Trolltunge Skrevet 11. mai 2019 #421 Del Skrevet 11. mai 2019 16 minutter siden, a l'orange skrev: Ok, men nå er vi inne på alle disse «tja» og «men» og «ikke nødvendigvis», som jeg mener de gangene jeg bruker ord som ‘diskusjon’ og ‘fast spor’ og ‘syklubb’, hvor det sjelden skjer noe nytt, og som jeg derfor ikke ønsker å være del av. Jeg har rett og slett bare ikke den interessen. Det er ikke ment til deg spesifikt, jeg ser bare at mange forventer at man ønsker å vinne en diskusjon eller et argument. Mens mange av oss ikke har det, vi mener at det er det som er selve feilsporet. Da må jeg bare beklage, for jeg har ikke engang sett at det var en diskusjon å vinne her. Jeg trodde vi holdt på med en meningsutveksling og erfaringsdeling, og det du kaller sidespor er ting jeg synes er helt vesentlige. Dersom målet kun er å få et forhold til å vare er jeg derimot helt enig med deg i regnestykket; Finn det perfekte mennesket. + Gi ham/henne full forståelse i å være den personen hun/han vil være. + Vær tolerant også ovenfor det du ikke forstår. = Man holder sammen. (Forhåpentligvis. Den andre kan jo også gå... men det er vel et sidespor.) Jeg mener ikke å være frekk, men livet, forhold og mennesker fungerer ikke slik. Fordi vi er mennesker, som føler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #422 Del Skrevet 11. mai 2019 25 minutter siden, Trolltunge skrev: Min far sa engang "Du han der som solgte biler, det var han du skulle ha giftet deg med!" Joda det var et alternativ det, og det hadde sikkert vært et lurt valg, for han var en fantastisk mann. Et godt valg, rent bortsett fra at jeg ikke elsket ham. Jeg kunne sikkert likevel fått et fruktbart liv med ham, og et godt samarbeid, men jeg hadde definitivt også savnet noe. Ja, man kan møte folk og tenke: Det der kunne fungert. Problemer er jo at folk ikke vil fungere, de vil elske og elskes. Da kan man ikke bare velge den med størst sløyfe på hundeutstillinga, for kjærlighet er ikke sånn. Den favorittiserer. Den vil noe mer enn funksjon. Noe mer enn "han der hadde aldri lagd noe tull, samtidig som han er pen i tøyet og kan sikkert den korrekte måten å lage orgasme på". Man vil mer. Det må være noe som sier: Dette er min person. Og en del av det er å få aksept for sitt eget kaos, ikke bare perfekt kvinne som velger pedigree mann, men å kunne være hel person hos noen. Anonymkode: e8561...8ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 11. mai 2019 #423 Del Skrevet 11. mai 2019 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #424 Del Skrevet 11. mai 2019 29 minutter siden, Trolltunge skrev: Da må jeg bare beklage, for jeg har ikke engang sett at det var en diskusjon å vinne her. Jeg trodde vi holdt på med en meningsutveksling og erfaringsdeling, og det du kaller sidespor er ting jeg synes er helt vesentlige. Dersom målet kun er å få et forhold til å vare er jeg derimot helt enig med deg i regnestykket; Finn det perfekte mennesket. + Gi ham/henne full forståelse i å være den personen hun/han vil være. + Vær tolerant også ovenfor det du ikke forstår. = Man holder sammen. (Forhåpentligvis. Den andre kan jo også gå... men det er vel et sidespor.) Jeg mener ikke å være frekk, men livet, forhold og mennesker fungerer ikke slik. Fordi vi er mennesker, som føler. Du har ingenting å beklage, og som du ser fikk du liten respekt tilbake. Du VET hva du snakker om. Anonymkode: bdf4d...e3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #425 Del Skrevet 11. mai 2019 På 6.5.2019 den 11.04, AnonymBruker skrev: Mannen min gjør noe hver eneste dag. Alltid noe oppussing. Nylig la han nytt gulv i stuen. Det var to uker med jobbing hver dag etter jobb fra han kom hjem til han la seg. Før det byttet han fliser i gangen nede og malte gangen å la nye lister på gulv og taket. Før det foret han ned taket i hele stuen og monterte down lights i hele stue/kjøkken, han byttet nylig bremseskiver og fjærer på bilen min. Detter er bare for å nevne noe. Summerer man timene han har holdt på kontra de 1-2 timene jeg bruker på å lage mat å vaske opp, så har han gjort mye mere arbeid i husholdet enn meg. Tror ikke kvinner ser hvor mye arbeid menn legger ned. I tillegg jobber menn i snitt mye mere enn kvinner og er mindre sykemeldt. Hvor finner dere menn som aldri gjør en dritt å ligger i sofaen å spiser potetgull? I tillegg til at mannnen min gjør noe hele tiden, finner han tid til å pleie forholdet, laget god mat til oss i helgene når han har tid, trener og er sosial. Han sitter ikke i sofaen fra han kommer hjem til han legger seg bortsett fra når han spiser kveldsmat. Jeg derimot har tid til å se på serier, være med veninner, gå på cafe osv osv. Tror ikke mange av dere kvinner bare ser med deres egne øyner og ikke fra mannen sitt perspektiv mange ganger. Snakk med mannen deres å la han få være en mann. Hadde ikke klart å hatt en mann som er feminin og ikke kunne ta i et tak, og bare ville stå å lage mat og vaske opp. Anonymkode: b9528...da2 Så du anser det som feminint å lage mat og vaske opp? Ok, jeg er kvinne. Og har en mann. Jeg er best på oppussing, montere møbler, snekre, lage oppbevaringsløsninger. Han er best på å lage mat. Vi bor i en bygård, så behovet for gressklipping, lage terrasse o.l. faller bort. Hos oss fikser jeg det "maskuline" (i følge deg), og han fikser det feminine (i følge deg). Våkn opp. Man utfører ikke arbeid i hjemmet ved hjelp av kjønnsorganene. Så om man har utovertiss eller innovertiss burde da ikke bety en dritt i forhold til arbeidet man utfører i hjemmet? Anonymkode: 087b1...b6e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 11. mai 2019 #426 Del Skrevet 11. mai 2019 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumos Skrevet 11. mai 2019 #427 Del Skrevet 11. mai 2019 (endret) Din situasjon kan jo ikke sammenlignes med de trådene du henviser til. Brorparten i Norge anno 2019 jobber fulltid og da er man avhengig av at begge tar sin del av oppgavene, også husarbeidet. Du har rett i at det er viktig å vise takknemlighet ovenfor hverandre, men noen mennesker er vanskeligere å leve sammen enn andre. Du har vært heldig/«dyktig» i ditt valg av mann og gratulerer med det. Det er vel heller her skoen trykker for mange. Utifra ditt innlegg virker det som at det er kvinnenes ansvar at mennene ikke bidrar og i motsatt fall er kvinnens fortjeneste at mannen bidrar? De fleste kvinner i 2019 ønsker en mann som bidrar fordi han er voksen nok til å bidra med det han kan for familiens beste. Endret 11. mai 2019 av Rumos 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå