AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #21 Del Skrevet 5. mai 2019 Denne tråden er jo et perfekt eksempel på holdningene til fans av slike filmer. Alle som ikke liker blir latterliggjort, for fansen sitter på Den Ene Riktige Meningen. Ikke én har svart på hva de liker med filmene, for "det skal man ikke måtte gjøre". Dette er et debattforum, for svarte svingende. Å føle seg litt alene om å ikke like noe er helt vanlig når det gjelde såpass populære saker som Avengers, men ingen har påstått at de er bedre enn andre eller unike fordi de ikke liker sånt. Det er det alltid fansen som skriver, for de føler seg åpenbart mindre spesielle nettopp fordi de elsker ultrapopulære greier. Morsomt det der. Dette kunne vært en fin tråd, men butthurte fans ødelegger som vanlig fordi de makter faktisk ikke å fortelle hva de liker. Anonymkode: fe5f5...dd6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #22 Del Skrevet 5. mai 2019 Synes også disse filmene er utrolig kjedelig, kan ikke skjønne at noen over 12 år synes de er bra😄 Anonymkode: 51938...531 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #23 Del Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes også disse filmene er utrolig kjedelig, kan ikke skjønne at noen over 12 år synes de er bra😄 Anonymkode: 51938...531 Hva er vitsen med å si slikt? Føler du deg bedre av å fornærme alle som ser på superheltfilmer?! Anonymkode: 8e077...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 5. mai 2019 #24 Del Skrevet 5. mai 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes også disse filmene er utrolig kjedelig, kan ikke skjønne at noen over 12 år synes de er bra😄 Anonymkode: 51938...531 Såså, kan jo se at de mellom 13 og 15 også kan like disse filmene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 5. mai 2019 #25 Del Skrevet 5. mai 2019 (endret) Jeg liker Avengers 😃 Synes ikke manuset er så voldsomt klisjéfylt, de spiller ofte heller på klisjeene og bruker mye humor rundt det. Er vel det jeg liker best med de filmene, dialogen og humoren. Påstår ikke det er verdens beste filmer, og det er jo også varierende kvalitet på dem, men jeg har latt meg underholde veldig av dem iallfall! Og sånn med fare for å bli anklaget for å være "butthurt" fan av de som tar denne type meningsutveksling altfor seriøst, men det at de ikke har en ambisiøs historiefortelling kan du ikke mene noe om når du bare har sett et par filmer. Bare det å ha et enormt persongalleri over 22 filmer som alle knyttes sammen vil jo noen kunne hevde er relativt ambisiøst i seg selv. Det er også noe jeg liker med serien. Jeg elsker referanser og easter eggs og at karakterer fra forskjellige filmer møtes og knyttes sammen til et ultimat endgame. Men alle kan ikke like alt, selv det som er veldig bredt eller populært treffer jo aldri alle. Jeg liker ikke Harry Potter, synes Ringenes Herre er helt middels og følger ikke med på Kardashians. Endret 5. mai 2019 av Cuntzilla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #26 Del Skrevet 5. mai 2019 1 time siden, Cuntzilla skrev: Jeg liker Avengers 😃 Synes ikke manuset er så voldsomt klisjéfylt, de spiller ofte heller på klisjeene og bruker mye humor rundt det. Er vel det jeg liker best med de filmene, dialogen og humoren. Påstår ikke det er verdens beste filmer, og det er jo også varierende kvalitet på dem, men jeg har latt meg underholde veldig av dem iallfall! Og sånn med fare for å bli anklaget for å være "butthurt" fan av de som tar denne type meningsutveksling altfor seriøst, men det at de ikke har en ambisiøs historiefortelling kan du ikke mene noe om når du bare har sett et par filmer. Bare det å ha et enormt persongalleri over 22 filmer som alle knyttes sammen vil jo noen kunne hevde er relativt ambisiøst i seg selv. Det er også noe jeg liker med serien. Jeg elsker referanser og easter eggs og at karakterer fra forskjellige filmer møtes og knyttes sammen til et ultimat endgame. Men alle kan ikke like alt, selv det som er veldig bredt eller populært treffer jo aldri alle. Jeg liker ikke Harry Potter, synes Ringenes Herre er helt middels og følger ikke med på Kardashians. Jeg som skrev det om å være butthurt, og vil si at du ikke virker sånn i det hele tatt. Du er den første som har skrevet hvorfor du liker disse filmene, og kommet med et godt innlegg! Med slike innlegg blir det lettere å forstå hypen rundt slike filmer, heller enn å bli møtt med latterfjes og at man "ikke har peiling" Så tusen takk for innlegget ditt! Anonymkode: fe5f5...dd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #27 Del Skrevet 5. mai 2019 1 time siden, Cuntzilla skrev: Jeg liker Avengers 😃 Synes ikke manuset er så voldsomt klisjéfylt, de spiller ofte heller på klisjeene og bruker mye humor rundt det. Er vel det jeg liker best med de filmene, dialogen og humoren. Påstår ikke det er verdens beste filmer, og det er jo også varierende kvalitet på dem, men jeg har latt meg underholde veldig av dem iallfall! Og sånn med fare for å bli anklaget for å være "butthurt" fan av de som tar denne type meningsutveksling altfor seriøst, men det at de ikke har en ambisiøs historiefortelling kan du ikke mene noe om når du bare har sett et par filmer. Bare det å ha et enormt persongalleri over 22 filmer som alle knyttes sammen vil jo noen kunne hevde er relativt ambisiøst i seg selv. Det er også noe jeg liker med serien. Jeg elsker referanser og easter eggs og at karakterer fra forskjellige filmer møtes og knyttes sammen til et ultimat endgame. Men alle kan ikke like alt, selv det som er veldig bredt eller populært treffer jo aldri alle. Jeg liker ikke Harry Potter, synes Ringenes Herre er helt middels og følger ikke med på Kardashians. Synd at ikke alle skjønner det 😔 Anonymkode: 8e077...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 5. mai 2019 #28 Del Skrevet 5. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som skrev det om å være butthurt, og vil si at du ikke virker sånn i det hele tatt. Du er den første som har skrevet hvorfor du liker disse filmene, og kommet med et godt innlegg! Med slike innlegg blir det lettere å forstå hypen rundt slike filmer, heller enn å bli møtt med latterfjes og at man "ikke har peiling" Så tusen takk for innlegget ditt! Anonymkode: fe5f5...dd6 OK bra, følte bare jeg begynte å balansere på den kanten med å forklare de som ikke liker noe om hvorfor de tar feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #29 Del Skrevet 5. mai 2019 4 minutter siden, Cuntzilla skrev: OK bra, følte bare jeg begynte å balansere på den kanten med å forklare de som ikke liker noe om hvorfor de tar feil Nå var det ikke jeg som lagde tråden, men TS spurte jo folk om de kunne forklare hvorfor de liker filmene, og det var det du gjorde. Så ingen problem herfra. Anonymkode: fe5f5...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #30 Del Skrevet 5. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden er jo et perfekt eksempel på holdningene til fans av slike filmer. Alle som ikke liker blir latterliggjort, for fansen sitter på Den Ene Riktige Meningen. Ikke én har svart på hva de liker med filmene, for "det skal man ikke måtte gjøre". Dette er et debattforum, for svarte svingende. Å føle seg litt alene om å ikke like noe er helt vanlig når det gjelde såpass populære saker som Avengers, men ingen har påstått at de er bedre enn andre eller unike fordi de ikke liker sånt. Det er det alltid fansen som skriver, for de føler seg åpenbart mindre spesielle nettopp fordi de elsker ultrapopulære greier. Morsomt det der. Dette kunne vært en fin tråd, men butthurte fans ødelegger som vanlig fordi de makter faktisk ikke å fortelle hva de liker. Anonymkode: fe5f5...dd6 Synes dette går begge veger jeg. Fansen synes de som ikke er fans er teite og dumme, og de som ikke er fans synes fansen er teite og dumme. Hva med bare at alle har respekt for at man liker ulike ting, uten at man skal se ned på hverandre? Jeg lever i hvert fall kjempefint med at ikke alle liker disse filmene (eller andre ting jeg liker)! Tenk så kjedelig hvis alle likte det samme? Det er ikke alltid så lett å sette fingeren på hvorfor man liker noe, men jeg skal prøve! Jeg liker filmene fra Marvel Cinematic Universe (MCU), selv om jeg ikke kjenner så mye til tegneseriene og «forhistorien». Jeg liker filmene fordi jeg generelt liker fantasy/sci-fi/mytologi osv, og disse filmene inneholder mye av det. Jeg liker superhelter! Jeg liker karakterene og skuespillerne, og synes de fleste karakterene har spennende og kule forhistorier. Ja, filmene er noen ganger litt forutsigbare, men det lever jeg veldig greit med. Jeg liker veldig godt karakterenes ulike bakgrunner og dynamikken mellom dem. Også liker jeg hele «redde verden»-aspektet, og jeg liker «estetikken» (kule kostymer osv). Mine favorittkarakterer er Captain Marvel, Black Panther, Captain America og Hawkeye. Anonymkode: d60f0...8ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #31 Del Skrevet 5. mai 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes dette går begge veger jeg. Fansen synes de som ikke er fans er teite og dumme, og de som ikke er fans synes fansen er teite og dumme. Hva med bare at alle har respekt for at man liker ulike ting, uten at man skal se ned på hverandre? Jeg lever i hvert fall kjempefint med at ikke alle liker disse filmene (eller andre ting jeg liker)! Tenk så kjedelig hvis alle likte det samme? Det er ikke alltid så lett å sette fingeren på hvorfor man liker noe, men jeg skal prøve! Jeg liker filmene fra Marvel Cinematic Universe (MCU), selv om jeg ikke kjenner så mye til tegneseriene og «forhistorien». Jeg liker filmene fordi jeg generelt liker fantasy/sci-fi/mytologi osv, og disse filmene inneholder mye av det. Jeg liker superhelter! Jeg liker karakterene og skuespillerne, og synes de fleste karakterene har spennende og kule forhistorier. Ja, filmene er noen ganger litt forutsigbare, men det lever jeg veldig greit med. Jeg liker veldig godt karakterenes ulike bakgrunner og dynamikken mellom dem. Også liker jeg hele «redde verden»-aspektet, og jeg liker «estetikken» (kule kostymer osv). Mine favorittkarakterer er Captain Marvel, Black Panther, Captain America og Hawkeye. Anonymkode: d60f0...8ec Les hele tråden (som er utgangspunktet for innlegget mitt du siterer). TS blir latterliggjort og det ene med det andre fordi h*n ikke liker filmene. H*n spør hva som gjør at folk liker dem, men ingen gidder å svare. Ikke ett sted har TS angrepet filmene eller personer som liker dem, men får bare drittsvar tilbake om at h*n ikke er verken unik eller spesiell og "hvorfor skal vi svare på hvorfor vi liker dem" (tja, fordi dette er er debattforum og det er det tråden handler om?) Ellers takk for at du avslutter innlegget ditt med det svaret jeg og sikkert også TS var ute etter. At man ikke bare kunne holdt tråden til dette fra starten av.. Anonymkode: fe5f5...dd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1Cecilie Skrevet 5. mai 2019 #32 Del Skrevet 5. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker jo som verden går helt av skaftet for disse filmene. Har sett et par med en åpen innstilling, men vrir meg i stolen. Klisjéfylt manus, ikke klarer jeg å la meg rive med av superhelter, og så er det jo hundreogførti filmer også.. Andre fenomener skjønner jeg bedre, som Game of Thrones som faktisk har en ambisiøs historiefortelling. Men Avengers? Skjønner ikke greia. Hva med dere? Anonymkode: 7603c...3ef Helt enig. Jeg liker ikke games of thrones heller jeg da... Det er bare noe med voksne mennesker i kostymer som gjør at jeg cringer meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #33 Del Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, 1Cecilie skrev: Helt enig. Jeg liker ikke games of thrones heller jeg da... Det er bare noe med voksne mennesker i kostymer som gjør at jeg cringer meg Alle skuespiller går i kostymer Anonymkode: 8e077...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1Cecilie Skrevet 5. mai 2019 #34 Del Skrevet 5. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Alle skuespiller går i kostymer Anonymkode: 8e077...6b0 Tror du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #35 Del Skrevet 5. mai 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les hele tråden (som er utgangspunktet for innlegget mitt du siterer). TS blir latterliggjort og det ene med det andre fordi h*n ikke liker filmene. H*n spør hva som gjør at folk liker dem, men ingen gidder å svare. Ikke ett sted har TS angrepet filmene eller personer som liker dem, men får bare drittsvar tilbake om at h*n ikke er verken unik eller spesiell og "hvorfor skal vi svare på hvorfor vi liker dem" (tja, fordi dette er er debattforum og det er det tråden handler om?) Ellers takk for at du avslutter innlegget ditt med det svaret jeg og sikkert også TS var ute etter. At man ikke bare kunne holdt tråden til dette fra starten av.. Anonymkode: fe5f5...dd6 Jeg har lest tråden, og siktet feks til innlegget «Ingen som virkelig har sans for god film liker disse teite industri-filmene som åpenbart er laget med ett mål for øye; å tjene mest mulig penger, og treffe flest mulig mennesker med minst mulig kreativitet og innovasjon som innsats.» Det er også en form for hersketeknikk/latterliggjøring av oss som faktisk liker filmene. For øvrig tror jeg vi egentlig er ganske enige. Det må gå an å diskutere uten å se ned på hverandre og bli ufine ☺️ Jeg forteller gjerne hva jeg liker med filmene, men får jo ikke kjempelyst til det når jeg får høre at «jeg ikke har peiling på god film»... Anonymkode: d60f0...8ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #36 Del Skrevet 5. mai 2019 28 minutter siden, 1Cecilie skrev: Helt enig. Jeg liker ikke games of thrones heller jeg da... Det er bare noe med voksne mennesker i kostymer som gjør at jeg cringer meg Oooh, jeg elsker kostymer! Cosplay er åpenbart ikke noe for deg altså 😂😂 Anonymkode: d60f0...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 5. mai 2019 #37 Del Skrevet 5. mai 2019 Jeg trodde disse Avengers-greiene var barnefilmer. Har ikke sett noen, inntrykket jeg har fått fra reklame er at målgruppen er på rundt 12 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #38 Del Skrevet 5. mai 2019 1 minutt siden, applestories skrev: Jeg trodde disse Avengers-greiene var barnefilmer. Har ikke sett noen, inntrykket jeg har fått fra reklame er at målgruppen er på rundt 12 år. Du vet veldig lite med andre ord 😝 Anonymkode: 8e077...6b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #39 Del Skrevet 5. mai 2019 10 minutter siden, applestories skrev: Jeg trodde disse Avengers-greiene var barnefilmer. Har ikke sett noen, inntrykket jeg har fått fra reklame er at målgruppen er på rundt 12 år. Aldersgrensen er vel 12 år på de fleste av dem? Så målgruppen er vel helst noe eldre enn det ☺️ Anonymkode: d60f0...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 5. mai 2019 #40 Del Skrevet 5. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldersgrensen er vel 12 år på de fleste av dem? Så målgruppen er vel helst noe eldre enn det ☺️ Anonymkode: d60f0...8ec Godt mulig 😊 Som sagt har jeg ikke sett filmene, så mine inntrykk er kun basert på reklame og omtale. At voksne liker "barnefilmer" er uansett ikke uvanlig - jeg elsker Istid-filmene, og er veldig glad i mye Pixar gjør. Men denne serien har aldri stått på min ønskeliste - uavhengig av barnefilm, voksenfilm eller noe midt imellom. Som sagt - inntrykket er kun basert på reklamene 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå