Gå til innhold

Bidrag etter 18

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min gikk i utgangspunktet inn en veldig ok avtale med far, om at far skulle betale 1800 kr/ mnd. Nå har far sluttet å betale. Og svarer ikke på meldinger.

Hva tenker dere? Bare glemme hele greia? Mase på far? Ta deg gjennom nav?

(Denne mannen har hele veien hatt trekk via innkrevingssentralen, og hadde hele barndommen avtale om å betale ca halvparten av det bidragskalkulator viser). 

Anonymkode: 92ed0...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er barnet fylt 18 år så er jo far ferdig med å betale bidrag om ikke annet er søkt om og bestemt. Barnet har mulighet til å få bidrag frem til 21 år om hun går på skolen om jeg ikke tar feil, men dette må nok søkes om vil jeg tro. Er ikke det gjort hadde jeg ikke giddet å ta den kampen, han har jo egentlig loven på sin side, det betyr ikke at det er rett men det er sånn det er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går han på skole?

Anonymkode: 2146c...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Han går selvfølgelig på skole. Gikk inn privat avtale, på at han skulle betale under halvparten av bidrag nav regnet ut. 

Merkelig at ikke en far ønsker å bidra. Og å holde de avtalene han går inn med sin egen sønn.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han går selvfølgelig på skole. Gikk inn privat avtale, på at han skulle betale under halvparten av bidrag nav regnet ut. 

Merkelig at ikke en far ønsker å bidra. Og å holde de avtalene han går inn med sin egen sønn.

I så fall kan du jo ta kontakt og spørre om hvorfor? Er det sånn at det er bestemt at far skal betale bidrag til gutten er 21 år eller slutter på skolen så skal han jo betale, dere må da evt ta det igjenom nav. Ville kanskje gitt far en heads up og spurt hvorfor han ikke betaler. 

Men kan det være at far har misforstått? At i hans øyne så er han "ferdig"? 

AnonymBruker
Skrevet

Da krever du fullt bidrag gjennom NAV. 

Anonymkode: 9a589...b0f

AnonymBruker
Skrevet

Da må sønnen din søke om bidrag via nav. Nav vil regne ut og kan også kreve inn dersom han krysser av for det. Ingen grunn til å la far slippe bare fordi gutten er fyllt 18. Kravet for bidrag etter 18 år er at barnet går på VGS og det må dokumenteres for hvert skoleår. 

Anonymkode: 9a600...ae9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...