AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 Jeg skal sette i gang med diskusjonsdelen av masteroppgaven min, og oppgaven skal leveres i slutten av måneden. Skal levere diskusjon på ca 10 000 ord om 5 dager. Er dette fysisk mulig om jeg skal få til å skrive en god diskusjon? Vet det kan være vanskelig for dere å si noe om siden dere ikke kjenner til verken min prosess eller min oppgave. Men trenger bare å høre noen tanker, er så sliten og utmattet av hele masteroppgaveskrivingen at jeg nesten har helst lyst til å bare forsvinne.... Anonymkode: 4abe1...d9a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 Glemte å nevne at det er til veilederen min at diskusjonsdelen på 10 000 ord skal leveres, om 5 dager. Anonymkode: 4abe1...d9a
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 10.000 ord på fem dager er absolutt mulig. Selv bruker jeg aldri mer enn maks 4 timer på eksamener (varierer fra 2000-4000 ord, da jeg enda kun er på andreåret av bachelorgraden min). Nå er du på masternivå, så antar du har ganske gode studievaner innabords, men et tips jeg fikk var å finne ut når på døgnet jeg fungerte best og så skrive oppgaver da. Jeg ender forøvrig alltid opp med å måtte skrive om natta. 4
Wera1 Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 Vel, jeg tror det er godt mulig. Tatt i betrakning at du jobber meget godt disse fem dagene da! 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, Wiskola skrev: 10.000 ord på fem dager er absolutt mulig. Selv bruker jeg aldri mer enn maks 4 timer på eksamener (varierer fra 2000-4000 ord, da jeg enda kun er på andreåret av bachelorgraden min). Nå er du på masternivå, så antar du har ganske gode studievaner innabords, men et tips jeg fikk var å finne ut når på døgnet jeg fungerte best og så skrive oppgaver da. Jeg ender forøvrig alltid opp med å måtte skrive om natta. Takk for innspill, ja har innarbeidet såkalt "gode" studievaner men jeg er ikke helt laget for studentlivet siden jeg bruker veldig lang tid på alt. Så det er sikkert enda en faktor som gjør dette vanskelig å si for dere, siden jeg jobber litt seint selv om jeg sitter 100% konsentrert. Anonymkode: 4abe1...d9a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 2 minutter siden, Wera1 skrev: Vel, jeg tror det er godt mulig. Tatt i betrakning at du jobber meget godt disse fem dagene da! Ja det er jeg jo nødt til. Problemet mitt er vel at jeg jobber seint og bruker lang tid på detaljer Anonymkode: 4abe1...d9a
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for innspill, ja har innarbeidet såkalt "gode" studievaner men jeg er ikke helt laget for studentlivet siden jeg bruker veldig lang tid på alt. Så det er sikkert enda en faktor som gjør dette vanskelig å si for dere, siden jeg jobber litt seint selv om jeg sitter 100% konsentrert. Anonymkode: 4abe1...d9a Forstår frustrasjonen din. 😕 Noen jobber fort, andre ikke. Men pokker heller (positivt ment) du har klart å komme deg til masternivå! Det er jo kjempebra. Jeg tenker bare, finn alle typer motivasjon der du finne de kan og peis på. Brett opp armene og få dritten unnagjort, haha. 1
Whistler Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 Hvis du vet sånn omtrent hva du skal skrive går det fint å hakke ned mellom 500 og 1000 ord i timen. Et sted mellom ti og tjue skrivetimer utgjør fire timer pr dag. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 2 minutter siden, Whistler skrev: Hvis du vet sånn omtrent hva du skal skrive går det fint å hakke ned mellom 500 og 1000 ord i timen. Et sted mellom ti og tjue skrivetimer utgjør fire timer pr dag. Takk for innspill, de siste dagene har jeg produsert i gjennomsnitt 1000 ord per dag, men da har jeg skrevet metode. Diskusjonsdelen går kanskje fortere håper jeg? Anonymkode: 4abe1...d9a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #10 Skrevet 4. mai 2019 4 minutter siden, Wiskola skrev: Forstår frustrasjonen din. 😕 Noen jobber fort, andre ikke. Men pokker heller (positivt ment) du har klart å komme deg til masternivå! Det er jo kjempebra. Jeg tenker bare, finn alle typer motivasjon der du finne de kan og peis på. Brett opp armene og få dritten unnagjort, haha. Ja, det må jeg prøve på takk igjen! Anonymkode: 4abe1...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #11 Skrevet 4. mai 2019 Bare kjøp inn et par-tre bag in box med snabelstoff, så skal du se det blir vei i vellinga! Anonymkode: 4842e...6a0
MortenMinstelønn Skrevet 4. mai 2019 #12 Skrevet 4. mai 2019 Ønsker deg lykke til. Du kan ikke miste håpet nå. Flere forfattere har skrevet velkjente romaner på få uker. Få deg søvn og kjør på i morgen! 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #13 Skrevet 4. mai 2019 Tror du klarer det! Men lag en streng timeplan med hvor mange ord du må klare hver dag osv. Del det opp i flere bolker. Og siden det kun er til veileder regner jeg med at det blir som et utkast - ergo må du bare skrive ivei og ikke bruke masse tid på rettelser før du har iallfall 8000 ord. Jeg tenker forøvrig at det er bedre å levere 8000 ord med litt kvalitet enn 10000 ord som er elendig - så strengt er vel ikke ord-kravet når det kun skal til veileder? Sett ett mål på 9k feks og skriv så mange du klarer, men lever uannsett Så tar du og veileder det derifra! Lykke til! (Skrev selv MYE av master de to siste månedene, og spesielt diskusjons-type tekst kan man få litt volum på raskt siden det gjerne er mindre teknisk skriving) Anonymkode: 963ed...00a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #14 Skrevet 4. mai 2019 Jeg hadde det sånn selv med min master. Du må løfte blikket og skrive ut alle poengene dine. Ikke perfekt, det gjør du etterpå, men sånn at veilederen din kan forstå konturen av oppgaven din, og dermed kan vurdere om du er på rett vei. Det fikser du! Anonymkode: 0f861...f0e 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #15 Skrevet 4. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare kjøp inn et par-tre bag in box med snabelstoff, så skal du se det blir vei i vellinga! Anonymkode: 4842e...6a0 Hæ? Anonymkode: 4abe1...d9a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #16 Skrevet 4. mai 2019 6 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Ønsker deg lykke til. Du kan ikke miste håpet nå. Flere forfattere har skrevet velkjente romaner på få uker. Få deg søvn og kjør på i morgen! Takk for backingen! Anonymkode: 4abe1...d9a 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 4. mai 2019 #17 Skrevet 4. mai 2019 Det tror jeg er fullt mulig ja. Om du bare jobber på så vil du få det til❤️
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #18 Skrevet 4. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du klarer det! Men lag en streng timeplan med hvor mange ord du må klare hver dag osv. Del det opp i flere bolker. Og siden det kun er til veileder regner jeg med at det blir som et utkast - ergo må du bare skrive ivei og ikke bruke masse tid på rettelser før du har iallfall 8000 ord. Jeg tenker forøvrig at det er bedre å levere 8000 ord med litt kvalitet enn 10000 ord som er elendig - så strengt er vel ikke ord-kravet når det kun skal til veileder? Sett ett mål på 9k feks og skriv så mange du klarer, men lever uannsett Så tar du og veileder det derifra! Lykke til! (Skrev selv MYE av master de to siste månedene, og spesielt diskusjons-type tekst kan man få litt volum på raskt siden det gjerne er mindre teknisk skriving) Anonymkode: 963ed...00a Ja, du har nok helt rett. Det handler vel mer om kvalitet enn kvantitet, samtidig som jeg ikke skal være altfor nøye når det kun skal til veileder. Samtidig er jeg veldig sånn som type at jeg helst ser meg ferdig med en tekst jeg allerede har skrevet, er ikke så veldig god på å se egne "feil" og rette opp i ting i etterkant. Men regner med at veileder vil gjøre meg oppmerksom da. Godt å høre at jeg ikke er alene iallefall! Har inntrykk av at mine felles medstudenter gjerne har skrevet på diskusjonsdelen i både en og to og tre uker allerede, mens jeg starter nå og det er under en måned til innlevering. Jeg sleit ekstremt lenge med analyse og metodedel om koding og analyse. Anonymkode: 4abe1...d9a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #19 Skrevet 4. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde det sånn selv med min master. Du må løfte blikket og skrive ut alle poengene dine. Ikke perfekt, det gjør du etterpå, men sånn at veilederen din kan forstå konturen av oppgaven din, og dermed kan vurdere om du er på rett vei. Det fikser du! Anonymkode: 0f861...f0e Igjen, godt å høre at jeg ikke er alene om å ha dette enorme stresset på slutten! Anonymkode: 4abe1...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #20 Skrevet 4. mai 2019 Det blir nok ikke lett, men man orker en kort periode med intens skriving tenker jeg. En ting jeg ofte følte på i studiet var at om jeg ikke klarte noe 100% og perfekt så droppet jeg hele greia. Har lært senere at det er bedre å levere det man har og være ærlig om fremdrift. Om det du har om 5 dager ikke er bra nok eller langt nok så bør veileder kunne hjelpe deg videre! Som en annen sa - det med å skissere opp de viktigste punktene først så veileder ser et skjelett og deretter fylle ut så mye du rekker på hver del. Det verste er å komme igang, så går det litt bedre Så forsøk å ikke bruk mer tid på å tenke på om det går som bare utsetter starten Anonymkode: 963ed...00a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå