Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre

Gjest chiki

Anbefalte innlegg

Orly skrev (15 timer siden):

Hun er så uspiselig når hun svarer de som ikke bare er positive 

Ja enig,  såg en kommentar hun svarte på i går (eller en annendag), var ikke noe negativt i det de spurte om egentlig. Men de fikk et skikkelig surt svart tilbake,  om at det var frivillig å se på snap,  å hun la ut det hun ville. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaffe(vimse) kopp skrev (5 timer siden):

Ja enig,  såg en kommentar hun svarte på i går (eller en annendag), var ikke noe negativt i det de spurte om egentlig. Men de fikk et skikkelig surt svart tilbake,  om at det var frivillig å se på snap,  å hun la ut det hun ville. 

Fælt at sånne typer folk skal tjene så gode penger på snap. Jeg har slutta å følge henne, synes hun er så uspiselig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frublå skrev (19 timer siden):

Blir nesten litt fascinert over hvor mye hun må legge ut av detaljer ang budsjettet. Tror jeg ville holdt det for meg selv. Skjønner ikke hvorfor hun tror det er så spennende for følgerne å se dette opp og ned i mente? Det er deres eget private «prosjekt» som hun kaller det…

Gidder sjeldent å se på det hun legger ut, men de få gangene jeg ser så er det mye prat om penger og budsjett. MÅ man dele såpass private ting så åpent for alle? Bare lurer?!? 
Opplever at hun får helt hangups på temaer. Blir litt intenst 🫣

Hun tjener nok greit på det i forhold til engasjement på snap. Kan virke som mange synes det er interessant. Jeg tittet innom i går eller når det nå var, og da snakket hun om at hun skulle ha møte med en avis eller noe sånt, hvor de skulle finne ut om de skulle gjøre noe sammen (hvis jeg husker rett). Er vel sånt som er hele intensjonen med dette. Hun har laget en video på Instagram hvor hun forteller om dette prosjektet deres. En veldig rar video, som jeg selv ikke så hensikten med. Men det er jo for å få potensielle snarveier i form av støtte fra andre, plutselige spleiser fra folk som synes de fortjener gull og grønne skoger, noen i det offentlige (eller private) som kommer over dette og gir dem litt gratis cash. Garantert. Jeg likte henne mye bedre før, da hun hadde en kreativ konto for småbarnsfamilier. Nå synes jeg alt handler om å grafse til seg det som kan, mens hun myser i kameraet for å se mest mulig sliten ut. Synd....

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armarillo skrev (På 2.2.2025 den 20.46):

Hun tjener nok greit på det i forhold til engasjement på snap. Kan virke som mange synes det er interessant. Jeg tittet innom i går eller når det nå var, og da snakket hun om at hun skulle ha møte med en avis eller noe sånt, hvor de skulle finne ut om de skulle gjøre noe sammen (hvis jeg husker rett). Er vel sånt som er hele intensjonen med dette. Hun har laget en video på Instagram hvor hun forteller om dette prosjektet deres. En veldig rar video, som jeg selv ikke så hensikten med. Men det er jo for å få potensielle snarveier i form av støtte fra andre, plutselige spleiser fra folk som synes de fortjener gull og grønne skoger, noen i det offentlige (eller private) som kommer over dette og gir dem litt gratis cash. Garantert. Jeg likte henne mye bedre før, da hun hadde en kreativ konto for småbarnsfamilier. Nå synes jeg alt handler om å grafse til seg det som kan, mens hun myser i kameraet for å se mest mulig sliten ut. Synd....

Gremmes fortsatt over at hun har sittet på snap og sutret over dårlig økonomi.  Hun viser 97000 utbetalt i mnd pluss utbytte. Når jeg så det, logga jeg ut.. jeg orker ikke høre på sånn et falskt menneske 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anneisabell skrev (57 minutter siden):

Gremmes fortsatt over at hun har sittet på snap og sutret over dårlig økonomi.  Hun viser 97000 utbetalt i mnd pluss utbytte. Når jeg så det, logga jeg ut.. jeg orker ikke høre på sånn et falskt menneske 

Stusser mer på at hun påstår at det først var i høst inntekten ble slik - og at ingen setter spørsmålstegn ved hvordan inntekten var før, eller at hun viser hva den lå på før - som sammenligning for å vise hvorfor de har mulighet til å spare så mye/betale ut så mye gjeld nå, kontra før… men det tørr hun sikkert ikke med tanke på spleisen som ble opprettet for henne.. 

Og jeg skjønner ikke helt hvilket firma han eier(om jeg ikke har misforstått noe) som hun er ansatt i heller, som har mulighet til å betale ut så høy lønn til henne… 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fnug skrev (1 time siden):

Stusser mer på at hun påstår at det først var i høst inntekten ble slik - og at ingen setter spørsmålstegn ved hvordan inntekten var før, eller at hun viser hva den lå på før - som sammenligning for å vise hvorfor de har mulighet til å spare så mye/betale ut så mye gjeld nå, kontra før… men det tørr hun sikkert ikke med tanke på spleisen som ble opprettet for henne.. 

Og jeg skjønner ikke helt hvilket firma han eier(om jeg ikke har misforstått noe) som hun er ansatt i heller, som har mulighet til å betale ut så høy lønn til henne… 🤷🏼‍♀️

Hun er på dagpenger fra NAV i tillegg siden hun må ha oppfølging fra karriereveileder. Og de 97tusen er inkludert foreldrepenger på 7 barn. Det er jo en del? 1766kr•7= 12367kr. Husk at de betalte seg selv så mye i lønn i julemagi og slo seg selv konkurs istedenfor å betale opp for seg. Den lønna mannen da tok ut fra julemagi er grunnlaget og hvis de får full uttelling der har han «full lønn» ca 60 000kr. Så si hun har ca halvparten i dagpenger da, rundt 30k så tar hun ikke ut mye i lønn fra rørosbarn as. De tar ut utbytte der fordi det er gunstig mtp skatt. 

At dette startet i høst er fordi da fikk hun en regnskapsfører som satte alt i et system for henne da. Når hun sto å gråt over dette firmalånet desember 2023 gikk jo julemagi konkurs nesten samme uka. Så ja- de tårene om at hun følte seg fattig da kan jeg forstå. Det er mye psykisk underliggende på hun, hun nevner depresjon og jeg tenker at når man vimser så mye i eget hus så lurer det vel en del sosial angst også. Jeg er ingen psykolog, men jeg prøver bare å påpeke at hun faktisk ikke har det bra. 

å komme seg ut i jobb hadde vært så bra for dem begge to. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WVC skrev (2 minutter siden):

Hun er på dagpenger fra NAV i tillegg siden hun må ha oppfølging fra karriereveileder. Og de 97tusen er inkludert foreldrepenger på 7 barn. Det er jo en del? 1766kr•7= 12367kr. Husk at de betalte seg selv så mye i lønn i julemagi og slo seg selv konkurs istedenfor å betale opp for seg. Den lønna mannen da tok ut fra julemagi er grunnlaget og hvis de får full uttelling der har han «full lønn» ca 60 000kr. Så si hun har ca halvparten i dagpenger da, rundt 30k så tar hun ikke ut mye i lønn fra rørosbarn as. De tar ut utbytte der fordi det er gunstig mtp skatt. 

At dette startet i høst er fordi da fikk hun en regnskapsfører som satte alt i et system for henne da. Når hun sto å gråt over dette firmalånet desember 2023 gikk jo julemagi konkurs nesten samme uka. Så ja- de tårene om at hun følte seg fattig da kan jeg forstå. Det er mye psykisk underliggende på hun, hun nevner depresjon og jeg tenker at når man vimser så mye i eget hus så lurer det vel en del sosial angst også. Jeg er ingen psykolog, men jeg prøver bare å påpeke at hun faktisk ikke har det bra. 

Rørosbarn er nedlagt før julemagi og barnetrygd får hunn ikke for største for hun er 18 nå. En av e hadde vel pleiepenger pga ett av barna 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (55 minutter siden):

Rørosbarn er nedlagt før julemagi og barnetrygd får hunn ikke for største for hun er 18 nå. En av e hadde vel pleiepenger pga ett av barna 

Rørosbarn er ikke nedlagt hvis du sjekker proff :) de gikk i underskudd, men slo seg ikke konkurs. Ja hun har vel ikke oppdatert inntekten deres etter at hun ble 18 siden hun ble det i går..?det får vi kanskje se på neste gjennomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WVC skrev (1 time siden):

Sikker på at hun ikke er på aap? Jeg måtte gå til en karriereveiveilder mens jeg gikk på aap som ett tiltak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WVC skrev (3 timer siden):

Januar hadde de vel 101tusen og noe utbetalt, mener jeg hun sa..

Men har ikke hun sagt at hun får fastlønn fra firmaet hver mnd? Mulig jeg har gått glipp av noe, men aldri hørt at hun har dagpenger fra nav - Vet han har pleiepenger..

Hun snakker veldig om at hun er selvstendig næringsdrivende - og alt hun sitter å jobber med, får man da i tillegg penger fra nav? Og hva sier isåfall de til at de har mulighet til å ta seg ut utbytte på 300000? 🤔🤷🏼‍♀️

At hun ikke har det bra - lyser vel greit igjennom, og at de hadde hatt godt av en «vanlig» jobb, det  tror jeg også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun får NULL sympati når hun legger ut slik info om inntekt. De har virkelig ikke dårlig råd hvis det der stemmer. Jeg gremmes over hvordan enkelte får seg til å fremstå så stakkarslig. Det er da vitterlig ikke synd på mennesker som tjener 100 000 kr i mnd?!?
At hun ikke skjønner at det blir for dumt å legge syteinnlegg om økonomi….. 
Nå får det jammen være nok «stakkars oss» 

Kan alle bare slutte å gi denne dama både klikk og sympati🤯🤯

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og tre barn. Vi lever på min ufør og mannens lærlingelønn. Da kan vi begynne å snakke lav inntekt…Men vi klarer oss akkurat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som hu smisker mye med SaraE fortiden, tagger og takker for careless klær i massevis.  
virker mer smiskete og falskt enn ekte

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frublå skrev (På 5.2.2025 den 0.00):

Hun får NULL sympati når hun legger ut slik info om inntekt. De har virkelig ikke dårlig råd hvis det der stemmer. Jeg gremmes over hvordan enkelte får seg til å fremstå så stakkarslig. Det er da vitterlig ikke synd på mennesker som tjener 100 000 kr i mnd?!?
At hun ikke skjønner at det blir for dumt å legge syteinnlegg om økonomi….. 
Nå får det jammen være nok «stakkars oss» 

Kan alle bare slutte å gi denne dama både klikk og sympati🤯🤯

Og ikke bare 100k i mnd, men de kan også ta utbytte fra firmaet.  

buhu oss liksom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnug skrev (På 4.2.2025 den 22.10):

Men har ikke hun sagt at hun får fastlønn fra firmaet hver mnd? Mulig jeg har gått glipp av noe, men aldri hørt at hun har dagpenger fra nav - Vet han har pleiepenger..

Hun snakker veldig om at hun er selvstendig næringsdrivende - og alt hun sitter å jobber med, får man da i tillegg penger fra nav? Og hva sier isåfall de til at de har mulighet til å ta seg ut utbytte på 300000? 🤔🤷🏼‍♀️

At hun ikke har det bra - lyser vel greit igjennom, og at de hadde hatt godt av en «vanlig» jobb, det  tror jeg også 🙂

Jo, vil mene hun har sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnug skrev (På 4.2.2025 den 22.10):

Ja grunnen til at de hadde mer utbetalt i januar er fordi i NAV-systemet får man «betalt» for antall arbeidsdager vil jeg tro. Fast lønn fra firmaet kan jo være hva som helst. Jeg kan ikke nok om NAV-systemet, men sånne folk som hun her klarer vel å finne smutthull i alle system. 

interessant hvordan hun forøvrig har lagt ut om denne karriereveiledningen de siste dagene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...