CamillaCollett Skrevet 10. mai 2019 #341 Del Skrevet 10. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer, enda en som ikke klarer å forstå at det ikke handler om fordeling av oppgaver i hjemmet... Anonymkode: 9a253...37c Hallo, HELE åpningsinnlegget ditt handler om husarbeid og måter å fordele oppgaver i hjemmet på. Og så mener du folk er idioter fordi de ikke forstår at det ikke handler om dette i det hele tatt? Da foreslår jeg du går tilbake og skriver om hele åpningsinnlegget ditt. Hvis budskapet bare var "elsk og respekter hverandre og vær grei", så kunne du skrevet det. Det ville blitt en svært kort tråd, for alle ville vært enige med deg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 10. mai 2019 #342 Del Skrevet 10. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, er flere som forstår hva jeg skriver, jeg tror det handler mer om at folk går i stå siden jeg har tradisjonelle verdier - og dagens sterke kvinner kan jo ikke drive med slikt tull Anonymkode: 9a253...37c Jeg bryr meg ikke om hvilke verdier du har. Ingen andre gjør det heller. Det vi reagerer på er at du mener kvinner som ikke gjør alt av husarbeid gjør ting feil og kan skylde seg selv hvis mannen går fra dem. Les ditt eget innlegg en gang til. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #343 Del Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, er flere som forstår hva jeg skriver, jeg tror det handler mer om at folk går i stå siden jeg har tradisjonelle verdier - og dagens sterke kvinner kan jo ikke drive med slikt tull Anonymkode: 9a253...37c Visst kan dagens sterke kvinner drive med slikt tull så mye de vil! Det er den valgfriheten som er så fantastisk med det moderne Norge. Det folk reagerer på, er at du (og jeg har fått med meg at du sier det ikke var din hensikt) fremstår som om din måte å leve på er den eneste rette. Hadde du lagt fokus på gjensidig respekt og samarbeid, hadde alle vært enige med deg! Anonymkode: 5018f...2c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 10. mai 2019 #344 Del Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Visst kan dagens sterke kvinner drive med slikt tull så mye de vil! Det er den valgfriheten som er så fantastisk med det moderne Norge. Det folk reagerer på, er at du (og jeg har fått med meg at du sier det ikke var din hensikt) fremstår som om din måte å leve på er den eneste rette. Hadde du lagt fokus på gjensidig respekt og samarbeid, hadde alle vært enige med deg! Anonymkode: 5018f...2c0 Men da hadde det ikke vært like mye morsomt for ts. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regine Skrevet 10. mai 2019 #345 Del Skrevet 10. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer, enda en som ikke klarer å forstå at det ikke handler om fordeling av oppgaver i hjemmet... Anonymkode: 9a253...37c Når overskriften er "skilles pga oppvasken" og det så kommer en lang tirade om hvor viktig det er at kvinnen gjør husarbeid og "forenkler" mannens tilværelse, så er det ikke så underlig at man "henger seg opp" i fordeling av oppgaver i hjemmet. Når det i tillegg kommer tåpeligheter som at "feminismen har gått for langt", da er det jo bare å innse at her var det mørkt, veldig mørkt. Jeg skjønner at det, blant en del rike, bortskjemte norske kvinner, er "in" å hevde at feminismen har gått for langt. Hva det betyr gidder de skjeldent å forklare - det kommer bare masse difust om at "kvinner må få være kvinner og menn må få være menn". Nå har jeg aldri skjønt angsten for at DET skulle bli et problem - om mannen min vasker klær så er han fortsatt mann. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, er flere som forstår hva jeg skriver, jeg tror det handler mer om at folk går i stå siden jeg har tradisjonelle verdier - og dagens sterke kvinner kan jo ikke drive med slikt tull Anonymkode: 9a253...37c Men du aner jo ikke hva "tradisjonelle" verdier betyr. Det betyr nemlig at DU ikke har rettigheter, at mannen bestemmer over dine penger, at du ikke kan åpne bankkonot eller jobbe uten at han godkjenner det. Sånn var det nemlig også i Norge for drøyt 100 år siden - og du vil tilbake til det? Du skal være lille lerkefuglen mens han bestemmer? i tillegg setter du likhetstegn mellom "kvinne" og "like å ta oppvasken/klesvasken/rydde" og "mann" og "like å måke snø/klippe plen/skifte dekk". Ser du virkelig ikke hvor dumt dette er? Hva i allverden har kjønn med hvorvidt man liker/ikke liker denne typen oppgaver? Min mann HATER å klippe plen/måke snø. Er han da mindre mann? En mann som ikke har boevne - for det har man ikke om man ikke er i stand til å rydde/vaske etter seg selv - er det en "ekte" mann? Greier man å se utover sin egen andedam så vil man også se at det - for svært mange kvinner i store deler av verden - fortsatt ikke handler om å "få lov til å stulle hjemme". Det handler om konkrete rettigheter. Menneskerettigheter vil iallfall jeg kalle det - og jeg fatter ikke at man har mage til å snakke om at "feminismen har gått for langt" når man bla iallfall burde vite om apartheid regimet mot kvinner som bla Saudi Arabia fortsatt holder seg med. Det er heller ikke det eneste landet i verdne hvor kvinner må ha tillatelse for å jobbe, som igjen betyr at de er fullstendig økonomisk avhengig av en mann. Så TS, med all den tiden du faktisk har til rådighet som ikke jobber, så bør du kanskje sette deg litt inn i hva som skjer i verden så forstår du muligens (du hevder jo å være så intelligent) noe mer av virkeligheten. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 10. mai 2019 #346 Del Skrevet 10. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, er flere som forstår hva jeg skriver, jeg tror det handler mer om at folk går i stå siden jeg har tradisjonelle verdier - og dagens sterke kvinner kan jo ikke drive med slikt tull Anonymkode: 9a253...37c Fint for deg at du har slike gamle verdier. De fleste som har vokst opp de siste tiårene har ikke det. For meg hadde det vært uaktuelt å leke hushjelp eller mamma for mannen min. Vi deler alt så likt som mulig, noe jeg synes burde være en åpenbar og klar forventing. I mitt ekteskap er det sånn. Det er jo bra for deg at deres forhold fungerer fint, men ikke alle deler dine "tradisjonelle" verdier. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #347 Del Skrevet 10. mai 2019 På 9.5.2019 den 10.34, AnonymBruker skrev: Mye av meningen bak innlegget mitt handler om å motivere mannen til å være en så god mann som mulig, og dette gjør du ved å "be the change you want".. Siterer du seriøst Mahatma Ghandi når det gjelder samliv? Den mannen forandra verden, men han ødela ekteskapet sitt ved å trumfe gjennom sine egne ting, bla sølibat. På 9.5.2019 den 10.34, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 9a253...37c Anonymkode: e8561...8ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #348 Del Skrevet 10. mai 2019 5 minutter siden, regine skrev: Når overskriften er "skilles pga oppvasken" og det så kommer en lang tirade om hvor viktig det er at kvinnen gjør husarbeid og "forenkler" mannens tilværelse, så er det ikke så underlig at man "henger seg opp" i fordeling av oppgaver i hjemmet. Når det i tillegg kommer tåpeligheter som at "feminismen har gått for langt", da er det jo bare å innse at her var det mørkt, veldig mørkt. Jeg skjønner at det, blant en del rike, bortskjemte norske kvinner, er "in" å hevde at feminismen har gått for langt. Hva det betyr gidder de skjeldent å forklare - det kommer bare masse difust om at "kvinner må få være kvinner og menn må få være menn". Nå har jeg aldri skjønt angsten for at DET skulle bli et problem - om mannen min vasker klær så er han fortsatt mann. Men du aner jo ikke hva "tradisjonelle" verdier betyr. Det betyr nemlig at DU ikke har rettigheter, at mannen bestemmer over dine penger, at du ikke kan åpne bankkonot eller jobbe uten at han godkjenner det. Sånn var det nemlig også i Norge for drøyt 100 år siden - og du vil tilbake til det? Du skal være lille lerkefuglen mens han bestemmer? i tillegg setter du likhetstegn mellom "kvinne" og "like å ta oppvasken/klesvasken/rydde" og "mann" og "like å måke snø/klippe plen/skifte dekk". Ser du virkelig ikke hvor dumt dette er? Hva i allverden har kjønn med hvorvidt man liker/ikke liker denne typen oppgaver? Min mann HATER å klippe plen/måke snø. Er han da mindre mann? En mann som ikke har boevne - for det har man ikke om man ikke er i stand til å rydde/vaske etter seg selv - er det en "ekte" mann? Greier man å se utover sin egen andedam så vil man også se at det - for svært mange kvinner i store deler av verden - fortsatt ikke handler om å "få lov til å stulle hjemme". Det handler om konkrete rettigheter. Menneskerettigheter vil iallfall jeg kalle det - og jeg fatter ikke at man har mage til å snakke om at "feminismen har gått for langt" når man bla iallfall burde vite om apartheid regimet mot kvinner som bla Saudi Arabia fortsatt holder seg med. Det er heller ikke det eneste landet i verdne hvor kvinner må ha tillatelse for å jobbe, som igjen betyr at de er fullstendig økonomisk avhengig av en mann. Så TS, med all den tiden du faktisk har til rådighet som ikke jobber, så bør du kanskje sette deg litt inn i hva som skjer i verden så forstår du muligens (du hevder jo å være så intelligent) noe mer av virkeligheten. Alt dette! Anonymkode: bdf4d...e3b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 10. mai 2019 #349 Del Skrevet 10. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siterer du seriøst Mahatma Ghandi når det gjelder samliv? Den mannen forandra verden, men han ødela ekteskapet sitt ved å trumfe gjennom sine egne ting, bla sølibat. Anonymkode: e8561...8ba Nja, ikke helt: https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/features/thrill-of-the-chaste-the-truth-about-gandhis-sex-life-1937411.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 10. mai 2019 #350 Del Skrevet 10. mai 2019 19 minutter siden, regine skrev: Når overskriften er "skilles pga oppvasken" og det så kommer en lang tirade om hvor viktig det er at kvinnen gjør husarbeid og "forenkler" mannens tilværelse, så er det ikke så underlig at man "henger seg opp" i fordeling av oppgaver i hjemmet. Når det i tillegg kommer tåpeligheter som at "feminismen har gått for langt", da er det jo bare å innse at her var det mørkt, veldig mørkt. Jeg skjønner at det, blant en del rike, bortskjemte norske kvinner, er "in" å hevde at feminismen har gått for langt. Hva det betyr gidder de skjeldent å forklare - det kommer bare masse difust om at "kvinner må få være kvinner og menn må få være menn". Nå har jeg aldri skjønt angsten for at DET skulle bli et problem - om mannen min vasker klær så er han fortsatt mann. Men du aner jo ikke hva "tradisjonelle" verdier betyr. Det betyr nemlig at DU ikke har rettigheter, at mannen bestemmer over dine penger, at du ikke kan åpne bankkonot eller jobbe uten at han godkjenner det. Sånn var det nemlig også i Norge for drøyt 100 år siden - og du vil tilbake til det? Du skal være lille lerkefuglen mens han bestemmer? i tillegg setter du likhetstegn mellom "kvinne" og "like å ta oppvasken/klesvasken/rydde" og "mann" og "like å måke snø/klippe plen/skifte dekk". Ser du virkelig ikke hvor dumt dette er? Hva i allverden har kjønn med hvorvidt man liker/ikke liker denne typen oppgaver? Min mann HATER å klippe plen/måke snø. Er han da mindre mann? En mann som ikke har boevne - for det har man ikke om man ikke er i stand til å rydde/vaske etter seg selv - er det en "ekte" mann? Greier man å se utover sin egen andedam så vil man også se at det - for svært mange kvinner i store deler av verden - fortsatt ikke handler om å "få lov til å stulle hjemme". Det handler om konkrete rettigheter. Menneskerettigheter vil iallfall jeg kalle det - og jeg fatter ikke at man har mage til å snakke om at "feminismen har gått for langt" når man bla iallfall burde vite om apartheid regimet mot kvinner som bla Saudi Arabia fortsatt holder seg med. Det er heller ikke det eneste landet i verdne hvor kvinner må ha tillatelse for å jobbe, som igjen betyr at de er fullstendig økonomisk avhengig av en mann. Så TS, med all den tiden du faktisk har til rådighet som ikke jobber, så bør du kanskje sette deg litt inn i hva som skjer i verden så forstår du muligens (du hevder jo å være så intelligent) noe mer av virkeligheten. Applaus! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #351 Del Skrevet 10. mai 2019 3 minutter siden, Hansehan skrev: Nja, ikke helt: https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/features/thrill-of-the-chaste-the-truth-about-gandhis-sex-life-1937411.html Ja, det også. Ingen av delene gjør Ghandi til noen samlivsekspert. Anonymkode: e8561...8ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 10. mai 2019 #352 Del Skrevet 10. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det også. Ingen av delene gjør Ghandi til noen samlivsekspert. Anonymkode: e8561...8ba Nei, heller klin sprø. Sove naken med sin grandniese for å demonstrere kyskhet, og hvis det ble hanky panky likevel, så var det ikke vond vilje. Gamle grisen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #353 Del Skrevet 10. mai 2019 7 minutter siden, Hansehan skrev: Nei, heller klin sprø. Sove naken med sin grandniese for å demonstrere kyskhet, og hvis det ble hanky panky likevel, så var det ikke vond vilje. Gamle grisen! Ja, han var bedre på nasjonsbygging enn ekteskap. Anonymkode: e8561...8ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 10. mai 2019 #354 Del Skrevet 10. mai 2019 1 time siden, Hansehan skrev: @Trolltunge, du skriver så reflektert og godt at det er en fornøyelse å lese! Jeg synes det er tåpelig nok når menn sier at feminismen har gått for langt, men når kvinner sier det synes jeg det er helt hinsides. Er vi blitt for likestilte? Jeg trodde liksom det var målet. Her i heimen fordeler vi oppgaver etter andre kriterier enn hvordan kjønnsorganet ser ut. Hun hater å rydde, så da måker hun snø mens jeg rydder inne. Jeg støvsuger, hun vasker. Jeg fikser bil, hun lager mat (fordi hun er en fantastisk kokk). Male hus gjør vi sammen helt til vi går lei og hyrer inn noen til å fullføre jobben. Jeg betaler mine regninger, hun betaler sine. Det er ingen tvil om at hun er kvinne og jeg er mann, men det er ikke det som er viktigst for relasjonen vår. Det viktigste er respekt og omtanke for mennesket. 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 Dette var reflekterende og fine ord 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #355 Del Skrevet 10. mai 2019 57 minutter siden, CamillaCollett skrev: Hallo, HELE åpningsinnlegget ditt handler om husarbeid og måter å fordele oppgaver i hjemmet på. Og så mener du folk er idioter fordi de ikke forstår at det ikke handler om dette i det hele tatt? Da foreslår jeg du går tilbake og skriver om hele åpningsinnlegget ditt. Hvis budskapet bare var "elsk og respekter hverandre og vær grei", så kunne du skrevet det. Det ville blitt en svært kort tråd, for alle ville vært enige med deg. Budskapet er ikke "elsk og respekter hverandre og vær grei". Budskapet er at du skal respektere og behandle mannen din som en mann, vær takknemlig for hans maskuline kvaliteter og de naturlige forskjellene mellom kjøkken, og det å ikke la en filleting som husarbeid ødelegge forholdet. Møt problemer på en produktiv måte, ikke mas og kjeft på mannen din som en tenåringsmor. Jeg skriver til kvinner med problemer i forholdet, ikke til menn, det betyr ikke at mannen ikke har noe ansvar. 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siterer du seriøst Mahatma Ghandi når det gjelder samliv? Den mannen forandra verden, men han ødela ekteskapet sitt ved å trumfe gjennom sine egne ting, bla sølibat. Anonymkode: e8561...8ba Jeg ser på ingen måte opp til han, men sitatet er likevel en viktig ting å ta med seg, nettopp fordi ingen kan få noen andre til å forandre seg uten at de selv vil det. Anonymkode: 9a253...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #356 Del Skrevet 10. mai 2019 Naturlige forskjellene mellom kjønnene* 😅 Anonymkode: 9a253...37c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #357 Del Skrevet 10. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Budskapet er ikke "elsk og respekter hverandre og vær grei". Budskapet er at du skal respektere og behandle mannen din som en mann, vær takknemlig for hans maskuline kvaliteter og de naturlige forskjellene mellom kjøkken, og det å ikke la en filleting som husarbeid ødelegge forholdet. Møt problemer på en produktiv måte, ikke mas og kjeft på mannen din som en tenåringsmor. Jeg skriver til kvinner med problemer i forholdet, ikke til menn, det betyr ikke at mannen ikke har noe ansvar. Jeg ser på ingen måte opp til han, men sitatet er likevel en viktig ting å ta med seg, nettopp fordi ingen kan få noen andre til å forandre seg uten at de selv vil det. Anonymkode: 9a253...37c Dette ble for dumt. Jeg var en stund i tvil om hvorvidt vi hadde med et troll å gjøre, men nå fjernet du det lille som var igjen. Anonymkode: 30448...355 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #358 Del Skrevet 10. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette ble for dumt. Jeg var en stund i tvil om hvorvidt vi hadde med et troll å gjøre, men nå fjernet du det lille som var igjen. Anonymkode: 30448...355 Det jeg finner interessant er at alle skal være så inkluderende og forståelsfulle, folk skal kunne være hvem de vil og folk legger sin stolthet i å være så liberale som mulig, men med en gang noen har verdier som de mener går i mot sine egne, nei da er man dum, dørmatte og et troll. Anonymkode: 9a253...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 10. mai 2019 #359 Del Skrevet 10. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg finner interessant er at alle skal være så inkluderende og forståelsfulle, folk skal kunne være hvem de vil og folk legger sin stolthet i å være så liberale som mulig, men med en gang noen har verdier som de mener går i mot sine egne, nei da er man dum, dørmatte og et troll. Anonymkode: 9a253...37c Men du er jo ikke inkluderende selv! Du snakker om ditt liv som fasit for alle andre sitt. Kanskje du burde ha brukt Gandhi sitt sitat på deg selv, først og fremst? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 10. mai 2019 #360 Del Skrevet 10. mai 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Budskapet er ikke "elsk og respekter hverandre og vær grei". Budskapet er at du skal respektere og behandle mannen din som en mann, vær takknemlig for hans maskuline kvaliteter og de naturlige forskjellene mellom kjøkken, og det å ikke la en filleting som husarbeid ødelegge forholdet. Møt problemer på en produktiv måte, ikke mas og kjeft på mannen din som en tenåringsmor. Jeg skriver til kvinner med problemer i forholdet, ikke til menn, det betyr ikke at mannen ikke har noe ansvar. Jeg ser på ingen måte opp til han, men sitatet er likevel en viktig ting å ta med seg, nettopp fordi ingen kan få noen andre til å forandre seg uten at de selv vil det. Anonymkode: 9a253...37c Nettopp. Ikke la husarbeid ødelegge forholdet, la mannen late seg og slippe unna fordi han er jo en mann må vite. Hva er det vi ikke forstod? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå