Gå til innhold

Sjekking i Åpen Barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hjemmeværende med 1 barn i påvente av barnehageplass. Vi bruker derfor åpen barnehage flere steder i byen. To ganger har jeg opplevd lite diskret sjekkeforsøk fra menn i pappaperm. Lurte på om andre har opplevd sånt? Babyfasen er så krevende, så jeg kan til en viss grad skjønne at man ikke helt er seg selv, men likevel, stakkars mammaene som ikke aner hva mennene deres driver med. Noen andre?

Anonymkode: d2c40...325

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at de ikke bare er hyggelige?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Summ skrev:

Sikker på at de ikke bare er hyggelige?

Tja, han ene lurte på om vi skulle møtes på et visst utested etter å ha lagt ut om manglende sexliv i 1 års tid. Han andre var fortvilet over hvor forferdelig barn nummer to var, og ville gjerne møtes. Jeg trodde det var playdate for barna han mente, og da jeg nevnte barnevennlige steder ville han ikke allikevel.

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg heldigvis aldri opplevd. Mannfolkene her i åpen barnehage er veldig hyggelige og lett å prate med,kommer faktisk best overens med mennene. Men er overhodet ingen som har prøvd seg på meg,vi har bare hyggelige hverdagssamtaler :)

Anonymkode: 4349f...cd6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du det for gitt at de er i ett forhold? Kan være at det er single fedre.

Anonymkode: 73bb1...eca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tar du det for gitt at de er i ett forhold? Kan være at det er single fedre.

Anonymkode: 73bb1...eca

Nei, de har jo fortalt om samboerskap og div greier.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, han ene lurte på om vi skulle møtes på et visst utested etter å ha lagt ut om manglende sexliv i 1 års tid. Han andre var fortvilet over hvor forferdelig barn nummer to var, og ville gjerne møtes. Jeg trodde det var playdate for barna han mente, og da jeg nevnte barnevennlige steder ville han ikke allikevel.

Da sier du ifra til de som arrangerer åpen barnehage - og at det er enkelte der som gir uønsket seksuell oppmerksomhet. Og så kutter du samtalen tvert når de begynner å nærme seg et seksuelt tema.

Jeg har absolutt aldri hørt om noen som noensinne har hatt tilsvarende opplevelser, ikke single mammaer heller. 

Anonymkode: b9ea4...f84

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første jeg tenker er: hva er DU sier/ gjør som gjør at flere føler det er greit å legge ut om private detaljer i en åpen barnehage.

minner om en tidligere bekjent . Hun beklaget seg  over at de kvinnelige kollegaene på hennes forrige arbeidsplass ikke likte henne. Var enig med henne i starten, men fikk etterhvert erfare at hun hadde en måte å snakke på med menn som åpnet for intimitet og flørting.

de fleste kvinner vet veldig godt hvor grensen mellom hyggelig prat og flørt går. Jeg får meg derfor rett og slett ikke til å tro at du er som gjennomsnitt-barselmammaen og snakker om såre brystvorter og våkennetter.

Om du ikke er enig, er det kanskje et trekk du ikke er klar over hos deg selv? Du kan få en pekepinn ved å tenke tilbake på tidligere relasjoner. Har det oppstått misforståelser ifm andre kvinner og deres menn, der du har vært involvert? Isåfall ville jeg tenkt meg om, var jeg deg.

om du er «pen» eller ikke, er ikke relevant. Vet mange pene mammaer som er i åpen bhg dag ut og dag inn uten et snev av samme type samtaler som du tydeligvis har hatt mange av...

husk at det sitter en barselmor hjemme, som er ekstra sårbar. I åpen bhg (som i resten av smf )gjelder de vanlige sosiale kodene. Høflig samtale med de andre, men det er det.

Anonymkode: a0e3a...67f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det første jeg tenker er: hva er DU sier/ gjør som gjør at flere føler det er greit å legge ut om private detaljer i en åpen barnehage.

minner om en tidligere bekjent . Hun beklaget seg  over at de kvinnelige kollegaene på hennes forrige arbeidsplass ikke likte henne. Var enig med henne i starten, men fikk etterhvert erfare at hun hadde en måte å snakke på med menn som åpnet for intimitet og flørting.

de fleste kvinner vet veldig godt hvor grensen mellom hyggelig prat og flørt går. Jeg får meg derfor rett og slett ikke til å tro at du er som gjennomsnitt-barselmammaen og snakker om såre brystvorter og våkennetter.

Om du ikke er enig, er det kanskje et trekk du ikke er klar over hos deg selv? Du kan få en pekepinn ved å tenke tilbake på tidligere relasjoner. Har det oppstått misforståelser ifm andre kvinner og deres menn, der du har vært involvert? Isåfall ville jeg tenkt meg om, var jeg deg.

om du er «pen» eller ikke, er ikke relevant. Vet mange pene mammaer som er i åpen bhg dag ut og dag inn uten et snev av samme type samtaler som du tydeligvis har hatt mange av...

husk at det sitter en barselmor hjemme, som er ekstra sårbar. I åpen bhg (som i resten av smf )gjelder de vanlige sosiale kodene. Høflig samtale med de andre, men det er det.

Tja, han ene har jeg møtt jevnlig over svært lang tid, flere ganger i uka over mange måneder, i barnehagen, så det er vel ikke så rart at man snakker litt åpnere om svårigheter etterhvert. Han andre var det nesten ikke noen foranledning. Jeg er hverken pen eller flørtende - heller det motsatte. Men uansett kjønn har jeg det med at folk åpner seg for meg, nesten hvor jeg er, har derfor lurt på om de mennene har følt at det er en form for flørt, det at de har følt det som at jeg er en lyttende person?

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, han ene har jeg møtt jevnlig over svært lang tid, flere ganger i uka over mange måneder, i barnehagen, så det er vel ikke så rart at man snakker litt åpnere om svårigheter etterhvert. Han andre var det nesten ikke noen foranledning. Jeg er hverken pen eller flørtende - heller det motsatte. Men uansett kjønn har jeg det med at folk åpner seg for meg, nesten hvor jeg er, har derfor lurt på om de mennene har følt at det er en form for flørt, det at de har følt det som at jeg er en lyttende person?

Men som jeg skrev: det KAN hende at det er noe du ikke ser. Feks at det du oppfatter som «lyttende,» lett kan bli tolket som flørtende.

Jeg er en såkalt «lyttende» person, men har ikke opplevd det samme som du. Jeg får høre at jeg er vakker og veldig snill, men jeg er opptatt av at min evne til å lytte ikke sårer noen.

Gjennom historien har menn falt som fluer for «lyttende» kvinner, fordi de kan bidra med noe som en kone ikke kan; full oppmerksomhet på mannen. Grunnen til at kona ikke kan det, er at hun ofte har ansvar for barn, hus og jobb.

IKKE still deg i en posisjon som gjør at du blir den snille , mens kona den slemme/den som ikke vil ha sex etc. Personlig synes jeg det er langt over streken, både hva gjelder respekt for kona, og respekt for den mannen du har hjemme. 

Kan du ikke bare pense temaet over på noe som ikke er så personlig, og innlemme flere? Synes det høres helt unaturlig ut å snakke om sex liv med en mann i en barnehage. Hvor er de andre når det skjer? Setter dere dere i et hjørne av barnehagen og snakker intimt? For ellers kan jeg ikke skjønne hvordan slike temaer får anledning til å komme opp..?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...