Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir nok ikke lett, men man orker en kort periode med intens skriving tenker jeg. En ting jeg ofte følte på i studiet var at om jeg ikke klarte noe 100% og perfekt så droppet jeg hele greia. Har lært senere at det er bedre å levere det man har og være ærlig om fremdrift. Om det du har om 5 dager ikke er bra nok eller langt nok så bør veileder kunne hjelpe deg videre! Som en annen sa - det med å skissere opp de viktigste punktene først så veileder ser et skjelett og deretter fylle ut så mye du rekker på hver del. Det verste er å komme igang, så går det litt bedre :) Så forsøk å ikke bruk mer tid på å tenke på om det går som bare utsetter starten :)

Anonymkode: 963ed...00a

Ja du har nok helt rett, jeg må bare komme i gang! Takk for innspill :)

Anonymkode: 4abe1...d9a

AnonymBruker
Skrevet

Såklart er det mulig. Stå på til siste sekund 👍🏻

Anonymkode: 703bf...819

• Liker 1
Skrevet

Diskusjonsdelen bør være blant det kjappeste, siden du alt har god kjennskap til materielt.

Om jeg må finne kilder skriver jeg rundt 300 ord i timen. Om jeg har kildene satt opp og god kjennskap til stoffet er det 500-1000 ord i timen.

Skrev forsåvidt hele bacheloren på tre døgn, så det er absolutt gjørbart. 

Skrevet

Det viktigste, har jeg lært, er å bare få ordene ned på papiret. Ikke tenk på kvalitet, men kvantitet. Det er lettere å finskrive 10.000 ord enn å måtte produsere 4.000 ord. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trua! 

For meg fungerer det alltid med en tidsplan. Da føles det ut som jeg oppnår milepæler gjennom skrivingen, og det motiverer meg til å fortsette. Blir litt sånn «bare 1000 ord igjen så kan jeg slenge beina på bordet og slappe av fram til imorgen».

Anonymkode: 318ba...b3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enkler å komme i sonen og bere skrive på diskusjonen delen ☺️ tenker at det går fint, i hvertfall når det er veileder og ikkje endelig besvarelse. 

Anonymkode: a0a6f...ad1

Skrevet

Dette greier du! 

Jeg drøftet og avsluttet en oppgave på fredag kveld, skrev 3000 ord på noen timer. Jeg synes denne delen er det letteste når det gjelder oppgaveskriving. 

Lykke til!

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ville bare opplyse om at dette i aller høyeste grad gikk bra, til de som eventuelt måtte finne denne tråden senere og lure på det samme som jeg gjorde. Leverte innen fristen i slutten av mai og fikk nylig vite karakteren, og det ble A 😄

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

PS. hardt arbeid lønner seg. Hilsen TS og lykke til alle fremtidige masterkandidater som måtte titte innom her. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Ville bare opplyse om at dette i aller høyeste grad gikk bra, til de som eventuelt måtte finne denne tråden senere og lure på det samme som jeg gjorde. Leverte innen fristen i slutten av mai og fikk nylig vite karakteren, og det ble A 😄

Gtatulerer! Det er godt gjort, tipper at dette ikke er for alle😉Men hardt arbeid synes jeg ikke det er, det et hvis du jobbet godt over lengre tid, ikke et skippertak. Du er nok en som tar ting lettere enn snittet. 

Anonymkode: c880c...d31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2019 den 8.29, AnonymBruker skrev:

Gtatulerer! Det er godt gjort, tipper at dette ikke er for alle😉Men hardt arbeid synes jeg ikke det er, det et hvis du jobbet godt over lengre tid, ikke et skippertak. Du er nok en som tar ting lettere enn snittet. 

Anonymkode: c880c...d31

TS her igjen. Du vet virkelig INGENTING om hvor mye arbeid jeg la i masteroppgaven min. Det var virkelig ingen skippertaksarbeid, at det ble mye skriving på slutten har ingenting å gjøre med arbeidsmengden i forkant. Det var vanvittig mye planlegging, jobbing med datainnsamling, koding osv osv osv. Og på slutten jobba jeg så blod, svette og tårer rant som en elv. Så ikke kom her og snakk om at det ikke var hardt arbeid, for det var det. Både din kommentar og de som har likt kommentaren din minner meg om folk som bare ønsker å irritere, for det har ingen hold og jeg synes det er merkelig at folk får seg til å mene noe sånt om noe de vet så vanvittig lite om. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. Du vet virkelig INGENTING om hvor mye arbeid jeg la i masteroppgaven min. Det var virkelig ingen skippertaksarbeid, at det ble mye skriving på slutten har ingenting å gjøre med arbeidsmengden i forkant. Det var vanvittig mye planlegging, jobbing med datainnsamling, koding osv osv osv. Og på slutten jobba jeg så blod, svette og tårer rant som en elv. Så ikke kom her og snakk om at det ikke var hardt arbeid, for det var det. Både din kommentar og de som har likt kommentaren din minner meg om folk som bare ønsker å irritere, for det har ingen hold og jeg synes det er merkelig at folk får seg til å mene noe sånt om noe de vet så vanvittig lite om. 

Men sånn quite honestly, synes du det er rart når du spør om du rekker å skrive drøftingen på 10.000 ord på 5 dager? 

Anonymkode: c5c3c...138

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men sånn quite honestly, synes du det er rart når du spør om du rekker å skrive drøftingen på 10.000 ord på 5 dager? 

Anonymkode: c5c3c...138

Ja det er rart, fordi jeg skrev i aller første innlegg hvor sliten jeg var allerede da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På mitt studium fikk vi ikke tid til å begynne på masteroppgaven før i januar, så det er ikke noe annet enn helt feil å påstå at det var et skippertak. - TS 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg skrev bachelor på 22 timer nå i vår og fikk B. Fysisk mulig er det, og om du er god på å skrive/formulere så er det jo enda mer mulig.

Anonymkode: 9c920...f93

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det kan sammenlignes, men jeg skrev bachelor på 22 timer nå i vår og fikk B. Fysisk mulig er det, og om du er god på å skrive/formulere så er det jo enda mer mulig.

Det er godt jobba. Jeg har aldri tatt ting lett. Jeg har konsentrasjonsvansker og har alltid måttet jobbe mye hardere enn andre for å få til skolegang, har ikke hatt tid til fritidsinteresser eller venner fordi jeg alltid har brukt mye tid på skolearbeid. Jeg er god på å skrive og formulere, men en masteroppgave krever at man setter seg inn i en massiv mengde stoff om metode og analyse, og for min del statistikk (kvantitativ oppgave), i tillegg til teoretisk grunnlag for det du skriver om og hvordan du best kan gjennomføre datainnsamlingen. Deretter kommer formuleringene. En bacheloroppgave kan ikke måles med en masteroppgave, selv om de er i familie så krever en masteroppgave ganske mye mer kunnskap om metode og analyse. Sånn er det iallefall i mitt fagfelt. Jeg har skrevet begge deler.  - TS 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt jobba. Jeg har aldri tatt ting lett. Jeg har konsentrasjonsvansker og har alltid måttet jobbe mye hardere enn andre for å få til skolegang, har ikke hatt tid til fritidsinteresser eller venner fordi jeg alltid har brukt mye tid på skolearbeid. Jeg er god på å skrive og formulere, men en masteroppgave krever at man setter seg inn i en massiv mengde stoff om metode og analyse, og for min del statistikk (kvantitativ oppgave), i tillegg til teoretisk grunnlag for det du skriver om og hvordan du best kan gjennomføre datainnsamlingen. Deretter kommer formuleringene. En bacheloroppgave kan ikke måles med en masteroppgave, selv om de er i familie så krever en masteroppgave ganske mye mer kunnskap om metode og analyse. Sånn er det iallefall i mitt fagfelt. Jeg har skrevet begge deler.  - TS 

Jeg er så enig! Skal igang med masteroppgaven i August, så vet det er mye jobb. Jeg har valgt å skrive de  tidligere eksamenene slik at jeg kan bruke de i oppgaven, så jeg har vel typ 25-30 sider fagstoff ferdig. Her er det metode delen som er helt på trynet.

Anonymkode: 4c281...76d

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte bare at en total bachelor kanskje kunne sammenlignes med drøfting i master. Du hadde vel allerede kartlagt og funnet mye stoff, samt fått noen tanker om metode og analyse.

Anyhow..oppdaget etter posten min at det hele er overstått med beste utfall. Gratulerer så mye!😁

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! 

Sier ikke at du gjorde et skippertak altså. Men man skal absolutt ikke kimse av det. Noen jobber rett og slett best under press! 

Anonymkode: c57c0...98a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så enig! Skal igang med masteroppgaven i August, så vet det er mye jobb. Jeg har valgt å skrive de  tidligere eksamenene slik at jeg kan bruke de i oppgaven, så jeg har vel typ 25-30 sider fagstoff ferdig. Her er det metode delen som er helt på trynet.

Anonymkode: 4c281...76d

Du stiller sterkt om du starter allerede nå, og jeg selv hadde satt pris på å få vite det jeg selv har skrevet her da jeg startet med skrivingen av masteroppgaven. Det er ikke enkelt å skrive en masteroppgave, men jeg har nå lært at hvis man lever seg veldig inn i den og jobber HARDT så kommer det med høy sannsynlighet til å gå veldig bra. Jeg hadde masterskrivinga opp i halsen da jeg leverte oppgaven, men hadde samtidig levd meg såpass inn i oppgaven min at jeg begynte å like den litt. Så at du starter nå er et veldig godt utgangspunkt, metoden kommer nok på plass etterhvert. Jeg syntes blant annet metoden var veldig vanskelig å få has på men puslespillet falt på plass til slutt! Jeg vil uansett tippe at de siste puslespillbrikkene faller på plass helt i slutten av prosessen, da kommer helheten frem. - TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...