Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Sosialt skrev:

Buddhistene er ikke chill i det hele tatt. Har du fått med deg hva skjedde med muslimene i Burma? Det var nasjonalistiske buddhister som brant ned en hel landsby der muslimene bodde.

I tillegg har ekstreme buddhister drept mange hundretusen folk under borgerkrigen på Sri Lanka. Slik er det over alt. Det er feil å si at buddhister er fredelig, det er nettopp det de ikke er. Problemet er at norske medier ikke skriver om det, da må man ty til internasjonale medier.

Dette er et veldig godt poeng. Takk for at du delte dette med oss.

Anonymkode: 066dd...99d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hinduismen i seg selv hadde ikke gjort meg noe. Det er jo mange hinduer rundt om i hele verden, og krishnabevegelsen er stor rundt her. Det jeg hadde vært mer bekymret for, er om han i framtida ville hatt henne med til india for godt, hvordan barneoppdragelsen hadde blitt og andre kulturelle forskjeller. Man skal ikke så veldig langt ned i europa før kulturforskjellene kan være ganske store herfra. Men til syvende og sist, så er det viktigste at hun er lykkelig og at de har det bra. 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, Sosialt said:

Buddhistene er ikke chill i det hele tatt. Har du fått med deg hva skjedde med muslimene i Burma? Det var nasjonalistiske buddhister som brant ned en hel landsby der muslimene bodde.

I tillegg har ekstreme buddhister drept mange hundretusen folk under borgerkrigen på Sri Lanka. Slik er det over alt. Det er feil å si at buddhister er fredelig, det er nettopp det de ikke er. Problemet er at norske medier ikke skriver om det, da må man ty til internasjonale medier.

Jeg lurer på hva de hadde gjort for å få buddhister av alle folk til å brenne ned landsbyen deres.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat dette jeg tenker foreldrene mine kommer til å si. Jeg har et nært forhold til foreldrene mine, og det vil være vanskelig for meg om de ikke vil like han. Foreldrene mine er heller ikke positiv til kastesystemet som praktiseres i India. 

Anonymkode: eaeca...24c

Selvsagt ikke! Synes du det er noe positivt? Slik jeg har forstått er kastesystemet offisielt avskaffet. Men det henger vel mye igjen. Hvordan stiller kjæresten din seg til kastesystemet? 

Gjest LaptopPute
Skrevet
12 minutter siden, Hentacruel said:

Jeg lurer på hva de hadde gjort for å få buddhister av alle folk til å brenne ned landsbyen deres.

De var annerledes. De gjorde ikke noe mer enn det.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Hentacruel skrev:

Samuraier var også buddhister, og nådeløse drapsmenn.

Anonymkode: d9244...886

Skrevet
2 minutter siden, LaptopPute said:

De var annerledes. De gjorde ikke noe mer enn det.

Vi som utenforstående kan ikke avgjøre om det buddhistene gjorde var galt, men det var iallefall ødeleggende for de rammede. 

Gjest LaptopPute
Skrevet
Just now, Hentacruel said:

Vi som utenforstående kan ikke avgjøre om det buddhistene gjorde var galt, men det var iallefall ødeleggende for de rammede. 

Hva tenker du om konsentrasjonsleirene i Kina?

Skrevet
Just now, LaptopPute said:

Hva tenker du om konsentrasjonsleirene i Kina?

Jeg tror ikke på sånne konspirasjonsteorier. 

Gjest LaptopPute
Skrevet
3 minutter siden, Hentacruel said:

Jeg tror ikke på sånne konspirasjonsteorier.  

o_O

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville bekymret meg mer for hva familien til hinduen mener om at han/hun gifter seg med en etnisk norsk. 

Det er en veldig sterk tradisjon (selv blant familier som ikke er spesielt hindu en gang, men likevelfra Sri Lanka) at man gifter seg med andre hinduer, eller I det minste noen med bakgrunn fra Sri Lanka. 

I familien til den av de mest troende av lankerne jeg kjenne har de utestengt og brutt all kontakt med en som giftet seg med en amerikaner, å bryte kontakten oppfattes som en selvfølge hos mange lanker-familier dersom man ikke gifter seg med: en foreldrene har valgt ut/en lanker/en hindu.

Dette må være en gangs tilfelle. Har en venn som er sammen med en srilanker (som er født i Norge) i Bergen. Foreldrene hennes er ikke skeptisk til vennen min i det hele tatt. Kanskje fordi han er kristen, og det er også de.

Anonymkode: eaeca...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...