AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #321 Del Skrevet 8. mai 2019 Akkurat nå, wintergirl skrev: Kan du si det samme til a l'orange? Det var med «», altså ofte lest i dette underforumet. Jeg er enig med den jeg siterte. Anonymkode: bdf4d...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 8. mai 2019 #322 Del Skrevet 8. mai 2019 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 8. mai 2019 #323 Del Skrevet 8. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var med «», altså ofte lest i dette underforumet. Jeg er enig med den jeg siterte. Anonymkode: bdf4d...e3b Ok🙂 For den som holder det gående og bruker provoserende hersketeknikk her inne er a l'lorange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #324 Del Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, wintergirl skrev: Ok🙂 For den som holder det gående og bruker provoserende hersketeknikk her inne er a l'lorange. Det var et eksempel på hvordan enkelte prøver å kneble diskusjonen/ikke klarer å svare. Som den jeg siterte omtalte. Anonymkode: bdf4d...e3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #325 Del Skrevet 8. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: «Nå holder det» Anonymkode: bdf4d...e3b Den skjønte jeg ikke. Anonymkode: e8561...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #326 Del Skrevet 8. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var et eksempel på hvordan enkelte prøver å kneble diskusjonen/ikke klarer å svare. Som den jeg siterte omtalte. Anonymkode: bdf4d...e3b 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den skjønte jeg ikke. Anonymkode: e8561...8ba ^^ Anonymkode: bdf4d...e3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beskjeden Skrevet 8. mai 2019 #327 Del Skrevet 8. mai 2019 (endret) På 5.5.2019 den 10.25, AnonymBruker skrev: Hvorfor velger så mange kvinner å ødelegge forhold på grunn av noe så tåpelig! Jeg har lest så mange tråder her inne der kvinnen klager over hvordan mannen aldri bidrar i huset, hvor mye hun maser, men at han aldri gjør noe. Så klart han ikke blir bedre når du bare klager og forventer, og sikkert ikke en gang viser takknemmelighet når han faktisk bidrar. Her i huset har jeg sagt at jeg tar meg av alt av husvask, matlaging, klær osv. og om jeg trenger hjelper sier jeg til han at jeg trenger hjelp. Da vil han gladelig hjelpe og spør hva han kan gjøre for meg. Om det blir alt for mye å gjøre og jeg blir veldig overveldet kan jeg si til han at jeg er veldig stresset nå fordi jeg må gjøre x, y og abcdefghihklmnop. Da hjelper han og kommer også med løsninger til hvordan vi kan fikse alt, han finner også løsninger til hvordan vi kan fikse det bedre i fremtiden (vi har for eksempel veldig dårlig plass til oppbevaring, så han har derfor laget mange smarte løsninger til hvordan vi kan oppbevare ting). Han tar seg av alt a større ting og jeg er generelt utrolig taknemmelig for at han er min mann, så å ta mesteparten av oppgavene i huset har jeg ikke noe problem med. Han er ikke så glad i slike ting, så det er noe jeg med glede gjør for han. Og han hjelper meg alltid når jeg sier at jeg trenger hans hjelp (jeg sier det da på en hyggelig måte, ikke angklagende og masende). Mange mener at mannen automatisk burde ta ansvar for 50% og at det ikke heter å hjelpe, men hva så, hvorfor ikke gjøre noe som gir mer harmoni for alle parter. Han elsker å føle at jeg trenger han og å kunne være der for meg. Så husvask går fra å være noe han hater til noe han gjør med glede fordi han vet jeg trenger han (jeg spør bare om hjelp når jeg faktisk trenger hjelp). Og om vi har hatt en skikkelig stressende dag med alt for mye å gjøre og han har hjulpet meg masse kan jeg fint gi han en stor klem, og takke han med et stor smil mens jeg sier han er helten min, for det er han faktisk 😍 Behandle mannen din med respekt og du får en mann som elsker deg tilbake og vil gjøre hva som helst for deg! Anonymkode: 9a253...37c 50-tallet ringte og ville ha kjønnsrollemønsteret tilbake...🙄 Endret 8. mai 2019 av Beskjeden Dårlig språk😬 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #328 Del Skrevet 9. mai 2019 TS her, alt for mye å svare på i denne tråden, så dette får holde: 1: Mannen min tjener ikke ekstremt godt, vi har begge jobbet fulltid lenge, og før dette jobbet jeg fulltid og støttet han mens han fullførte studiene sine. Etter vi fikk barn bestemte vi oss etter en stund for at jeg skulle jobbe deltid/ikke jobbe. Mannen min tjener over gjennomsnittet, men rike er vi ikke, men vi bryr oss ikke om å ha de fineste feriene, nyeste av alt, dyre klær, stort hus osv. Vi har valgt å gå ned på levestandarden for at bare en av oss skal jobbe, men jeg vet at vi er heldige som har denne muligheten, det hadde jo ikke gått om mannen min ikke tjente mer enn gjennomsnittet. 2: Jeg skrev kanskje denne tråden i et litt feil tone, det tar jeg på min kappe. Jeg skjønner at å være belærende ikke er en god måte å starte en diskusjon, men jeg er lei av at folk angriper mine verdier og ser ned på meg, bare fordi jeg har valgt at familien er min hovedprioritet, og ikke det å bygge karriere (nå snakker jeg generelt fra folk jeg møter og folk her inne). Dette ser man jo i denne tråden også, mange kaller meg dum, noe jeg absolutt ikke er, jeg liker ikke å skryte og jeg hadde ikke lyst til å dra dette kortet, men jeg er ikke i nærheten av dum. Min iQ er langt over snittet, jeg har seilet gjennom alt av skole og utdannelse, og jeg kunne velge å bli hva jeg ville, og det valget tok jeg Jeg og mannen ser begge på familien vår som en enhet, vi er er team som alltid jobber sammen og vil det beste for hverandre og oss. Der handler ikke om mine og dine penger, eller hvem som får mest ut av A eller B, men rett og slett hvordan vi sammen kan skape en så bra hverdag for familien vår som mulig. 3: Tråden handler egentlig ikke om husarbeid, jeg brukte dette som eksempel fordi jeg ser veldig mange tråder her inne hvor kvinner klager over dette. Gjerne hvor de skriver nedsettende om mannen sin, kaller han udugelig og lat og det som verre her. Derfor valgte jeg å bruke husarbeid som eksempel. Mitt innlegg handler om å vise respekt for mannen sin, ikke alltid måtte kontrollere ting, men stole på at mannen din tar et tak når han får sjansen. Være åpen til hans måter å løse ting på, selv om du ikke alltid er enig, stol nok på at mannen er flink nok i sitt felt til å ta de rette avgjørelsene. Ikke møt han i døren med er sint ansikt og klag over alt som må gjøres. Noen skrev jeg var en hund, jeg er ingen hund, men å vise glede når den andre kommer hjem er ikke noe å skimse av. Tråden handler ikke om å bli overkjørt av mannen, men å utfylle hverandre, være der for andre og skape en positiv hverdag. Noen ganger gir jeg mest, andre ganger gir han mest, men vi ser aldri på dette som urettferdig, vi er er team. Og ja, noen har udugelige menn, men dette er ikke en mann man burde være sammen med. Jeg skjønner det er vanskelig å gå når man er gift og har barn,og noen mennesker forandres aldri. Men det som er sikkert er at man kan ikke forandre andre uten at de vil det selv. Mye av meningen bak innlegget mitt handler om å motivere mannen til å være en så god mann som mulig, og dette gjør du ved å "be the change you want" som jeg skrev tildligere i tråden. Jeg tror det også er viktig å la menn få være menn og kvinner få være kvinner, og jeg synes at feminismen har hatt en uheldig utvikling på samfunnet, det betyr ikke at jeg glorifiserer femti tallet og ikke har forståelse for at feminismen var høyst nødvendig, men det betyr heller ikke at alt på denne tiden var feil og at menn og kvinner ikke er forskjellige og fungerer på forskjellige måter. Og det betyr heller ikke at alt ved feminismen skal hylles, tvert om. La mannen være din motvekt, vær den feminine energien og vær takknemlig for hans maskuline energi. --- Nok babbel fra meg, som en kun får korte one liners på, der folk kaller med idiot og dørmatte, men istedenfor å ha piggene ute, om du er i et dårlig forhold, hva med å prøve et siste forsøk der du tar til deg noe fra noen som er i et forhold hvor mannen virkelig elsker henne og vil gjøre hva som helst for henne? (Og takk til de få her inne som prøver å skjønne hva jeg skriver, og ikke går til angrep bare fortid de er uenige og fordi jeg ikke følger normen i samfunnet. Det er faktisk lov å tenke annerledes, vi mennesker er ikke en unison figur der de som ikke passer inn skal bli brent på bålet. Og takk til deg appelsinen, jeg synes du har veldig mange smarte og gode tanker). Anonymkode: 9a253...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #329 Del Skrevet 9. mai 2019 Høres fint ut. Tror primært det var den selvgratulerende tonen i HI som provoserte folk. Anonymkode: 30448...355 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 9. mai 2019 #330 Del Skrevet 9. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det også er viktig å la menn få være menn og kvinner få være kvinner, og jeg synes at feminismen har hatt en uheldig utvikling på samfunnet, det betyr ikke at jeg glorifiserer femti tallet og ikke har forståelse for at feminismen var høyst nødvendig, men det betyr heller ikke at alt på denne tiden var feil og at menn og kvinner ikke er forskjellige og fungerer på forskjellige måter. Og det betyr heller ikke at alt ved feminismen skal hylles, tvert om. La mannen være din motvekt, vær den feminine energien og vær takknemlig for hans maskuline energi. Anonymkode: 9a253...37c Du synes det er viktig, men jeg synes det er viktig at man får være individer, som får spille på det man er gode på, til felles beste. Min mann er veldig flink til å lage mat, ordne i hus og leke med ungene. Tar dem gjerne med på kjøkkenet og lærer dem å lage mat. Er den som mest passer på at de gjør sine huslige plikter. Jeg er flink til å planlegge og gjennomføre oppussing, og egentlig til å gjøre det meste av det som tradisjonelt har vært mannoppgaver. Alt fra økonomi til teknikk faller på meg. Vi har i deler av samlivet vårt slitt med at andre stiller seg negativ til at vi på mange måter har stilt kjønnsroller på hodet. Det er rett for oss, ut fra hvilke egenskaper vi har, men folk har elsket å påpeke det, og nærmest latterliggjøre det. Jeg har ikke tatt meg nær av det, men min mann gjorde det, og det ble trøblete for oss, for han trakk seg da mer og mer fra "kvinneoppgaver", uten at han ble mer handy, og dermed sto jeg mer eller mindre med alt. Vi har måttet ta noen runder i forholdet og med hverandre for å lande på at vi ikke kan bry oss om at folk reagerer på at jeg snekrer og han steller hus. Det gjør ikke ham til mindre mann, eller meg til mindre kvinne! Mitt poeng er at folk må få lov til å fordele oppgaver i sitt forhold slik det er best, i forhold til DE TO som lever sammen. Det er ikke bare slik at menn må få være menn, og kvinner må få være kvinner, vi er ulike INDIVIDER, og det som passer for deg og din mann passer ikke nødvendigvis for alle. Så ja, det provoserer meg enormt når folk skal fortelle meg at kvinner må få være kvinner og menn menn er noe positivt, og at feminismen har dratt ting for langt. Det er slike som deg, som forteller slikt og mener det er en hellig gral, som har gjort ting trøblete for oss som fungerer på en annen måte. Og DET burde være stikkordet: Fungerer! Det som fungerer for dere fungerer ikke nødvendigvis for andre! Det er paret som skal fungere, sammen, ikke for andre! Ikke etter hva andre synes er riktig og naturlig, for dem! Min mann ER min motvekt i mangt og mye. Han er også den maskuline motvekten i mangt og mye, selv om jeg er den som er handy. Ta ett eneste blikk på meg og min mann, så ser du tydelig at jeg likevel er kvinne og at han er mann. Kunne du løfte dynen på soverommet ville du også ha sett det samme, men din formel for å leve sammen GJELDER IKKE FOR OSS! Ja, jeg og min mann fungerer på ulike måter, men ikke slik du mener. Jeg respekterer at det som fungerer for dere fungerer for dere. Kan du respektere at det likevel ikke er en universell fasit som passer for alle andre par? At for noen vil din formel for "lykkelig samliv" være en tvangstrøye, og en resept på å bli ulykkelige sammen? Jeg hadde hatet å leve på 50 tallet! Det hadde ikke passet meg overhodet! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #331 Del Skrevet 9. mai 2019 38 minutter siden, Trolltunge skrev: Du synes det er viktig, men jeg synes det er viktig at man får være individer, som får spille på det man er gode på, til felles beste. Min mann er veldig flink til å lage mat, ordne i hus og leke med ungene. Tar dem gjerne med på kjøkkenet og lærer dem å lage mat. Er den som mest passer på at de gjør sine huslige plikter. Jeg er flink til å planlegge og gjennomføre oppussing, og egentlig til å gjøre det meste av det som tradisjonelt har vært mannoppgaver. Alt fra økonomi til teknikk faller på meg. Vi har i deler av samlivet vårt slitt med at andre stiller seg negativ til at vi på mange måter har stilt kjønnsroller på hodet. Det er rett for oss, ut fra hvilke egenskaper vi har, men folk har elsket å påpeke det, og nærmest latterliggjøre det. Jeg har ikke tatt meg nær av det, men min mann gjorde det, og det ble trøblete for oss, for han trakk seg da mer og mer fra "kvinneoppgaver", uten at han ble mer handy, og dermed sto jeg mer eller mindre med alt. Vi har måttet ta noen runder i forholdet og med hverandre for å lande på at vi ikke kan bry oss om at folk reagerer på at jeg snekrer og han steller hus. Det gjør ikke ham til mindre mann, eller meg til mindre kvinne! Mitt poeng er at folk må få lov til å fordele oppgaver i sitt forhold slik det er best, i forhold til DE TO som lever sammen. Det er ikke bare slik at menn må få være menn, og kvinner må få være kvinner, vi er ulike INDIVIDER, og det som passer for deg og din mann passer ikke nødvendigvis for alle. Så ja, det provoserer meg enormt når folk skal fortelle meg at kvinner må få være kvinner og menn menn er noe positivt, og at feminismen har dratt ting for langt. Det er slike som deg, som forteller slikt og mener det er en hellig gral, som har gjort ting trøblete for oss som fungerer på en annen måte. Og DET burde være stikkordet: Fungerer! Det som fungerer for dere fungerer ikke nødvendigvis for andre! Det er paret som skal fungere, sammen, ikke for andre! Ikke etter hva andre synes er riktig og naturlig, for dem! Min mann ER min motvekt i mangt og mye. Han er også den maskuline motvekten i mangt og mye, selv om jeg er den som er handy. Ta ett eneste blikk på meg og min mann, så ser du tydelig at jeg likevel er kvinne og at han er mann. Kunne du løfte dynen på soverommet ville du også ha sett det samme, men din formel for å leve sammen GJELDER IKKE FOR OSS! Ja, jeg og min mann fungerer på ulike måter, men ikke slik du mener. Jeg respekterer at det som fungerer for dere fungerer for dere. Kan du respektere at det likevel ikke er en universell fasit som passer for alle andre par? At for noen vil din formel for "lykkelig samliv" være en tvangstrøye, og en resept på å bli ulykkelige sammen? Jeg hadde hatet å leve på 50 tallet! Det hadde ikke passet meg overhodet! Feminin og maskulin energi handler ikke om hvem som tar oppvasken, hvem som lager middag eller hvem som snekrer, så nei, at du gjør de typiske mannsoppgavene og han steller hus gjør deg verken til mindre kvinne eller han til mindre mann, da har du igjen misforstått innlegget mitt. Jeg har skriver flere ganger at det ikke handler om husarbeid, men om dynamikken mellom mannen og kvinnen. I tillegg vil det alltid være noen som faller utenom, slik må det nødvendigvis bli når man generaliserer. Jeg nevnte kort at man må være hverandres motvekt, det vil si at om du er 40% ditt så må han være 60% datt for å fungerer sammen (satt på spissen). For eksempel i ditt forhold, har dere funnet en fordeling som fungerer veldig bra for dere, og slik burde det være. Ikke krangle over hver minste ting. Jeg har absolutt ikke noe i mot ditt forhold eller hvilke oppgaver en velger å ha, jeg har til og med ikke noe i mot et forhold der mannne ønsker å ha den feminine energien og kvinnen den maskuline (for å presisere, dette har ingen ting å gjøre med ditt forhold), men det er ikke en slik dynamikk det fleste forhold har, og jeg henvender meg til de fleste forhold. I grunn henvender jeg meg ikke til fungerende forhold overhodet, jeg henvender meg til forhold der alt er en kamp, hvor respekten for hverandre er tynnslitt og det er problemer på problemer. Om noen er lykkelige slik, for all del, men om man ikke er lykkelig med denne situasjonen, kanskje man burde se på seg selv og se hva man selv har gjort for å dra forholdet dit der er i dag. Anonymkode: 9a253...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 9. mai 2019 #332 Del Skrevet 9. mai 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feminin og maskulin energi handler ikke om hvem som tar oppvasken, hvem som lager middag eller hvem som snekrer, så nei, at du gjør de typiske mannsoppgavene og han steller hus gjør deg verken til mindre kvinne eller han til mindre mann, da har du igjen misforstått innlegget mitt. Jeg har skriver flere ganger at det ikke handler om husarbeid, men om dynamikken mellom mannen og kvinnen. I tillegg vil det alltid være noen som faller utenom, slik må det nødvendigvis bli når man generaliserer. Jeg nevnte kort at man må være hverandres motvekt, det vil si at om du er 40% ditt så må han være 60% datt for å fungerer sammen (satt på spissen). For eksempel i ditt forhold, har dere funnet en fordeling som fungerer veldig bra for dere, og slik burde det være. Ikke krangle over hver minste ting. Jeg har absolutt ikke noe i mot ditt forhold eller hvilke oppgaver en velger å ha, jeg har til og med ikke noe i mot et forhold der mannne ønsker å ha den feminine energien og kvinnen den maskuline (for å presisere, dette har ingen ting å gjøre med ditt forhold), men det er ikke en slik dynamikk det fleste forhold har, og jeg henvender meg til de fleste forhold. I grunn henvender jeg meg ikke til fungerende forhold overhodet, jeg henvender meg til forhold der alt er en kamp, hvor respekten for hverandre er tynnslitt og det er problemer på problemer. Om noen er lykkelige slik, for all del, men om man ikke er lykkelig med denne situasjonen, kanskje man burde se på seg selv og se hva man selv har gjort for å dra forholdet dit der er i dag. Anonymkode: 9a253...37c Jeg hadde kanskje sett dette budskapet dersom du ikke dro frem kjønn til de grader, og også hevder at feminismen har gått for langt. Slik må det bli når man generaliserer... Å generalisere er ikke bra! Du kunne så lett ha skrevet et innlegg om å ha respekt for hverandre, utfylle hverandre og ha en god dynamikk i forholdet, og å ha et godt samarbeid til felles beste, uten å legge trykket på at menn er menn, og kvinner er kvinner. Uten å gjøre DET til en fanesak. Det er det folk reagerte på. At tradisjonell fordeling fungerer for dere er fint, men det er ingen fasit for alle! Det er mange kvinner som tjener like mye eller mer enn sine menn, som er minst like opptatt av karrieren og sine egne interesser som menn, og som ikke vil være tradisjonell husmor. Det er også mange menn som setter pris på slike kvinner. Du antyder at de lever feil. Det er også mange forhold der kvinner strekker seg langt for sine menn og sin familie, men hvor de ikke er i nærheten av å oppleve det samme ytelse eller respekt fra partner. Du antyder nærmest at det da er disse kvinnenes feil at de har problemer i forholdet, og at de burde viske seg selv, sine følelser og sitt egenverd enda mer ut. Vise mannen mer respekt og forståelse, når det forholdet lider under er mangel på respekt og forståelse andre veien. Du ville henvende deg til dem som har problemer etter problemer skriver du, men folk har problemer med helt ulike ting i sine forhold, og mange ganger er ikke løsningen at kvinner skal la menn være menn. Kaste mer forståelse og omsorg en vei der det ikke kommer tilsvarende tilbake. Like ofte kan behovet være å sette foten ned, og kreve mer. Si nei, og "Nå er det nok!". Vi er enige om at når det er problemer i et forhold bør begge se på seg selv og sin egen rolle i det, men en slik svart-hvitt løsning som du klarte å legge frem, litt overivrig i at "Vi har det slik, og vi har det så fint!" tråkket på svært mange. Så dersom det er respekt og forståelse du ville fremme, så bommet du grovt på det selv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #333 Del Skrevet 9. mai 2019 3 timer siden, Trolltunge skrev: Jeg hadde kanskje sett dette budskapet dersom du ikke dro frem kjønn til de grader, og også hevder at feminismen har gått for langt. Slik må det bli når man generaliserer... Å generalisere er ikke bra! Du kunne så lett ha skrevet et innlegg om å ha respekt for hverandre, utfylle hverandre og ha en god dynamikk i forholdet, og å ha et godt samarbeid til felles beste, uten å legge trykket på at menn er menn, og kvinner er kvinner. Uten å gjøre DET til en fanesak. Det er det folk reagerte på. At tradisjonell fordeling fungerer for dere er fint, men det er ingen fasit for alle! Det er mange kvinner som tjener like mye eller mer enn sine menn, som er minst like opptatt av karrieren og sine egne interesser som menn, og som ikke vil være tradisjonell husmor. Det er også mange menn som setter pris på slike kvinner. Du antyder at de lever feil. Det er også mange forhold der kvinner strekker seg langt for sine menn og sin familie, men hvor de ikke er i nærheten av å oppleve det samme ytelse eller respekt fra partner. Du antyder nærmest at det da er disse kvinnenes feil at de har problemer i forholdet, og at de burde viske seg selv, sine følelser og sitt egenverd enda mer ut. Vise mannen mer respekt og forståelse, når det forholdet lider under er mangel på respekt og forståelse andre veien. Du ville henvende deg til dem som har problemer etter problemer skriver du, men folk har problemer med helt ulike ting i sine forhold, og mange ganger er ikke løsningen at kvinner skal la menn være menn. Kaste mer forståelse og omsorg en vei der det ikke kommer tilsvarende tilbake. Like ofte kan behovet være å sette foten ned, og kreve mer. Si nei, og "Nå er det nok!". Vi er enige om at når det er problemer i et forhold bør begge se på seg selv og sin egen rolle i det, men en slik svart-hvitt løsning som du klarte å legge frem, litt overivrig i at "Vi har det slik, og vi har det så fint!" tråkket på svært mange. Så dersom det er respekt og forståelse du ville fremme, så bommet du grovt på det selv. Om en kristen legger frem sine verdier og gir råd utifra disse vil naturligvis Gud og Jesus være en del av det også, selv om det i hovedsak er de kristne verdiene personen vil fremme. Du kan igjen være enig i verdiene selv om du ikke selv er religiøs. --- (For de som..jeg er altså ikke kristen). Anonymkode: 9a253...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #334 Del Skrevet 10. mai 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Om en kristen legger frem sine verdier og gir råd utifra disse vil naturligvis Gud og Jesus være en del av det også, selv om det i hovedsak er de kristne verdiene personen vil fremme. Du kan igjen være enig i verdiene selv om du ikke selv er religiøs. --- (For de som..jeg er altså ikke kristen). Anonymkode: 9a253...37c Og likevel er det mange som bommer grovt der også, og fokuserer så mye på Gud, Jesus og de ti bud at nestekjærligheten som predikeres i det nye testamentet ikke kommer til syne. Anonymkode: 5018f...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #335 Del Skrevet 10. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og likevel er det mange som bommer grovt der også, og fokuserer så mye på Gud, Jesus og de ti bud at nestekjærligheten som predikeres i det nye testamentet ikke kommer til syne. Anonymkode: 5018f...2c0 Dette var en respons til dette innlegget mitt: Er ikke mye "Gud" her, men likevel er det den delen folk henger seg opp i. Anonymkode: 9a253...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #336 Del Skrevet 10. mai 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var en respons til dette innlegget mitt: Er ikke mye "Gud" her, men likevel er det den delen folk henger seg opp i. Anonymkode: 9a253...37c Poenget mitt var at du har bommet like grovt i formidlingen din, som en svovelpredikant som utelater nestekjærligheten. Anonymkode: 5018f...2c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 10. mai 2019 #337 Del Skrevet 10. mai 2019 @Trolltunge, du skriver så reflektert og godt at det er en fornøyelse å lese! Jeg synes det er tåpelig nok når menn sier at feminismen har gått for langt, men når kvinner sier det synes jeg det er helt hinsides. Er vi blitt for likestilte? Jeg trodde liksom det var målet. Her i heimen fordeler vi oppgaver etter andre kriterier enn hvordan kjønnsorganet ser ut. Hun hater å rydde, så da måker hun snø mens jeg rydder inne. Jeg støvsuger, hun vasker. Jeg fikser bil, hun lager mat (fordi hun er en fantastisk kokk). Male hus gjør vi sammen helt til vi går lei og hyrer inn noen til å fullføre jobben. Jeg betaler mine regninger, hun betaler sine. Det er ingen tvil om at hun er kvinne og jeg er mann, men det er ikke det som er viktigst for relasjonen vår. Det viktigste er respekt og omtanke for mennesket. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #338 Del Skrevet 10. mai 2019 Akkurat nå, Hansehan skrev: @Trolltunge, du skriver så reflektert og godt at det er en fornøyelse å lese! Jeg synes det er tåpelig nok når menn sier at feminismen har gått for langt, men når kvinner sier det synes jeg det er helt hinsides. Er vi blitt for likestilte? Jeg trodde liksom det var målet. Her i heimen fordeler vi oppgaver etter andre kriterier enn hvordan kjønnsorganet ser ut. Hun hater å rydde, så da måker hun snø mens jeg rydder inne. Jeg støvsuger, hun vasker. Jeg fikser bil, hun lager mat (fordi hun er en fantastisk kokk). Male hus gjør vi sammen helt til vi går lei og hyrer inn noen til å fullføre jobben. Jeg betaler mine regninger, hun betaler sine. Det er ingen tvil om at hun er kvinne og jeg er mann, men det er ikke det som er viktigst for relasjonen vår. Det viktigste er respekt og omtanke for mennesket. Gratulerer, enda en som ikke klarer å forstå at det ikke handler om fordeling av oppgaver i hjemmet... Anonymkode: 9a253...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 10. mai 2019 #339 Del Skrevet 10. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer, enda en som ikke klarer å forstå at det ikke handler om fordeling av oppgaver i hjemmet... Anonymkode: 9a253...37c Men hvis ingen forstår hva du skriver, er ikke dette et tegn på at du skriver uklart? Du kan ikke beskylde alle andre for at ingen forstår hva du mener. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #340 Del Skrevet 10. mai 2019 3 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev: Men hvis ingen forstår hva du skriver, er ikke dette et tegn på at du skriver uklart? Du kan ikke beskylde alle andre for at ingen forstår hva du mener. Nei, er flere som forstår hva jeg skriver, jeg tror det handler mer om at folk går i stå siden jeg har tradisjonelle verdier - og dagens sterke kvinner kan jo ikke drive med slikt tull Anonymkode: 9a253...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå