siste året valgte jg å gå påbygg og strøk i matematikk og har ikke klart å ta opp matte igjen uten så stryke så jeg har ikke fått generell studiekompetanse . Har veldig lyst å bli ambulansearbeider og det er egentlig den store drømmen . Er det noen med det yrket her eller noen som har gått noe vei gjennom fagbrev utdanning for å kunne bli ambulansearbeider ?? Takker for svar Hei! Jeg bare lurte på en ting. Jeg skal ta teorieksamen som helsefagarbeider før jeg kan gå opp til eksamen (den praktiske delen). Lurer på om du har tatt den eksamen? Sliter litt med å vite hva jeg skal øve på. Det jeg vet er at det kommer en case, også skal jeg skrive ut i fra det. Anonymkode: cb32e...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentee24 Skrevet 12. mai 2019 Forfatter #18 Del Skrevet 12. mai 2019 På 6.5.2019 den 13.23, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg bare lurte på en ting. Jeg skal ta teorieksamen som helsefagarbeider før jeg kan gå opp til eksamen (den praktiske delen). Lurer på om du har tatt den eksamen? Sliter litt med å vite hva jeg skal øve på. Det jeg vet er at det kommer en case, også skal jeg skrive ut i fra det. Anonymkode: cb32e...1d8 Hei:) det jeg vet er at man får en case også skal du skrive oppgaven utifra det som kalles «den problemløsende metoden» du har rett på å ha bøker nedbør på eksamen så disse bør du låne/leie i forkant om du har mulighet til det. Du kan også finne tidligere caser å øve på via nettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå