Gå til innhold

Hva synes dere -> vin

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber i ny og ne som servitør på ambassader og vet hva jeg synes om dette med vinskjenking.

Hva med dere? Skjenke direkte fra flaske eller karaffel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mange år bak meg i restaurantbransjen, og synes at man bør skjenke fra flasken med mindre det er en vin som krever dekantering og dermed en karaffel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk, jeg er enig! Tenker bare at det er endel å spare ved å kjøpe en god pappvin... :o

Skrevet

Det er faktisk ikke nødvendigvis billigere å kjøpe pappvin. Noen viner har tidligere vist seg å være dyrere pr. liter i papp enn på flaske, så husk å regne ut literprisen først så du ikke lurer deg selv. Uansett er det neppe veldig mange kroner å spare på det.

OM du bruker en pappvin må du jo nødvendigvis ha karafler. Men da må du kanskje investere i noen karafler også? Ikke sikkert de har nok der dere skal være, så da går vel ihvertfall den evt. vinning opp i spinninga ;-)

Gjest Anonymous
Skrevet

De har ikke karafler der vi skal være, men jeg får låne kjempe fine på jobben. Vi går for flasker da det er enklere å skjenke fra også. Men takk for svar!

Andre som har meninger om dette?

Skrevet

Hos oss blir det sjenking direkte fra flaska.

Skrevet

Mye enklere å skjenke fra flaska ja.

Sier som Lula. Det er i tillfelle ikke mange kronene å spare på å kjøpe papp og det vil ikke være de kronene som velter budsjettet for bryllupet :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

For den som er vininteressert så er det selvsagt interessant å se flasken. For min egen del så hadde jeg satt pris på å få se flasken.

Men om du finner en vin som passer til maten og som totalt er endel billiger så syns jeg det ikke gjør noe om man går for papp og krafell.

Har du snakket med kokken ang vin?? De pleier jo å ha peil på gode viner som passer til maten i flere prisklasser.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi går for pappvin i karafler!!! :-)

Og ja, vi sparer mye på det -> shopper i Sverige!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...