Gå til innhold

Skilles på grunn av oppvasken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor velger så mange kvinner å ødelegge forhold på grunn av noe så tåpelig! Jeg har lest så mange tråder her inne der kvinnen klager over hvordan mannen aldri bidrar i huset, hvor mye hun maser, men at han aldri gjør noe. Så klart han ikke blir bedre når du bare klager og forventer, og sikkert ikke en gang viser takknemmelighet når han faktisk bidrar.

Her i huset har jeg sagt at jeg tar meg av alt av husvask, matlaging, klær osv. og om jeg trenger hjelper sier jeg til han at jeg trenger hjelp. Da vil han gladelig hjelpe og spør hva han kan gjøre for meg. Om det blir alt for mye å gjøre og jeg blir veldig overveldet kan jeg si til han at jeg er veldig stresset nå fordi jeg må gjøre x, y og abcdefghihklmnop. Da hjelper han og kommer også med løsninger til hvordan vi kan fikse alt, han finner også løsninger til hvordan vi kan fikse det bedre i fremtiden (vi har for eksempel veldig dårlig plass til oppbevaring, så han har derfor laget mange smarte løsninger til hvordan vi kan oppbevare ting). 

Han tar seg av alt a større ting og jeg er generelt utrolig taknemmelig for at han er min mann, så å ta mesteparten av oppgavene i huset har jeg ikke noe problem med. Han er ikke så glad i slike ting, så det er noe jeg med glede gjør for han. Og han hjelper meg alltid når jeg sier at jeg trenger hans hjelp (jeg sier det da på en hyggelig måte, ikke angklagende og masende). 

Mange mener at mannen automatisk burde ta ansvar for 50% og at det ikke heter å hjelpe, men hva så, hvorfor ikke gjøre noe som gir mer harmoni for alle parter. Han elsker å føle at jeg trenger han og å kunne være der for meg. Så husvask går fra å være noe han hater til noe han gjør med glede fordi han vet jeg trenger han (jeg spør bare om hjelp når jeg faktisk trenger hjelp). Og om vi har hatt en skikkelig stressende dag med alt for mye å gjøre og han har hjulpet meg masse kan jeg fint gi han en stor klem, og takke han med et stor smil mens jeg sier han er helten min, for det er han faktisk 😍

Behandle mannen din med respekt og du får en mann som elsker deg tilbake og vil gjøre hva som helst for deg!

Anonymkode: 9a253...37c

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor velger så mange kvinner å ødelegge forhold på grunn av noe så tåpelig! Jeg har lest så mange tråder her inne der kvinnen klager over hvordan mannen aldri bidrar i huset, hvor mye hun maser, men at han aldri gjør noe. Så klart han ikke blir bedre når du bare klager og forventer, og sikkert ikke en gang viser takknemmelighet når han faktisk bidrar.

Her i huset har jeg sagt at jeg tar meg av alt av husvask, matlaging, klær osv. og om jeg trenger hjelper sier jeg til han at jeg trenger hjelp. Da vil han gladelig hjelpe og spør hva han kan gjøre for meg. Om det blir alt for mye å gjøre og jeg blir veldig overveldet kan jeg si til han at jeg er veldig stresset nå fordi jeg må gjøre x, y og abcdefghihklmnop. Da hjelper han og kommer også med løsninger til hvordan vi kan fikse alt, han finner også løsninger til hvordan vi kan fikse det bedre i fremtiden (vi har for eksempel veldig dårlig plass til oppbevaring, så han har derfor laget mange smarte løsninger til hvordan vi kan oppbevare ting). 

Han tar seg av alt a større ting og jeg er generelt utrolig taknemmelig for at han er min mann, så å ta mesteparten av oppgavene i huset har jeg ikke noe problem med. Han er ikke så glad i slike ting, så det er noe jeg med glede gjør for han. Og han hjelper meg alltid når jeg sier at jeg trenger hans hjelp (jeg sier det da på en hyggelig måte, ikke angklagende og masende). 

Mange mener at mannen automatisk burde ta ansvar for 50% og at det ikke heter å hjelpe, men hva så, hvorfor ikke gjøre noe som gir mer harmoni for alle parter. Han elsker å føle at jeg trenger han og å kunne være der for meg. Så husvask går fra å være noe han hater til noe han gjør med glede fordi han vet jeg trenger han (jeg spør bare om hjelp når jeg faktisk trenger hjelp). Og om vi har hatt en skikkelig stressende dag med alt for mye å gjøre og han har hjulpet meg masse kan jeg fint gi han en stor klem, og takke han med et stor smil mens jeg sier han er helten min, for det er han faktisk 😍

Behandle mannen din med respekt og du får en mann som elsker deg tilbake og vil gjøre hva som helst for deg!

🤣🤣🤣🤣🤣 du behandler han ikke bare  med respekt, men som et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noensommegher?

Kjenner den gode følelsen spre seg i kroppen når jeg tenker på at jeg er singel :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Million skrev:

Jævla dørmatte kan du være alene. Jeg forlanger at en mann som bor i et hus, bidrar med like mye som sin partner når det gjelder å holde rent, rydde og vaske vekk dritten etter seg selv.

Amen. 

Anonymkode: 23b1c...fad

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle
9 minutter siden, Million skrev:

Jævla dørmatte kan du være alene. Jeg forlanger at en mann som bor i et hus, bidrar med like mye som sin partner når det gjelder å holde rent, rydde og vaske vekk dritten etter seg selv.

Nettop! 

Her i huset er det ikke aktuelt at samboer slipper unna bare fordi han syns det er greit å sitte på ræva å se på meg gjøre alt. Han veit hva som forventes av han, å dersom jeg ber han om å gjøre andre ting så gjør han det også, man bor SAMMEN, jeg er ikke noens hushjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Halleluja.

Har dere hatt det sånn lenge? 

Om jeg og mannen jobber like mye, så er det en selvfølge at han tar sin del. Da hjelper han ikke til.

Er jeg hjemmeværende, så er min jobb å stelle i heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, loveli skrev:

🤣🤣🤣🤣🤣 du behandler han ikke bare  med respekt, men som et barn.

Nope, behandler han absolutt ikke som et barn. Hvordan i all verden er det å behandle noen som et barn fordi jeg ønsker å støtte han og gjøre livet hans så bra som mulig, fordi han er en helt fantastisk mann. 

7 minutter siden, Million skrev:

Dørmatte er jeg heller ikke. :) Og han bidrar på veldig mange andre måter. Og han gjør som sagt hva som helst for at jeg skal ha det bra, jeg er alltid han nummer en prioritet. Det skulle bare mangle at jeg ikke skulle lettet byrden hans litt. Og som sagt hjelper han alltid til om jeg trenger hjelp. Og om jeg er syk eller dårlig så beordrer han meg ned på sofaen og gjør alt selv med mer. 

Han er en veldig hardtarbeidende og dedikert mann, ikke bare til jobben, men til alt i livet sitt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Han tar seg av alt a større ting

Hvilke ting er dette, ts?

Anonymkode: 30e8b...7e7

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørmatte er jeg heller ikke. :) Og han bidrar på veldig mange andre måter. Og han gjør som sagt hva som helst for at jeg skal ha det bra, jeg er alltid han nummer en prioritet. Det skulle bare mangle at jeg ikke skulle lettet byrden hans litt. Og som sagt hjelper han alltid til om jeg trenger hjelp. Og om jeg er syk eller dårlig så beordrer han meg ned på sofaen og gjør alt selv med mer. 

Han er en veldig hardtarbeidende og dedikert mann, ikke bare til jobben, men til alt i livet sitt. 

Det kan du gjenta for deg selv til du blir blå i trynet, men du fremstår som en uansett. 

Det finnes andre måter å ha det bra på, enn å la kona di opptre som en forbannet tjener hjemme.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, a l'orange skrev:

Jeg tror mange har menn som ikke yter noe på andre områder. 

Det eneste de har å løse, som felles prosjekt, er husarbeid. Litt som om de bare er venner som bor sammen.

Og dermed opplever de det, naturlig nok, som urettferdig, at de skal utføre hele dette felles prosjektet, alene.

De har enda ikke oppdaget hvor mye annet en mann kan bidra med. Og forventer det derfor heller ikke.

Det har du nok helt rett i!

Takk for at du forstår hva jeg mener.

Menn er fantastiske og jeg er så glad for at jeg har mannen min i mitt liv og at jeg får lov til å være hans. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er så glad jeg har en som tar det som en selvfølge at han gjør minst like mye som meg i huset. Vis han har sittet å sett på meg gjøre alt har det ikke blitt nå forhold. 

Anonymkode: 7e9e5...f7a

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, a l'orange skrev:

Jeg tror mange har menn som ikke yter noe på andre områder. 

Det eneste de har å løse, som felles prosjekt, er husarbeid. Litt som om de bare er venner som bor sammen.

Og dermed opplever de det, naturlig nok, som urettferdig, at de skal utføre hele dette felles prosjektet, alene.

De har enda ikke oppdaget hvor mye annet en mann kan bidra med. Og forventer det derfor heller ikke.

Ikke alle menn er handy håndverkere eller livsfiksere.

Anonymkode: e8561...8ba

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle menn er handy håndverkere eller livsfiksere.

Eller tjener så grovt til felleskassa at man i praksis får god lønn for husarbeidet. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvilke ting er dette, ts?

Anonymkode: 30e8b...7e7

Alt! Han bruker all sin våkne tid til å jobbe mot at vi skal ha det bra, alle valg han tar velger han med tanke på hva som er best for oss. Han jobber også veldig hardt slik at vi har råd til at jeg kan jobbe deltid og ta meg av barna våres, for oss er det viktigere at barna min alltid har en mamma, enn å skulle bygge en karriere, men selv da jeg jobbet fulltid hadde vi det slik jeg skrev i starten.

Om jeg nevner noe, ikke en gang spør han om hjelp, så begynner han å gruble på løsninger i samme sekund. Her om dagen var vi ute og gikk, og jeg klarte å snuble litt i en trapp slik at sålen løsnet litt på tuppen av skoen. Neste dag hadde han fikset skoen min uten at jeg en gang hadde tenkt over det.

Også tar seg så klart av alt som trengs å fikses i huset, alt med bilene våres osv. Han har også bygget en helt fantastisk hage slik at jeg kan Gro masse grønnsaker, urter, blomster og bær.  

Han er utrolig handy, og det er ikke noe han ikke kan!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så fint at du er fornøyd, TS. Det kan kanskje bli en utfordring at forholdet deres er så skjevt, at du prøver å "please" ham hele tiden. Jeg ville ikke bli overrasket om din mann på et eller annet tidspunkt faller for en litt mer spennende dame som ikke løper etter ham med oppvartning.

Anonymkode: bb56d...a93

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han jobber også veldig hardt slik at vi har råd til at jeg kan jobbe deltid 

Men ts, i Norge jobber de fleste damer bortimot 100 %. Alt husarbeid kommer i tillegg, etter jobb. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt! Han bruker all sin våkne tid til å jobbe mot at vi skal ha det bra, alle valg han tar velger han med tanke på hva som er best for oss. Han jobber også veldig hardt slik at vi har råd til at jeg kan jobbe deltid og ta meg av barna våres, for oss er det viktigere at barna min alltid har en mamma, enn å skulle bygge en karriere, men selv da jeg jobbet fulltid hadde vi det slik jeg skrev i starten.

Om jeg nevner noe, ikke en gang spør han om hjelp, så begynner han å gruble på løsninger i samme sekund. Her om dagen var vi ute og gikk, og jeg klarte å snuble litt i en trapp slik at sålen løsnet litt på tuppen av skoen. Neste dag hadde han fikset skoen min uten at jeg en gang hadde tenkt over det.

Også tar seg så klart av alt som trengs å fikses i huset, alt med bilene våres osv. Han har også bygget en helt fantastisk hage slik at jeg kan Gro masse grønnsaker, urter, blomster og bær.  

Han er utrolig handy, og det er ikke noe han ikke kan!

Men når du jobber deltid, så er det da ikke rart at du gjør mest i hjemmet? 

Ikke alle har en mann de kan leve på.. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...