Gå til innhold

Kransekake

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal dere ha det på kakebordet? Noen råd til å gjøre den litt mer utradisjonell? Vil helst ikke ha den samme gamle tårn-varianten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer deg her også jeg ;-)

Kransekaken kan jo settes sammen "opp/ned", altså smalere nederst og så med større ringer oppover så den skrår utover. Du bruker da ikke de minste ringene selvsagt for da velter den. Den siste ringen bruker du til å lage et slags "håndtak" i bue på tvers. Da får du en kransekake som ser ut som en kurv, og så kan du fylle den med deilig konfekt feks :-)

Skrevet

Jeg var i konfirmasjon i fjor, og der hadde de en "liggende" kransekake (altså at ringene var satt sammen liggende, sånn at den lignet et slags horn). "Hornet" var fylt med masse twist. Ganske fint!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for råd! Og fortsett med svar du, Lula :wink:

Skal dere ha kransekake til den eldre garde?

Skrevet

Vi hadde ikke kransekake vi da. Kun en fantastisk flott bryllupskake i 7 etg. i mørk sjokolade med ulike fyll.

Men jeg liker veldig godt kransekake. Skulle vi hatt det i vårt bryllup hadde det blitt kransekakestenger der endene er dyppet først i sjokolade og så i sjokolade-strøssel. Det ser delikat ut og er enklere å forsyne seg av synes jeg.

Skrevet

Dere som har kransekake, serverer dere den sammen med de andre kakene, eller er det noen tradisjoner med den? F.eks. at brudeparet skal skjære den opp under middagen og se "hvor mange unger de får" eller noe lignende?

Skrevet

Vi kommer til å ha kransekaken på kakebordet.

Har i noen brylluper opplevd at kransekaken serveres til desserten (gjerne til is), og at brudeparet da skal ta av ringer på toppen av kransekaken. Antall ringer skal symbolisere hvor mange barn de kommer til å få. Går jo an å gjøre det samme ved kakebordet, men tror ikke vi kommer til å gjøre det (rett og slett fordi jeg syns det er noe styr med mas om unger...).

Skrevet

Me skal ha kransekake, og den skal, tradisjonen tru, stå framfor brudeparet under middagen. Og før desserten kjem på bordet skal brudeparet saman ta av toppen, for å sjå kor mange born me får. Så får me sjå om det går "troll i ord"... ;)

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Vi skal ha kransekake på bordet sammen med de andre kakene. Den settes opp som en kurv på stett + håndtak. Den skal pyntes med marsipanroser + det skal brekkes opp en del ringer som legges oppi kurven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...