Gå til innhold

Tåler en 50 den strømpebukse mye mer enn en 20 den strømpebukse, før den rakner (av feks kontakt med skarpe tånegler o.l.)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tåler en 50 den strømpebukse mye mer enn en 20 den strømpebukse, før den rakner (av feks kontakt med skarpe tånegler o.l.)?

Mvh ny i dette, og totalt uvitende :blush:

Anonymkode: f0dff...4ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ja det gjør den :) 

Har litt lengde på tånegler selv ,og de få gangene jeg bruker strømpebukse så velger jeg 20 den med tåforsterkning

50 den vil tåle en god del mer

Endret av barbent
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, barbent skrev:

Takk for svar! :hjerte: 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :hjerte: 

😘❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, barbent skrev:

Har litt lengde på tånegler selv ,og de få gangene jeg bruker strømpebukse så velger jeg 20 den med tåforsterkning

50 den vil tåle en god del mer

Takk for gode råd! :hjerte: 😍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

50 den er også synlig grovere i stoffet enn 20 den. Jeg vil si at kun 20 den er dugendes til penbruk. De grovere strømpebuksene er mer som en brun tights, og egner seg til tilsvarende bruk (under arbeidsklær, utetøy og bukser).

Anonymkode: 747a2...71d

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

50 den er også synlig grovere i stoffet enn 20 den. Jeg vil si at kun 20 den er dugendes til penbruk. De grovere strømpebuksene er mer som en brun tights, og egner seg til tilsvarende bruk (under arbeidsklær, utetøy og bukser).

Takk for informasjon! :) Jeg hadde tenkt å bruke mine nye 50 den og 100 den strømpebukser til kjoler og skjørt. Bør jeg ikke gjøre det da?

AnonymBruker
Skrevet
On 5/7/2019 at 3:35 PM, AnonymBruker said:

Ikke enig. 50 den og høyere egner seg godt til vinterbruk, da typisk sort og glatt strømpebukse til sort kjole.

Egentlig er 10 og 15 den penest om man skal ha transparent. 

Anonymkode: f144b...10a

• Liker 2
Skrevet
På 7.5.2019 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Takk for informasjon! :) Jeg hadde tenkt å bruke mine nye 50 den og 100 den strømpebukser til kjoler og skjørt. Bør jeg ikke gjøre det da?

Når det er kaldere i været kan du selvfølgelig bruke tykke strømpebukser🙂 jeg syns det ser tåpelig ut å gå med tynne strømpebukser midt på vinteren, bortsett fra om man skal noe spesielt såklart.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Limegrønn halvtykk strømpebukse. Tror den er 50 eller 60 denier men er usikker. Det er lenge siden jeg kjøpte strømpebuksa. 

Ops, ser nå at jeg svarte i feil tråd. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 5.5.2019 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Mvh ny i dette, og totalt uvitende :blush:

Klipp tåneglene dine:spy:

Anonymkode: fa410...aac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klipp tåneglene dine:spy:

Anonymkode: fa410...aac

Jeg gjør jo det da. Det er jo nettopp når de er nyklippet at de er skarpe :) 

Skrevet

Den tåler mye mer, den er jo 2,5 gang tykkere!    Denier står for tykkelse.  Når det gjelder hudfargede strømpebukser er det penere jo tynnere de er .  8 denier syns nesten ikke på huden, men de går i stykker bare du ser hardt på dem da!

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Den tåler mye mer, den er jo 2,5 gang tykkere!    Denier står for tykkelse.  Når det gjelder hudfargede strømpebukser er det penere jo tynnere de er .  8 denier syns nesten ikke på huden, men de går i stykker bare du ser hardt på dem da!

Dette (uthevet) er ikke riktig definisjon, men en praktisk tilnærming. 

Denier (den/D) definerer vekten i gram av en tråd med 9000meters lengde av fiberen. 

20den nylon vil derfor ikke være like tykt som 20den bomull siden massetettheten på stoffene er forskjellig. (1,15g/cm³ for nylon, 1g/cm³ for bomull) 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Units_of_textile_measurement#Denier

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er et treverk tykkere enn et spindelvev? HMM... 

Anonymkode: 5f69b...e4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...