Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2005 #1 Skrevet 24. april 2005 Jeg skal holde en liten grillfest for gubben i forbindelse med bursdagen hans.. Om alle kommer blir vi 12 tilsammen. Hvor mange pølser og koteletter regner per stk? Jeg tenkte kanskje 3 pølser og 2 koteletter? men er det litt lite? Ved siden av er det snakk om å ha ris, salat, potetsalat, rundstykker og lomper og pølsebrød.. Også noen kaker til kaffen... Og hvor mange personer skal jeg koke ris til?? eller er det et annet tilbehør som passer bedre? Og hvor mye brus/alkohlfri øl burde jeg regne med? Det er 3 barn og resten voksne.. Ungen er 2,5 8 og 10 år. (men han på 2,5 spiser glatt 2 pølser.. ) Gleder meg masse til å arrangere dette for han, det skal være en overraskelse
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #2 Skrevet 24. april 2005 beregn 3 pølser og 2 kottiser også kjøper du litt ekstra pølser eller karbonader som du kan hive i fryseren vis det ikke blir brukt. ellers så er ris, hjemmelaga potetsalat, en god salat (rødløk, tomat, mais, fetaost, agurk osv) og kanksje noe saus fint tilbehør.
Grooo Skrevet 24. april 2005 #3 Skrevet 24. april 2005 Hvis dere skal ha det hjemme er det jo veldig greit som gjesten sier å bare kjøpe inn en hel haug ferskvarer som du har liggende i kjøleskapet og fryser ned hvis det ikke blir brukt.
Brunhilde Skrevet 24. april 2005 #4 Skrevet 24. april 2005 Det er utrolig mye annet enn koteletter og pølser som er godt på grillen, da! Hva med å lage et eller to grillspyd til hver? Pleier å være veldig populært hos oss. Biter av storfekjøtt tres på pinne med for eksempel små løk og paprika mellom bitene. Eller svinefilet istedet for koteletter, lekkert! Eller bruker vi gjerne å ha potetsalat til grillmat og varme bagetter. Masse hvotløkssmør hører også med, syns jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #5 Skrevet 24. april 2005 hjemmelaget hamburger av karbonadedeig.... også bare ha tomat, salat, løk, salsa osv som tilbehør attmed....NAM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå