AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Usikker på om den hører hjemme her, men fant ikke annet egnet forum. I jungelen av mulige støtteordninger har jeg gått meg vill, og finner ingen særlig informasjon om omsorgslønn fra kommunen. Jeg har bare det jeg har hørt av andre. Den kan innvilges når man har stort omsorgsansvar i hjemmet man utfører selv, den reduseres noe (?) dersom man mottar hjelpestønad. Men hva er satsene? Hva legger de til grunn? Hvor mye redusere de? Kan man få pleiepenger når man går i gradert sykmelding når sykemeldinga er på grunn av situasjonen hjemme, og den er direkte årsak til sykemeldinga? (God norsk der ser jeg). Barnet kan ikke være hjemme alene, jeg går over på AAP neste måned og det er foreløpig ikke utsikt til å komme tilbake til full jobb enda (har også egen fysisk sykdom jeg får behandling for pr nå som problematiserer). Det er fare for å skade seg selv,sette hus og hjem i fare, utrygghet og meltdown. Barnet er autist og to andre diagnoser. Noen som vet, eller har råd? Hilsen fortvilet og veldig sliten mamma. Anonymkode: 97381...c16
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 På et forum som dette vil du få uendelig mange ulike svar, og jeg tror ikke de vil gjøre ting så veldig mye klarere for deg, dessverre. Det letteste vil kanskje være å ta dette opp med Nav/kommune?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå