Violetta Skrevet 5. mai 2019 #21 Del Skrevet 5. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt! Han bruker all sin våkne tid til å jobbe mot at vi skal ha det bra, alle valg han tar velger han med tanke på hva som er best for oss. Han jobber også veldig hardt slik at vi har råd til at jeg kan jobbe deltid og ta meg av barna våres, for oss er det viktigere at barna min alltid har en mamma, enn å skulle bygge en karriere, men selv da jeg jobbet fulltid hadde vi det slik jeg skrev i starten. Om jeg nevner noe, ikke en gang spør han om hjelp, så begynner han å gruble på løsninger i samme sekund. Her om dagen var vi ute og gikk, og jeg klarte å snuble litt i en trapp slik at sålen løsnet litt på tuppen av skoen. Neste dag hadde han fikset skoen min uten at jeg en gang hadde tenkt over det. Også tar seg så klart av alt som trengs å fikses i huset, alt med bilene våres osv. Han har også bygget en helt fantastisk hage slik at jeg kan Gro masse grønnsaker, urter, blomster og bær. Han er utrolig handy, og det er ikke noe han ikke kan! Anonymkode: 9a253...37c Han er egentlig en gud da altså? Og du jobber deltid. Så da har dere fordelt det slik at du tar husarbeidet og han jobber. De fleste kvinner i dag jobber og forsørger seg selv. Hvordan er det forresten med sikring av din økonomiske framtid? Sørger han for den og? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #22 Del Skrevet 5. mai 2019 Du skjønner jo selv at man ikke skiller seg over oppvask ? Det er flere ting som samler seg opp , og bunner i at man føler den ene ikke stiller opp og gjør sin del, på flere plan over lengre tid.. Anonymkode: 0455c...014 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 5. mai 2019 #23 Del Skrevet 5. mai 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor velger så mange kvinner å ødelegge forhold på grunn av noe så tåpelig! Jeg har lest så mange tråder her inne der kvinnen klager over hvordan mannen aldri bidrar i huset, hvor mye hun maser, men at han aldri gjør noe. Så klart han ikke blir bedre når du bare klager og forventer, og sikkert ikke en gang viser takknemmelighet når han faktisk bidrar. Her i huset har jeg sagt at jeg tar meg av alt av husvask, matlaging, klær osv. og om jeg trenger hjelper sier jeg til han at jeg trenger hjelp. Da vil han gladelig hjelpe og spør hva han kan gjøre for meg. Om det blir alt for mye å gjøre og jeg blir veldig overveldet kan jeg si til han at jeg er veldig stresset nå fordi jeg må gjøre x, y og abcdefghihklmnop. Da hjelper han og kommer også med løsninger til hvordan vi kan fikse alt, han finner også løsninger til hvordan vi kan fikse det bedre i fremtiden (vi har for eksempel veldig dårlig plass til oppbevaring, så han har derfor laget mange smarte løsninger til hvordan vi kan oppbevare ting). Han tar seg av alt a større ting og jeg er generelt utrolig taknemmelig for at han er min mann, så å ta mesteparten av oppgavene i huset har jeg ikke noe problem med. Han er ikke så glad i slike ting, så det er noe jeg med glede gjør for han. Og han hjelper meg alltid når jeg sier at jeg trenger hans hjelp (jeg sier det da på en hyggelig måte, ikke angklagende og masende). Mange mener at mannen automatisk burde ta ansvar for 50% og at det ikke heter å hjelpe, men hva så, hvorfor ikke gjøre noe som gir mer harmoni for alle parter. Han elsker å føle at jeg trenger han og å kunne være der for meg. Så husvask går fra å være noe han hater til noe han gjør med glede fordi han vet jeg trenger han (jeg spør bare om hjelp når jeg faktisk trenger hjelp). Og om vi har hatt en skikkelig stressende dag med alt for mye å gjøre og han har hjulpet meg masse kan jeg fint gi han en stor klem, og takke han med et stor smil mens jeg sier han er helten min, for det er han faktisk 😍 Behandle mannen din med respekt og du får en mann som elsker deg tilbake og vil gjøre hva som helst for deg! Anonymkode: 9a253...37c 🤮 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #24 Del Skrevet 5. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ts, i Norge jobber de fleste damer bortimot 100 %. Alt husarbeid kommer i tillegg, etter jobb. Anonymkode: e8561...8ba 5 minutter siden, Sinsiew skrev: Men når du jobber deltid, så er det da ikke rart at du gjør mest i hjemmet? Ikke alle har en mann de kan leve på.. 2 minutter siden, Violetta skrev: Han er egentlig en gud da altså? Og du jobber deltid. Så da har dere fordelt det slik at du tar husarbeidet og han jobber. De fleste kvinner i dag jobber og forsørger seg selv. Hvordan er det forresten med sikring av din økonomiske framtid? Sørger han for den og? I innlegget dere siterer skrev jeg at selv da jeg jobbet fulltid hadde vi denne måten å håndtere ting på. Poenget er ikke at jeg eller han gjør mest, poenget er at man ikke maser og oppfører seg som en kjerring. Da jeg jobbet fulltid orket jeg ikke å ta alt selv, så da spurte jeg han oftere om hjelp, og han hjalp meg gledelig. Om dere hadde lest hva mittt første innlegg handler om hadde dere sett at det ikke handler om at jeg gjør alt alene og er slaven hans, men dynamikken mellom oss. Altså at i stedenfor å mase og klage på at han ikke lever opp til mine forventninger, er jeg ydmyk og viser han respekt, og spør han om hjelp når jeg trenger det. Da jeg jobbet fulltid kunne han fint ta mer enn meg av husarbeidet, fordi jeg trengte hans hjelp. Og ja, han sørger også for sikring av min økonomiske fremtid, så klart. Anonymkode: 9a253...37c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #25 Del Skrevet 5. mai 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så fint at du er fornøyd, TS. Det kan kanskje bli en utfordring at forholdet deres er så skjevt, at du prøver å "please" ham hele tiden. Jeg ville ikke bli overrasket om din mann på et eller annet tidspunkt faller for en litt mer spennende dame som ikke løper etter ham med oppvartning. Anonymkode: bb56d...a93 Heldigvis er han mann nok til å takle meg Anonymkode: 9a253...37c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 5. mai 2019 #26 Del Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I innlegget dere siterer skrev jeg at selv da jeg jobbet fulltid hadde vi denne måten å håndtere ting på. Poenget er ikke at jeg eller han gjør mest, poenget er at man ikke maser og oppfører seg som en kjerring. Da jeg jobbet fulltid orket jeg ikke å ta alt selv, så da spurte jeg han oftere om hjelp, og han hjalp meg gledelig. Om dere hadde lest hva mittt første innlegg handler om hadde dere sett at det ikke handler om at jeg gjør alt alene og er slaven hans, men dynamikken mellom oss. Altså at i stedenfor å mase og klage på at han ikke lever opp til mine forventninger, er jeg ydmyk og viser han respekt, og spør han om hjelp når jeg trenger det. Da jeg jobbet fulltid kunne han fint ta mer enn meg av husarbeidet, fordi jeg trengte hans hjelp. Og ja, han sørger også for sikring av min økonomiske fremtid, så klart. Anonymkode: 9a253...37c Spør han om hjelp? Som «kjære, kan du hjelpe lille meg med dette?» Bor dere på femtitallet? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 5. mai 2019 #27 Del Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I innlegget dere siterer skrev jeg at selv da jeg jobbet fulltid hadde vi denne måten å håndtere ting på. Poenget er ikke at jeg eller han gjør mest, poenget er at man ikke maser og oppfører seg som en kjerring. Da jeg jobbet fulltid orket jeg ikke å ta alt selv, så da spurte jeg han oftere om hjelp, og han hjalp meg gledelig. Om dere hadde lest hva mittt første innlegg handler om hadde dere sett at det ikke handler om at jeg gjør alt alene og er slaven hans, men dynamikken mellom oss. Altså at i stedenfor å mase og klage på at han ikke lever opp til mine forventninger, er jeg ydmyk og viser han respekt, og spør han om hjelp når jeg trenger det. Da jeg jobbet fulltid kunne han fint ta mer enn meg av husarbeidet, fordi jeg trengte hans hjelp. Og ja, han sørger også for sikring av min økonomiske fremtid, så klart. Anonymkode: 9a253...37c Jamen herregud, hva er det du ikke fatter? Noen har ikke menn som spør om de kangjøre noe. Noen har menn som ikke gidder, selv om dama er utslitt. Det handler da ikke om å oppføre seg som en kjerring. Du skriver som om alle menn er som din, og at det er dama sin feil at mannen ikke bidrar. Det blir litt vel kort til å komme fra en som er godt voksen. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #28 Del Skrevet 5. mai 2019 50 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor velger så mange kvinner å ødelegge forhold på grunn av noe så tåpelig! Jeg har lest så mange tråder her inne der kvinnen klager over hvordan mannen aldri bidrar i huset, hvor mye hun maser, men at han aldri gjør noe. Anonymkode: 9a253...37c Har du også lest den i skrivende stund søtten sider lange tråden "hun hjalp ikke til med oppvasken"? Hvor det faktisk går frem av åpningsinnlegget at jo, hun hjalp faktisk til med oppvasken? Der snakker vi underholdning av beste kg-merke. Anonymkode: 1d9b5...fb7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #29 Del Skrevet 5. mai 2019 Du snakker om å be om hjelp, masing osv. Vel. MIN mann - som forresten leder en stor bedrift og tjener svært godt - er en sånn type som bare tar tak uten å bli bedt om det. Vi har heller aldri kranglet om husarbeidet, men det er fordi verken han eller jeg ser det som mitt ansvar - han bare gjør ting. I blant lager han middag, jeg tar oppvasken, iblant omvendt, ofte gjør vi det sammen mens vi prater. Utrolig sexy. For å være ærlig, TS, så tenker jeg at denne "filosofien" din er en måte for deg å overleve på, og at hvis du hadde trivdes så strålende med arbeidsfordelingen så hadde du ikke trengt å påpeke overfor alle andre hvor ideelt dere har det. Anonymkode: bb56d...a93 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #30 Del Skrevet 5. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skilles på grunn av oppvasken? Hvorfor... *snip* Anonymkode: 9a253...37c Det kan skje den beste. Anonymkode: 50278...876 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #31 Del Skrevet 5. mai 2019 53 minutter siden, Million skrev: Jævla dørmatte kan du være alene. Jeg forlanger at en mann som bor i et hus, bidrar med like mye som sin partner når det gjelder å holde rent, rydde og vaske vekk dritten etter seg selv. På samme måte som du bidrar 50% når dassen er tett, sommerdekkene skal på bilen, huset skal males osv osv. At alt, på død og liv, skal deles 50% er bare idiotisk. Tenk å klage over at noen har et system som fungerer, Anonymkode: 1582b...45c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #32 Del Skrevet 5. mai 2019 16 minutter siden, Sinsiew skrev: Jamen herregud, hva er det du ikke fatter? Noen har ikke menn som spør om de kangjøre noe. Noen har menn som ikke gidder, selv om dama er utslitt. Det handler da ikke om å oppføre seg som en kjerring. Du skriver som om alle menn er som din, og at det er dama sin feil at mannen ikke bidrar. Det blir litt vel kort til å komme fra en som er godt voksen. Om du ønsker forandring, be the change you want. Om du har valgt en bra mann hjelper han til om du behandler han med respekt. 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om å be om hjelp, masing osv. Vel. MIN mann - som forresten leder en stor bedrift og tjener svært godt - er en sånn type som bare tar tak uten å bli bedt om det. Vi har heller aldri kranglet om husarbeidet, men det er fordi verken han eller jeg ser det som mitt ansvar - han bare gjør ting. I blant lager han middag, jeg tar oppvasken, iblant omvendt, ofte gjør vi det sammen mens vi prater. Utrolig sexy. For å være ærlig, TS, så tenker jeg at denne "filosofien" din er en måte for deg å overleve på, og at hvis du hadde trivdes så strålende med arbeidsfordelingen så hadde du ikke trengt å påpeke overfor alle andre hvor ideelt dere har det. Anonymkode: bb56d...a93 Mannen min hjelper meg også uten at jeg trenger å spørre, men jeg har sagt at det er mitt hovedansvar og at jeg spør om hjelp om jeg skulle trenge det. Det betyr ikke at han ikke gjør ting på eget iniativ. Han kan fint vekke meg med frokost på sengen, ta oppvasken etter jeg har laget middag selv om jeg sier jeg kan gjøre det. Grunnen til at jeg skrev dette innlegget er ikke fordi jeg prøver å overbevise meg selv om noe, det er fordi jeg synes det er synd at så mange forhold skal ha krangler over noe så tåpelig. Som jeg har skrevet tidligere i tråden så gjør mannne utrolig mye for meg, og grunnen til at han ønsker å gjøre alt dette (å være en Gud, som en skrev) er fordi han blir motivert til å være den beste mannen han kan, fordi jeg behandler han med respekt og ser på han som den beste mannen i verden. Det er ikke noe jeg selv har funnet på, men noe han sier selv ofte, at jeg får han til å ville være "great". Det er ikke slik at mannen min er unik, de aller fleste menn ønsker egentlig å være gode menn, men da må de ha en kvinne som faktisk er takknemmelig for hans kvaliteter og vekker lysten i han Anonymkode: 9a253...37c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #33 Del Skrevet 5. mai 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: I innlegget dere siterer skrev jeg at selv da jeg jobbet fulltid hadde vi denne måten å håndtere ting på. Poenget er ikke at jeg eller han gjør mest, poenget er at man ikke maser og oppfører seg som en kjerring. Da jeg jobbet fulltid orket jeg ikke å ta alt selv, så da spurte jeg han oftere om hjelp, og han hjalp meg gledelig. Om dere hadde lest hva mittt første innlegg handler om hadde dere sett at det ikke handler om at jeg gjør alt alene og er slaven hans, men dynamikken mellom oss. Altså at i stedenfor å mase og klage på at han ikke lever opp til mine forventninger, er jeg ydmyk og viser han respekt, og spør han om hjelp når jeg trenger det. Da jeg jobbet fulltid kunne han fint ta mer enn meg av husarbeidet, fordi jeg trengte hans hjelp. Anonymkode: 9a253...37c Ja, dere har alltid hatt ei fordeling der du gjør mest husarbeid og han bidrar mest med penger. Du jobber ikke en gang full tid, og likevel har dere råd til to biler, hus med hage og flere barn. Altså tjener han veldig bra i sin jobb, siden han kan forsørge dere. De fleste par med barn i byene må begge jobbe fulltid eller ihvertfall minst 80 % for å kunne betale for alt barn trenger. De får ikke boliglån uten. Dere er rett og slett i en annen inntektsklasse enn folk flest. Enten det, eller du tjener så dårlig på en fulltidsstilling at det faktisk lønner seg for dere at du jobber lite og isteden er nøysom med husholdninga. Anonymkode: e8561...8ba 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #34 Del Skrevet 5. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: På samme måte som du bidrar 50% når dassen er tett, sommerdekkene skal på bilen, huset skal males osv osv. At alt, på død og liv, skal deles 50% er bare idiotisk. Tenk å klage over at noen har et system som fungerer, Anonymkode: 1582b...45c Personlig har jeg en kjæreste som ikke er særlig handy av seg. Så i går hengte jeg opp en lampe på egenhånd mens han var ute med kompiser. Jeg var også innom hagesenteret og fikk ordnet en del ting til hagen i går. Og han kan neppe skifte dekk på bilen om noen stod med en pistol mot hodet hans. Han kjører heller ikke bil. Så nei, jeg syns ikke man skal dele alt 50-50 uansett. Men jeg syns man skal dele ting ingen liker og som må gjøres jevnlig 50-50. For ingenting skaper så mye negative følelser som det å måtte gjøre noe hver eneste dag som man virkelig misliker. For meg er det husarbeid, det er det også for ham, derfor deler vi det. Mindre ting som gjøres en gang i blant, gjøres av den som kan det og har tid. Anonymkode: 17498...ee9 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #35 Del Skrevet 5. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: På samme måte som du bidrar 50% når dassen er tett, sommerdekkene skal på bilen, huset skal males osv osv. Anonymkode: 1582b...45c De fleste damer klarer å stake en dass og male ytterveggene på et hus. Dekk tar de fleste på stasjon uavhengig av kjønn, har jeg inntrykk av. Anonymkode: e8561...8ba 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #36 Del Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du ønsker forandring, be the change you want. Om du har valgt en bra mann hjelper han til om du behandler han med respekt. Mannen min hjelper meg også uten at jeg trenger å spørre, men jeg har sagt at det er mitt hovedansvar og at jeg spør om hjelp om jeg skulle trenge det. Det betyr ikke at han ikke gjør ting på eget iniativ. Han kan fint vekke meg med frokost på sengen, ta oppvasken etter jeg har laget middag selv om jeg sier jeg kan gjøre det. Grunnen til at jeg skrev dette innlegget er ikke fordi jeg prøver å overbevise meg selv om noe, det er fordi jeg synes det er synd at så mange forhold skal ha krangler over noe så tåpelig. Som jeg har skrevet tidligere i tråden så gjør mannne utrolig mye for meg, og grunnen til at han ønsker å gjøre alt dette (å være en Gud, som en skrev) er fordi han blir motivert til å være den beste mannen han kan, fordi jeg behandler han med respekt og ser på han som den beste mannen i verden. Det er ikke noe jeg selv har funnet på, men noe han sier selv ofte, at jeg får han til å ville være "great". Det er ikke slik at mannen min er unik, de aller fleste menn ønsker egentlig å være gode menn, men da må de ha en kvinne som faktisk er takknemmelig for hans kvaliteter og vekker lysten i han Anonymkode: 9a253...37c Du virker som en veldig enkel sjel, TS. Det er helt suverent at du har en mann som setter pris på deg slik du er. Det virker som om du tror det er fordi du er selvutslettende og nærmest "tilber" din mann at dere har det så bra. Kanskje denne sukkerverdenen varer helt til en av dere dør, kanskje ikke. Jeg tror nok de fleste menn heller vil ha en spennende partner med litt glimt i øyet, en de ser på som likeverdig. Jeg vet heller ikke hvorfor en kvinne skal være mer takknemlig (slik skrives det) enn en mann for å ha en god ektefelle, men jeg er nok redd for at å ha en partner som opptrer som en "hund" kan være litt avtennende i lengden - for begge kjønn. Anonymkode: bb56d...a93 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. mai 2019 #37 Del Skrevet 5. mai 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt! Han bruker all sin våkne tid til å jobbe mot at vi skal ha det bra, alle valg han tar velger han med tanke på hva som er best for oss. Han jobber også veldig hardt slik at vi har råd til at jeg kan jobbe deltid og ta meg av barna våres, for oss er det viktigere at barna min alltid har en mamma, enn å skulle bygge en karriere, men selv da jeg jobbet fulltid hadde vi det slik jeg skrev i starten. Om jeg nevner noe, ikke en gang spør han om hjelp, så begynner han å gruble på løsninger i samme sekund. Her om dagen var vi ute og gikk, og jeg klarte å snuble litt i en trapp slik at sålen løsnet litt på tuppen av skoen. Neste dag hadde han fikset skoen min uten at jeg en gang hadde tenkt over det. Også tar seg så klart av alt som trengs å fikses i huset, alt med bilene våres osv. Han har også bygget en helt fantastisk hage slik at jeg kan Gro masse grønnsaker, urter, blomster og bær. Han er utrolig handy, og det er ikke noe han ikke kan! Anonymkode: 9a253...37c Da jevner det seg jo ut, og ting er overhodet ikke så ensidig som du har skissert i HI. Mannen min er verken huslig, handy eller en superfikser. Derfor må han bidra litt. Han gjør ikke like mye som meg men han tjener vesentlig bedre og han betaler mye mer på huslånet selv om vi eier 50/50. Han betaler også mer når vi kjøper felles interiør, mat, klær osv. Han betaler meg på en måte for det jeg gjør mer enn han og det synes jeg er ok da jeg ikke havner i kvinnefellen av ordningen. Jeg får også gjøre ting slik jeg vil, det liker jeg også. Hadde han derimot tjent mindre og ikke vært i stand til å betale meg for arbeidet jeg gjør hadde jeg ikke godtatt det. Det skal være winwin for begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #38 Del Skrevet 5. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan skje den beste. Anonymkode: 50278...876 Det innlegget handler om 3 date, der mannen er sær 😂 ikke skillesmisse Anonymkode: ea57b...d39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 5. mai 2019 #39 Del Skrevet 5. mai 2019 Jeg hadde aldri klart å ha en mann jeg måtte "be om hjelp" fra til daglige gjøremål i felles hus for at han skulle fått "vekket lysten" nok til å gidde å gjøre sin del. Hadde gått på akkord med meg selv. Fint at det fungerer for andre, da. Vi deler på alt, men ikke pinlig nøyaktig 50/50 uansett hva. Vi tar litt husarbeid her og der, tar oss av barna (jeg jobber turnus så han er en del alene med de), lager gjerne mat sammen. Jeg vasker bilene, skifter gjerne hjul, maler huset osv. Senest forrige helg malte jeg gjerdet mens han laget middag og tok seg av ungene. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #40 Del Skrevet 5. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det innlegget handler om 3 date, der mannen er sær 😂 ikke skillesmisse Anonymkode: ea57b...d39 De skiltes jo grunnet oppvasken... Anonymkode: 50278...876 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå