Gå til innhold

Duk på kjøkkenbenken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært borti noen som har det, og plutselig mener moren min at det er noe man må ha. Er det vanlig? Har det noensinne vært vanlig?

Har du duk på kjøkkenbenken?

Anonymkode: 15f5e...765

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hatt, kommer aldri til å ha.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt en løper eller duk på en del av kjøkkenbenken som jeg ikke bruker til matlaging.  På duken står en fruktbolle, telys, og servietter.  

Jeg visste ikke at det var så merkelig.

Anonymkode: 64d92...6ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har sett at svigermor har det. Men det er ikke veldig vanlig i min omgangskrets akkurat. 

Anonymkode: 34064...8f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker besteforeldregenerasjonen (avdøde, ville vært over 100 år nå) hadde løpere/småduker på benkene. De ble tatt av under matlaging, så vasket man ned og la de pent på plass igjen. 

Anonymkode: 6953b...a82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I mitt hode skal kjøkkenbenker først og fremst være hygieniske, og det betyr å ha minst mulig overflødig dill på så de er enklest mulig å holde rene. Duker passer ikke på noen som helst måte inn i dette bildet. 

Anonymkode: df6f0...bf4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

... men jo, det var nok litt mer vanlig før i tiden, for "husmorgenerasjonen". Jeg mener bestemoren min hadde duk på kjøkkenbenken, men foreldrene mine som er tidlig i 70-årene har aldri hatt det. 

Anonymkode: df6f0...bf4

• Liker 1
Skrevet

I min generasjon (50) er det ikke vanlig å ha det i alle fall. Har ikke vært hjemme hos noen venninner som har duk på kjøkkenbenken. Generelt veldig lite duker overalt i vår alder. Men generasjonen før oss, altså våre foreldre i 70 årene, de har duker overalt!

Jeg personlig kan ikke fordra duker. Jeg eier ikke en eneste en. Hadde jeg fått en i gave, hadde jeg kjapt donert den i Fretex containeren utenfor.

• Liker 1
Skrevet

Å jada, både mor og bestemor har/hadde det. Samt alle andre i den generasjonen. Helt vanlig opp til syttitallet i det minste. Tror min egen generasjon er den som har brutt med det, rett og slett pga. det er upraktisk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo vanlig før. Men kan vel ikke si jeg har sett noen som har det lengre. Min mormor hadde det.

Anonymkode: fa90c...869

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som gjør det (Hun er 27). Er ikke akkurat noe som plager meg 😛 Men syns det virker litt "travelt" å måtte flytte den hver gang man skal lage mat.. Hun har også noen stearinlys stående på duken. Det er vel for å pynte litt på kjøkkenet, men jeg syns det blir litt mer rotete.

Anonymkode: 8beaa...cdc

Skrevet

Jeg har duk på den delen av benken som ikke brukes til matlaging, er 32. 
Venninnen min på 27 har også duk på den delen av benken hun ikke bruker til matlaging. 
Mamma har det, bestemor hadde det. 
De fleste jeg kjenner som har såpass mye benkplass at deler av benkene aldri brukes til matlaging har duk der. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg kun har sett hos bestemødrene mine(begge født før 2. verdenskrig) og deres generasjon. 

Nei, vent, det var for noen år siden også populært hos venninner som var veldig glad i shabby chic-stilen. Grusomt - hvitt, babyrosa, bokstaver, duker og skrift overalt... 

Anonymkode: 83feb...5c3

Skrevet

Nei, jeg har ikke det. Men nå bruker jeg ikke duker heller, med unntak til selskap.

AnonymBruker
Skrevet

Et hjem ser mer ordentlig ut med duker på, så jeg legger på duker til jul,påske, 17.mai og bursdager og når jeg skal ha gjester. Og da er det duk evt en fin serviett på kjøkkenbenken og. 

Anonymkode: a51ae...979

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Duker og nips er det verste jeg vet

Anonymkode: f158c...5a6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...