Gå til innhold

Voksen og fortsatt redd mine foreldre..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjennom hele min oppvekst så spilte foreldrene mine på frykt gjennom oppdragelsen av meg, det kunne være seg at jeg fikk oppdragervold for og så få masse kjærlighet etterpå der de understreket at jeg gjorde dem sinte og det var derfor de slo, men at de egentlig elsker meg over alt på jord.

Nå som voksen sliter jeg med frykt for dem. Vi har pr.dags dato ingen kontakt, men de har prøvd å kontakte meg flere ganger og jeg tar meg selv i å får dårlig samvittighet overfor dem når jeg ikke besvarer telefoner samtidig som jeg enda er redd de selvom de bor langt unna meg. Noen som har borti det samme og har noen råd å gi til meg? Dette tærer veldig på meg, og verken samboer eller mine venner kjenner til dette :( 

Anonymkode: fdc71...6e0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

de slo deg?

Anonymkode: 6981c...f7d

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Forstår godt at du er redd for dem om du ble utsatt for vold! Har du snakket med noen om dette? 

Høres veldig vanskelig ut å ha det slik. Sender deg en klem :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg gift, men hvis jeg hadde vært din samboer og du ikke hadde fortalt meg dette, så hadde jeg blitt lei meg. Du bør fortelle det til din samboer, og du bør prate om det med en psykolog. Det virker som om dette tærer på deg, og det er det også helt forståelig at det gjør. Noen burde ha meldt dem til barnevernet, og det er jo tragisk at det ikke ble gjort. Jeg kan godt forstå at du ikke tar telefonen når de ringer. 

Anonymkode: 9e949...564

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvorfor i alle dager har du kontakt med dem og hvorfor har du ikke sagt noe til din samboer ?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Luna Llena skrev:

Hvorfor i alle dager har du kontakt med dem og hvorfor har du ikke sagt noe til din samboer ?

Jeg har hatt kontakt med dem fordi de er manipulerende og det har vært vanskelig for meg å kutte kontakten uten at jeg mister hele mitt nettverk. Grunnen til at jeg ikke har fortalt min samboer det er fordi dette er så tabu for meg og jeg er så redd for at han ikke forstår.

ts

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

de slo deg?

Anonymkode: 6981c...f7d

Ja, de utøvde såkalt "oppdragervold" på meg.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst fortell din samboer. Han vil nok forstå og støtte deg. Jeg skjønner at å kutte kontakten helt er vanskelig og skummelt, men det er kanskje det som skal til for å få deg til å føle deg fri og ha det beste livet du fortjener. Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 5bb68...af4

AnonymBruker
Skrevet

Ts. Jeg har hatt en dårlig oppvekst med både psykisk og fysisk vold. Min mann har hatt en god oppvekst helt forskånet for slike ting. Det har for han vert vanskelig å forstå at ting er som det er men han aksepterte at han ikke forsto. Med tiden skjønte også han hvor galt det var. Han har hele tiden støttet meg, også i den tiden han ikke klarte å forstå. For en som har hatt det trygt og godt kan det være vanskelig å ta inn over seg at det finnes foreldre som dine og hva det gjør med oss som har levd med det. Jeg håper du tar mot til deg og forteller han hvordan ting egentlig er. Det kan være tøft å åpne opp men det vil være ett viktig skritt å ta for å komme videre. Hans støtte vil bare bli viktigere og viktigere ettersom årene går. Snakk med han, ikke vær redd. 

Anonymkode: 86e84...c74

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...