AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #121 Del Skrevet 5. mai 2019 10 minutter siden, wintergirl skrev: Vel, jeg blir provosert på kvinner som skal legge all ansvaret på andre kvinner når det kommer til forhold. Hvis du har lest alt da. Synes du er deilig, og du har fine bryst. Anonymkode: 6f48e...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 6. mai 2019 #122 Del Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes du er deilig, og du har fine bryst. Anonymkode: 6f48e...76e Ja, jeg har veldig fine bryster. Takk som la merke til det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #123 Del Skrevet 6. mai 2019 Akkurat nå, wintergirl skrev: Ja, jeg har veldig fine bryster. Takk som la merke til det håper iallfall du ble glad Anonymkode: 6f48e...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 6. mai 2019 #124 Del Skrevet 6. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: håper iallfall du ble glad Anonymkode: 6f48e...76e Redda dagen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #125 Del Skrevet 6. mai 2019 1 minutt siden, wintergirl skrev: Redda dagen min jeg liker iallfall å oppmuntre, og hva er ikke bedre enn å si noen er pen. Anonymkode: 6f48e...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 6. mai 2019 #126 Del Skrevet 6. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg liker iallfall å oppmuntre, og hva er ikke bedre enn å si noen er pen. Anonymkode: 6f48e...76e Så og si i mot urettferdighet er feil? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #127 Del Skrevet 6. mai 2019 10 minutter siden, wintergirl skrev: Så og si i mot urettferdighet er feil? ja. Anonymkode: 6f48e...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 6. mai 2019 #128 Del Skrevet 6. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja. Anonymkode: 6f48e...76e Ikke enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiskola Skrevet 6. mai 2019 #129 Del Skrevet 6. mai 2019 Nå har jeg faktisk tatt meg brydet verdt å lese hele tråden, men det var et tidkrevende prosjekt Beklager på forhånd, TS, om jeg tråkker deg på tærne nå. På meg - og sannsynligvis mange andre - virker det som at du og din mann lever etter verdier som er gammeldagse. Kommentaren som gikk på at 50-tallet ringte og ønsket deg tilbake, vel - lignende kommentarer fikk jeg når jeg skrev en tråd "Gammeldagse holdninger?" og fortalte om hvordan jeg ser på livet, og hvilke verdier jeg har. I dagens samfunn hvor kvinner har staten i ryggen og kan snakke så høyt de bare vil om feminisme, tror jeg det er naturlig at det kommer en motvekt. At alle rettighetene som vi til stadighet leser om at må bedres, endres eller bare snakkes høyere om, gjør at enkelte kvinner på et tidspunkt får nok. Noen av oss ser kanskje med et sukkersøtt blikk tilbake på mer tradisjonelle tiår; vi har jo ikke levd i disse tiårene som voksne kvinner, men ser likevel tilbake på en mer tradisjonell fordeling av f.eks husarbeid, eller bare hvordan kjønnsrollene oppfattes. Jeg er kun 24 år. Kvinner på min alder forventes å ha en nyskapende, "woke" og nærmest aggressiv, feministisk oppførsel. Vi skal liksom være den generasjonen som tar et balletak på late menn og ikke godt nok opplyste medsøstre og sier at "Nok er f*en meg nok". Igjen: en motreaksjon er helt naturlig. Slik jeg anser det, er det ingenting i det TS skrev som bør gjøre andre sure eller frekke. I kongeriket Norge, hvor ytringsfriheten er en av våre mest grunnleggende verdier, har man i praksis ikke lov til å uttale seg om meninger, verdier eller - i dette tilfellet - ekteskap, med mindre det man snakker om passer inn i normen slik den har blitt. Det er tragisk. Det bidrar til enda mer irritasjon mellom nyfeministene og de som foretrekker mer tradisjonelle verdier. Jeg hyller alle kvinner som ikke ønsker å ta en del i den aggressive, feministiske tankegangen - spesielt de kvinnene som tør snakke høyt om dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 6. mai 2019 #130 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) 54 minutter siden, Wiskola skrev: Nå har jeg faktisk tatt meg brydet verdt å lese hele tråden, men det var et tidkrevende prosjekt Beklager på forhånd, TS, om jeg tråkker deg på tærne nå. På meg - og sannsynligvis mange andre - virker det som at du og din mann lever etter verdier som er gammeldagse. Kommentaren som gikk på at 50-tallet ringte og ønsket deg tilbake, vel - lignende kommentarer fikk jeg når jeg skrev en tråd "Gammeldagse holdninger?" og fortalte om hvordan jeg ser på livet, og hvilke verdier jeg har. I dagens samfunn hvor kvinner har staten i ryggen og kan snakke så høyt de bare vil om feminisme, tror jeg det er naturlig at det kommer en motvekt. At alle rettighetene som vi til stadighet leser om at må bedres, endres eller bare snakkes høyere om, gjør at enkelte kvinner på et tidspunkt får nok. Noen av oss ser kanskje med et sukkersøtt blikk tilbake på mer tradisjonelle tiår; vi har jo ikke levd i disse tiårene som voksne kvinner, men ser likevel tilbake på en mer tradisjonell fordeling av f.eks husarbeid, eller bare hvordan kjønnsrollene oppfattes. Jeg er kun 24 år. Kvinner på min alder forventes å ha en nyskapende, "woke" og nærmest aggressiv, feministisk oppførsel. Vi skal liksom være den generasjonen som tar et balletak på late menn og ikke godt nok opplyste medsøstre og sier at "Nok er f*en meg nok". Igjen: en motreaksjon er helt naturlig. Slik jeg anser det, er det ingenting i det TS skrev som bør gjøre andre sure eller frekke. I kongeriket Norge, hvor ytringsfriheten er en av våre mest grunnleggende verdier, har man i praksis ikke lov til å uttale seg om meninger, verdier eller - i dette tilfellet - ekteskap, med mindre det man snakker om passer inn i normen slik den har blitt. Det er tragisk. Det bidrar til enda mer irritasjon mellom nyfeministene og de som foretrekker mer tradisjonelle verdier. Jeg hyller alle kvinner som ikke ønsker å ta en del i den aggressive, feministiske tankegangen - spesielt de kvinnene som tør snakke høyt om dette. Hvorfor må feministkortet bli dratt frem hver gang kvinner står for sine rettigheter? At man ikke orker å jobbe 100%.+å ta all husarbeid hjemme er vel helt naturlig? Skal vi kvinner undergrave oss helt? Har da ingenting med feminisme å gjøre. Ts tråkker alle andre kvinner på tærne med å legge all skylda på dem hvis det går galt med forholdet. For en stund tilbake så intervjuet de eldre damer som var unge på 40, 50 og 60 - tallet. De fleste av dem sa at hvis de hadde vært unge i dag så hadde de tatt en høyere utdannelse og levd livet før de slo seg til ro med mann og barn. Tror det er veldig lett å romantisere de tidene hvor det å få mann og barn så fort de var ferdige med skolen, er veldig lett for unge i dag som har all verdens muligheter. Det hadde nemlig ikke kvinner den tiden. De kunne ikke ta en høyere utdannelse den tiden da kvinner skulle være underordnet menn. Deres oppgaver var å oppdra barn, stelle hjemmet og ha maten klar på bordet når mannen kom hjem fra arbeid. For de kvinner som ønsker dette livet i dag, så må de for all del få lov til å leve det livet, men de trenger ikke å tildele skyld til samtlige kvinner der ute som ikke har det som dem. Og igjen, det feminismebegrepet begynner å bli utvannet. Man er da vel ikke en aggresiv feminist fordi man ønsker en mann som hjelper til hjemme? Respekt i et forhold får begge veier og begges tanker og ord veier like mye. Mannsjåvinisme er ikke akkurat bedre forresten. Endret 6. mai 2019 av wintergirl 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 6. mai 2019 #131 Del Skrevet 6. mai 2019 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #132 Del Skrevet 6. mai 2019 Du ser jo helt svart-hvitt på ting. Ingen skiller seg pga oppvasken. Men man begynner å irritere seg over slike ting om andre ting ikke er bra. Som å bli sett, føle seg elsket osv. Anonymkode: ffb4a...c50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 6. mai 2019 #133 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #134 Del Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, a l'orange skrev: Dagens kvinner er der at de - ikke gidder å oppføre seg bra, de vet at de uansett ikke vil ende opp med skylden - ikke gidder å sjekke hva slags mann de velger å få barn med, de bare velger den kjekke, og setter i gang - jubler avgårde i livet og følger følelsene sine overalt - så plutselig finner de noe galt - og da må det være noen andre sin skyld, ikke de - de ser ikke at mannens kvaliteter er deres ansvar å se an - de ser ikke at det å jobbe 100% og ta alt husarbeidet er deres eget frie valg - de ser ikke at det å faktisk snakke med mannen er et alternativ, han er jo mann, han skal fungere og prestere - så når han ikke gjør det, er det bare å sette i gang med å kjefte og smelle - for man er jo vant med å få det som man vil - så hvis det ender med skilsmisse, er det de selv som får lov å være sammen med ungene og han som må betale - de kaller det victim blaming at folk forventer at de er helt normale voksne mennesker som tar voksent ansvar Det er vel heller menn som er kjent for å kun se på utseendet når de velger ei dame. Mange damer gifter seg med menn som ikke er fotomodeller. Mange menn ønsker ikke å jobbe med forholdet. Eller snakke om vanskelige følelser overhodet. Både kvinner og menn faller lett tilbake til sine foreldres kjønnsroller. Dvs hun har hovedansvar for barn, hus og hjem, han har hovedansvar for pengene. Problemet er at kvinner faktisk jobber, og at menn ikke lenger tjener det dobbelte av kvinner. Og å leie inn hjelp er dyrt. Det vanligste i dag er 50/50 etter skilsmisse. Han betaler kun bidrag om han tjener mye mer enn henne. Det er vel heller menn som får panikk når de innser at de ikke er frie til å gjøre hva de vil med ansvar for 2-3 barn. "Jeg skulle ønske jeg bare kunne reist avsted i en seilbåt" var ord som falt fra en nybakt far, nå separert kar, som fikk 2 nye barn etter dette. Anonymkode: e8561...8ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #135 Del Skrevet 6. mai 2019 5 timer siden, Wiskola skrev: Nå har jeg faktisk tatt meg brydet verdt å lese hele tråden, men det var et tidkrevende prosjekt Beklager på forhånd, TS, om jeg tråkker deg på tærne nå. På meg - og sannsynligvis mange andre - virker det som at du og din mann lever etter verdier som er gammeldagse. Kommentaren som gikk på at 50-tallet ringte og ønsket deg tilbake, vel - lignende kommentarer fikk jeg når jeg skrev en tråd "Gammeldagse holdninger?" og fortalte om hvordan jeg ser på livet, og hvilke verdier jeg har. I dagens samfunn hvor kvinner har staten i ryggen og kan snakke så høyt de bare vil om feminisme, tror jeg det er naturlig at det kommer en motvekt. At alle rettighetene som vi til stadighet leser om at må bedres, endres eller bare snakkes høyere om, gjør at enkelte kvinner på et tidspunkt får nok. Noen av oss ser kanskje med et sukkersøtt blikk tilbake på mer tradisjonelle tiår; vi har jo ikke levd i disse tiårene som voksne kvinner, men ser likevel tilbake på en mer tradisjonell fordeling av f.eks husarbeid, eller bare hvordan kjønnsrollene oppfattes. Jeg er kun 24 år. Kvinner på min alder forventes å ha en nyskapende, "woke" og nærmest aggressiv, feministisk oppførsel. Vi skal liksom være den generasjonen som tar et balletak på late menn og ikke godt nok opplyste medsøstre og sier at "Nok er f*en meg nok". Igjen: en motreaksjon er helt naturlig. Slik jeg anser det, er det ingenting i det TS skrev som bør gjøre andre sure eller frekke. I kongeriket Norge, hvor ytringsfriheten er en av våre mest grunnleggende verdier, har man i praksis ikke lov til å uttale seg om meninger, verdier eller - i dette tilfellet - ekteskap, med mindre det man snakker om passer inn i normen slik den har blitt. Det er tragisk. Det bidrar til enda mer irritasjon mellom nyfeministene og de som foretrekker mer tradisjonelle verdier. Jeg hyller alle kvinner som ikke ønsker å ta en del i den aggressive, feministiske tankegangen - spesielt de kvinnene som tør snakke høyt om dette. Problemet er vel heller at dere IKKE er gammeldagse. Dere vil ikke ha livet på 50-tallet. Lite teknologi, få biler, ingen utenlandsferier, små hus med kalde bad og upraktiske kjøkken, lage tidkrevende mat fra bunnen inludert koke bein selv for å lage buljong, barna lekte i gatene med andre barn, ikke inne med mamma. Å være husmor anno 1950 var hard jobbing, kanskje hadde du tid til en kaffe med andre husmødre midt på dagen, før middagen skulle fullføres. Folk hadde minst 3-4 barn og matbudsjettet var stort. Det de fleste u-woke damer vil ha, er ikke å bo i en kald hytte i skogen og ta bussen med 4 unger. De vil ha alle godene til damer som jobber fulltid, men uten å jobbe eller kun jobbe deltid (som man blir minstepensjonist av. I det minste noe man har felles med husmødre på 50-tallet). Huset er fullt av utstyr og flere biler i garasjen. Så da finner de seg enten en rik kar, eller en som vil jobbe seg halvt ihjel så hun kan jobbe lite og ta seg av 1-2 barn. For å bo i dag er dyrt. Før bygde folk seg sine egne hus, og evt la inn bekvemmeligheter når de hadde råd, i dag kjøper vi ferdige hus eller leiligheter hvor alt er ordna for oss og prisen dras opp. Forventningene til forbruk er store, både i hverdag og fritid. Jeg er vokst opp med gammeldagse verdier. Pappa jobba ikke mer enn fullt, for han også ønska tid med oss. Mine barndomsminner er fulle av "Pappa tar oss med på ting". Mamma jobba lite mens hun fikk oss fire barn. Vi hadde et begrensa budsjett å rutte med, og arva klær etc. Etterpå begynte mamma å jobbe, for store barn og tenåringer er dyre. Ikke minst i matveien. Å sørge for familien, er en gammeldags verdi. Men heller ikke hun jobba mer enn max fullt, og begge hadde jobber med mye ferie som vi ikke brukte på hotellferie, men på å være sosiale. Anonymkode: e8561...8ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #136 Del Skrevet 6. mai 2019 6 timer siden, Wiskola skrev: g. Slik jeg anser det, er det ingenting i det TS skrev som bør gjøre andre sure eller frekke. I Jeg er uenig med deg i dette. Personlig lever jeg som TS beskriver at hun gjør, og jeg trives med det, men til og med jeg reagerte sterkt på den firdømmende pekefingeren TS kom med til alle som ikke velger å gjøre som henne (og meg selv) Jeg forstår godt at mange følte for å forsvare seg på samme krasse måte som TS har hatt i sine innlegg. Ts satte tonen, og da er det ikke så rart at andre svarer på samme måte. Anonymkode: 18035...470 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #137 Del Skrevet 6. mai 2019 6 timer siden, Wiskola skrev: Nå har jeg faktisk tatt meg brydet verdt å lese hele tråden, men det var et tidkrevende prosjekt Beklager på forhånd, TS, om jeg tråkker deg på tærne nå. På meg - og sannsynligvis mange andre - virker det som at du og din mann lever etter verdier som er gammeldagse. Kommentaren som gikk på at 50-tallet ringte og ønsket deg tilbake, vel - lignende kommentarer fikk jeg når jeg skrev en tråd "Gammeldagse holdninger?" og fortalte om hvordan jeg ser på livet, og hvilke verdier jeg har. I dagens samfunn hvor kvinner har staten i ryggen og kan snakke så høyt de bare vil om feminisme, tror jeg det er naturlig at det kommer en motvekt. At alle rettighetene som vi til stadighet leser om at må bedres, endres eller bare snakkes høyere om, gjør at enkelte kvinner på et tidspunkt får nok. Noen av oss ser kanskje med et sukkersøtt blikk tilbake på mer tradisjonelle tiår; vi har jo ikke levd i disse tiårene som voksne kvinner, men ser likevel tilbake på en mer tradisjonell fordeling av f.eks husarbeid, eller bare hvordan kjønnsrollene oppfattes. Jeg er kun 24 år. Kvinner på min alder forventes å ha en nyskapende, "woke" og nærmest aggressiv, feministisk oppførsel. Vi skal liksom være den generasjonen som tar et balletak på late menn og ikke godt nok opplyste medsøstre og sier at "Nok er f*en meg nok". Igjen: en motreaksjon er helt naturlig. Slik jeg anser det, er det ingenting i det TS skrev som bør gjøre andre sure eller frekke. I kongeriket Norge, hvor ytringsfriheten er en av våre mest grunnleggende verdier, har man i praksis ikke lov til å uttale seg om meninger, verdier eller - i dette tilfellet - ekteskap, med mindre det man snakker om passer inn i normen slik den har blitt. Det er tragisk. Det bidrar til enda mer irritasjon mellom nyfeministene og de som foretrekker mer tradisjonelle verdier. Jeg hyller alle kvinner som ikke ønsker å ta en del i den aggressive, feministiske tankegangen - spesielt de kvinnene som tør snakke høyt om dette. Det de fleste svarene kommenterer, er ikke TS' og mannens arbeidsfordeling i hjemmet. Det som reageres sterkest på, er holdningen om at 'hvis alle kvinner hadde vært som meg, hadde det ikke blitt så mange skilsmisser', mens realiteten er at om alle menn hadde vært som hennes, hadde de vært lettere å leve med. Hun har en mann som bidrar og tar ansvar, både økonomisk og praktisk, de har en arbeidsfordeling de trives med, og omtanke for hverandres ve og vel. Til sammenligning kan jeg fortelle litt fra mitt og eksens samliv. Han hadde til overmål greid å kare seg til ufør pga adhd, som han selv har sagt i hovedsak bunner i vondt i viljen. - Han vasket maks fem maskiner klær i løpet av de fem årene vi bodde sammen. Disse kom aldri så langt som til trommel/stativ med mindre jeg tok meg av det. - Jeg åpnet en chipspose en kveld og spiste et par never. Han spiste resten etter jeg la meg. Når jeg dagen etter spurte hvorfor han ikke kastet den tomme posen, fikk jeg beskjed om at det var mitt rot for det var jeg som hadde åpnet den. - Når jeg kom hjem fra seinvakt, sto middagsrestene etter hans og ungens middag fortsatt på bordet og tørket inn på fat og i gryter. Det ble ikke tatt med mindre jeg gjorde det. Om jeg spurte om han kunne rydde bort emballasje mens jeg sto og lagde middag til oss, ble han furt over å bli bedt om å ta 'mitt rot'. - Jeg og ungen var på besøk hos mine foreldre en liten uke. Før vi dro, ryddet jeg kjøkkenet og satte på oppvaskmaskinen og ba ham tømme den når den var ferdig. Da vi kom hjem, sto maskinen full av de samme rene koppene, og benken full av skitten oppvask. Og eksen skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg dro, han er da sånn en fantastisk mann! Han laget tross alt middag hver dag siden han var hjemme og jeg jobbet 100% turnus... Anonymkode: 5018f...2c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 6. mai 2019 #138 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) 2 timer siden, a l'orange skrev: Fordi det er feminisme. Jeg er selv vokst opp med det. Jeg er selv vokst opp med at man forsøker å sy puter under armer og bein, forsøker å skysse meg inn i ulike utdanninger, verv og stillinger, forsøker å gi meg rettigheter nok til at jeg slipper å jobbe eller tenke, forsøker å kalle meg sterk og smart - ikke fordi jeg nødvendigvis er det, men - fordi jeg er kvinne. Og sånt blir man svak av. Man blir udugelig av det. Man blir furten og kravstor av det. Man blir ikke menneske av det. Man blir en broiler. Med mindre man ser gjennom det og gjør opprør mot det. Normale og naturlige rettigheter var noe man kjempet for frem til årtusenskiftet. Vi er i dag der, at kvinner har flere rettigheter enn menn. Er det greit? Nei, det er ikke greit. Det gir jo den samme skjevheten mellom kjønn som det før var motsatt vei. Dagens kvinner er der at de - ikke gidder å oppføre seg bra, de vet at de uansett ikke vil ende opp med skylden - ikke gidder å sjekke hva slags mann de velger å få barn med, de bare velger den kjekke, og setter i gang - jubler avgårde i livet og følger følelsene sine overalt - så plutselig finner de noe galt - og da må det være noen andre sin skyld, ikke de - de ser ikke at mannens kvaliteter er deres ansvar å se an - de ser ikke at det å jobbe 100% og ta alt husarbeidet er deres eget frie valg - de ser ikke at det å faktisk snakke med mannen er et alternativ, han er jo mann, han skal fungere og prestere - så når han ikke gjør det, er det bare å sette i gang med å kjefte og smelle - for man er jo vant med å få det som man vil - så hvis det ender med skilsmisse, er det de selv som får lov å være sammen med ungene og han som må betale - de kaller det victim blaming at folk forventer at de er helt normale voksne mennesker som tar voksent ansvar Så feminisme har ikke sørget for gi kvinner ansvar i takt med frihet. Kvinner henger fremdeles, og kanskje mer enn noensinne, fast i sin rolle som et uansvarlig barn. Her er etpar kjappe fraser jeg så på forum nettopp; - forelskelse er det viktigste når man finner en mann, forelskelse betyr noe viktig - bedrevitere er narsissister - hvis man spør hvem partneren snakker med, er det kontrollerende adferd - de som sier noe annet enn meg er kvinnehatere Dette er HELT TYDELIG tegn på at man er fullstendig på villspor. Og mange er faktisk fullstendig på villspor. Jeg synes det mest omsorgsfulle man kan gjøre for kvinner i dag, er å sørge for at de for mulighet til å bli menneske, med sin egen verdi, fremfor å måtte være broiler, for noen andre sin ideologi. NEI!!!! Det er IKKE feminisme å stå på sine krav som et menneske. Man har følelser og behov uansett kjønn og det skal faen meg ikke menn ta nytte av at de er menn og vi er kvinner som før i tiden ikke hadde rett til noe. Slutt å bland kortenen nå. Dette er ikke feminisme. Ondskap og hersketeknikk er det å dra det kortet der. Hadde det vært mulig så skulle man sendt kvinner som dere tilbake til 40, 50 og 60 - tallet. Det et en grunn til at feminismen kom, og det er fordi menn hadde urimelig makt over kvinner, men å kreve at de som en bor sammen med også gjør sitt er ikke feminisme. Endret 6. mai 2019 av wintergirl 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 6. mai 2019 #139 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) 2 timer siden, a l'orange skrev: Fordi det er feminisme. Jeg er selv vokst opp med det. Jeg er selv vokst opp med at man forsøker å sy puter under armer og bein, forsøker å skysse meg inn i ulike utdanninger, verv og stillinger, forsøker å gi meg rettigheter nok til at jeg slipper å jobbe eller tenke, forsøker å kalle meg sterk og smart - ikke fordi jeg nødvendigvis er det, men - fordi jeg er kvinne. Og sånt blir man svak av. Man blir udugelig av det. Man blir furten og kravstor av det. Man blir ikke menneske av det. Man blir en broiler. Med mindre man ser gjennom det og gjør opprør mot det. Normale og naturlige rettigheter var noe man kjempet for frem til årtusenskiftet. Vi er i dag der, at kvinner har flere rettigheter enn menn. Er det greit? Nei, det er ikke greit. Det gir jo den samme skjevheten mellom kjønn som det før var motsatt vei. Dagens kvinner er der at de - ikke gidder å oppføre seg bra, de vet at de uansett ikke vil ende opp med skylden - ikke gidder å sjekke hva slags mann de velger å få barn med, de bare velger den kjekke, og setter i gang - jubler avgårde i livet og følger følelsene sine overalt - så plutselig finner de noe galt - og da må det være noen andre sin skyld, ikke de - de ser ikke at mannens kvaliteter er deres ansvar å se an - de ser ikke at det å jobbe 100% og ta alt husarbeidet er deres eget frie valg - de ser ikke at det å faktisk snakke med mannen er et alternativ, han er jo mann, han skal fungere og prestere - så når han ikke gjør det, er det bare å sette i gang med å kjefte og smelle - for man er jo vant med å få det som man vil - så hvis det ender med skilsmisse, er det de selv som får lov å være sammen med ungene og han som må betale - de kaller det victim blaming at folk forventer at de er helt normale voksne mennesker som tar voksent ansvar Så feminisme har ikke sørget for gi kvinner ansvar i takt med frihet. Kvinner henger fremdeles, og kanskje mer enn noensinne, fast i sin rolle som et uansvarlig barn. Her er etpar kjappe fraser jeg så på forum nettopp; - forelskelse er det viktigste når man finner en mann, forelskelse betyr noe viktig - bedrevitere er narsissister - hvis man spør hvem partneren snakker med, er det kontrollerende adferd - de som sier noe annet enn meg er kvinnehatere Dette er HELT TYDELIG tegn på at man er fullstendig på villspor. Og mange er faktisk fullstendig på villspor. Jeg synes det mest omsorgsfulle man kan gjøre for kvinner i dag, er å sørge for at de for mulighet til å bli menneske, med sin egen verdi, fremfor å måtte være broiler, for noen andre sin ideologi. En annen ting. Et menneske uansett kjønn har rett til å være den de ønsker, og da snakker jeg om de som ønsker høyere utdannelse, ønsker å reise med venninne , ønsker å være selvstendig og tjene gode penger og mye mer. En kvinne også må passe på seg selv. Det er ikke feminisme å være uavhengig kvinne, det er ren fornuft. Men før så skulle menn omtrent eie kvinnen, kvinner var bundet til mann, barn , hjem og SINE plikter. Vet du hvem som fant opp det? Jepp, det var menn som ikke tålte å se sterke uavhengige kvinner, så de la opp samfunnet der etter så det skulle være vanskelig for en kvinne å være enslig. Hun måtte velge en mann som kunne fø henne og deres barn. Mange menn tok ifra kvinnene deres drømmer. Du drar hele tiden frem hvor fæle vi kvinner er, men menn unnskylder du. Hva feiler det kvinner som deg? Hoven og belærende! Hvis du ønsker å leve i 50- tallet så vær så god. At det blir skilsmisser bortover handler ikke om feminsme. Det handler heller ikke at det er kvinnen det alltid er noe galt med. Mange ganger, mange ganger så er det noe galt med mannen. Har du sett filmen north country med Charlin Theron? Filmen belyser hvor farlig og ondt det er å holde på gamledagse holdninger og det å være i mot kvinner frihet til å leve et selvstendig liv. Mange kvinner i dag velger det av sine grunner og det har det all rett til. Feminismen oppsto av en grunn, den oppsto fordi mange menn kunne være ordentlig jævlige og herskesyke. Mange feminister går for langt, men det handler ikke om feminsme at kvinner ønsker å være fri til å velge det livet de ønsker seg. Menn i dag er ingen ofre! Slike du fremstiller kvinner, det ser ikke jeg til det daglige. Selvsagt har jeg sett kvinner som ikke er snille mot hverken mann som eller andre, men de er det noe galt med. Hvor mange kvinner er det ikke som opplever dårlig forhold med menn som er forferdelige? Krisesentrene får dessverre mange henvendelser. De aller fleste er kvinner, og de har ikke lagt opp til et dårlig samliv nei. Og utro menn og kvinner er det stort sett for å få bekreftelse fra andre når hverdagen har innhentet dem på hjemmebane. Det er to i et forhold og to om å gjøre det de kan ut av det. Alt hviler ikke på kvinnen. Endret 6. mai 2019 av wintergirl 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #140 Del Skrevet 6. mai 2019 Her i huset gjør mannen alt av utvendig arbeid og forefallende arbeid og oppussing. Dette er mye mere fysisk og han er veldig flink med praktigste ting. Velger mye heller å være inne å vaske å dulle litt, enn å stå ute i regn og snø å snekkre, måke snø, skifte dekk, reparere ting, sage ned trær, vaske å polere bilene innvendig og utvendig. Tror mange kvinner ikke skjønner at det er mye jobb. Bor man i en liten leilighet så er det annerledes, men har man hus er det ting som må gjøres hele tiden. Maling og beising av terasser og oppussing hjemme er noe som skjer titt og ofte, og da er en praktigst flink mann gull verdt å ha, og jeg vet å sette pris på han for det. Ville ikke hatt de arbeidsopppgavene som han har som er mye mere tungt fysisk og som jeg ikke hadde klart å gjøre alene. Kan godt lage god mat til han å ordne fint hjemme siden jeg er mere intressert i interiør og det å ha det fint hjemme, og han setter pris på det. Trenger jeg hjelp med noe stiller han opp. Skjønner godt at mange forhold går i vasken når kvinner behandler mannen sin som en slave. Menn liker mere å holde på med praktigste/fysiske ting og ikke å stå å børste støv. Anonymkode: b9528...da2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå