AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Jeg blir gal av hvor lite Norge er på dette feltet(evt generelt haha). Jeg har dessverre ikke råd til å å dra til USA for å betale 500K til 1million for et ansiktsløft, så må få gjort det i Norge. Det er jo sååå mange flinke i USA. Men men. Jeg er 34 år og har vært hos de mest anerkjente kirurgene i Oslo og alle mener jeg er for ung. Noe som er bullshit. Ser de operer på like unge som meg i USA og andre steder, og dessuten er det ikke alderen men hvordan huden er som skal være gjeldende. Jeg har mistet fett og elastisitet, og har et ansikt som man typisk ville sett på en 40-45 åring. Hengede kjever, linjer fra nese til munnvike, ujevn kjeve osv. Jeg bruker seriøst 10.000kr i mnd på fillers og annet, men det hjelper ikke en dritt på hovedproblemene mine. Min faste kosmetiske sykepleier mener jeg overdriver, men jeg vet hvordan jeg så ut for bare 2 år siden og hvordan huden min har forandrer seg drastisk. Litt lei av at hun ikke ser problemet.Er jo også perfekt for henne at jeg ikke tar ansiktsløft, men bruker alle pengene mine hos henne istedet. Har også brukt opp alle sparepengene mine nå. Hun mener også laser, ulthera og alt annet hun ikke har å tilby er tull(tilfeldig? I think not). Jeg ser at jeg ser ok ut i speilet på badet, men speilet i stua hvor det er dagslys er helt forferdelig. Jeg vet at jeg blir eldre og blabla, men denne aldringen er ikke normal. Mine venninner har overhodet ikke forandret seg slik som meg. Grunnen til denne forandringen/aldringen er pga at jeg var sykelig avhenging av å være brun i tenårene og frem til 24ish(brukte ikke solkrem, solte meg i solarium nesten daglig osv). Men når jeg sier til hudleger og andre fagfolk at jeg tok myyye sol i ung alder så sier det bare "er ikke sikkert det er solingen sin skyld". Altså hallo?? Hva er greia med at forskning sier at sola står for 70-80 prosent av aldringstegn? Og noen av de jeg har vært hos følger jeg på insta, og der legger de ut hvor viktig solkrem i ung alder er og fakta om skader ved solarium osv. Kjenner jeg blir irritert at de ikke sier dette til meg. Jeg VET jo at det er min egen dumme feil. Det er heller ikke gener for hele familien har plettfri hud og holder seg pene og unge i lang tid. Det er så mye stigma rundt dette, føler det er mye lettere å få igjennom en neseoperasjon om man ikke er fornøyd med nesa. Er også helt umulig å finne bilder og erfaringer om kirurger som har gjort facelift i Norge. Jeg tenker først og fremst mini facelift som tar for seg nedre del av ansiktet. OK, dagens lille rant. Anonymkode: 02776...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2 Skrevet 7. mai 2019 Det koster ikke 500k-1 mill for et ansiktsløft i utlandet. Det er stort sett rimeligere enn Norge, og her ligger det på 50k + - Anonymkode: f5cac...0c7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #3 Skrevet 7. mai 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det koster ikke 500k-1 mill for et ansiktsløft i utlandet. Det er stort sett rimeligere enn Norge, og her ligger det på 50k + - Anonymkode: f5cac...0c7 Jo, de jeg har sjekket i USA gjør det.Jeg finner ikke bare på tall. Og om du først er her inne kan du vel bidra med noe fornuftig? Hvor er her? Og hva skal jeg med den informasjonen om at det koster 50.000kr "her"? Anonymkode: 02776...a0b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, de jeg har sjekket i USA gjør det.Jeg finner ikke bare på tall. Og om du først er her inne kan du vel bidra med noe fornuftig? Hvor er her? Og hva skal jeg med den informasjonen om at det koster 50.000kr "her"? Anonymkode: 02776...a0b Ikke rart du har kronisk nedovermunn og ser sur ut - du ER jo sur. Men bare fortsett å vær ei surtrus du, blir dessverre ikke noe penere av det 👍🏼 Dessuten så snakket jeg om Norge. Her = Norge 🤦♀️ Anonymkode: f5cac...0c7 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart du har kronisk nedovermunn og ser sur ut - du ER jo sur. Men bare fortsett å vær ei surtrus du, blir dessverre ikke noe penere av det 👍🏼 Dessuten så snakket jeg om Norge. Her = Norge 🤦♀️ Anonymkode: f5cac...0c7 Ok. Takk. Anonymkode: 02776...a0b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Jeg skulle også ønske jeg fikk tatt mini facelift. Jeg er 33 og ble avvist pga alder. Når jeg googler ser jeg at i f.eks USA har flere 30-åringer gjort dette, og det listes opp fordeler med å faktisk gjøre det i 30-årene dersom man trenger det (huden heales raskere ol). Anonymkode: b966d...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle også ønske jeg fikk tatt mini facelift. Jeg er 33 og ble avvist pga alder. Når jeg googler ser jeg at i f.eks USA har flere 30-åringer gjort dette, og det listes opp fordeler med å faktisk gjøre det i 30-årene dersom man trenger det (huden heales raskere ol). Anonymkode: b966d...c3c Jaaa, I know!! Leser også at man skal behandle hudtilstanden/symptomer og ikke alderen, så skjønner ikke hvorfor Norge er så utrolig strenge på dette - tillegg til å være veldig langt bak flere andre land. Anonymkode: 02776...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Ok. Takk. Anonymkode: 02776...a0b Til informasjon så kunne et enkelt Google søk fortelle at: «The average cost of a facelift is $7,655, according to 2018 statistics from the American Society of Plastic Surgeons.» Mao er gjennomsnittsprisen i USA ca 66.000 norske kroner. Hvis du overdriver like mye når det kommer til ansiktet ditt som du har gjort når det gjelder prisen, så trenger du mest sannsynlig ikke facelift uansett 🤷♀️ Anonymkode: f5cac...0c7 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til informasjon så kunne et enkelt Google søk fortelle at: «The average cost of a facelift is $7,655, according to 2018 statistics from the American Society of Plastic Surgeons.» Mao er gjennomsnittsprisen i USA ca 66.000 norske kroner. Hvis du overdriver like mye når det kommer til ansiktet ditt som du har gjort når det gjelder prisen, så trenger du mest sannsynlig ikke facelift uansett 🤷♀️ Anonymkode: f5cac...0c7 Anonymkode: 02776...a0b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 Prøv Profhilo først. Billigere og bra for sånn kreppet solskadd hud. Anonymkode: a6ab5...97d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #11 Skrevet 7. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv Profhilo først. Billigere og bra for sånn kreppet solskadd hud. Anonymkode: a6ab5...97d Takk for svar. Har vurdert det faktisk, men det er ikke fda godkjent så vet ikke om jeg tør. Har du prøvd? Anonymkode: 02776...a0b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har vurdert det faktisk, men det er ikke fda godkjent så vet ikke om jeg tør. Har du prøvd? Anonymkode: 02776...a0b Nei, men mamma har. Hun har alltid elsket sola, røyket som en svamp og vært dårlig med hudpleie. Hun ser 10-15 år yngre ut etter to behandlinger. Hun tok den 3 nå (Man skal visst det om det er ille), så er kjempe spent på resultatet. Anonymkode: a6ab5...97d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, men mamma har. Hun har alltid elsket sola, røyket som en svamp og vært dårlig med hudpleie. Hun ser 10-15 år yngre ut etter to behandlinger. Hun tok den 3 nå (Man skal visst det om det er ille), så er kjempe spent på resultatet. Anonymkode: a6ab5...97d Seriøst? Bor hun i Oslo?? For da vil jeg gjerne ha navnet på den som har gjort det på henne😍 De eneste jeg har sett som gjør det i Oslo er Eger Skin Clinic og der er det noen unge kosmetiske sykepleiere som setter det. Ja, jeg dømmer litt, men for all del - de kan være/er sikkert flinke:) Anonymkode: 02776...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #14 Skrevet 8. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Bor hun i Oslo?? For da vil jeg gjerne ha navnet på den som har gjort det på henne😍 De eneste jeg har sett som gjør det i Oslo er Eger Skin Clinic og der er det noen unge kosmetiske sykepleiere som setter det. Ja, jeg dømmer litt, men for all del - de kan være/er sikkert flinke:) Anonymkode: 02776...a0b Vi bor i Telemark vi da. Men det er ikke en filler men noe som setter igang kollagen ett eller annet i huden, så man må jo ikke være estetisk flink (som med lepper) for å sette det. Det var en mann som satt det på mamma. Hun ser iallefall knallbra ut nå etter 2. Så blir gøy å se virkningen av denne 3 behandlingen også. Anonymkode: a6ab5...97d
AnonymBruker Skrevet 9. mars #15 Skrevet 9. mars AnonymBruker skrev (På 7.5.2019 den 22.15): Til informasjon så kunne et enkelt Google søk fortelle at: «The average cost of a facelift is $7,655, according to 2018 statistics from the American Society of Plastic Surgeons.» Mao er gjennomsnittsprisen i USA ca 66.000 norske kroner. Hvis du overdriver like mye når det kommer til ansiktet ditt som du har gjort når det gjelder prisen, så trenger du mest sannsynlig ikke facelift uansett 🤷♀️ Anonymkode: f5cac...0c7 Det er et mulig gjennomsnitt blant de vanlige mer anonyme, men det er jo ikke de vi hun sikter til. Hun har jo sett på videoer og da er det med de populære. Han her f.eks som er en mange vil til og de andre som også legger ut sitt arbeid på nett er også svært dyre. De billigere jo mer shady ofte. Anonymkode: c3879...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå