Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trist å se hvor mange som ønsker at hun hadde holdt stilt om dette.

Verden har ikke kommet videre tydeligvis. Før i tiden bar ofrene skammen for å ha blitt voldtatt. På tide at overgriperne bærer skammen over å voldta!

Har aldri hørt om dama før, hun dukka plutselig opp på snapen min. Fikk veldig vondt av henne. Må bare hylle alle som snakker høyt og åpent om hva de blir utsatt for. Sier det samme som i saken til Gisele Pelicot: powerwoman💪🏽💪🏽

• Liker 6
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Littelulla skrev (På 7.10.2025 den 13.47):

Hun deler ikke alt. Hun har delt en hendelse Hhun har vært utsatt for, og ingen detaljer rundt det. Hun deler hvordan hun har det nå, i tiden etter. Etterhvert skal hun dele om hva hun har fått av hjelp og oppfølging, som kan være til nytte for andre. 

Jeg ser ikke helt hvordan det skal være annerledes at hun deler om livet nå og livet før. Hun "melker" ikke nyheten mer enn hun har gjort med andre ting før. 

Jeg prøver ikke å spille dum (kanskje jeg bare er dum), men jeg ser ikke forskjellen på før og nå når det kommer til inntjening på appen. 

Tenker du at det er mer smakløst av henne å dele fra hverdagen nå enn hva det var før? Hvis du syns det var smakløst før også så forstår jeg jo hvorfor det ikke har endret seg. Jeg forstår ikke hvorfor det eventuelt er forandret etter voldtekten. Kanskje du vil bære over og prøve å teskjeforklare meg isåfall. 

Jeg har alltid tenkt at det er smakløst å dele for mye, men jeg så aldri noen ‘kjendiser’ sin snap før de begynte å betale så godt. Jeg tror det er svært lett å komme inn i sin egen snap-boble og helt miste gangsynet når det gjelder hva som ikke bør deles. Og ja, jeg syns at det er ganske rått å dele et slikt traume på en plattform hvor man stadig blir avbrutt av reklame. Da selger man virkelig sin døde mor. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (12 timer siden):

Jeg har alltid tenkt at det er smakløst å dele for mye, men jeg så aldri noen ‘kjendiser’ sin snap før de begynte å betale så godt. Jeg tror det er svært lett å komme inn i sin egen snap-boble og helt miste gangsynet når det gjelder hva som ikke bør deles. Og ja, jeg syns at det er ganske rått å dele et slikt traume på en plattform hvor man stadig blir avbrutt av reklame. Da selger man virkelig sin døde mor. 

Da skjønner jeg hva du mener.

Jeg er ikke enig i at man bør tie om en voldtekt når man fra før "er i bobla", men jeg sier ikke imot at det på generelt grunnlag er lett å havne i en slik tilstand du nevner. 

Samtidig er det ikke alle som har behov for å være helt private. Noen har ikke noe imot at "alle vet noe". For selvom vi fort kam tenke at de deler alt, så er det fryktelig mye vi ikke vet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Håper igjen at noen av de voksne som er nærmest tenåringene her, tar seg tid før helgen , spørre  -hvordan har DU det « Per& Petra» ? Gi litt lys i det  tunge  mørket som ligger over familien nå🌺 Håper de vet hvor de kan gå. Håper også noen har mulighet til å ta med store og små barn i denne familien  med på noe gøy💝

Endret av Full kontroll
  • Liker 2
Skrevet
Mozzarellastick skrev (På 8.10.2025 den 23.08):

Verden har ikke kommet videre tydeligvis. Før i tiden bar ofrene skammen for å ha blitt voldtatt. På tide at overgriperne bærer skammen over å voldta!

Har aldri hørt om dama før, hun dukka plutselig opp på snapen min. Fikk veldig vondt av henne. Må bare hylle alle som snakker høyt og åpent om hva de blir utsatt for. Sier det samme som i saken til Gisele Pelicot: powerwoman💪🏽💪🏽

Det mange reagerer på er nok hvordan det blir delt. Man kan fint skru av reklame på snapchat, det hadde vært lurt å gjøre akkurat ved deling av dette. Nå føles det som at situasjonen «melkes» for å få reklameinntekter, det reagerer jeg på. Jeg heier på åpehet rundt voldtekt, det er måten det gjøres på jeg er kritisk til. Og ja - det ER vanskelig når man er en slags «influenser». 
Skjønner at det sikkert ikke er så enkelt, men bare det at hun ikke har sagt noe om i hvilken setting dette skjedde tipper jeg også kan skape frykt. Skjedde det på tur med hunden, liksom? Om jeg hadde bodd samme sted hadde jeg nok blitt litt redd..

• Liker 6
Skrevet (endret)
kigu skrev (3 timer siden):

Ikke min mening, men at hun deler dette med "hele" verden, tenker jeg på sikt vil  være en ekstra belastning for barna, øvrig familie og sist men ikke minst henne selv 😕 Finnes x-antall nett og "terapi steder" man kan oppsøke, diskrè ( for så og dele med de nærmeste) .At hun ikke pauser reklame nå mens dette pågår, reagerer jeg  m/flere på  .....prosessen fremover nå, evt rettsak, anke og erstatningskrav kan i verste fall pågå i flere måneder....da tenker jeg at dette burde foregått innenfor helt andre rammer.... 😕 Her snakker vi ett markant før og etter, for denne familien . ❤️ (går utfra at hun deler likt, snapp og IG , der jeg følger henne) (skal forsøke pause fingre fra tastaturet her, men dette engasjerer meg ❤️ )

Endret av Full kontroll
  • Liker 4
Skrevet

Hvis hun hadde blitt slått ned på gaten, hadde dere ment at ikke det burde deles heller? Eller er det bare seksuell vold som skal holdes skjult?

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Skigard skrev (23 minutter siden):

Hvis hun hadde blitt slått ned på gaten, hadde dere ment at ikke det burde deles heller? Eller er det bare seksuell vold som skal holdes skjult?

Det er vel ingen som mener at hun ikke skal snakke om opplevelsene sine, men at valg av medie er problematisk. Å legge slikt ut på en plattform hvor store overskrifter skaper store inntekter er i beste fall bekymringsfullt. Mennesker som lever livet gjennom snap-kamera har nok litt lett for å miste kontrollen over hva man kan og bør dele. Grensene blir forskjøvet og man glemmer at også andre blir påvirket av hva man deler. Barna til denne personen skal møte en verden som har fått full innsikt i mors traume, godt blandet med reklame. Det er det jeg personlig reagerer på, ikke det at hun er åpen om å ha vært utsatt for et seksuelt overgrep. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Skigard skrev (1 time siden):

Det er vel ingen som mener det bør holdes skjult - men mange reagerer på at det deles samtidig som hun tjener penger på det. Og det tenker jeg må være greit å si. Personlig synes jeg det både er beundringsverdig og viktig at hun deler, men jeg føler det jeg kan lære av henne - det viktige budskapet - om hvor krevende det er å stå i noe slikt, blir borte med stadige avbrudd av reklamer for temu og annet. 

Endret av Nuwanda2
Presiserte tekst
  • Liker 6
Skrevet

Lang og vond snap i dag om dagene etterpå. Den er sikkert viktig å fortelle, for å lære andre hva som skjer etter en voldtekt, med helsevesen, politi osv.

Rart at hun våknet på morgenen og gradvis husket. Men hjernen kan jo fortrenge ting, hun kan ha blitt dopet ned, vært sterkt beruset eller lignende. Håper ingen lar være å tro på henne pga det.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Håper det kommer fram detaljer etter hvert slik at djevelen som gjorde det blir gjenkjent, og ødelagt for livet fordi alle vet!

Skrevet

Utrolig trist! Jeg skjønner bare ikke at en person kan finne på å gjøre en annen så vondt! 

Skrevet
Lesehest1 skrev (8 timer siden):

Utrolig trist! Jeg skjønner bare ikke at en person kan finne på å gjøre en annen så vondt! 

Ja, hvor desperat er man, når man må "tvinge" til seg sex? òg gjøre seg til en kriminell?.

Spiller ingen rolle om det var en "flørt" her(hypotetisk), litt for mye alkohol, blir med på rommet, er i ferd med å bli  en << one night stand>>...man våknet til når man skjønner hva som er i ferd med å skje, mens mannen( i dette tilfellet) vil "gjøre seg ferdig" mot kvinnens vilje , nei, er NEI😕J  Håper hun har gode bevis og en god advokat !!

• Liker 1
Skrevet

Altså. Hun kan ikke ta ansvar for frykten. Men om hun bare forteller litt om hvor, slipper kanskje tre damer til å unngå å gå ut i nabolaget hennes på grunn av hva hun har delt/hva som har skjedd. Hun installerer overvåkningskamera, det sprer frykt til de i rundt. 

• Liker 2
Skrevet

Men hun sa at andres frykt er ikke hennes ansvar. Jeg lurer på hvorfor hun ikke vil si noe som helst om hvordan det skjedde, det virker som kanskje det er en bekjent. Man vil jo gjerne advare andre kvinner hvis gjerningsmannen går fritt. Uansett så håper jeg han råtner i fengsel 

• Liker 3
Skrevet
Love2017juni skrev (På 6.10.2025 den 19.15):

Nå er det ikke meg du quotet. 

- Men slå da i det minste av reklamen mellom snappene der hun snakker om dette. (Om dette ikke er endra nylig så er dette lett og slå av/slå på) 

At reklamen er påskudd viser jo bare at dette deles fordi hun tjener penger på dette? Og er det da riktig og dele? Spesielt mtp familien og ikke minst de større barna.. 

Hvor tenker du at grensa går for når en influenser skal skru av reklamen og når det ikke er nødvendig? Er det ok at reklamen er på når influenseren har brukket foten? Eller deler om at ektefellen har fått kreft eller at forelderen til influenseren er død? Er det ok at reklamen er på når influenseren forteller at hen sliter en del psykisk og trenger hjelp av psykolog?

Hvor går grensene, og hvorfor skal en influenser "jobbe gratis" fordi hen har opplevd en voldtekt, men dersom hen har brukket foten er det ok med reklame, og få betalt for jobben?

• Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (På 12.10.2025 den 10.37):

Det er vel ingen som mener at hun ikke skal snakke om opplevelsene sine, men at valg av medie er problematisk. Å legge slikt ut på en plattform hvor store overskrifter skaper store inntekter er i beste fall bekymringsfullt. Mennesker som lever livet gjennom snap-kamera har nok litt lett for å miste kontrollen over hva man kan og bør dele. Grensene blir forskjøvet og man glemmer at også andre blir påvirket av hva man deler. Barna til denne personen skal møte en verden som har fått full innsikt i mors traume, godt blandet med reklame. Det er det jeg personlig reagerer på, ikke det at hun er åpen om å ha vært utsatt for et seksuelt overgrep. 

Men hadde det vært greit om det var VG som tjente penger på å fortelle historien?

Skrevet (endret)
Ninnit skrev (2 timer siden):

Men hun sa at andres frykt er ikke hennes ansvar. Jeg lurer på hvorfor hun ikke vil si noe som helst om hvordan det skjedde, det virker som kanskje det er en bekjent. Man vil jo gjerne advare andre kvinner hvis gjerningsmannen går fritt. Uansett så håper jeg han råtner i fengsel 

Hun har jo forklart dette flere ganger allerede? (Jeg ser ikke alt hun deler, men har fått med meg at hun har forklart dette to eller tre ganger)

Hun sier at hun per nå ikke vil si noe om hvem eller hva eller hvor, fordi hun ikke vil risikere å ødelegge saken sin på noen måte. Hun vil ikke risikere å bli konfrontert av politi el.l at hun har bidratt til å farge etterforskningen, ved for eks å påvirke evt vitner. Hun har vel sagt at det kan godt hende at hun kommer til å fortelle mer om selve hendelsen senere, men ikke nå, fordi hun ikke vil risikere å ødelegge sin egen sak.

Endret av Soro123
En presisering
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Av mange ting tenker jeg også på - hvem er målgruppen hennes på snapp? Har hun flest følgere  , eks 17 - 25 år , eller er det (meg) over 50?? Mulig jeg tenker feil ( er naiv) . men jeg trenger ikke info, som forebyggende for å unngå voldtekt...hva man gjør når det har skjedd, eller annet ( selv om hun er eksemplet på at det kan skje alle ) Ikke dette jeg fulgte henne for.

Den som gjorde dette med henne, kommer ikke inn under kategorien - gjentagelse fare....siden hun ikke kommer med info - utelate frykt. Nei, dette er nok en "kjenning" som hadde "planlagt" dette. Jo eldre han er,  sykere i hode er han !

(  Ja, jeg går nok over streken her, tenker utenfor boksen i en så alvorlig sak .... )

Endret av Full kontroll
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er sannelig mange her inne som bør klatre ned fra den høye hesten. Det er altså feil å dele på snap at man er blitt voldtatt fordi det er reklame i innlegget? Snap er sannsynligvis en god del av inntektsgrunnlaget for dama. Så da skal hun ikke bare oppleve å bli voldtatt,hun skal også miste inntektsgrunnlaget sitt? Eller mener dere at hun skal holde et sånt traume skjult å snappe videre om jul og oppussing som om ingenting har skjedd? Når det gjelder barna blir de tatt vare på og får informasjon i forhold til alder og det de greier å forstå. Er det bedre at andre skal " eie" historien og at ungene ikke skal holdes informert om det " alle" vet? Røros er et lite sted. Tror hun gjør det beste hun kan i en kjip situasjon.  Å eie narrative selv og bruke den kanalen hun har er lurt både for henne og familien. 

Dette er første gangen jeg kommenterer noe her inne. Det er ikke sånn at jeg er blodfan av dama. Men dobbeltmoralen her inne gjør meg kvalm.

• Liker 6
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...