AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Skrevet 5. mai 2019 Jeg er i utgangpunktet stor tilhenger av å ikke kaste brukbar mat, og bruker ofte både tilbud og dato-hyller i butikker. Men det er noen ting som gjør meg rasende. Mange butikker selger mat som er begynt å mugne og de kjører tilbud på mat som er et dårlig parti og mugner innen type neste morgen. Jeg syns ikke nedsatt pris er en god nok unnskyldning for å selge helseskadelig mat da muggen mat er giftig? Dette gjelder f.eks kurver med bær med tydelig muggvekst, salater osv. Anonymkode: 7e2d1...ee7 1
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #2 Skrevet 5. mai 2019 Mugg skal ikke forekomme. Det er svikt i rutinene.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Skrevet 5. mai 2019 Er det mugg på maten så sier man ifra, da fjernes det. Det er ikke alltid de får med seg om maten er dårlig. Anonymkode: 3924e...a1c 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #4 Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, Wiskola skrev: Mugg skal ikke forekomme. Det er svikt i rutinene. Ok, så når dette er gjentagende på ulike butikker, må man rett og slettt gi bekskjed? Jeg bruker blant annet Meny, fordi man kan finne veldig god mat til nedsatt pris, men hyllene deres er også ALLTID full av muggen mat som kurver med jodbær, rips, blåbær som er full av mugg og melk som er gått ut for mange dager siden. Anonymkode: 7e2d1...ee7
Wiskola Skrevet 5. mai 2019 #5 Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, så når dette er gjentagende på ulike butikker, må man rett og slettt gi bekskjed? Jeg bruker blant annet Meny, fordi man kan finne veldig god mat til nedsatt pris, men hyllene deres er også ALLTID full av muggen mat som kurver med jodbær, rips, blåbær som er full av mugg og melk som er gått ut for mange dager siden. Anonymkode: 7e2d1...ee7 Jeg har ikke erfaring fra Meny, men fra Rema. Om det var sånn svikt i rutinene våre, hadde både mine kolleger - og sjef - satt pris på at det blir sagt i fra om. Da får man iallfall en sjanse til å fikse ting som ikke fungerer. Ulike ansatte har ulike ansvarsområder, som f.eks meieri. Noen gjør ikke jobben sin bra nok, og det bør jo vedkommende få høre på en eller annen måte. (Men vet erfaringsmessig også at bær er noen tricky greier.)
Jadzia Skrevet 5. mai 2019 #6 Skrevet 5. mai 2019 Har til tider sett salatposer med salat som er helt bløt og gjørmete som settes ned til halv pris. Sånt synes jeg ikke er greit. Og synes jevnt over det er en svakhet av mye bær og frukt mugner i butikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå