Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, herzeleid skrev:

Nei de forsvarer innbygerne sine på flere måter. En av dem er å ødelegge fiendens evne til å skyte på israelske sivile. Det er ikke øye for øye, men rett og slett å stanse han som skyter på deg. 

De har jo et valg, bombe han som skyter deg eller se om de kan gjøre noe med grunnene til at han skyter på deg, det beste er jo vis de sluttet å skyte raketter for de de ikke har noen grunn til det, fra begge sider

Endret av Apis
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, Apis skrev:

De har jo et valg, bombe han som skyter deg eller se om de kan gjøre noe med grunnene til at han skyter på deg, det beste er jo vis de sluttet å skyte raketter for de de ikke har noen grunn til det, fra begge sider

Det er ikke et altrnativ der og da mens han skyter. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, herzeleid skrev:

Det er ikke et altrnativ der og da mens han skyter. 

Hvem som skyter hvem blir litt høna og egget diskusjon, mitt poeng er at vis de skal skape fred så må de slutte å sende raketter i hodet på hverandre og heller snakke sammen 

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Apis skrev:

Ville disse sivile palestinerne død vis Israel hadde valgt og ikke svare på disse rakettangrepene?

Men Hamas ville vel heller ikke stoppe angrepene? 

Dette er jo terror angrep på sivile, utført helt uprovosert. Hamas bruker sivile for å få våpenhvile forhandlinger og igjennom det noen goder. 

Gazastripen ville hatt det mye bedre uten Hamas. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, stan skrev:

Men Hamas ville vel heller ikke stoppe angrepene? 

Dette er jo terror angrep på sivile, utført helt uprovosert. Hamas bruker sivile for å få våpenhvile forhandlinger og igjennom det noen goder. 

Gazastripen ville hatt det mye bedre uten Hamas.

Er absolutt ikke uenig i det , kanskje bortsett fra det med uprovosert, men det er helt tydelig krefter her som er tjent med denne konflikten 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Apis skrev:

Hvem som skyter hvem blir litt høna og egget diskusjon, mitt poeng er at vis de skal skape fred så må de slutte å sende raketter i hodet på hverandre og heller snakke sammen 

Jeg tror ikke noen er uenige i at de bør snakke sammen, men i det øyeblikket noen skyter på deg er det blitt noe mer akutt enn som så. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg tror ikke noen er uenige i at de bør snakke sammen, men i det øyeblikket noen skyter på deg er det blitt noe mer akutt enn som så. 

Israel har jo selvsagt rett til å forsvare seg, men en mer en 50 år gammel konflikt, kan vel ikke kalles akutt lenger.

Skrevet

Utfordringen blir ikke mindre når Hamas synes det er viktigere å bevare konflikten enn å få til fredelig sameksistens. 

Forholdene på Gazastripen var bedre før Hamas tok over. Med en bokstavelig talt blomstrende økonomi. Å legge all skyld på Israel blir for enkelt. 

Men det er jo enkelt å sitte her å vite bedre.... 

• Liker 2
Skrevet
On 5/5/2019 at 9:41 AM, stan said:

Hundrevis av raketter ble skutt fra Gazastripen, men hvordan får de inn? 

Såvidt jeg vet er grensekontrollen ganske streng. 

https://www.nrk.no/urix/mor-og-baby-drept-i-gaza-_-430-raketter-skutt-mot-israel-1.14538887

Militær kriminell hokus pokus.
Alt er mulig.
Selv det umulige blir "mulig" når det nevnes i nyhetene.
Da trenger det ikke en gang være sant.

Skrevet (endret)
7 timer siden, Apis skrev:

Israel har jo selvsagt rett til å forsvare seg, men en mer en 50 år gammel konflikt, kan vel ikke kalles akutt lenger.

Nå var det åpenbart ikke hele konflikten jeg kalte akutt men disse angrepene. 

Endret av herzeleid
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er spent om det blir rakettshow under Eurovision. 

Skrevet
8 minutter siden, Hentacruel skrev:

De har vel brukt opp rakettene sine nå

Skrevet
3 minutter siden, Testosteron said:

De har vel brukt opp rakettene sine nå

Hamas kom med en uttalelse om at det ville bli flere angrep så vi får se.  

Skrevet
15 hours ago, Apis said:

Og Israel må slutte å ta stadig mer av de palestinske områdene, og trekke seg ut fra de de allerede har tatt. Det kommer mao. aldri til å bli fred der siden begge sider styres av religiøse ekstremister. Israel er avhengige av at palestinerene fortsetter angrepene med jevne mellomrom for å ta oppmerksomheten bort fra deres egne religionsbegrunnede forbrytelser.

• Liker 2
Skrevet
22 timer siden, Hentacruel skrev:

Håper de lærer av det her. 

hvem da? Snakker du om Hamas vil de i så fall aldri lære, de kommer til å fortsette på samme vis som før "bryte fredsavtale, fyre raketter og rope om fredsavtale igjen, som da Israel aksepterer" Det blir ikke endring før Israel går for full invasjon for å avslutte Hamas en gang for alle.

Skrevet
1 time siden, Anonymbruker3 skrev:

Det kommer mao. aldri til å bli fred der siden begge sider styres av religiøse ekstremister. 

Hamas er helt riktig religiøste ekstremister, konkret islamister, mens den israelske staten derimot er sekulær

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, Testosteron said:

Hamas er helt riktig religiøste ekstremister, konkret islamister, mens den israelske staten derimot er sekulær

De er i hvert fall gode på markedsføring når de klarer å overbevise noen om det. Oppegående mennesker ser hva noen gjør, ikke hva de sier. De driver religiøs apartheid og bruker militærmakten sin til å ta landet fra en annen gruppe fordi de bokstavlig talt er hellig overbevist om at det er deres rett og plikt..

Endret av Anonymbruker3
Skrevet
23 timer siden, Hentacruel skrev:

Noen av rakettene har lang nok rekkevidde til å nå fram til Tel Aviv, så det er ikke utenkelig at Hamas vil forsøke å ødelegge det direktesendte showet. Ville vært et stort nederlag for Israel dersom man måtte utsette eller avlyse det hele - eller i verste fall flytte arrangementet til et annet land. Vi får håpe at det ikke skjer.

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, PaN skrev:

Det blir ikke endring før Israel går for full invasjon for å avslutte Hamas en gang for alle.

Det er mulig at det er det som må til, men det blir ikke lett å gjennomføre. Det bor rundt 1,8 millioner mennesker i Gaza på et område som er rundt 365 kvadratkilometer (m.a.o. mindre enn Oslo), og det vil bli krig fra gatehjørne til gatehjørne. Tapene vil bli store på begge sider, og hatet mot Israel ville - om mulig - blitt enda større. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, NordicViking said:

Noen av rakettene har lang nok rekkevidde til å nå fram til Tel Aviv, så det er ikke utenkelig at Hamas vil forsøke å ødelegge det direktesendte showet. Ville vært et stort nederlag for Israel dersom man måtte utsette eller avlyse det hele - eller i verste fall flytte arrangementet til et annet land. Vi får håpe at det ikke skjer.

Det hadde i såfåll vært rå kult om de forsøkte. Å se Israelsk luftvern som Iron Dome skyte dem ut av lufta hadde vært litt av et show og garantert noe hadde blitt fanget på video.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...