Anneisabell Skrevet søndag kl 16:57 #881 Del Skrevet søndag kl 16:57 KrigOgFred skrev (23 timer siden): De er fans. «Venninner» De venninnene er jammen trofaste til ei så sur og irritabel dame. Hun tåler ikke mye tilbakemelding som hun tydeligvis tar som kritikk. Følger henne ikke lengre, kikker på utforsk av og til, men nå skal det jammen bli slutt på det også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RachelGreen Skrevet mandag kl 09:07 #882 Del Skrevet mandag kl 09:07 Anneisabell skrev (15 timer siden): De venninnene er jammen trofaste til ei så sur og irritabel dame. Hun tåler ikke mye tilbakemelding som hun tydeligvis tar som kritikk. Følger henne ikke lengre, kikker på utforsk av og til, men nå skal det jammen bli slutt på det også. Samme her. Snakk om å ta absolutt ALT personlig, det være seg generelle spørsmål, tips eller «men har dere tenkt på at…» som følgere svarer/kommenterer etter at hun selv legger ut spørsmål om ting. 🙄 Største provokasjonen for min del, er definitivt det økonomiske som hun har brukt hele 2024 på å sutre over, hvor folk har startet spleis fordi det har vært så "synd på familien". Jeg har nevnt det før, og nevner det igjen; du har søren meg ikke dårlig råd når du leaser campingvogn, kjøper rasehund for x antall tusen, tar deg netter på hotell og konserter, drar hele familien på 9 stk på kino, sluker herbalife daglig og når en av husstandens medlemmer tar BE sertifikat. Når året avsluttes med å legge frem økonomiske planer, drømmer og nåværende status, vil jeg spy i kjeften av at de har utbetalt 97000 kr pr mnd, og kan med et knips ta ut utbytte fra firma for å betale ned HELE billånet. Det er ekstremt å påstå man har dårlig råd pga «en plutselig situasjon med et firma» med den inntekten de har. Det er forskjell på å ha dårlig råd, og dårlig økonomisk sans. Men det er kanskje ikke så lett å huske når man sitter å surfer og drømmer om alt som kan være bedre, samtidig som man handler på temu og drømmer om 300 kvm "småbruk" da. Da kan man selvfølgelig FØLE seg fattig. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet mandag kl 10:21 #883 Del Skrevet mandag kl 10:21 KrigOgFred skrev (På 1.1.2025 den 8.08): Pengene fra snap putter hun vel direkte i firmaet, så de er ikke endel av de 97 tusen engang ? 97 tusen etter skatt Jo, det hun tar ut i lønn i mnd er en del av de 97K. Snappinntektene er en del av inntekten til firmaet, som igjen går ut til utgifter/lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 11:07 #884 Del Skrevet mandag kl 11:07 Hvilke firmaer snakker vi om her egentlig? Rørosbarn AS, klesbutikken, gikk jo med en kvart million underskudd i 2023. Har det snudd driften der så mye? Det eneste andre selskapet hun her er registrert som eier i er et enkeltpersonsforetak. Og man tar ikke ut lønn eller utbytte fra enkeltpersonsforetak slik det omtales her. Som enkeltpersonsforetak så er bedriftens økonom og personens økonomi den samme. Dvs alt overskudd i bedriften anses som skattbart overskudd for personen. Synes ellers det er elendig info på nettsiden til foreldreforum.no angående hvem som faktisk er juridisk ansvarlig for innholdet/dataene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet mandag kl 11:38 #885 Del Skrevet mandag kl 11:38 Snublefot62 skrev (29 minutter siden): Hvilke firmaer snakker vi om her egentlig? Rørosbarn AS, klesbutikken, gikk jo med en kvart million underskudd i 2023. Har det snudd driften der så mye? Det eneste andre selskapet hun her er registrert som eier i er et enkeltpersonsforetak. Og man tar ikke ut lønn eller utbytte fra enkeltpersonsforetak slik det omtales her. Som enkeltpersonsforetak så er bedriftens økonom og personens økonomi den samme. Dvs alt overskudd i bedriften anses som skattbart overskudd for personen. Synes ellers det er elendig info på nettsiden til foreldreforum.no angående hvem som faktisk er juridisk ansvarlig for innholdet/dataene. Hans firma mener jeg det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet mandag kl 11:42 #886 Del Skrevet mandag kl 11:42 Jeg tror hele dette økonomiprosjektet utad er for å få betalende medlemmer på forumet. Jeg syns det var intr å følge praten om det på snapp, da jeg selv går igjennom en stor omstilling økonomisk. Så jeg fulgte intr med på dette helt til hun slapp "bomben" om at mye kom hun bare til å dele på forumet. Der må man betale for å være med, så med det gir hun alle følgere som sliter økonomisk en ny utgift. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WVC Skrevet mandag kl 11:56 #887 Del Skrevet mandag kl 11:56 Jeg har også fulgt litt med da økonomi interesserer meg. Jeg er overrasket over at hun ikke skjønner at banken ser på hele deres situasjon som utrygg. Banken driter i om de klarer å holde et budsjett eller ha ryddig økonomi. Deres historie er konkurser, sykepenger, pleiepenger og alt annet utrygt. Ja det spiller en rolle at de har 7 barn, Men historien deres ødelegger nok like mye. Hadde jeg vært bank så hadde jeg i hvert fall ikke lånt penger til disse menneskene som ikke har vist stabilitet, alt er ad-hoc og på impulser. Snapchat, digitale filer og bare det å være influenser er også noe som kan bli borte i morgen. Altså, både hun og mannen e så dårlig stilt at selv om hun tror at banken blir glad hvis hun viser til en ryddig økonomi i dag. Han mannen hennes går på pleiepenger og er sykemeldt med kronisk sykdom? Hun har selv en kronisk sykdom og er en veldig usikker person å låne penger til pga av konkursene deres. de 97tusen er ikke en sikker inntekt selv om de har klart å holde det siden oktober. Banken ser minst 3 år tilbake i tid når de skal vurdere finansieringsbevis. Her skaper hun innhold på luft for å trekke seg visninger på snapchat. småbruket og finansieringsbevis kan de nok se lenge etter. men innholdet engasjerer og det funker på hennes snap-visninger og dermed utbetalinger fra snapchat... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 12:54 #888 Del Skrevet mandag kl 12:54 Flettfrid skrev (12 minutter siden): Hans firma mener jeg det er snakk om. Ut i fra registrene kan jeg ikke se at han er involvert i andre selskap enn Rørosbarn AS. Altså om vi snakker om kjæresten/samboer. Og det er dette jeg synes er så useriøst og uryddig med blant annet denne nettsiden/forumet. Det nærmeste vi kommer personvernvilkår der nevner kun Nina som ansvarlig, mens vilkårene for tjenesten nevner en bedrift i Bergen som jeg ikke kan se er relatert til henne på noe nivå fra før. Rot. Og useriøst. Og når det da snakkes om såpass store lønninger og utbytte så blir jeg litt nysgjerrig på det forretningsmessige her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet mandag kl 13:38 #889 Del Skrevet mandag kl 13:38 De har allerede huslån? Så det er høyere lån til større bolig de er ute etter? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WVC Skrevet mandag kl 14:35 #890 Del Skrevet mandag kl 14:35 Poly skrev (56 minutter siden): De har allerede huslån? Så det er høyere lån til større bolig de er ute etter? De ønsker å få et finansieringsbevis/lån til småbruk evt et hus på 300kvm… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KrigOgFred Skrevet mandag kl 14:41 #891 Del Skrevet mandag kl 14:41 Hvor mange medlemmer er det på foreldreforum egentlig ? tror hun at det blir en ny nasjonal base hvor alle vil joine og hun blir rik på det? er hun er ferdig med herbalife også? Tok det ikke av, slik som nuskin ikke tok av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KrigOgFred Skrevet mandag kl 14:46 #892 Del Skrevet mandag kl 14:46 Flettfrid skrev (4 timer siden): Jo, det hun tar ut i lønn i mnd er en del av de 97K. Snappinntektene er en del av inntekten til firmaet, som igjen går ut til utgifter/lønn. Ah, okey utbyttet hun betalte billånet med er noe ekstra der igjen ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WVC Skrevet mandag kl 17:32 #893 Del Skrevet mandag kl 17:32 KrigOgFred skrev (2 timer siden): Ah, okey utbyttet hun betalte billånet med er noe ekstra der igjen ? Ja utbytte er det firmaet kan ta ut ved årsslutt etter at lønn og andre kostnader er betalt. Det har jo vært noen måneder med mye aktivitet- lekekassen, Fotoknudsen og andre reklamer, juleboka og digitale filer i tillegg til snap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 17:49 #894 Del Skrevet mandag kl 17:49 WVC skrev (16 minutter siden): Ja utbytte er det firmaet kan ta ut ved årsslutt etter at lønn og andre kostnader er betalt. Det har jo vært noen måneder med mye aktivitet- lekekassen, Fotoknudsen og andre reklamer, juleboka og digitale filer i tillegg til snap. Men utbytte er noe man tar ut fra AS - ikke enkeltpersonforetak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet mandag kl 19:34 #895 Del Skrevet mandag kl 19:34 Snublefot62 skrev (1 time siden): Men utbytte er noe man tar ut fra AS - ikke enkeltpersonforetak. Da må de jo ha ett AS da, for regnskapsfører hadde godkjent at de tok ut 180K i utbytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 19:43 #896 Del Skrevet mandag kl 19:43 Flettfrid skrev (3 minutter siden): Da må de jo ha ett AS da, for regnskapsfører hadde godkjent at de tok ut 180K i utbytte. Det må nesten det. Men det skulle vært registrert på noen. Altså noen må eie selskapet. Og det er aksjonærene som får utbytte. Veldig sjeldent at andre får det. Eneste selskapet som står registrert på disse to pr nå, som de kan få utbytte fra, er Rørosbarn AS. Et alternativ er at de har kjøpt aksjer i et eller flere aksjeselskap etter mai 2024 som gir utbytte. Det blir ført oppdatert i aksjonærregisteret rundt mai i år. Men de har da ikke lederverv eller styreverv der. En ting jeg har erfart etter mange år på nettet er at influensere ofte lyver eller ikke forteller hele sannheten om hvor pengene kommer fra. Eller hvor mye. Eller i veldig mange tilfeller så vet de faktisk ikke hva de snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WVC Skrevet mandag kl 20:00 #897 Del Skrevet mandag kl 20:00 Snublefot62 skrev (1 time siden): Men utbytte er noe man tar ut fra AS - ikke enkeltpersonforetak. Ja mulig de bruker rørosbarn as da siden det har gått i minus. Som fremførbart underskudd. Da har de fått en type skattefradrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KrigOgFred Skrevet tirsdag kl 17:12 #898 Del Skrevet tirsdag kl 17:12 Hun skal bli fansens økonomi-guru nå. De blir så inspirert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VildeS Skrevet 17 timer siden #899 Del Skrevet 17 timer siden Hun hadde et as som het Ninam AS, men det gikk konkurs i fjor. https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=927650576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KrigOgFred Skrevet 11 timer siden #900 Del Skrevet 11 timer siden VildeS skrev (5 timer siden): Hun hadde et as som het Ninam AS, men det gikk konkurs i fjor. https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_nr.jsp?orgnr=927650576 Går nok sååå mye bedre nå. Dumme banken som ikke bare gir de stort lån med lav rente 😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå