Gjest studentinorge1998 Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 Jeg har søkt på vernepleie til høsten, men er usikker på om jeg bør sette VID eller USN øverst. På den ene siden hadde det vært fint å studere ved VID ettersom de tilbyr utdanningen på deltid og er generelt nærmere samboers familie. På den andre siden er det dyrt å studere der (med tanke på avgiftene). Jeg har i tillegg fått inntrykk av at de har et stort fokus på miljøarbeid, ettersom det preger nesten alt av emner. Jeg kunne godt tenke meg å studere ved USN da det er nærmere bostedet mitt enn Sandnes, dette gjør også at det er større mulighet for at jeg klarer å beholde jobben (er så forferdelig glad i arbeidsstedet mitt og vil helst ikke slutte) og få et bosted via universitetet (leilighet i Sandnes via skolen går ikke for samboer pga. parkeringsmuligheter, så må eventuelt leie privat. Det gjør ingen ting da jeg har pendlet siste året og trives med det). Det jeg lurer på er hvordan folk har oppfattet studier ved disse to skolene? Hvordan er opplegget og gjennomførelsen? Er du fornøyd med studiestedet? Føles emnene overkommelige? Hvordan er forelesere? Hvordan har praksis vært? Er det arbeid natt/helg i praksis? Andre studenter enn vernepleiestudenter er selvfølgelig velkommen til å svare! Jeg er ute etter et «inntrykk» av skolen som helhet og studiet, håper det kan hjelpe meg med å prioritere hvem jeg vil ha øverst. Takk på forhånd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå