AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #1 Del Skrevet 5. mai 2019 Ja, i grunn et enkelt spørsmål, men... Baby er 6 mnd og begynt å snu seg til siden i søvne, vi tuller henne inn i dyna (typ en form for svøping, men dyna går under armene så hun har de fri) så hun hadde sikkert snudd seg til mage om ikke dyna stoppet henne. Vurderer derfor nattpose med stropper nå, men er det egentlig trygt - og er det "innafor" å tviholde baby på rygg liksom? 😅 Anonymkode: db2f1...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #2 Del Skrevet 5. mai 2019 Jeg vet ikke om det kan bli utrygt, men kanskje ubehagelig for babyen? Vår begynte å snu seg over på magen i senga ved 3,5 måneder, og var ikke i nærheten av å kunne snu seg andre veien enda. Men helsesøstera sa likevel at vi bare skulle la henne sove slik, at hun var sterk nok i nakken til det når hun kunne snu seg. Den første tiden snudde jeg henne tilbake på ryggen før jeg la meg, men hun snudde seg ofte igjen mens vi sov. Jeg tror vi hadde fått store problemer med å få vår til å sovne i pose med stropper. Anonymkode: 75afd...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #3 Del Skrevet 5. mai 2019 Men er det ikke ok at baby snur seg, så lenge han klarer å snu seg (og ellers er en normalt fungerende 6 mnd gammel baby)? Hvertfall den beskjeden vi fikk av HS. Anonymkode: 0f586...e24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #4 Del Skrevet 5. mai 2019 En baby på 6 mnd er da sterk nok i nakken til å sove på mage? Anonymkode: a7d60...3d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #5 Del Skrevet 5. mai 2019 Det er vel trygt så lenge baby legger seg på magen selv. Reglen er vel at de alltid skal legges på rygg. Ikke at de skal ligge på rygg Anonymkode: 2fcbb...ff8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #6 Del Skrevet 5. mai 2019 Det er langt tryggere for babyen å rulle over på magen enn dersom de får halsen i stroppene og kveles. Anonymkode: 2980d...fba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsii Skrevet 5. mai 2019 #7 Del Skrevet 5. mai 2019 hadde ikke villet brukt seler så lenge barnet ikke er under oppsyn mens det sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #8 Del Skrevet 5. mai 2019 Jeg ville ikke tatt sjansen. Moren min fant meg vridd under stroppene med en stropp rundt halsen da jeg var ca 10 mnd. Anonymkode: 39813...cd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 5. mai 2019 #9 Del Skrevet 5. mai 2019 Det er jo umulig å bli kvelt i selene, da selene er festet stramt rundt sengen og er festet til barnets midje... Jeg er mer bekymret for barn som ligger på magen. Mitt barn er 19 mnd og jeg snur henne fortsatt over på rygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blingblingtahei Skrevet 5. mai 2019 #10 Del Skrevet 5. mai 2019 Min har også begynt med det der tullet.. Han snur seg over på magen i søvne også våkner han og er sur fordi han ikke kommer rundt igjen, sover max 2 min på mage før han blir irritert. Aner ikke hva jeg skal gjøre, han sover dårlig nok fra før også begynner det greiene der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #11 Del Skrevet 5. mai 2019 Stropper til sovepose er ikke lenger lov å selge i Norge og er fjernet fra butikkene. Er ikke innafor å binde babyene sine fast i senga fikk jeg beskjed om.. Men kjøp heller airosleep madrass ( tror den het det), så slipper du bekymre deg om baby havner på magen.. Anonymkode: 447eb...14e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 5. mai 2019 #12 Del Skrevet 5. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stropper til sovepose er ikke lenger lov å selge i Norge og er fjernet fra butikkene. Er ikke innafor å binde babyene sine fast i senga fikk jeg beskjed om.. Men kjøp heller airosleep madrass ( tror den het det), så slipper du bekymre deg om baby havner på magen.. Anonymkode: 447eb...14e https://www.barnashus.no/baby-dan-nattsele-elefantastic-grey-5705548040093.html?&gclid=CjwKCAjwk7rmBRAaEiwAhDGhxMIKkL0g7trG1RLjb2QwNaSRetQ-5D9hn0ZX3tBPRQI6caBQdvM32hoCLsoQAvD_BwE Det jo litt morsomt da at man man googler nattpose med seler så får man opp drøssevis med treff...fra store norske butikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #13 Del Skrevet 5. mai 2019 Spørsmålet burde vel heller være om det gjør noe at de snur seg av seg selv? Å binde fast en baby i sengen hadde jeg ikke ønsket. Anonymkode: d7458...995 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #14 Del Skrevet 5. mai 2019 La barna få snu seg i sengen så mye de vil. Prøv selv og ligge en hel natt på ryggen og kjenn hvor (u)behagelig det er. Anonymkode: 0afef...655 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #15 Del Skrevet 6. mai 2019 2 timer siden, Rucula skrev: https://www.barnashus.no/baby-dan-nattsele-elefantastic-grey-5705548040093.html?&gclid=CjwKCAjwk7rmBRAaEiwAhDGhxMIKkL0g7trG1RLjb2QwNaSRetQ-5D9hn0ZX3tBPRQI6caBQdvM32hoCLsoQAvD_BwE Det jo litt morsomt da at man man googler nattpose med seler så får man opp drøssevis med treff...fra store norske butikker Hm.. Var nylig på jakt etter disse i butikken og fikk den beskjeden at det ble bestemt at ikke lenger er lov Anonymkode: 447eb...14e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 6. mai 2019 #16 Del Skrevet 6. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: La barna få snu seg i sengen så mye de vil. Prøv selv og ligge en hel natt på ryggen og kjenn hvor (u)behagelig det er. Anonymkode: 0afef...655 Med natteposen får de snudd seg til sidene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pixeli Skrevet 7. mai 2019 #17 Del Skrevet 7. mai 2019 Vi hadde det en periode til eldstejenta vår, rett og slett fordi hun la seg over på magen i søvne og våknet av det. Ser ikke hvorfor det skulle vært utrygt, men sov alltid med en saks i nattbordskuffen i tilfelle det skulle brenne (så jeg bare kunne klipper av stroppen istedenfor å hekte den av)😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #18 Del Skrevet 7. mai 2019 På 6.5.2019 den 6.02, Rucula skrev: Med natteposen får de snudd seg til sidene Ok Godt å høre. Anonymkode: 0afef...655 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå