Gå til innhold

FINN annonsør sender ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor annonsere varer på FINN.no når selger ikke er villig sende varen? Er det ikke bedre annonsere på en lokal kjøpe/selge side på FB istedet? Er veldig irriterende om man er på utkikk etter en spesifikk vare, for endelig finne en slik, men da bare for å lese nederst i annonsen «SENDER IKKE- MÅ HENTES» 

Anonymkode: bb1bb...db5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender heller ikke ting fordi folk er så sykt teite!

Enten betaler de ikke eller så henter de ikke ut varen og sender du da på oppkrav så blir det ekstra dyrt for du må betale frakt tilbake også. Bare dårlige erfaringer med å sende så derfor sender jeg ikke mer. 

Anonymkode: 1550a...ed4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Da bør man i såfall ikke annonsere på FINN. Skjønner ikke problemet med betaling. Forhåndsbetaler alltid m Vipps, og om jeg ikke henter varen på posten er vel dette mitt/kjøpers tap? Er ingen grunn til ikke sende idag med dagens betalingsløsninger. Vurderer å droppe hele FINN grunnet dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da bør man i såfall ikke annonsere på FINN. Skjønner ikke problemet med betaling. Forhåndsbetaler alltid m Vipps, og om jeg ikke henter varen på posten er vel dette mitt/kjøpers tap? Er ingen grunn til ikke sende idag med dagens betalingsløsninger. Vurderer å droppe hele FINN grunnet dette.

Dersom folk forhåndsbetaler via vipps så kan jeg være tilbøyelig til å sende. Det er likevel litt avhengig av hva det er. De fleste vil ikke forhåndsbetale. 

Jeg måtte en gang betale dobbelt da jeg sendte en pakke i oppkrav. Porto til og porto tilbake da vedkommende ikke hentet pakken. Da satt jeg igjen med et tap på 350 kr og en ting jeg i utgangspunktet kunne ha solgt til noen andre i mellomtiden.

Anonymkode: 1550a...ed4

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo lese hele annonsen før du engasjerer deg da. Jeg selger en del på finn, kun mot henting. Gidder ikke å styre med pakking og emballering, kjøre til postkontoret, og risiko for at ting blir ødelagt i posten. 

• Liker 6
Skrevet

Hvor slitsomt og belastende er det egentlig å skumme gjennom en finn-annonse? :klo: Det er mange ting jeg ikke sender, stort sett av åpenbare grunner (møbler, glass ++). 

Jeg annonserer ikke på Facebook, for det er så dårlig funksjonalitet på kjøp- og salggruppene der. Synes synligheten er så dårlig, og det samme med søkefunksjonene og mulighetene til å sortere. Dessuten er det minst 8 kjøp og salgsgrupper som dekker området jeg bor i i større eller mindre grad. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Du kan jo lese hele annonsen før du engasjerer deg da. Jeg selger en del på finn, kun mot henting. Gidder ikke å styre med pakking og emballering, kjøre til postkontoret, og risiko for at ting blir ødelagt i posten. 

Det er dette som uthevet ovenfor jeg mistenker er den reelle grunnen. Folk gidder ikke sende..

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette som uthevet ovenfor jeg mistenker er den reelle grunnen. Folk gidder ikke sende..

Det tar tid, det koster penger. Om jeg kan selge til andre uten dette så er det selvsagt å foretrekke. Er vel ikke noe rart med det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er rart i mine øyne ja, at man velger legge ut en vare på en landsdekkende markedsplass som til og med har egne betalingsløsninger. For så å begrunne det hele med at man ikke sender fordi kjøper ikke betaler. 

Snakker om små, lett sendbare varer nå- ikke store møbler, hus, biler, glass osv for de som ønsker å vri på hovedinnlegget.

Jeg oppfatter da selger som vanskelig, lite imøtekommende og som lite interes i å selge. Når jeg tilbyr forhåndsbetaling, pluss dekning av evt fraktkostnader synes jeg nesten det er ufint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er rart i mine øyne ja, at man velger legge ut en vare på en landsdekkende markedsplass som til og med har egne betalingsløsninger. For så å begrunne det hele med at man ikke sender fordi kjøper ikke betaler. 

Snakker om små, lett sendbare varer nå- ikke store møbler, hus, biler, glass osv for de som ønsker å vri på hovedinnlegget.

Jeg oppfatter da selger som vanskelig, lite imøtekommende og som lite interes i å selge. Når jeg tilbyr forhåndsbetaling, pluss dekning av evt fraktkostnader synes jeg nesten det er ufint.

Finn sin egne betalingsløsning ble avviklet for lenge siden

Anonymkode: 58e51...ac0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor annonsere varer på FINN.no når selger ikke er villig sende varen? Er det ikke bedre annonsere på en lokal kjøpe/selge side på FB istedet? Er veldig irriterende om man er på utkikk etter en spesifikk vare, for endelig finne en slik, men da bare for å lese nederst i annonsen «SENDER IKKE- MÅ HENTES» 

Noen har brent seg med at pakker ikke hentes. Andre vil ikke ha bry med å pakke inn, frakte varen til posten og sende avsted. 

Forskjellen mellom finn.no og facebook annonser er at på finn kan du være anonym, på facebook annonserer du for hele verden. Og ikke minst, det krever at du har en facebookprofil. 

Jeg sender ikke glassting av noe størrelse fordi det lett går i stykker under forsendelse. 

Anonymkode: 45583...81e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender helst ikke fordi jeg bor i Oslo og har stort nok marked her til at noen alltid henter. Det er også for mye jobb å pakke inn og frakte varen til postkontor, og i tillegg så kan det oppstå disputt om varens tilstand, og det gidder jeg ikke. Nok av snåle folk som krangler på alt. Synes TS er super-rar, selvfølgelig står selger i full rett til å ikke gidde å sende. Får ikke man solgt, så synd for selger. 

Anonymkode: ffaec...8d1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske man kunne krysse av for å bare få de annonsene der selger sender.

Anonymkode: 5ed31...745

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske man kunne krysse av for å bare få de annonsene der selger sender.

Anonymkode: 5ed31...745

Helt genial ide! Da kan man filtrere ut de annonsene der selger ikke sender. Hadde gjort FINN et bedre sted 😄

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt genial ide! Da kan man filtrere ut de annonsene der selger ikke sender. Hadde gjort FINN et bedre sted 😄

Ikke SÅ genialt, egentlig. Du kan risikere å filtrere bort et kjempefunn hos naboen din bare fordi h*n ikke sender i posten. 
FOR mange spesifiserte filtreringsmuligheter gir som regel ikke bedre treff. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker egentlig ikke å benytte meg av FINN, fordi det er så forbanna mange fjottnisser der.         

Men folk som driver med kjøp og salg på Facebook, er jo selvfølgelig ikke ett fnugg bedre da... 

Anonymkode: 9898c...ab1

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg, det er veldig irriterende. Vi bor litt øde til og er samtidig opptatt av å kjøpe brukte ting. Men fordi veldig få vil sende og fordi det ikke finnes nok folk i nærmiljøet, har vi endt opp med å kjøpe endel nytt til babyen allikevel. Men, de som har vært villige til å sende har det vært null problem med. Har da avtalt at jeg vippser når de er på postkontoret. Jeg vippser og de sender der og da. 

Anonymkode: e74c4...74c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...