Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
mia___ skrev (1 time siden):

Som en som har blitt utsatt for voldtekt selv savna jeg en triggerwarning.

For hvordan hun sitter og umm, stirrer ut i intet. Kommer med vage setninger 

Skjønte det var overgrep av noe slag og gikk heller hit for og få bekrefta hva det er. For det begynte og bli kvelende og trigge uro. 

Kan si det rett ut: håper hun har forsikring som dekker psykiater/psykolog. For traumebehandling i Norge er crap! 

TW

Det er helt jævlig og være gjennom. Hverdagen er tøff. Har gått og sett bak meg i 8 år. Kan nok aldri skaffe meg partner fra den delen av verden. Jeg blei terrorisert av vedkommende på WhatsApp i over 1 år. Blokke nummer funka ikke. Skaffa bare nytt. Var i Norge når det var som værst. Men norsk politi kunne ikke sende info til engelsk politi... 

Så ja jeg skjønner hva man går gjennom, at det er helt jævelig. 

Og at man trenger psykolog asap fordi jo før jo bedre. 

Men hun har jo en TW rett før videoen begynner?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
mia___ skrev (1 time siden):

Som en som har blitt utsatt for voldtekt selv savna jeg en triggerwarning.

For hvordan hun sitter og umm, stirrer ut i intet. Kommer med vage setninger 

Skjønte det var overgrep av noe slag og gikk heller hit for og få bekrefta hva det er. For det begynte og bli kvelende og trigge uro. 

Kan si det rett ut: håper hun har forsikring som dekker psykiater/psykolog. For traumebehandling i Norge er crap! 

TW

Det er helt jævlig og være gjennom. Hverdagen er tøff. Har gått og sett bak meg i 8 år. Kan nok aldri skaffe meg partner fra den delen av verden. Jeg blei terrorisert av vedkommende på WhatsApp i over 1 år. Blokke nummer funka ikke. Skaffa bare nytt. Var i Norge når det var som værst. Men norsk politi kunne ikke sende info til engelsk politi... 

Så ja jeg skjønner hva man går gjennom, at det er helt jævelig. 

Og at man trenger psykolog asap fordi jo før jo bedre. 

Hvor mye triggerwarning skal du ha? Det står jo på ene snappen «Jeg advarer om at det kan være triggende for noen å høre dette ❤️» med store bokstaver på svart bakgrunn..

• Liker 6
Skrevet
WVC skrev (18 timer siden):

Jeg tror ikke denne kommentaren var for å «snu saken mot den det gjelder». Jeg tror vi er i sjokk alle sammen over at dette kunne skje med Nina som har det samme «mønsteret» som mange av oss; Jobb-hus-matbutikken. Man bor kanskje også på et lite sted. Man føler seg jo trygg. Hun sa det jo selv- man tenker aldri at det kommer til å skje en selv. Dette er ufattelig grusomt å høre. Samtidig så blir man naturligvis nysgjerrig på hvordan det kunne skje. (Uten å si at Nina er skyldig på noen som helst måte.) Jeg må ærlig si at jeg er ikke opplyst nok til å se etter farer eller være forberedt dersom noe sånn skulle skje meg. Her har hun mulighet til å opplyse slike som meg og flere som ikke tenker at dette kan skje. Dette scenariet hadde ikke falt meg inn i det hele tatt var grunnen til at hun var borte.

overgrepsvoldtekter skjer hele tiden med husmødre i Norge er ikke meg bekjent. Her er ikke jeg opplyst nok.

De fleste overgrep skjer fra en man kjenner. 

Overfallsvoldtekter er en veldig liten andel av overgrep.

• Liker 3
Skrevet
Kaffe(vimse) kopp skrev (21 timer siden):

Stakkars dame, får skikkelig vondt av henne. Men den siste dagen før hun forsvant fra snap, skulle hun jo ut å danse, ut på byen, eller noe sånt, hun gledet seg jo skikkelig, og hun skulle gå helt alene . Nå vet jo ikke jeg om det var da det hendte, det kan, som noen nevner, skje hvor som helst.  Sykt at noen kan gjøre slik, å ødelegge mennesker. 

Dette har jeg tenkt på.. for en gavepakke med informasjon det er for slike syke(psyke) personer.. om influencere som deler at de skal ut alene osv.. trenger selvfølgelig ikke være en som har sett det. Men sånn generelt et tankekors hva man deler offentlig

• Liker 8
Skrevet

Jeg har veldig medfølelse med henne pga voldtekten!

Jeg finner det dog forstyrrende at det deles på Snap med masse reklame innimellom snappene.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, FruRosa said:

Jeg har veldig medfølelse med henne pga voldtekten!

Jeg finner det dog forstyrrende at det deles på Snap med masse reklame innimellom snappene.

Men, det er jo ikke hun som bestemmer hvor og når reklamen sendes. Det er Snapchat. 

• Liker 2
Skrevet
Blobben skrev (30 minutter siden):

Men, det er jo ikke hun som bestemmer hvor og når reklamen sendes. Det er Snapchat. 

Det skrev jeg ikke heller!

Jeg skrev jeg fant det forstyrrende med reklame innimellom snappene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonymus00 skrev (18 timer siden):

Dette har jeg tenkt på.. for en gavepakke med informasjon det er for slike syke(psyke) personer.. om influencere som deler at de skal ut alene osv.. trenger selvfølgelig ikke være en som har sett det. Men sånn generelt et tankekors hva man deler offentlig

Dette har jeg tenkt mye på også. For å ta et konkret eksempel, så deler Stine Skoli ganske heftig fra oppussing av kjelleren i huset som gjøres om til rom til jentene hennes. Hvor på huset inngangsdøren til kjelleren er, vinduer osv, mens hennes rom er i etasjen over. Skjønner at dette er en jobb for dem, men for de av oss som har vært utsatt for skumle folk før, så er det skikkelig ekkelt å være vitne til. Ekstremt mye farlig info som deles, spesielt om barn..

Med det sagt så ble jeg mildt sagt sjokkert når Nina delte nå. Jeg trodde også det var samlivsbrudd. Får skikkelig vondt av henne og håper hun får masse støtte i tiden fremover ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Huff, noen får mer "støkk" og negative opplevelser  enn andre ❤️ Virker som alle instanser er i sving, fungerer og er der for Nina, nødvendig og bra. Barna har fått høre om noe de ikke visste hva var, naturlig at også de føler extra omsorg for mor - viktig at lærer og assistenter er tett på framover nå, +  foreldre av venners barn, ol ❤️ Håper gjerningspersonen/ svinet får sin straff!!

• Hjerte 1
Skrevet

Voldtekt og overgrep er grusomt og bør slås ned på mye hardere enn nå. Men jeg får en slik uggen følelse når et slikt traume blir presentert på samme plattform som man reklamerer for rubbel og bit og man vet at jo senere man prater og trekker ut historien jo mer tjener man. 

Åpenhet er bra, men er det tatt hensyn til de barna som er store nok til å skjønne hva som har skjedd? Jeg tror at mange influensere vil få en skikkelig wake up call når de lander og skjønner hva de egentlig har utsatt seg selv, og ikke minst sine barn for! Noen ting hører bare ikke til på sosiale medier. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Ja, her prøves og oppfordres det intenst til nettvett blant barn/unge, mens disse SoMe foreldre deler hemningsløst fra livet sitt, òg drar barna med seg i historien , inn i evigheten! Jeg gremmes! Enig med deg over her .

• Liker 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (4 timer siden):

Voldtekt og overgrep er grusomt og bør slås ned på mye hardere enn nå. Men jeg får en slik uggen følelse når et slikt traume blir presentert på samme plattform som man reklamerer for rubbel og bit og man vet at jo senere man prater og trekker ut historien jo mer tjener man. 

Åpenhet er bra, men er det tatt hensyn til de barna som er store nok til å skjønne hva som har skjedd? Jeg tror at mange influensere vil få en skikkelig wake up call når de lander og skjønner hva de egentlig har utsatt seg selv, og ikke minst sine barn for! Noen ting hører bare ikke til på sosiale medier. 

Full kontroll skrev (4 timer siden):

Ja, her prøves og oppfordres det intenst til nettvett blant barn/unge, mens disse SoMe foreldre deler hemningsløst fra livet sitt, òg drar barna med seg i historien , inn i evigheten! Jeg gremmes! Enig med deg over her .

Tenker dere at hun ikke skulle delt? Heller "latt som ingenting" og og dysset ned at hun er voldtatt? I såfall hvorfor? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Får vondt av at "yrket" man velger fordrer at ;- hør her barn, mamma har nå fortalt dette til dere (som dere kanskje ikke må eller trenger si til noen, hysj hysj), men JEG  må/skal  fortelle det til flere tusen.....sånn at noen av de dere  møter på deres vei her i livet, også vet dette.....så du trenger ikke pakke det inn, altså. Dette blir altså barn tvunget til å deale med 😕 Jeg tenker heller at man deler med di nærneste. De som trenger noen å snakke med, info ol, finner alt dette på nett.

Håper bare barna får godt hjelp til å bearbeide dette at "noen har vært slemme & gjort noe ulovlig mot meg", etterpå , nå og fremover ❤️ .

De eldste barna vil nok føle og kjenne på at dette som skjedde mor, di som familie ,står skrevet i panne på dem 😕 

Endret av Full kontroll
Skrevet (endret)
Littelulla skrev (17 timer siden):

Tenker dere at hun ikke skulle delt? Heller "latt som ingenting" og og dysset ned at hun er voldtatt? I såfall hvorfor? 

Nå er det ikke meg du quotet. 

- Men slå da i det minste av reklamen mellom snappene der hun snakker om dette. (Om dette ikke er endra nylig så er dette lett og slå av/slå på) 

At reklamen er påskudd viser jo bare at dette deles fordi hun tjener penger på dette? Og er det da riktig og dele? Spesielt mtp familien og ikke minst de større barna.. 

Endret av Love2017juni
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Full kontroll skrev (8 timer siden):

Enig. Det er viktig med åpenhet om voldtekt, det er mye skam og tabu forbundet med dette. Samtidig tenker jeg det kan være veldig belastende for barna at man deler ut og bort om sånt - og samtidig drar inn masse reklameinntekter på dette. Skjønner at man har behov for å dele for å bearbeide, så lenge man ikke begynner å dyrke dette og grave seg ned i det. Man skal også tilbake til livet…

Skrevet
Littelulla skrev (12 timer siden):

Det er noe med settingen og plattformen.

Å dele noe så alvorlig og belastende på en reklamekanal hvor den hjerteskjærende (regner jeg med, jeg så bare de 3-4 første snappene) historien blir avbrutt av reklamen blir ganske kynisk i mine øyne. Åpenhet er bra, men hun har også ansvar for sine barns opplevelse av at hun deler dette. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (3 timer siden):

Det er noe med settingen og plattformen.

Å dele noe så alvorlig og belastende på en reklamekanal hvor den hjerteskjærende (regner jeg med, jeg så bare de 3-4 første snappene) historien blir avbrutt av reklamen blir ganske kynisk i mine øyne. Åpenhet er bra, men hun har også ansvar for sine barns opplevelse av at hun deler dette. 

Hvorfor skal hun slutte å drive kanalen sin pga dette som har hendt? Hun har alltid delt fra hverdagen sin. Nå er dette hverdagen. Hun trenger å få tilbake kontrollen over seg selv og sitt liv. Ved ikke å skille dele om dette antar jeg at hun ikke hadde greid å snappe - slik det ser ut. Da hadde hun mistet en stor del av livet, en del av inntekten, en del av å bestemme over egen hverdag. 

Hun må få lov å gjøre hverdagen sin igjen. 

Hun er fryktelig selektiv med hva hun deler om, og barna skjermes godt. Å si at hun burde tie om dette, av tanken på barnas, blir for meg helt feil. Vi må snakke høyt om voldtekt. Vi må tørre å si ordet høhh og tydelig. Vi må gjøre det greit å fortelle om. For henne ved ikke å skulle dele fortsetter det, for meg, denne "skam-kulturen", hvor voldtekt skal dysses ned. Man må skjerme andre når man selv har vært gjennom et enormt traume. 

Jeg beklager min egen overtrening her, og jeg er åpen for tilbakemeldinger hvis jeg tråkker feil. 

Endret av Littelulla
  • Nyttig 1
Skrevet
Littelulla skrev (1 time siden):

Hvorfor skal hun slutte å drive kanalen sin pga dette som har hendt? Hun har alltid delt fra hverdagen sin. Nå er dette hverdagen. Hun trenger å få tilbake kontrollen over seg selv og sitt liv. Ved ikke å skille dele om dette antar jeg at hun ikke hadde greid å snappe - slik det ser ut. Da hadde hun mistet en stor del av livet, en del av inntekten, en del av å bestemme over egen hverdag. 

Hun må få lov å gjøre hverdagen sin igjen. 

Hun er fryktelig selektiv med hva hun deler om, og barna skjermes godt. Å si at hun burde tie om dette, av tanken på barnas, blir for meg helt feil. Vi må snakke høyt om voldtekt. Vi må tørre å si ordet høhh og tydelig. Vi må gjøre det greit å fortelle om. For henne ved ikke å skulle dele fortsetter det, for meg, denne "skam-kulturen", hvor voldtekt skal dysses ned. Man må skjerme andre når man selv har vært gjennom et enormt traume. 

Jeg beklager min egen overtrening her, og jeg er åpen for tilbakemeldinger hvis jeg tråkker feil. 

Man kan absolutt dele fra hverdagen uten å dele alt. Det er sammenblandingen med å tjene penger på traumer som skurrer for meg. Men hun står absolutt fritt til å dele, så står jeg fritt til å tenke at det er smakløst. 

• Nyttig 6
Skrevet (endret)

Dette er en storfamilie som er satt i en type  unntakstilstand grunnet dette som har skjedd mammaen deres, far er tilsynelatende den som holder skuta i gang, mens hun trekker seg tilbake til soverommet, for oppdatering til oss, og  "må" holde hjulene i gang og   drive "butikk" (ref: inntekter / reklame ), dette samt nødvendigheten av å dele, er dette jeg ikke "støtter".Derfor meg mener akkurat hun burde vært mer diskrè rundt dette.  Er vel ingen familie lik denne som utallige ganger har samlet seg  ved kjøkkenbordet der mor har vært ordstyrer for å informere hvordan og hva som hender dem, hensyn som må tas av alle.... - grunnet det som er i gjære..... jobb-hus- økonomi- kjøp av hus- flytting - salg av gamlehuset- økonomi.. barn med spesielle behov, mannens helsutfordringer......og nå altså dette, som alle "må " ta del i. Når  puster denne familiens medlemmer med magen, med skuldre senket?? Barns beste, er denne åpenheten "for hele verden" til barns beste? Tydelig at deling er viktig, og ja nødvendig for henne.....men at det skal være "fint" for barna hennes, stort NEI ! ❤️ 

Endret av Full kontroll
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (3 timer siden):

Man kan absolutt dele fra hverdagen uten å dele alt. Det er sammenblandingen med å tjene penger på traumer som skurrer for meg. Men hun står absolutt fritt til å dele, så står jeg fritt til å tenke at det er smakløst. 

Hun deler ikke alt. Hun har delt en hendelse Hhun har vært utsatt for, og ingen detaljer rundt det. Hun deler hvordan hun har det nå, i tiden etter. Etterhvert skal hun dele om hva hun har fått av hjelp og oppfølging, som kan være til nytte for andre. 

Jeg ser ikke helt hvordan det skal være annerledes at hun deler om livet nå og livet før. Hun "melker" ikke nyheten mer enn hun har gjort med andre ting før. 

Jeg prøver ikke å spille dum (kanskje jeg bare er dum), men jeg ser ikke forskjellen på før og nå når det kommer til inntjening på appen. 

Tenker du at det er mer smakløst av henne å dele fra hverdagen nå enn hva det var før? Hvis du syns det var smakløst før også så forstår jeg jo hvorfor det ikke har endret seg. Jeg forstår ikke hvorfor det eventuelt er forandret etter voldtekten. Kanskje du vil bære over og prøve å teskjeforklare meg isåfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...