AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #1 Skrevet 4. mai 2019 Spiser barna deres kjøtt? Anonymkode: 1854a...64e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #2 Skrevet 4. mai 2019 Jeg er kjøtteter og mine barn spiser kun kjøtt. På lørdager lager vi ofte en kjøttbasert ratatouille som er helt magisk! 😍😍😍 Anonymkode: 419dc...44c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #3 Skrevet 4. mai 2019 Ja. Men sikkert mindre enn det som er vanlig blant andre barn da vi har kjøttfrie middager hjemme. Vi har kjøttpålegg hjemme og de spiser kjøtt hvis de vil på restaurant eller hos andre. Anonymkode: 4bba8...08e
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #4 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er kjøtteter og mine barn spiser kun kjøtt. På lørdager lager vi ofte en kjøttbasert ratatouille som er helt magisk! 😍😍😍 Anonymkode: 419dc...44c Haha, satt bare og ventet på en sånn type kommentar. 10
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #5 Skrevet 4. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiser barna deres kjøtt? Anonymkode: 1854a...64e Veganer,og selvsagt ikke! Anonymkode: 2dd56...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #6 Skrevet 4. mai 2019 Vi har kjøttfrie middager, men det er bare jeg som er vegetarianer, så vi har kjøttpålegg barna får av hvis de vil. Anonymkode: fcfa8...a03
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #7 Skrevet 4. mai 2019 (endret) For min del er det omvendt: mine foreldre og øvrige familie er kjøttetere, jeg selv er (i praksis) vegetarianer. Jeg vil tro det er enklere for kjøttetere å akseptere et vegetar/vegan-barn enn andre veien. Edit: Så jeg formulerte meg dårlig. Mente at det antakelig er vanskeligere for vegetarianer/veganer-foreldre at barna spiser kjøtt. Endret 4. mai 2019 av Wiskola 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #8 Skrevet 4. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kjøtteter og mine barn spiser kun kjøtt. På lørdager lager vi ofte en kjøttbasert ratatouille som er helt magisk! 😍😍😍 Anonymkode: 419dc...44c Lol 😂 Anonymkode: 13f99...5da
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #9 Skrevet 4. mai 2019 Ja. Men ikke hver dag. Anonymkode: 551a1...ecf
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #10 Skrevet 4. mai 2019 Er vegetarianer. Barnet mitt er pescetarianer til hun blir stor nok til å velge selv 😊 Anonymkode: 13f99...5da 1
FantasDick Skrevet 4. mai 2019 #11 Skrevet 4. mai 2019 Jeg er veganer, resten av familien er omnivorer. Alle spiser vegansk så lenge jeg er hjemme (og lager maten), men far velger selv hva han og ungene spiser når jeg er på jobb (kveldsvakt noen dager i uka). Far vil også ha pinnekjøtt på julaften, så har vi både det og vegansk alternativ. Vi har byttet ut alle animalske produkter med veganske der resten av familien synes det er "godt nok" som f.eks smør, melk, fløte osv. Alle er fornøyde. 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #12 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, Wiskola said: For min del er det omvendt: mine foreldre og øvrige familie er kjøttetere, jeg selv er (i praksis) vegetarianer. Jeg vil tro det er enklere for kjøttetere å akseptere et vegetar/vegan-barn enn andre veien. Edit: Så jeg formulerte meg dårlig. Mente at det antakelig er vanskeligere for vegetarianer/veganer-foreldre at barna spiser kjøtt. 7 minutter siden, Wiskola said: Haha, satt bare og ventet på en sånn type kommentar. Hehe, bare tulla litt... vi "kjøttetere" er jo egentlig altetere da. Menneskets naturlige tilstand. Er egentlig rart at de ikke lager kjøttbaserte grønnsaker, for oss som foretrekker kjøtt og tanken på at det er dyr vi spiser... jaja.. Anonymkode: 419dc...44c
Wiskola Skrevet 4. mai 2019 #13 Skrevet 4. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hehe, bare tulla litt... vi "kjøttetere" er jo egentlig altetere da. Menneskets naturlige tilstand. Er egentlig rart at de ikke lager kjøttbaserte grønnsaker, for oss som foretrekker kjøtt og tanken på at det er dyr vi spiser... jaja.. Anonymkode: 419dc...44c Mhm, synes også kjøttbaserte grønnsaker høres ut som en glimrende forretningsidé.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #14 Skrevet 4. mai 2019 Jeg er pescetarianer, barnet mitt spiser foreløpig alt mulig. Hvis han vil kutte kjøtt etterhvert er det helt opp til han å velge. Anonymkode: bffba...d37
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #15 Skrevet 4. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hehe, bare tulla litt... vi "kjøttetere" er jo egentlig altetere da. Menneskets naturlige tilstand. Er egentlig rart at de ikke lager kjøttbaserte grønnsaker, for oss som foretrekker kjøtt og tanken på at det er dyr vi spiser... jaja.. Anonymkode: 419dc...44c Det er kanskje litt fordi man ser at mennesker som spiser mye kjøtt har høyere dødelighet enn de som spiser litt mer grønt innimellom? Samt at man ser mennesker som spiser grønt og grove kornprodukter innimellom har for eks mindre tarmkreft? Er også en faktor involvert der kloden ikke har nok ressurser til at alle kan fråtse i kjøtt som nordmenn, fordi det krever mye mer enn å dyrke noe grønt man kan spise innimellom kjøttet. Vi er 7 milliarder mennesker på kloden, og 1 milliarder kuer. Og det er en verden der mange er fattige og ikke ha råd til å spise kukjøtt eller kjøpe mye melkeprodukter. Tenk hvor mange kuer vi måtte hatt om alle kunne fråtse som nordmenn. Vi har også over 700 millioner griser, der kina har over 400 millioner. (De må kanskje drepe 200 millioner grunnet sykdom som rammer grisene deres i disse dager) Anonymkode: 6c2fd...bce 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #16 Skrevet 4. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er kanskje litt fordi man ser at mennesker som spiser mye kjøtt har høyere dødelighet enn de som spiser litt mer grønt innimellom? Samt at man ser mennesker som spiser grønt og grove kornprodukter innimellom har for eks mindre tarmkreft? Er også en faktor involvert der kloden ikke har nok ressurser til at alle kan fråtse i kjøtt som nordmenn, fordi det krever mye mer enn å dyrke noe grønt man kan spise innimellom kjøttet. Vi er 7 milliarder mennesker på kloden, og 1 milliarder kuer. Og det er en verden der mange er fattige og ikke ha råd til å spise kukjøtt eller kjøpe mye melkeprodukter. Tenk hvor mange kuer vi måtte hatt om alle kunne fråtse som nordmenn. Vi har også over 700 millioner griser, der kina har over 400 millioner. (De må kanskje drepe 200 millioner grunnet sykdom som rammer grisene deres i disse dager) Anonymkode: 6c2fd...bce Ja, men hvis jeg ser på det som moralsk forkastelig å spise grønnsaker, så kan jeg jo ikke gjøre mye med det. Anonymkode: 419dc...44c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #17 Skrevet 4. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vegetarianer. Barnet mitt er pescetarianer til hun blir stor nok til å velge selv 😊 Anonymkode: 13f99...5da Det er sånn vi gjør det og. Men når hun er hos andre så spiser hun det hun får servert. Anonymkode: 1ef89...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #18 Skrevet 4. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Ja, men hvis jeg ser på det som moralsk forkastelig å spise grønnsaker, så kan jeg jo ikke gjøre mye med det. Anonymkode: 419dc...44c Du kan jo endre meningen din til en som ikke er helt idiotisk? Som et eksempel. Om jeg følger en religion der vi mener det er riktig å drepe alle med oransje hår, så kunne det jo være en ide for meg å slutte følge religionen, heller enn å drepe. På samme måte som mange har sluttet å være kristne etter at de fant ut hvor teit det var. Men om du absolutt vil ha en mening som ikke gir mening, så er jo det et valg. Et dumt et, men et valg Anonymkode: 6c2fd...bce 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #19 Skrevet 4. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du kan jo endre meningen din til en som ikke er helt idiotisk? Som et eksempel. Om jeg følger en religion der vi mener det er riktig å drepe alle med oransje hår, så kunne det jo være en ide for meg å slutte følge religionen, heller enn å drepe. På samme måte som mange har sluttet å være kristne etter at de fant ut hvor teit det var. Men om du absolutt vil ha en mening som ikke gir mening, så er jo det et valg. Et dumt et, men et valg Anonymkode: 6c2fd...bce Moraler kan ikke være idiotisk eller smarte, de er subjektive. Det er mange som ser på det som helt idiotisk å ikke spise kjøtt av moralske grunner, men likevel er det hverken smart eller dumt. Bare nøytralt. Grønnsaker er akkurat like mye liv som kjøtt er, så mange vil vel se på det som umoralsk å i det hele tatt spise. Anonymkode: 419dc...44c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #20 Skrevet 4. mai 2019 Bestevenninna mi er veggis, hun har fått en av hver, et veggisbarn og et som spiser alt, selv om de ikke serverer så mye kjøtt hjemme. Anonymkode: 451ce...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå