AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #81 Del Skrevet 5. mai 2019 Jeg hadde en mann som ikke løftet på baken uansett hva jeg trengte av hjelp til husarbeid. Og når han kom på ting som måtte gjøres (type pusse opp, stable ved, skifte dekk e.l )så var det et krav om at da måtte jeg hjelpe til. Når man da har 3 barn som skal følges opp, mannen er langpendler og kun hjemme 1/ 3 av året så hadde det vært fint om han kunne "hjulpet til" litt når han faktisk var hjemme, men også da var han på hotell, bare at det hotellet inkluderte tilgang på sex i hans hode. Jeg holdt ut i mange år, men innimellom har jeg tenkt på hvorfor. Etter å ha blitt singel var jeg det i flere år. Mindre arbeid og ikke minst ingen frustrasjon for brutte forhåpninger. Nå har jeg ny samboer, og noe av det jeg merket meg meget tidlig var at han tar sin del av husarbeid. Han elsker å lage middag og henter gladelig frem støvsugeren når behovet melder seg. Og han ser det ofte før meg. Akkurat nå sitter han med forkle på og ser fotball, for han begynte med middagen i pausen på fotballkampen. Det var egentlig jeg som skulle lage den i dag, men den er allerede halvferdig. Jeg elsker den mannen og jeg takker ham daglig for at han har gjort ting i huset som han ser er nødvendig. For jeg skal ikke bli den som tar slike ting som en selvfølge. Jeg vet hvordan det kan være. Anonymkode: 2c3a0...3e5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #82 Del Skrevet 5. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tidsaspektet er ganske vesentlig her. Man skifter ikke dekk og renser sluk daglig, men man passer barn, lager mat og vasker klær/hus hver dag. Det er en daglig og ukentlig logistikk som skal gå opp hvis begge parter jobber fullt. Anonymkode: e8561...8ba Men det står " osv" , det er absolutt nok å ta seg til ute og inne av handyting. Så det er ikke noen skeivfordeling. Anonymkode: ef5a7...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulla1982 Skrevet 5. mai 2019 #83 Del Skrevet 5. mai 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor velger så mange kvinner å ødelegge forhold på grunn av noe så tåpelig! Jeg har lest så mange tråder her inne der kvinnen klager over hvordan mannen aldri bidrar i huset, hvor mye hun maser, men at han aldri gjør noe. Så klart han ikke blir bedre når du bare klager og forventer, og sikkert ikke en gang viser takknemmelighet når han faktisk bidrar. Her i huset har jeg sagt at jeg tar meg av alt av husvask, matlaging, klær osv. og om jeg trenger hjelper sier jeg til han at jeg trenger hjelp. Da vil han gladelig hjelpe og spør hva han kan gjøre for meg. Om det blir alt for mye å gjøre og jeg blir veldig overveldet kan jeg si til han at jeg er veldig stresset nå fordi jeg må gjøre x, y og abcdefghihklmnop. Da hjelper han og kommer også med løsninger til hvordan vi kan fikse alt, han finner også løsninger til hvordan vi kan fikse det bedre i fremtiden (vi har for eksempel veldig dårlig plass til oppbevaring, så han har derfor laget mange smarte løsninger til hvordan vi kan oppbevare ting). Han tar seg av alt a større ting og jeg er generelt utrolig taknemmelig for at han er min mann, så å ta mesteparten av oppgavene i huset har jeg ikke noe problem med. Han er ikke så glad i slike ting, så det er noe jeg med glede gjør for han. Og han hjelper meg alltid når jeg sier at jeg trenger hans hjelp (jeg sier det da på en hyggelig måte, ikke angklagende og masende). Mange mener at mannen automatisk burde ta ansvar for 50% og at det ikke heter å hjelpe, men hva så, hvorfor ikke gjøre noe som gir mer harmoni for alle parter. Han elsker å føle at jeg trenger han og å kunne være der for meg. Så husvask går fra å være noe han hater til noe han gjør med glede fordi han vet jeg trenger han (jeg spør bare om hjelp når jeg faktisk trenger hjelp). Og om vi har hatt en skikkelig stressende dag med alt for mye å gjøre og han har hjulpet meg masse kan jeg fint gi han en stor klem, og takke han med et stor smil mens jeg sier han er helten min, for det er han faktisk 😍 Behandle mannen din med respekt og du får en mann som elsker deg tilbake og vil gjøre hva som helst for deg! Anonymkode: 9a253...37c 50-tallet ringte og lurte på om du er tibake snart. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #84 Del Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, Tulla1982 skrev: 50-tallet ringte og lurte på om du er tibake snart. Hvorfor er det så ille at andre har andre verdier enn deg da? Anonymkode: ef5a7...87b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 5. mai 2019 #85 Del Skrevet 5. mai 2019 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #86 Del Skrevet 5. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Men det står " osv" , det er absolutt nok å ta seg til ute og inne av handyting. Så det er ikke noen skeivfordeling. Anonymkode: ef5a7...87b Som tar like mye tid daglig/hver dag? Året rundt? År etter år? Anonymkode: 30e8b...7e7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #87 Del Skrevet 5. mai 2019 Hvorfor maser jeg om dette, tro? Kan det være fordi jeg jobber mer enn ham, tjener mer enn ham, tar meg praktisk av alt i familien AS og likevel ender opp med mer av halvparten av de store praktiske prosjektene? Selvfølgelig skal han ta 50%, med et smil om munnen og takknemlighet fordi jeg gjør vanvittig mye mer enn ham. Naiv, dørmatte og ødeleggende for likestilling er du Anonymkode: 5adcc...efe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 5. mai 2019 #88 Del Skrevet 5. mai 2019 Dere som er så glade i å please mannen må få lov til det, men ikke snakk på vegne av alle andre parforhold. Dere vet ikke alt som foregår bortover. Slutt og skryt og sleng dritt til medsøstre som har et annet liv enn dere. Skikkelige kvinner med hjertet på det rette stedet holder ikke på sånn, i tillegg så vil en skikkelig kvinne ha visdom nok til å ha empati og forståelse for at ikke alle menn og kvinner er like. Noen derimot er bare glade i å skryte og trykke ned andre. Sier egentlig mer om dere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #89 Del Skrevet 5. mai 2019 Jeg hadde gjerne pleasa mannen mandag-onsdag hvis han hadde betalt sjefene mine så jeg kunne vært hjemme fra jobb og likevel hatt nok til sparepenger og pensjon. Anonymkode: e8561...8ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #90 Del Skrevet 5. mai 2019 Jeg er ufør og nesten alltid hjemme mens han er på jobb. I følge han er det da rettferdig at jeg i det minste tar meg av de oppgavene siden jeg tross alt har tid og er uthvilt mens han er sliten etter jobb. Jeg har gitt litt opp å forvente eller håpe på hjelp uansett. All snakk om husarbeid er garanti for konflikt. Anonymkode: 2fc3a...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #91 Del Skrevet 5. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som tar like mye tid daglig/hver dag? Året rundt? År etter år? Anonymkode: 30e8b...7e7 Jeg tar ikke tida, men for meg er det gull verdt å få hjelp til slik da jeg ikke er handy selv. Og eg slapper av med å ordne mat og holde hus i orden for oss 2 Så da ser jeg ingen grunn til at andre skal snakke det ned. Anonymkode: ef5a7...87b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 5. mai 2019 #92 Del Skrevet 5. mai 2019 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #93 Del Skrevet 5. mai 2019 4 minutter siden, a l'orange skrev: Det er vanskelig å si seg uenig i dette. Samtidig, jeg opplever at tråden er laget som en motvekt til den taktløst hoveringen som foregår i motsatt retning. Her inne finner vi til enhver tid en skokk med hylende og ville kvinner, som er høy på sin seksuelle makt og den staten de har i ryggen. De roper ve over alle de som forsøker å forstå menn, og kaller ethvert pip fra en mann for et forsøk på kontroll. De roper ve over alle de som tar til takke med en helt alminnelig mann, som ikke står klar til å prate 24/7, bare fordi hun føler for det. De roper ve over alle de som ikke styrer mannen med jernhånd, pisker han i gang med daglige doser arbeid. «Dørmatter», snerrer de. «Er du dum som et brød?» Spol noen år frem i tid. Plutselig klapper de sammen av - all org’ingen og adm’ingen som må til for å passe på at mannen gjør som han skal (ikke så lett å sende Plutt og Plott i barnehagen, som man hadde trodd, heller). - at de ikke lengre har lyst i det hele tatt på sin mann, og synes han er ekkel og irriterende (ikke så lett å ha lyst på noen man har gjort alt man kan for å ikke respektere, heller). - at han har vært utro med eller forlatt de til fordel for en kvinne som var snill mot han (ikke så lett å sørge for at alle kvinner skal være like hard som en selv, heller). Og så kommer de inn hit, og forstår ikke helt hva som skjedde. Og det er forsåvidt greit nok. Men det er ikke greit at dette er nøyaktig de samme som hoverte og kalte andre for dørmatter og dumme som brød. 50-tallsfruer blir også syk, skilt, sexlei eller bare drita lei. Eller mennene deres får hjerteinfarkt av å jobbe 150 % for å sikre hjemmet lerkefuglen ønsker. Anonymkode: e8561...8ba 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #94 Del Skrevet 5. mai 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Nope, behandler han absolutt ikke som et barn. Hvordan i all verden er det å behandle noen som et barn fordi jeg ønsker å støtte han og gjøre livet hans så bra som mulig, fordi han er en helt fantastisk mann. Dørmatte er jeg heller ikke. Og han bidrar på veldig mange andre måter. Og han gjør som sagt hva som helst for at jeg skal ha det bra, jeg er alltid han nummer en prioritet. Det skulle bare mangle at jeg ikke skulle lettet byrden hans litt. Og som sagt hjelper han alltid til om jeg trenger hjelp. Og om jeg er syk eller dårlig så beordrer han meg ned på sofaen og gjør alt selv med mer. Han er en veldig hardtarbeidende og dedikert mann, ikke bare til jobben, men til alt i livet sitt. Anonymkode: 9a253...37c "En helt fantastisk mann"! Hørtes litt anstrengende ut, kaller han deg "konemor" også kanskje? Anonymkode: 0d2b5...c63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #95 Del Skrevet 5. mai 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Det har du nok helt rett i! Takk for at du forstår hva jeg mener. Menn er fantastiske og jeg er så glad for at jeg har mannen min i mitt liv og at jeg får lov til å være hans. Anonymkode: 9a253...37c "Hans"? "Hans"? Er du gift med ledere i en pinsemenigheten eller noe? Anonymkode: 0d2b5...c63 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 5. mai 2019 #96 Del Skrevet 5. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt! Han bruker all sin våkne tid til å jobbe mot at vi skal ha det bra, alle valg han tar velger han med tanke på hva som er best for oss. Han jobber også veldig hardt slik at vi har råd til at jeg kan jobbe deltid og ta meg av barna våres, for oss er det viktigere at barna min alltid har en mamma, enn å skulle bygge en karriere, men selv da jeg jobbet fulltid hadde vi det slik jeg skrev i starten. Om jeg nevner noe, ikke en gang spør han om hjelp, så begynner han å gruble på løsninger i samme sekund. Her om dagen var vi ute og gikk, og jeg klarte å snuble litt i en trapp slik at sålen løsnet litt på tuppen av skoen. Neste dag hadde han fikset skoen min uten at jeg en gang hadde tenkt over det. Også tar seg så klart av alt som trengs å fikses i huset, alt med bilene våres osv. Han har også bygget en helt fantastisk hage slik at jeg kan Gro masse grønnsaker, urter, blomster og bær. Han er utrolig handy, og det er ikke noe han ikke kan! Anonymkode: 9a253...37c Vel da vil jeg si at mannen din har mange egenskaper som veier opp for at han kanskje ikke selv tar så mye initiativ til husarbeid. Og ikke minst, han gjør husarbeid når du spør. Veldig mange som klagere på mennene sine har menn som hverken gjør husarbeid uoppfordret eller når man spør. Som ikke gidder å bidra på noe av det praktiske i en husholdning. Når da sexlivet kanskje skranter i tillegg og man har barn og ta seg av så er det nok ikke så lett å være tålmodig og spør fløtemykt om hjelp til ting som burde være en selvfølge. Jeg kjenner flere som lever slik og de vet jo nesten ikke hva de skal gjøre til slutt når de ikke blir hørt eller respektert. Lett for oss med menn som tar ansvar å vifte med pekefingeren men ett bør du absolutt ikke gjøre. Mannen din er Ikke perfekt men fremstår som han bidrar veldig og setter familien først, det er det mange som ikke har. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 5. mai 2019 #97 Del Skrevet 5. mai 2019 (endret) ⭐ Endret 12. oktober 2020 av a l'orange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #98 Del Skrevet 5. mai 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Enhver må finne ut hva som funker for sitt forhold. Ts og mannen har funnet sin måte, trenger hun å bli disset for det? Anonymkode: e839e...c0b Trenger hun å smøre det utover, "se på oss, bli som oss". Skjønner ikke TS at hun og hennes mann i likhet med alle andre er unike. Det er de to so utgjør dette parret og hvordan de ordner seg er faktisk helt uinteressant for andre for vi er ikke de to og vil aldri bli som de. Det eneste svaret på innlegget er å svare lakonisk, "så fint for deg! Anonymkode: 0d2b5...c63 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 5. mai 2019 #99 Del Skrevet 5. mai 2019 45 minutter siden, a l'orange skrev: Det er vanskelig å si seg uenig i dette. Samtidig, jeg opplever at tråden er laget som en motvekt til den taktløst hoveringen som foregår i motsatt retning. Her inne finner vi til enhver tid en skokk med hylende og ville kvinner, som er høy på sin seksuelle makt og den staten de har i ryggen. De roper ve over alle de som forsøker å forstå menn, og kaller ethvert pip fra en mann for et forsøk på kontroll. De roper ve over alle de som tar til takke med en helt alminnelig mann, som ikke står klar til å prate 24/7, bare fordi hun føler for det. De roper ve over alle de som ikke styrer mannen med jernhånd, pisker han i gang med daglige doser arbeid. «Dørmatter», snerrer de. «Er du dum som et brød?» Spol noen år frem i tid. Plutselig klapper de sammen av - all org’ingen og adm’ingen som må til for å passe på at mannen gjør som han skal (ikke så lett å sende Plutt og Plott i barnehagen, som man hadde trodd, heller). - at de ikke lengre har lyst i det hele tatt på sin mann, og synes han er ekkel og irriterende (ikke så lett å ha lyst på noen man har gjort alt man kan for å ikke respektere, heller). - at han har vært utro med eller forlatt de til fordel for en kvinne som var snill mot han (ikke så lett å sørge for at alle kvinner skal være like hard som en selv, heller). Og så kommer de inn hit, og forstår ikke helt hva som skjedde. Og det er forsåvidt greit nok. Men det er ikke greit at dette er nøyaktig de samme som hoverte og kalte andre for dørmatter og dumme som brød. Har du tenkt på at det er en grunn til at mange kvinner settet seg på bakbeina? Uansett hva vi sier om dagen så får vi slengt feminismekortet eller annet tull mitt i fleisen. Har vi ikke lov til å ha egne meninger? Menn skal behandles som konger og vi skal utslette oss selv. Det er da sannelig mange mange mange kvinner som også finner seg en snillere og bedre mann enn den de fra før hadde. Du snakker som om at menn flest er ofre, mens kvinner flest er hekser. Please i vei dere som ønsker. For alt dere vet så har mange kvinner det bedre enn de kvinnenene som rævslikker sine menn og sitter på et forum og skryter, samtidig som de rekker ned på alle andre kvinner. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 5. mai 2019 #100 Del Skrevet 5. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: På samme måte som du bidrar 50% når dassen er tett, sommerdekkene skal på bilen, huset skal males osv osv. At alt, på død og liv, skal deles 50% er bare idiotisk. Tenk å klage over at noen har et system som fungerer, Anonymkode: 1582b...45c Skal vi se... Jeg skifter dekk selv på min bil, han på sin bil. Jeg skrur sammen møbler, bytter lyspærer, maler, gressklipper. Det er ikke sååå vanskelig. For øvrig er det mye mer morsomt å gressklippe og skru møbler enn å vaske gulv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå