Summerbreeze Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Jeg har jobbet for en butikk i nå snart 10 måneder. Det er mye rart på arbeidsplassen og jeg trives svært dårlig, så har bestemt meg for å slutte nå som skolen snart er over. I går ringte jeg inn syk over telefonen og jeg oppfattet at sjefen ble sur og var ikke svært fornøyd med det. Jeg har fått fri for en lengre periode nå i mai grunnet eksamen o.l.. Var derimot noen dager der jeg ikke søkte fri, da det i utgangspunktet ikke var nødvendig. Dette er i utgangspunktet ikke dager jeg jobber, men ifølge han må man visstnok søke fri på alle dager på tross av at det ikke er en vanlig vakt. Jeg har nå søkt fri på disse dagene da det viser seg at jeg har endel skole der og. Sjefen min har derimot ikke sett de/godkjent de dagene. Jeg frykter at han velger å ikke gi meg fri for disse dagene da han ønsker å straffe meg for igår. Jeg trenger derfor hjelp til å håndtere dette om dette skulle skje. Det skal nevnes at denne sjefen er ekstremt dårlig til å sette på vaktlister og at det skjer uke for uke. Vet at i henhold til arbeidsmiljøloven paragraf 10.3 så har man krav på den to uker før iverksettelse. Og at vaktlisten for sommerferien skal komme to måneder før ferien, altså 1. mai. Ingen av disse delene skjer. Så jeg lurer derfor på om jeg kan bruke dette imot han hvis han velger å sette meg opp disse dagene på tross av at jeg har søkt fri og virkelig trenger det? Kanskje ikke det smarteste trikset å gå imot sjefen, men har virkelig ikke muligheten til å jobbe disse dagene så er desperat.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 Her var det litt for mye å reagere på, det ene etter det andre. Det er absolutt ikke alle som skulle hatt personalansvar! Det kommer ikke frem hvor stor stilling du har, har du kontraktfestet prosentstilling eller ekstrahjelp? Anonymkode: 90f34...a45
Summerbreeze Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her var det litt for mye å reagere på, det ene etter det andre. Det er absolutt ikke alle som skulle hatt personalansvar! Det kommer ikke frem hvor stor stilling du har, har du kontraktfestet prosentstilling eller ekstrahjelp? Anonymkode: 90f34...a45 Mye å reagere på fra hvem sin side? Jeg er vel i utgangspunktet ekstrahjelp, men da jeg jobber for en av de største matvarekjedene i landet så har jeg en kontrakt med stillingsprosent. Endret 5. mai 2019 av Summerbreeze
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #4 Skrevet 5. mai 2019 6 minutter siden, Summerbreeze skrev: Mye å reagere på fra hvem sin side? Jeg er vel i utgangspunktet ekstrahjelp, men da jeg jobber for en av de største matvarekjedene i landet så har jeg en kontrakt med stillingsprosent. Altså, mye å reagere på fra din side, og sikkert de andre som jobber der. Jeg er glad jeg ikke jobber under slike forhold! Hvordan har du søkt om fri? Har du sendt skriftlig søknad om ulønnet permisjon, eller bare spurt han? Anonymkode: 90f34...a45
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Skrevet 5. mai 2019 Om du jobber i en såpass stor kjede, så kontakt regionsjefen og informer om arbeidsforholdene. Dette skal ikke forekomme Anonymkode: 46647...d25 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Skrevet 5. mai 2019 Jeg synes du skal ta det opp slik du beskriver det. Det er viktig at ledere blir satt på plass. Jeg overkjørte meg selv i 10 måneder der jeg utsatte meg til utenlandsarbeidskraft som snakker 15% norsk, jeg spør meg selv den dag i dag hvorfor jeg utsatte meg til det. Men jeg mistrivdes kolossalt. Dette var jobber igjennom bemanningsselskap. Når man mistrives så er det signal på at man bør velge en ny arbeidsplass og kollegaer. Jeg avsluttet arbeidsforholdet. Anonymkode: df403...e8d
Summerbreeze Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, mye å reagere på fra din side, og sikkert de andre som jobber der. Jeg er glad jeg ikke jobber under slike forhold! Hvordan har du søkt om fri? Har du sendt skriftlig søknad om ulønnet permisjon, eller bare spurt han? Anonymkode: 90f34...a45 Det jeg beskriver dessverre bare en brøkdel av hva som foregår på arbeidsplass. Jobbet tidligere for et lite og svært useriøst firma, så valgte å søke meg over til Rema 1000, en god del større kjede, i håp om bedre arbeidsforhold. Møter derimot dårlige forhold på jobb månedlig. Har søkt fri via en app. Sjefen er derimot dårlig til å følge den opp. For å være helt ærlig virker det som han aldri sjekker den. Han innvilget meg fri for noen dager for kun noen dager siden. Var derimot ikke fri for den kommende uken eller de to dagene i uka etter, men for noen dager som allerede hadde vært og som han heller ikke ga meg fri for....
Summerbreeze Skrevet 5. mai 2019 Forfatter #8 Skrevet 5. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du jobber i en såpass stor kjede, så kontakt regionsjefen og informer om arbeidsforholdene. Dette skal ikke forekomme Anonymkode: 46647...d25 Siden det er Rema 1000 så antar jeg at dette er noe de helst vil fikse opp i da det er dårlig PR. Er derimot redd for hvordan sjefen vil reagere om han finner ut at jeg har klaget. Skal også sies at denne sjefen ikke er den øverste sjefen i butikken. Kjøpemannen er over han, men har kun møtt han en gang så vet ikke om jeg stoler på han nok til å klage over sjefen som har ansvaret for butikken og personalet
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #9 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, Summerbreeze skrev: Siden det er Rema 1000 så antar jeg at dette er noe de helst vil fikse opp i da det er dårlig PR. Er derimot redd for hvordan sjefen vil reagere om han finner ut at jeg har klaget. Skal også sies at denne sjefen ikke er den øverste sjefen i butikken. Kjøpemannen er over han, men har kun møtt han en gang så vet ikke om jeg stoler på han nok til å klage over sjefen som har ansvaret for butikken og personalet Snakker som tidligere ansatt i den aktuelle butikkjeden. Har du et problem med butikken generelt, er det kjøpmannen du må ta det opp med. Hvis han ikke er interessert i å høre hva du har å si, burde ikke vedkommende være kjøpmann. Eventuelt, som andre sier, må du ta det med noen høyere opp i systemet. Dette er tross alt dårlig PR siden du valgte å si hvilken kjede det var snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå