AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Erfarne oppussere som kan fargekart på rams, jeg trenger hjelp! Har et mørkt, relativt stort soverom hvor alt utenom gulvet og en fastmontert garderobe skal males. Gulv: Lys ask/eik laminat (dvs gyllent). Garderobe: Valnøtt/kirsebær (en gammel IKEA-variant, den sto her når vi flyttet inn). Jeg vil ha en farge som oppleves kjølig, og som er mørk. Tak og lister tilpasses hovedfargen. Har vurdert kontrastvegg, men tror det kan bli rotete når garderoben er en trefarge, gulvet en annen trefarge, og tak/listverk en tredje farge (sannsynligvis hvitt). Har sett på Band Stone, Comfort Grey, diverse blåfarger, grønnfarger (som min bedre halvdel har nedlagt veto mot, desverre), og jeg har ikke sansen for Minty Breeze Tips? Anonymkode: a1d91...ef4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Skrevet 5. mai 2019 Kan det bli pent med en grå-beige farge? Anonymkode: f75c4...73d 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Skrevet 5. mai 2019 Takk for svar! Siden mannen nekter grønt tror jeg han hadde fått spader av lilla! Men det kunne blitt superlekkert! Den fargen som er der nå er noe gulaktig hvitt (gamle latte?), som egentlig visstnok er på vei inn igjen 😛 Men noe som drar mer mot grått er definitivt en mulighet! Har bare litt vansker for å se for meg kombinasjonen kirsebær/valnøtt, gyllent laminat, og hvitt. Anonymkode: a1d91...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Skrevet 5. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: et mørkt, relativt stort soverom Vil det si at det er lite dagslys (lite vindu)? Anonymkode: f75c4...73d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #7 Skrevet 5. mai 2019 Hent noen fargekart og studer de sammen med de fargene dere har på skap og gulv. Jeg ville nok valgt en ganske lys farge på veggene. Anonymkode: f75c4...73d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #8 Skrevet 5. mai 2019 Kanskje den midterste fargen her? Anonymkode: f75c4...73d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #9 Skrevet 5. mai 2019 Kanskje den fargen som er på veggen til høyre her? https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/lune-vakre-hyttefarger/ Anonymkode: f75c4...73d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #10 Skrevet 5. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil det si at det er lite dagslys (lite vindu)? Anonymkode: f75c4...73d Lite dagslys ja Vinduet er ca en kvadrat, og er på husets skyggeside og i tillegg under en balkong. Washed linen er en mulighet! Anonymkode: a1d91...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #11 Skrevet 5. mai 2019 Superfint med sandfarger som den i midten,eller støvrosa. Anonymkode: a4b93...44a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #12 Skrevet 5. mai 2019 En dus grønnfarge kan være virkelig pent til forskjellige tresorter https://www.vg.no/annonsorinnhold/maxbo/artikler/fargekart/ Anonymkode: f75c4...73d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #13 Skrevet 5. mai 2019 https://www.klikk.no/bolig/oppussing/gulvet-ditt-bestemmer-hvordan-veggfargen-blir-2357718 Kan være lurt å lese denne artikkelen Anonymkode: f75c4...73d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #14 Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En dus grønnfarge kan være virkelig pent til forskjellige tresorter https://www.vg.no/annonsorinnhold/maxbo/artikler/fargekart/ Anonymkode: f75c4...73d Ja, jeg skulle GJERNE hatt grønt, men... Mannen nekter 😕 Blågrått kunne han gått med på, men ikke grønt. Anonymkode: a1d91...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #15 Skrevet 5. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje den midterste fargen her? Anonymkode: f75c4...73d Jeg ville valgt en litt lysere farge enn washed linen (altså "samme" farge, men et par hakk lysere nyanse). Fargene virker mye mørkere når de kommer på veggen, enn de ser ut på fargekartet, og ettersom det er et rom med lite lys tror jeg at washed linen blir for mørk. Anonymkode: f75c4...73d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #16 Skrevet 5. mai 2019 Har dere sett på 5362 Dark Teal eller 5454 Fusion? Siden du vil ha det mørkt og kjølig, mener jeg. Eller blir det for grønt? 4625 Nordisk hav (den er mørk blå) kan også være fint til gylne toner. Navn og nummer er hentet fra Jotun Lady. Anonymkode: 8dc09...a43
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #17 Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville valgt en litt lysere farge enn washed linen (altså "samme" farge, men et par hakk lysere nyanse). Fargene virker mye mørkere når de kommer på veggen, enn de ser ut på fargekartet, og ettersom det er et rom med lite lys tror jeg at washed linen blir for mørk. Anonymkode: f75c4...73d Kan godt være det blir noe slikt ja. Har nettopp brukt Comfort Grey på et rom, og det ble rålekkert, men mye mørkere enn jeg så for meg! Egentlig har jeg lyst til å lure inn Pale Linden... Kanskje jeg bare må kjøpe inn en fargeprøve og vise hvor lekkert det blir! Anonymkode: a1d91...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #18 Skrevet 5. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skulle GJERNE hatt grønt, men... Mannen nekter 😕 Blågrått kunne han gått med på, men ikke grønt. Anonymkode: a1d91...ef4 Hva med noe litt lysere enn de to gråblå helt til høyre her? https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/lady-fargekart-2018/#gallery-8 Anonymkode: f75c4...73d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #19 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan godt være det blir noe slikt ja. Har nettopp brukt Comfort Grey på et rom, og det ble rålekkert, men mye mørkere enn jeg så for meg! Egentlig har jeg lyst til å lure inn Pale Linden... Kanskje jeg bare må kjøpe inn en fargeprøve og vise hvor lekkert det blir! Anonymkode: a1d91...ef4 Anonymkode: f75c4...73d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #20 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har dere sett på 5362 Dark Teal eller 5454 Fusion? Siden du vil ha det mørkt og kjølig, mener jeg. Eller blir det for grønt? 4625 Nordisk hav (den er mørk blå) kan også være fint til gylne toner. Navn og nummer er hentet fra Jotun Lady. Anonymkode: 8dc09...a43 Ja, men jeg tror det blir for mørkt! Rommet er MØRKT. Har faktisk en annen vegg i huset i noe lignende Dark Teal/Fusion Anonymkode: a1d91...ef4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå